Wyłożył na ladę 5 grzywien i zgarnął klucz równocześnie z karczmarzem chowającym monety. Razem z krasnoludem wstali z krzeseł i udali się na piętro. Schodami na lewo, zgodnie z podaną wcześniej instrukcją. Zlokalizował pokój z numerem 13 na drzwiach. Nie był przesądny, więc liczba uznawana przez niektórych za pechową nic dla niego nie znaczyła. Wsadził klucz w zamek i przekręcił go. Usłyszał zgrzyt. Nacisnął klamkę, a drzwi uchyliły się.
-Miłej nocy.
Rzucił towarzyszowi, który po chwili zniknął za progiem swej kwatery. Themo uczynił to samo, wyciągając wcześniej kluczyk i wkładając go z drugiej strony. Zamknął za sobą drzwi i ponownie zatrzasnął zamek, by nikt nieproszony nie wszedł mu w nocy. Pierwsze co zrobił to odpiął wszelkie rzemienie i zdjął bronie. Położył je na stoliku. Chciał zając się ściąganiem stalowej zbroi by móc się wygodnie ułożyć, jednak postanowił zrobić wcześniej coś innego. Rozejrzał się dokładnie po pokoiku zaglądając w każdą szparę, szufladę, pod łóżko. Patrzył po kątach, ścianach czy nawet suficie. Wypatrywał każdej nawet najmniejszej rzeczy. W międzyczasie rysował sobie w głowie projekt, co też może zrobić z pomocą swych znalezisk.
//1492g-5g=1487g
Proszę o opis pokoju i znajdujących się w nim rzeczy, gdyż teraz zacznę nieco kombinować.