Tereny Valfden > Dział Wypraw

Z pierwszymi promieniami Veris

<< < (5/28) > >>

Progan:
Progan uścisnął dłoń Melkiorowi
- Witaj, mości elfie. Elethea... Nie opanowałem jeszcze dobrze bethen Saenth Ela - dodał mając nadzieję na to, że miłym będzie dla elfa usłyszeć kilka słów w tym starym dialekcie, nawet dla elfa który nie utożsamiał się z leśną bracią. Progan podszedł również do Thorana, nie znał go, ale pamiętał jego twarz z festynu.
- Witaj Thoranie, miło mi Ciebie poznać. Jestem Progan, medyk i stolarz na ÂŁowcy Burz. Tak, musieliśmy widzieć się na festynie, siedziałem niedaleko pana hrabiego - rzekł. Wtedy też wyszedł Gordian i wydał rozkazy. Progan zbladł. Przed nim bardzo ważne zadanie, nie zamierzał jednak się poddać. Stanął za sterami po skinięciu głową i odkrzyknięciu kapitanowi.
- Rzucać cumy! - wołał Progan ze swojego stanowiska - Stawiać żagle! Wychodzimy w morze, panowie!

Nawaar:
Dhampir wczuł się w kołysanie statku, ale jeszcze raz spojrzał na morze jakby nigdy miał już z niego nie powrócić, gdy wydano rozkazy. Statek powoli się kołysał, od fal a Silva dziarsko podszedł do jednego z masztów spojrzał na niego oraz na liny, które miał teraz odwiązać, aby nabrać rozpędu. Zwłaszcza, że teraz rozkazy wydawali kapitan i pierwszy oficer, który pochodził z puszczy. Niby tam dziko, a on taki normalny. Dał sobie do myślenia młody dhampir, gdy zaczął rozwiązywać pierwszą liną, a potem drugą. Wszak mając w sobie domieszkę wampirzej krwi cała sprawa przychodziła mu z łatwością. Także, pod wpływem jego wysiłku żagiel powoli opadał aby mógł nabrać wiatru.

Gunses:
Gunses zaliczał się do osób, których na okręcie pozornie nie było. To dzięki niemu okręt dryfował nocną porą kiedy wszyscy spali. Gunses miał przed sobą mapę. Jedną szczególną, kilka innych, także ważnych. Czekał na pierwsze promienie księżyca i na kapitana statku.

Gordian Morii: