Autor Wątek: Błąd Spacera.  (Przeczytany 1183 razy)

Description:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline RavOfficial

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: 5
Błąd Spacera.
« dnia: 23 Luty 2019, 23:53:04 »
Wiecie może jak naprawić ten błąd podczas próby uruchomienia spacera ?
https://imgur.com/a/TwvORkj

Offline Jakskomiksu

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Reputacja: 0
  • Temet Nosce
Odp: Błąd Spacera.
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Listopad 2020, 20:52:26 »
Link do obrazka wygasł, ale być może będę w stanie przybliżyć podstawowe błędy Spacera i sposoby jak ich uniknąć.
Nie mam zamiaru opisywać każdych raportów tylko z grubsza przybliżone sytuacje.

- Błąd inicjacji - Nie otwiera się Spacera przy odpalonej grze i/lub Player Kicie(mod launcherze)
- Nie kompiluje się światła po każdej zmianie ustawień VOBlightów.
  Wystarczy to zrobić przed wersją świata pakowaną do sprawdzenia/ wypuszczenia MODa.
- Nie warto zapisywać późnych edycji ZENów jako wersje nieskompilowane lub bez światła.
  Opcje te należy rozumieć jako wczesną wersję podstawowych bitmap i renderów świata- najczęściej bez wstawionych żadnych VOBów.
- Nie warto tłoczyć VDFSem każdej wersji świata do paczki z modem - zabiera to zbyt dużo czasu
  Wystarczy sprawdzać nowe zmiany przez uaktualnienie DIA i skryptów do oryginalnych podfolderów _Work gry.
- Nie warto kompletnie rezygnować ze Spacera przy obróbce 3D - warto go używać nawet po wcześniejszych edycjach np Blenderem. Spacer jako jedyny bezbłędnie czyta/zmienia i nadpisuje oryginalne tekstury.
- Przy zapisywaniu ZENa należy upewnić się, nie tylko że nowa nazwa jest oryginalna-nowa ale również, że nie było  przypadkowego kliknięcia na wcześniejszą wersję - nie powinna być podświetlona.
- Przy sprawdzaniu nowej wersji świata na niektórych systemach(prawa adminowskie?) blokada/ zmienienie rozszerzenia VDFów z podfolderu Data w folderze z grą na disabled/zblokowany nie zawsze skutkuje. Najlepiej przenieść wcześniej te pliki których fragmenty edytuje Spacer (Worlds.vdf/Tekstures.vdf/Meshes.vdf) do innego folderu - tworząc kopię zapasową ale o odmiennej ścieżce.
- Dodam, że każda edycja otwierana z tego samego pliku Spacerem trochę wypacza/ psuje plik.
Dlatego po każdej wersji staram się używać najnowszej zapisanej do dalszej edycji świata.
- Co więcej edytując kilkunastu/dziesięciokrotnie World.ZEN spotkałem się również z doczytywaniem zmian poprawionych w poprzednich wersjach świata. Mam tutaj na myśli tzw. skaczące kamienie które w jednej wersji leżą poprawnie dopasowane a za następnych 10 cofają się do stanu przed zmianami, kolejnym przykładem mogą być skaczące lightmapy raz działające poprawnie a kiedy indziej nie. Efekt wydaje się losowy i niezależny od prawidłowego użytkowania programu dlatego polecam stworzyć jakiś plik w którym umieszczone są notatki co do 'niepewnych' zmian/miejsc wprowadzonych do świata i przed finalną wersją dla pewności sprawdzić czy wszystkie są ustawione tak jak chcę.

EDIT: [Kilka równie często spotykanych błędów/ crashy]
- Nie pracuje się w Spacerze w kilku miejscach ZENa jednocześnie. Brak wgranej/zainicjowanej pamięci programu powoduje crashe jeśli  kilka VOBów zostaje wstawionych np po przeciwległych krańcach mapy.
- Lepiej unikać tzw aktywnego łączenia lub edytowania oVOBowanych zenów pod kątem np. zmiany nachylenia podłoża itp.
Da się łączyć takie mapy ale widać później np. skaczące tekstury. Dlatego dopóki nie ma się pewności, że mapa ma pożądany docelowy kształt najlepiej w ogóle nie wstawiać żadnych przedmiotów.
- Spacer również czasem potrafi zawiesić się jeśli np zaznaczony przedmiot jest w sporej odległości od kamery a kursor zaznacza nowy który ma być edytowany blisko - to pochodna błędu braku pamięci podręcznej.

EDIT 2: [Kolejne błędy użytkowe]

- Edycja pliku ZEN bezpośrednio z notatnika - typu kopiuj/ wklej-  uniemożliwia często programowi powtórny i poprawny odczyt ZENa. Jest to czasem kłopotliwe np przy przenoszeniu drzewek VOBów do 'świata' w którym edytowane były jakieś poprawki np nachylenia podłoża/ położenia ścian(ogólnie renderów i bitmap).

- Poprawne (tzn. skryptowe) przenoszenie VOBów do uaktualnianego ZENa też bywa kłopotliwe.
Skrypty działają zwykle poprawnie ale do nowej wersji ładuje się również świat przed zmianami.
Wystarczy zmienić w ZENie nieskompilowanym nazwę w linijce
Przepraszamy, ale nie możesz zobaczyć ukrytej zawartości. Musisz się zalogować, aby zobaczyć tę zawartość.

na aktualne zapisane oddzielnie w podfolderze Meshes 3dsy.

« Ostatnia zmiana: 26 Listopad 2020, 15:05:57 wysłana przez Jakskomiksu »

Forum Tawerny Gothic

Odp: Błąd Spacera.
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Listopad 2020, 20:52:26 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 
top
anything