Chciałbym przybliżyć podstawowy błąd lightmapy uzywanej przez Spacera.
To jak się go pozbyć i/lub przekuć w zaletę.
Jak widać na powyższym obrazku część ZENa powierzchni została spartaczona przy kompilowaniu światła aktywnego przez Spacera.
Dla wielu to może być wystarczającym powodem żeby załadować poprzedzającą kopię zapasową.
Ale tylko dla tych leniwych.
Wystarczy dorzucić odpowiednią ilość LightVOBów do nowej('popsutej') wersji świata aby efekt się poprawił a nawet przewyższył oryginał. Czym byłby G1 bez prawdziwie mrocznych puszczy?
Różnicę między brakiem nowych LightVOBów a ich dodaniem widać między pierwszym a drugim planem.
Sam błąd choć upierdliwy nie uniemożliwia gry więc postanowiłem to tak zostawić.
Bardzo możliwe że ma to coś wspólnego z ograniczeniami pamięci użytkowej Spacera i jego podstawowymi błędami.
Odsyłacz do wątku:
https://forum.tawerna-gothic.pl/index.php/topic,28290.0.html