Jedną z pomocniejszych umiejętności zabójcy jest obsługa linki z kotwiczką. Umiejętność ta pozwala niepostrzeżenie ściągnąć kogoś z wysokości muru czy strażnicy bądź przyciągnąć go do siebie celem niepostrzeżonego pozbawienia życia. Samozaciskowa pętla na drugim jej końcu przydaje się także w wieszaniu ludzi, gdy zabójca jest na drzewie. Wystarczy zarzucić ją na szyję stojącego pod nim strażnika i skoczyć w dół, by na zasadzie prostej windy powiesić nieszczęśnika kilka metrów nad ziemią. Nie należy też zapominać o podstawowej funkcji czyli pomocy przy wspinaczce na niewielkie wysokości, po pionowych lub bardzo stromych ścianach.
Funkcja - Możesz przyciągnąć do siebie jednego przeciwnika z odległości do 5 m lub powiesić jeśli znajdujesz się na drzewie w odległości 3m od celu, a waga nie przekracza 100 kilogramów. Umożliwia wspięcie się na mury czy budynki o wysokości do 6m. Możesz wykonać jedną z powyższych akcji na post.
Nauka - 1 srebrny talent, [Spike]
Koszt - 350 grzywien
Wymagania - Akrobatyka
GarotaBycie mordercą to nie tylko wbijanie sztyletu czy noża w plecy. W rzeczywistości koniecznością jest zostawianie jak najmniejszej ilości śladów w tym tych najbardziej oczywistych czyli krwi. Do tego celu przydaje się cienka metalowa linka nazywana w bandyckich kręgach garotą. Z jej pomocą można dość szybko i cicho pozbyć się nieuważnego strażnika czy drzemiącego szlachcica bez konieczności chlapania swego płaszcza krwią.
Funkcja - Pochwycenie garotą powoduje natychmiastowe zmiażdżenie krtań ofiary i w konsekwencji śmierć przez uduszenie. ÂŚmierć ofiary następuje po jednej minucie duszenia. Możesz zajść z ukrycia jedną humanoidalną ofiarę na post. Wymaga wcześniejszego użycia kamuflażu lub cichego zabójcy.
Nauka - 1 srebrny talent, [Spike]
Koszt - 300 grzywien
Wymagania - Cichy zabójca/kamuflaż
Złodziejski wzrok
Jako pospolity złodziej i rzezimieszek starasz się by każda z możliwych okazji była szansą na zarobek, bez względu na miejsce w którym się znajdujesz. Bystry wzrok i lata złodziejskiej praktyki sprawiają, że żadna skrytka czy schowek nie umknie Twojej uwadze. Wiesz, również iż właściciele kosztowności często poświęcają bardzo dużo uwagi ich ochronie, więc takie miejsca często bywają zabezpieczone. Nauczyłeś się wykrywać i rozbrajać pułapki zastawione na osoby takie jak Ty. W końcu w tej profesji każdy szczegół jest ważny.
Funkcja - Wchodząc do pomieszczenia jesteś w stanie dostrzec wszystkie ewentualnie schowki oraz zastawione pułapki, o których zobowiązany jest wspomnieć MG prowadzący zadanie lub wyprawę. Wymaga to od Ciebie chwili skupienia i dokładnego rozejrzenia się po pomieszczeniu. Nie można zastosować tej umiejętności podczas ucieczki lub walki.
Nauka - 1 srebrny talent, [Spike]
Koszt - 550 grzywien
Wymagania - Kradzież kieszonkowa
Poprawiłem to wedle wszystkiego co wam się nie podoba.
Nuby jesteście i tyle wam powiem.
Funkcje muszą być konkretne przy umiejętnościach, dawać maksymalne i minimalne zakresy granic czasowych, wysokości i innych tym podobnych kwestii, nie można dawać pełnej swobody w umiejętnościach które mają mieć konkretne zastosowania. Muszą być granice, jakiś zakres w którym gracz będzie mógł się wpasować, bądź wiedzieć gdzie i kiedy jak może użyć i jak zadziałać. Tak jak telekineza opisuje wiele przypadków itd. obrazując pełnię swojego działania i możliwości wykorzystania...
Pierdolenie :p Ilu graczy tyle interpretacji. Nigdy nie dasz rady określić super szczegółowych reguł działania. Po co Ci minimum i maksimum? Skoro po minimalnie 1 minucie uduszę kogoś, to logiczne, że jak będę go dusił 20 minut to też umrze. To samo ze wspinaczką. Skoro długość liny pozwala mi na wespniecie się maksymalnie 6 metrów do góry, to logiczne jest, że na 4 metry też dam radę. Wpisywanie takich przedziałów jest bezsensu. Nigdy wyprawa nie leci standardowo według schematu. Nie ma tak, że każdy mur będzie miał 6 metrów, a każdy strażnik będzie stał zaraz przy jego blance. Nie dochodźmy do absurdów. Bo to gra a nie matematyka.