Zza drzwi buchnęła para. Ukazała wam się komnata w kształcie ogromnego kwadratu o kamiennej podłodze. Nad wami, na wysokości jakiś 15 metrów znajduje się sieć kamiennych kładek. Centralny punkt komory jest wypiętrzony, a na nim ulokowana jest płonąca kolumna. Za nią, w lekkim spadzie widać były cztery ciemne korytarze. Nie dane wam było długo patrzeć. Nadszedł czas walki... Z kamiennych schodków nad wami zeskoczyło 7 istot. Siedem jaszczurów.
Jaszczur GharithOpis: Gharith to rasa istot rozumnych, lecz niespecjalnie inteligentnych. Wiodą żywot koczowniczy.
Istnieją "specjalne" klany ghartith ( wyższe gharith ), o wiele inteligentniejsze od swoich kuzynów.
Jaszczury te żyją w różnych środowiskach i doskonale sobie radzą zarówno na pustyniach jak i na bagnach czy w lasach.
Przyjęło się kojarzyć tę rasę z żywiołem ognia ( który z resztą jest ich bóstwem ), podobno niektórzy z tej rasy zdobyli moc kontroli ognia, ale nie ma na to żadnych dowodów.
Walka: Style walki Gharith opierają się na orężu, jaszczury preferują krótkie miecze i sztylety, ale nie jeden z nich korzysta z łuku.
Plotki o ich mocy ognia opowiadają też o stylach walki ogniem.
AtakiZależnie od używanej broni
Broń jednoręczna
Klasyczne pchnięcie - cięcie lewo-/prawostronne; góra/dół
Blok górny - Blok ułożony na wyprostowanej ręce, kończący atak przeciwnika.
Blok z odbiciem - Wytrąca przeciwnika z rytmu, odbiciem jego własnej broni.
Pchnięcie - Pchnięcie mieczem w pozycji równoległej do ziemi, ciężko raniące przeciwnika.
Pchnięcie w tył - Bardzo użyteczny cios, polegający na odwróceniu miecza ostrzem do naszego ciała i szybkim ruchy zgięcia reki. W tym ataku miecz przechodzi między naszym ręką a ciałem, godząc przeciwnika za naszymi plecami.
Potężny cios - Atak wyprowadzający do bardziej skomplikowanych technik walki bronią jednoręczną. Cios łamiący proste bloki, zadający dużo większe obrażenia.
Dwie bronie
Atak lewostronny – klasyczne cięcie lewą ręką od prawej do lewej(góra/dół) /klasyczne lewostronne pchnięcie.
Atak prawostronny – klasyczne cięcie prawą ręką od lewej do prawej (góra/dół) /klasyczne prawostronne pchnięcie.
Blok lewostronny – blokowanie uderzenia lewą ręką.
Blok prawostronny – blokowanie uderzenia prawą ręką.
Podwójny atak – Cięcie 2x 1H ze skosu (lewy/prawy; góra/dół)
Pchnięcie z bloku – Układamy lewostronny blok, w czasie wykonywania praworęcznego pchnięcia.
Blok krzyżowy – Blok tworzymy składając miecze w X. Blok wytrąca większość najsilniejszych uderzeń.
ÂŁuk
Strzał 2 pociskami - Wystrzeliwujesz 2 pociskami na raz.
Potężny strzał - Naciągasz cięciwę przez 10 sekund po czym wystrzeliwujesz pocisk, który rani 1 przeciwnika i unieruchamia do 2 stojących przy nim na 5 sekund.
Celny strzał - Celujesz w nieruchomy cel przez 10 sekund, a następnie strzelasz. Zasięg pocisku wynosi maksymalnie do 100 metrów ponad maksymalne możliwości broni.
Moc ognia ( na zasadzie takiej jak magia ognia) Atrybuty: +odporność na gorąco
+długowieczność ( do ok. 300 lat )
+ciche poruszanie się
+ odporność na choroby- podatność na srebro
- podatność na zimno
- Podatność na truciznyEkwipunek:
1:
---
2:
---
3:
Nazwa broni: Stalowy Kieł
Ostrość: 12
Wytrzymałość: 10
Typ: jednoręczny
Rodzaj: sztylet
Poziom wykonania: III
Opis: Wykonany z 80 sztuk stali ciekawe gdzie sie zmiescily o zasięgu 0.3m 5kg. Dodatkowo mistrozwski oręż
4:
Nazwa broni: Stalowy Kieł
Ostrość: 12
Wytrzymałość: 10
Typ: jednoręczny
Rodzaj: sztylet
Poziom wykonania: III
Opis: Wykonany z 80 sztuk stali ciekawe gdzie sie zmiescily o zasięgu 0.3m 5kg. Dodatkowo mistrozwski oręż
Zbroja:
Nazwa odzienia: Szata Jaszczura.
Rodzaj: szata
Wytrzymałość: 1
Ciężar: 1
Opis: Uszyta z 200 sztuk Lnu.