Strefa dyskusji > Dyskusja o grach studia Piranha Bytes
Gothic a Oblivon
Nekromanta:
OK. ROZUMIEM WASZE ZARZALENIA ale jestem jaszcze nowicjuszem ta tym portalu i wiele żecz nie wiem dlatego dziękuję za porady i troszkę wiedzy o Oblivoniea le i tak lubię Gothica choćby nie wiem co zrobił tylko żałuje że nie mam 3 części tej gry bo bym wiedział więcej o nim jaki jest lubię terz 2 część jest fajna, ale na początku wydała mi się trudna bo wpadłem na bandytów i to w dodatku jak byłem uzbrojony w lagę, ale i tak GO KOCHAM I LOVE GOTHIC
KrokusM:
Ja porównam Gothica3 i Obliviona.
Otóż, to czym te dwie gry róznią się najbardziej to zdecydowanie wybór bohatera: W serii TES sami tworzymy swoje alter ego(1), natomiast w gothicu bohater jest nam nażucony z góry(2). I nie można powiedzieć, że coś jest gorsze acoś lepsze, bo to i to ma wady i zalety: (1) możemy bardxziej utożsamić się ze swoim "hirołem", wybrać odpowiadający nam wygląd itp. Jednnak minusem jest, że w OBlivionie nasza postać wogóle nie mówi, no bo twórcy musieliby nagrywać kwestie dialogowe do wszystkich ras itp.
(2) tutaj nie możemy tak wczuć się w postać wybawiciela świata, ponieważ bezimienny już ma swój charakter, wygląd. Czyni to jednak całą gre bardziej... Charakterystyczną. Dodaje jej klimatu.
Druga sprawa to ineterakcja z otoczeniem i animacje. TES ma to do siebie że animacji tu właściwie nie ma. Kiedy w gothicu coś jemy, pijemy eliksiry, koszystamy z aparatury alchemicznej widzimy że żeczywiście bohater robi to co mu każemy. W Oblivionie to wszystko sprowadza się tylko do "cyferek i literek".
Trzecia i chyba najważniejsza: klimat. Dla mnie Morrowind, mógł (częściowo za sprawą dodatku Bloodmoon)