Autor Wątek: Dyskusja o grze  (Przeczytany 473408 razy)

Description:

0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1220 dnia: 26 Czerwiec 2012, 17:26:09 »
No ja od pojawienia się nowych bogów pytałem czy robić kapliczkę Nalasa u siebie, to nie odpowiedziałeś... ;/


Yyy... od dwóch wersji mówisz, że wampir nie może władać magią, a teraz zaklęcia?
Nie ma wampira, który obwinia się, za to jaki jest. Każdy po przemianie nie żałuje. Oczywiście, czasami po prostu z potrzeby przechodzą znwou na formę ludzką podczas odmiany, ale nie dla tego, że coś sobie wyrzucają.


W poprzedniej wersji gry mówiłeś, żeby zrobić kapliczkę Nalasa i do niego się modlić, aby spłynęła łaska. Ale zaniechałeś planów magii iluzji.


A jakby dać, że tylko wampir po przemianie w wyższego, może używać szczątkowych zaklęć? Wtedy chociaż ludzie mieliby powód, żeby czekać tyle czasu (nauka + późniejszy rok oczekiwania).

Offline Anette Du'Monteau

  • Zakon Keitai
  • ***
  • Wiadomości: 9809
  • Reputacja: 12877
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ktoś i każdy, to moje imię.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1221 dnia: 26 Czerwiec 2012, 17:35:49 »
Ta, nie dość że wyższa forma, nieśmiertelny, uber szybki i silny to jeszcze zaklęcia do tej formy? ;/

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1221 dnia: 26 Czerwiec 2012, 17:35:49 »

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1222 dnia: 26 Czerwiec 2012, 17:42:03 »
No ja od pojawienia się nowych bogów pytałem czy robić kapliczkę Nalasa u siebie, to nie odpowiedziałeś... ;/
Wtedy projekt był jeszcze w powijakach.


Yyy... od dwóch wersji mówisz, że wampir nie może władać magią, a teraz zaklęcia?
Nie ma wampira, który obwinia się, za to jaki jest. Każdy po przemianie nie żałuje. Oczywiście, czasami po prostu z potrzeby przechodzą znwou na formę ludzką podczas odmiany, ale nie dla tego, że coś sobie wyrzucają.
Od początku taka jest wersja, a Ty od początku próbujesz to zmienić. Nie daje szansy - pretensje, że wampiry są poszkodowane. Daje szansę na alternatywną formę magii dla wampirów - pretensje, że daje. Bardziej rozumiem już kobiety. :o

Nie możesz tego zakładać i odpowiadać za wszystkie jednostki. Każdy ma przecież własny rozum i własne zdanie na temat swojej przemiany. Zarzuciłem swobodnie pomysłem, który wpadł mi do głowy.


W poprzedniej wersji gry mówiłeś, żeby zrobić kapliczkę Nalasa i do niego się modlić, aby spłynęła łaska. Ale zaniechałeś planów magii iluzji.
No to w końcu mówiłem, czy nie odpowiedziałem?  :D


A jakby dać, że tylko wampir po przemianie w wyższego, może używać szczątkowych zaklęć? Wtedy chociaż ludzie mieliby powód, żeby czekać tyle czasu (nauka + późniejszy rok oczekiwania).
Nie ma szans.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1223 dnia: 26 Czerwiec 2012, 17:42:08 »
Wy sobie robicie pet***y i inne cudeńka. Nie wiem co robi Zakon i Gildia, bo jeszcze ich nie rozpracowałem. Ale pewnie każdy by chciał dla siebie więcej.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1224 dnia: 26 Czerwiec 2012, 17:44:22 »
Wy sobie robicie pet***y i inne cudeńka. Nie wiem co robi Zakon i Gildia, bo jeszcze ich nie rozpracowałem. Ale pewnie każdy by chciał dla siebie więcej.
I każdy więcej dostanie. Ale więcej w zgodzie z mechaniką gry. Nie ma w grze ataku ani umiejętności ofensywnej, których nie dałoby się zablokować. A jeśli ktoś się takiej doszuka, to będzie dla nas znak, żeby dopisać nową.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1225 dnia: 26 Czerwiec 2012, 17:45:20 »
Nie zdarzył się wampir który by walczył sam ze sobą. Takie dwie możliwości, to narzucenie graczom jak mają grać.
Chcesz być wampirem i mieć magię? Musisz robić z siebie żałosnego i nieszczęśliwego krwiopijcę.

Dwa... Nie podoba mi się to, bo w każdym przypadku blokuje to moją drugą ścieżkę rozwoju ;[ A Gucio tak nie chce :/

Offline Devristus Morii

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 10462
  • Reputacja: 8339
  • Płeć: Mężczyzna
  • Leniuszek.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1226 dnia: 26 Czerwiec 2012, 17:49:14 »
Wy sobie robicie pet***y i inne cudeńka. Nie wiem co robi Zakon i Gildia, bo jeszcze ich nie rozpracowałem. Ale pewnie każdy by chciał dla siebie więcej.

Ale po co Ci takie informacje co kto sobie planuje? Raczej powinno Cię interesować Twoja organizacja a nie inne.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1227 dnia: 26 Czerwiec 2012, 17:50:20 »
Dwa... Nie podoba mi się to, bo w każdym przypadku blokuje to moją drugą ścieżkę rozwoju ;[ A Gucio tak nie chce :/
Praktycznie w każdej organizacji tak jest. Tak czy owak każdy z MG może przygotować koncepcje swojego bóstwa - opiekuna organizacji.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1228 dnia: 26 Czerwiec 2012, 17:50:51 »
Nie wiem kto tworzy już ten system, ale nieźle go popierdolił. Tą waszą równowagę o kant dupy rozbić.

Może magowie powinni zacząć rzucać zaklęcia niewerbalnie? I z tuzin na post?

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1229 dnia: 26 Czerwiec 2012, 17:53:39 »
Nie wiem kto tworzy już ten system, ale nieźle go popierdolił. Tą waszą równowagę o kant dupy rozbić.

Może magowie powinni zacząć rzucać zaklęcia niewerbalnie? I z tuzin na post?

Nie rozumiem Twoich zarzutów.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1230 dnia: 26 Czerwiec 2012, 17:54:00 »
Ale po co Ci takie informacje co kto sobie planuje? Raczej powinno Cię interesować Twoja organizacja a nie inne.
Ale nie mogę robić tego co i inne. Więc muszę szukać w innych miejscach. Po marnym szefostwie garika mam braki ;/

Praktycznie w każdej organizacji tak jest. Tak czy owak każdy z MG może przygotować koncepcje swojego bóstwa - opiekuna organizacji.
Ale Gucio nie będzie wiedział co wybrać i o! ;[

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1231 dnia: 26 Czerwiec 2012, 18:00:35 »
Chodzi mi o to, że zamiast ujednolicić zasady, dać każdej organizacji to co powinna mieć,  jej GM prześcigają się tylko jak mogą, by móc być lepszą organizacją od innych. Psując tylko klimat.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1232 dnia: 26 Czerwiec 2012, 18:03:34 »
Ja nie widzę w tym nic złego, że jest taki wyścig zbrojeń.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1233 dnia: 26 Czerwiec 2012, 18:05:31 »
Chodzi mi o to, że zamiast ujednolicić zasady, dać każdej organizacji to co powinna mieć,  jej GM prześcigają się tylko jak mogą, by móc być lepszą organizacją od innych. Psując tylko klimat.
Napisałem, że tego pilnuje. Organizacje różnią się od siebie i tak jak np. napisał do mnie Zey, że fajnie jakby miał petardy np. petardy dymne. Wybuch i puff rozlatuje się dym. Zabójca może szybko uciec w razie wpadki. Współgra to z jego umiejętnością akrobatyki i skradania się. Ulepszenie nie wybiega poza ramy realizmu, ale daje organizacji dodatkowy smaczek do klimatu i rozgrywki. Jak dla mnie nie jest to dobry przykład "wyścigu zbrojeń".

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1234 dnia: 26 Czerwiec 2012, 19:23:39 »
Napisałem, że tego pilnuje. Organizacje różnią się od siebie i tak jak np. napisał do mnie Zey, że fajnie jakby miał petardy np. petardy dymne. Wybuch i puff rozlatuje się dym. Zabójca może szybko uciec w razie wpadki. Współgra to z jego umiejętnością akrobatyki i skradania się. Ulepszenie nie wybiega poza ramy realizmu, ale daje organizacji dodatkowy smaczek do klimatu i rozgrywki. Jak dla mnie nie jest to dobry przykład "wyścigu zbrojeń".

Zgoda, brawo. Ale niech tworzą je Ci, którzy się na tym znają. Co innego przebić po cichu aortę, co innego dokonać skomplikowanego alchemicznego procesu. Głópio by było, gdyby mieliby je ot tak, kupione na targu. A na targu skąd? Przecież nikt się tym nie para na Valfden, a kontynent w zgliszczach.

I ogólnie chodziło mi o wampiry. Nie powinni mieć Magii.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1235 dnia: 26 Czerwiec 2012, 20:20:55 »
Zgoda, brawo. Ale niech tworzą je Ci, którzy się na tym znają. Co innego przebić po cichu aortę, co innego dokonać skomplikowanego alchemicznego procesu. Głópio by było, gdyby mieliby je ot tak, kupione na targu. A na targu skąd? Przecież nikt się tym nie para na Valfden, a kontynent w zgliszczach.
Broń palna jak i wszystkie inne wybuchowe sprawy są w Ekkerund. Pałają się tym krasnale. Odnośnie innych rzeczy. Zabójca chce mieć truciznę więc idzie do maga kupić wywar. U magów będą alchemicy - gracze. Alchemik potrzebuje składników, które pozyskuje dla niego myśliwy. Mamy więc prostą i sensowną zależność myśliwy -> alchemik -> ostateczny klient. Takie coś zaplanowaliśmy już dawno temu. Do tej pory nie wychodziło zbyt dobrze. Ale do tej pory nie przygotowaliśmy zawodów i nauki schematów wyrabiania przez graczy przedmiotów. Określona ilość przedmiotów zostaje puszczona w obieg. Nic z wyższej półki i z zawyżonymi cenami. Gracze spróbują rozruszać rynek wchodząc na niego z własnymi ofertami. Zobaczymy ja kto wyjdzie i jak organizacje ustalą miedzy sobą wymianę towarów.

Można się przecież dogadać, że szef organizacji zbiera od myśliwych trofea i płaci im kasą ze skarbca. Następnie sprzedaje to magom. Arcymag kupuje trofea również za kasę ze skarbca. Alchemicy mogą kupować sobie składniki w gildii lub dostawać je za darmo. Zależy jak sobie ustalą. Następnie wyrobione przedmioty ponownie zostaną wystawione w ofercie magów i odkupione od alchemików. Wiem, że może brzmi to zbyt skomplikowanie jeśli patrzy się na obraz wszystkich transferów ale z perspektywy członka organizacji ograniczy się to do zasady kupić - sprzedać. Także mamy jakiś rynek, jakąś interakcje pomiędzy organizacjami i przede wszystkim jakiś zarobek nie płynący bezpośrednio z wypraw. Gracze skarżą się, że jest ubytek w finansach i nadwyżka talentów. Tym chcemy rozwiązać ten problem.

Systemy udoskonalimy już wewnętrznie. Niezależnie z każdym przywódcą organizacji ustalę schemat funkcjonowania takich zakładów pracy. Oczywiście można pracować na poczet organizacji ale można również założyć własny sklep w mieście. A to skąd gracz weźmie składniki to już jego prywatna umowa. Czy umówi się z kumplem myśliwym, czy organizacja mu będzie skupować od organizacji myśliwych. Jest multum opcji. Mam nadzieje, że wprowadzi to klimat zamkniętej "kolonii karnej", gdzie trzeba kombinować, handlować i starać się, żeby przeżyć.


p.s.
Mam nadzieję, że ktoś przebrnął do końca mego wywodu. Jakby ktoś chciał dopytać wbić tutaj.
« Ostatnia zmiana: 26 Czerwiec 2012, 20:30:26 wysłana przez Isentor »

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1236 dnia: 26 Czerwiec 2012, 20:50:56 »
Wszystko klarowne. Tylko jak dotąd system nie miał prawa istnieć, bo twierdziłeś, że trzeba zrobić cennik trofeów. Czy nie można by zrobić tak, że gracz sam sobie decyduje, za ile chce sprzedać to i tamto?


W bezchmuny słoneczny dzionek Dev pohasał sobie do Gucia.
- Wstawaj Wąpierzu! Mam interesa!
Drzwi po jakimś czasie się otworzyły, a oczom maga ukazał się Cadacus w całej swej mhroczności.
- E?
- Trucizny chcę. Z Topielców.
- Denara od litra.
- Pół!
- Denara kuźwa!
- 75 grzywien. No nie bądź dusigrosz...
- Noo doobraaa... Ile dokładnie?
- 10 litrów.

Uścisnęli sobie dłonie i po tygodniu do bram Gildii zapukał posłaniec obładowany flaszkami. Strażnicy odebrali produkty i zapłacili zgodnie z poleceniem Mistrza.

Offline Devristus Morii

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 10462
  • Reputacja: 8339
  • Płeć: Mężczyzna
  • Leniuszek.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1237 dnia: 26 Czerwiec 2012, 20:55:15 »
Dlaczego bezchmurny i słoneczny dzionek? Dlaczego z Topielców? 10 litrów to za mało!

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1238 dnia: 26 Czerwiec 2012, 21:12:47 »
Stwierdziłeś że Guciowi nie w smak będzie taka pogoda i wytargujesz lepszą cenę. A na drugie. Chcesz całe Valfden wytruć! ;D

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1239 dnia: 26 Czerwiec 2012, 21:24:58 »
Wszystko klarowne. Tylko jak dotąd system nie miał prawa istnieć, bo twierdziłeś, że trzeba zrobić cennik trofeów. Czy nie można by zrobić tak, że gracz sam sobie decyduje, za ile chce sprzedać to i tamto?
Nie zrozumiałeś mnie do końca. Niektóre ceny zostaną podane u publicznych NPC, bo niektóre rzeczy będzie można kupić u NPC. Tylko ta cena będzie bardzo zawyżona. Gracz będzie mógł zaoferować lepszą ofertę. Ponadto do NPC trafią tylko popularne rzeczy. Praktycznie wszystko co jest w trofeach będzie dostępne i targowane między graczami.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #1239 dnia: 26 Czerwiec 2012, 21:24:58 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top
anything