Przetłumaczyłem tutorial ze strony:
http://www.g3-modding.tk/ Jest to pierwsza częśc tutorialu: "Zabawa z meshami"
W tym tutorialu omówimy modele czyli: compiledMesh.pak in GothicIII\Data. Niestety nie ma żadnych narzędzi dzięki, którym wstawimy nasze modele do gry, ale pokażę wam znaną ,"podmieniającą" metodę - zrozumiecie o czym mówię czytając ten tutorial.
Krok 1 : ÂŚciągnij G3Pak
Krok 2 : Uruchom program G3Pak i otwórz: file> open-GothicIII> Data> compiledMesh.pak. Proponuję zebyś wyciągnął tylko: G3_Items_Weapons_Melee_Swords_O1
(open- GothicIII> Data> compiledMesh.pak> G3_Items_Weapons_Melee_Swords_O1)
Krok 3 : W tym tutorialu zamienimy Miecz Paladyna na Katanę i odwrotnie. (Katana -> Miecz Paladyna & Miecz Paladyna -> Katana)
Krok 4 : Naciśnij: "extract selected"
Krok 5 : Zostanie utworzony nowy folder: "compiledMesh" zawierający inne foldery.
Krok 6 : Po pierwsze znajdź xmsh każdego z dwóch mieczy. Są w folderze: "G3_Items_Weapons_Melee_Swords_O1"
Krok 7 : Wyszukaj plik: "G3_Weapon_1H_Sword_Katana_O1' (model Katany) oraz "G3_Weapon_1H_Sword_Paladin_O1"
(model Miecza Paladyna). Użyjemy właśnie tych dwóch modeli.
Krok 8 : "Podmieniająca Metoda" : Zmień nazwę pliku: "G3_Weapon_1H_Sword_Katana_O1" na "G3_Weapon_1H_Sword_Paladin_O1" oraz nazwę pliku: "G3_Weapon_1H_Sword_Paladin_O1" na "G3_Weapon_1H_Sword_Katana_O1".
Myślę, że zrozumiałeś co właśnie zrobiliśmy.
Krok 9 : Włącz grę. Teraz Katana będzie miała model Miecza Paladyna, a Miecz Paladyna powinien miec modal Katany.
Krok 10 : Mam nadzieję, że działa. Tak to wygląda w praktyce:
Katana jako Miecz PaladynaMiecz Paladyna jako KatanaJeden z moich przyjaciół , spiros_kreta z forum WoG wpadł na świetny pomysł: zamienic modele jednoręcznych broni na modele dwuręcznych! Zamieniając na przykład: Pogromcę orków z modelem Toporu Berserkera. Wtedy gdy klikniemy, by wyciągnac Pogromcę Orków wyciągniemy Topór Berserkera! To ta sama metoda co z Kataną i Mieczem Paladyna. Spójrzcie na te pasjonujące screenshoty:
Tłumaczenie:
Piskor