Jako Wielki Lord Elekt ostatnich trzech tygodni VIII kadencji Izby Lordów pragnę podsumować w kilku zdaniach pracę, której doświadczyłem, w której brałem czynny udział i którą przez pewien okres sterowałem.
W ostatnim miesiącu działania Izby Lordów została opracowana poprawka do najemnictwa, w której zawarto jasno i przejrzyście wszystkie aspekty działania owej grupy postaci w naszym świecie gry. Ujednolicono wszelkie zapisy, rozwiano wątpliwości i sprecyzowane różne dziedziny życia i sterowania najemnikami. Wielce w całym projekcie pomocnych było trzech Lordów, tj. Themo, Silion i moja skromna osoba. Mimo niejednokrotnych sporów o zapis i formę ustawy udało nam się dojść do konsensusu, który zaowocował uchwaloną poprawką.
Dodatkowo Izba Lordów o owym okresie jej działania zajmowała się projektem zbalansowania kusz. Od momentu mojego przybycia do Izby zajęliśmy się próbą otrzymania spójnej i racjonalnej wersji tego, jak powinny wyglądać zależności między broniami dystansowymi występującymi w grze, jak wyeliminować niektóre oczywiste absurdy, oraz tego, jak sprawić, by każda ze ścieżek rozwoju miała swoje odpowiednie plusy i minusy. Mimo iż nie udało nam się uchwalić konkretnej ustawy, daliśmy jednak graczowi, który ów projekt zgłosił, duże wsparcie, tzw. feedback, dostarczając mu masę naszych przemyśleń, zastrzeżeń, spostrzeżeń i materiałów źródłowych, z których mógł dowolnie czerpać. Pewne animozje i różnice zdań co do sposobu przedstawienia kusz w grze sprawiły, że projekt nie został dokończony; wierzę jednak, że owe wsparcie dane graczowi, wypracowane wspólnie podczas debaty, zostanie wykorzystane, nawet przez nas w przyszłości, chociażby podczas następnej w kolejności kadencji.
Na głównych obradach Izba Lordów zajęła się również poprawą umiejętności nabywanych. Skupiliśmy wszystkie zapisy na wiki w jednej kategorii w Zasadach Gry, oraz powoli i systematycznie zaczęliśmy pracę nad projektem. Unifikowaliśmy zapisy funkcji tak, by każdy z nich przedstawiał tę sama formę stylistyczno-gramatyczną, posługując się tymi samymi zwrotami osobowymi i czasowymi. Umiejętności nabywane z wszelkich kategorii zaczęły nabierać tego samego, spójnego wyglądu, wyeliminowaliśmy sporo przestarzałych zapisów, uzupełniliśmy funkcje o informacje zawarte uprzednio w opisach, nałożyliśmy gdzieniegdzie ograniczenia, w innych wypadkach je zdjęliśmy. Uzupełniliśmy odnośniki do różnych stron na wiki, poprawiliśmy linkowanie i dodaliśmy nowe zapisy zgodne z ówczesnymi zasadami gry pod względem czysto mechanicznym, jeżeli tego wymagały. Do tego ze swojej strony starałem się poprawić niektóre opisy funkcji tak, by czytelniej i w sposób bardziej przejrzysty można było wywnioskować jak owa umiejętność wygląda, skąd pochodzi i dlaczego daje taki a nie inny efekt. Często również dodawałem po prostu po kilka zdań do opisów, żeby sprawić, by wyglądały bardziej zachęcająco i pozytywnie, nie ograniczając się do dwóch zdań. Sam projekt umiejętności nabywanych nie został doprowadzony do końca, potrzebuje jeszcze nieco pracy, doszlifowania, dopracowania i uzupełnienia.
Przed nami ciężka praca, ale wspólnie damy radę.
Ku chwale Valfden!