Zawsze możesz wyłączyć zbędne wizualne bajery w viście, które zabierają niepotrzebnie pamięć
Ekhm, aero glass nie wykorzystuje pamięci ram. Nie korzystałeś z Visty - nie doradzaj.
gółem wymagania pamięci ram na Viście co do gier są przeważnie 2x większe ponieważ sam system potrzebuje jej dużo i mniej zostaje na gry.
Lol. Ta, jasne. Tylko szkoda, że na Viście przy dwurdzeniowym procesorze chodzą o 30% szybciej niż na XP, ale cóż, gazetek w stylu Komputer ÂŚwiat się naczytało, nie wspominając już o tej pamięci. Vista zżera 300mb pamięci. To o 160mb więcej niż XP.
Where is the guru występuje nie dlatego, że ktoś ma mało pamięci ram lub wirtualnej, ale dlatego, iż aplikacja ma sztucznie zmniejszone zużycie pamięci przez producentów, tj. gra zamiast wykorzystywać dowolną ilość pamięci (tyle ile potrzebuje), pobiera tyle ile producent ustalił od górnie, czyli 1-1,2gb, niezależnie ile ma szczegółów do wczytania. Kiedy gra próbuje wczytać dużo danych (nie tylko grafikę, ale i skrypty), które potrzebują więcej niż 1-1,2gb pamięci, brakuje dostępu do ramu, a następnie aplikacja zostaje zamknięta. Podstawy programowania się kłaniają. Mam już serdecznie dość tego typu tematów. Do "Where is the guru" próbujecie dorabiać głupie ideologie, tj. za mału pamięci ram, zły windows itd, a tak naprawdę to nieprawda. Większą rolę odgrywa tutaj karta graficzna (w tym przypadku), a konkretnie sterowniki, które nie są jeszcze do końca stabilne pod Windows Vista. I błagam - nie doradzajcie już nic na tym forum w kwestii komputerów, bo wasze teorie są niczym gadki czterolatków w osiedlowej piaskownicy.