oficjalny Polski serwis gier z serii Gothic
Nad Valfden zapanowała Veris, roku 2 IV Ery. Rośliny i zwierzęta budzą się do życia po hemisowych mrozach. Jest ciepło i słonecznie.
0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.
Ale to trochę dziwnie. Sztylet też kuje, jak rapier. Sztyletem przebijesz, rapierem nie. Dziwna nielogiczna dziwność. Można by dopisać że kujące i w nawiasie rapier, sztylet i reszta kujących.
Mam takie pytanie. Po cholera gracze robią sobie certyfikaty czeladnicze, po cholerę kupują surowce, uczą się schematów, skoro gracz może sobie iść do tego tematu: http://marant.tawerna-gothic.pl/index.php/topic,21901.msg358483/boardseen.html#new powiedzieć co chce dostać, a MG mu z dupy wyciągnie daną rzecz i sprzeda jak najtaniej? Albo się bawimy w handel, czeladzie albo się nie bawimy. Albo dajemy graczom zarobić albo nie dajemy i jedynym źródłem dochodów oprócz tych z posiadanych ziem, będzie arena i zabijanie mobów na wyprawach. Aktualnie mamy w uj ludzi z certyfikatem. Albo zamknijcie ten temat, albo wywindujcie cenę czterokrotnie. Idziesz do Wagi miejskiej, masz produkt szybko ale w uj drogo. Idziesz do czeladnika, czekasz odrobinę dłużej, ale masz tanio.
Edziu, bo Waga Miejska to jest rozwiązanie tymczasowe, ponieważ Isentor, czy Salazar mogą odwołać kupców w każdej chwili, to raz. Po drugie, Waga Miejska nie naprawi Ci uszkodzonego sprzętu i po 3 raczej z tego, co widziałeś, wcale nie jest tam aż tak tanio.
Dla tego właśnie planuję utworzyć u nas Gildię handlową, która będzie pozwalała graczom na prawdziwy zarobek z wytwarzanego oręża czy ogólnie zbrój. Pomysł jest taki, że skoro teraz mamy już czyste wody, a lewiatan is ded, to my założymy sobie kompanię handlową, która pozwoli nam na handel np. z kontynentem, albo innymi nacjami, które możemy gdzieś spotkać w świecie. Ta kompania czy gildia kupiecka zrzeszałaby wszystkich chętnych wytwórców na wyspie, którzy za jej pośrednictwem mogliby sprzedawać swoje rzeczy za morze co generowałoby im przychód. Ciupciamy po 20 sztuk danego oręża, zbieramy się w kilka osób i robimy sobie wyprawę na handel. Sprzedajemy gdzieś tam w świecie, za dużą kasę, wracamy do domu. Płacimy podatek do skarbca a reszta do podziału według tego co się sprzedało. ;] Tylko potrzebuje chętnych do pomocy ogarnięcia i przede wszystkim wymyślenia umiejętności handlowo-kupieckich.
Tymczasowe?(!) Data utworzenia: dnia: 01 Wrzesień 2010, 14:53:00 »I własnie że tanio jest. Aktualnie inkasujesz na zadaniu za talenty kilka stówek. Gracze niektórzy ciułają po kilkanaście tysięcy na koncie. Sam Aragorn inkasuje co tydzień 1 tysiąc grzywien. Więc nie mów mi że tam jest drogo. Poza tym sam kiedyś zarządzałem przez krótki okres wagą, wiem jak się tam nalicza cenę i wiem, że jest ona śmiesznie niska.
Chciałbym, aby w tym dziale:http://marant.tawerna-gothic.pl/index.php/board,133.0.htmlpowstał nowy temat, pt. "Tablica zleceń"Każdy gracz, który chciałby, by ktoś zrobił mu jakiś miecz, element zbroi, wyszukaną miksturę czy łuk, pisałby w niej ogłoszenie. "Drodzy kupcy i rzemieślnicy! Chciałbym zakupić mithrilową kuszę. Kontakt PW."No i później gadają na osobności, umawiają się, targują z kilkoma kupcami i produkt zostaje stworzony. Aktualnie nie ma żadnego takiego tematu, nie wiadomo za bardzo kto jest rzemieślnikiem, a pisać w każdym sklepie trochę głupio.
Podejmiesz się tego zadania?
==Rapier==[[File: Rapier.jpg|300px]]===Przepis===Ostrze - 4/5 sztabki (80%)<br>Rękojeść - 1/5 sztabki (20%)<br>Jednoręczny - 1/10 sztabki (10%)<br>===Przykład===Dla przykładu, jednoręczny rapier w całości wykonany ze stali.<br>Ostrze 0,76kg + rękojeść 0,19kg + jednoręczny 0,095kg = łącznie 1,045kg<br><br>Można to zaokrąglić do 1,05kg.<br>Jeśli cena stali to 0,5 grzywny za 1 dekagram, a rapier waży 1,05kg, czyli 105 dekagram to za same materiały zapłacimy 52,5 grzywny. Do tej ceny dochodzi jeszcze robocizna od kowala i inne sprawy. Koniec końców statystyki wyglądają tak.<br>===Statystyki===Nazwa broni: na pokaz<br>Rodzaj: rapier<br>Typ: jednoręczny<br>Ostrość: 23<br>Wytrzymałość: 30<br>Opis: Wykuty z 1,05kg stali Valfdeńskiej o zasięgu 1,14 metra.<br>