Autor Wątek: Paladyni  (Przeczytany 1524 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline VenderAutor wątku

  • Myśliwy
  • ***
  • Wiadomości: 220
  • Reputacja: 0
  • Vender nie ma żadnego wpływu.

    • Zobacz profil
Paladyni
« dnia: 01 Marzec 2009, 17:33:52 »
Wybitny wojownik, wzór cnót rycerskich. Paladyn, jak każdy rycerz, w swym postępowaniu kieruje się Kodeksem Rycerskim, choć w paru punktach nieco mniej rygorystycznie. Jego nadrzędnym celem jest niszczenie zła, walka o sprawiedliwość i głoszenie wiary w Innosa
Nie służy on żadnemu panu, często wywodzi się ze szlachty. Jest wojownikiem walczącym w imię dobra za wszelką cenę, co czyni z niego czasem postać dość kontrowersyjną. Paladyni wyposażeni są w zestaw nadprzyrodzonych umiejętności i mocy, jak np. leczenie obrażeń oraz święte pociski.

Każdy Paladyn czuje się wybrańcem swojego boga i postępuje zgodnie z jego kanonem i dogmatami (jakie najczęściej narzucają mu Magowie Ognia). Często nazywany szaleńcem lub fanatykiem, gdyż społeczeństwo nie rozumie motywów jego działania. Jednak dla wiernych staje się symbolem praworządności i niedoścignionym wzorem. Życie spędza doskonaląc podstawowe umiejętności wojownika oraz modląc się żarliwie o boskie wsparcie.
Paladyni to profesja wielce chwalebna, lecz bardzo trudna. Życie jest nieubłagane, ciągle stawia ich pod pręgierzem wyborów, cały czas sprawdza ich lojalność wobec boskich dogmatów.

Wojownicy Innosa to istoty głęboko wierzące, nadal jednak odczuwające strach i niepewność. To właśnie czyni ich tak wyjątkowymi; wieczny dylemat: oddanie się swemu bogu i poświęcenie dla innych a wewnętrzna walka ze słabościami, własnymi słabościami.
Jako jedyni posiadają magiczne i poświęcone miecze oraz najlepsze pancerze, co czyni z nich najpotężniejszych ludzkich rycerzy.



Paladyn służy Innosowi i ściśle przestrzega jego prawa. Musi być odzwierciedleniem dobra i praworządności. Podstawową cechą jest mądrość i wrodzona charyzma, oparta na mocnym przekonaniu swojej racji i wewnętrznej sile, która nie pozwala się mu ugiąć przed wolą innych. Ponadto powinien być sprawny i dość krzepki .





Przed Sagą
________________________________________
Nie wiadomo w jakich okolicznościach powstał ich zakon, jednakże najprawdopodobniej został powołany przez króla Myrtany w wyniku zagrożenia ze strony orków oraz innych hord Beliara.



Gothic I
________________________________________
Tu również nie można dokładnie powiedzieć, co działo się z paladynami, ale można się domyślić, że prowadzą zwycięski boje przeciwko hordom Beliara dzięki dostawom magicznej rudy z Khorinis.



Gothic II
________________________________________
Kiedy Bezimienny bohater zniszczył barierę kontynent  przestał otrzymywać magiczną rude król Myrtany Rhobar II wysłał Lorda Hagena razem z setką swoich najlepszych ludzi na Khorinis, gdzie mieli zdobyć dwie setki skrzyń rudy. Ekspedycja okazuje się  katastrofą, a paladyni stacjonujący w Górniczej Dolinie zostali zaatakowani przez orki oraz smoki.
Po tym, gdy Bezimienny odpływa z wyspy, całe Khorinis zostaje podbite przez zielonoskórych.


W Gothic II i w Nocy Kruka możemy spotkać wielu w mieście Khorinis (pod przywództwem Lorda Hagena) oraz w Górniczej Dolinie pod dowództwem Garonda:


1.   W zamku w centrum lokacji (to, co pozostało po Starym Obozie)
2.   W trzech kopalniach:
    a)   W pobliżu chatki Cavalorna (Marcos);
    b)   Nad jeziorem przy opuszczonej wieży Xardasa (Fajeth i Tengron);
    c)   Po przejściu przez kanion w pobliżu "Olava" (martwego knechta, którego zjadły wilki) skręcamy w lewo i trzymamy się tej drogi. Po lewej stronie przed wejściem w "Kanion Xardasa"  znajdziemy to co pozostało z ekipy paladyna Silvestra i kilku jego towarzyszy.



Gothic III
________________________________________
Paladyni są rozbici i zdziesiątkowani. Cześć z nich znajduje się w stolicy u boku króla lub w odizolowana w drugiej części miasta, w świątyni.
Reszta kryje się albo w obozie buntowników albo jest w niewoli orków. Fakt zniszczenia run jeszcze pogłębił ich rozpacz, teraz nie mieli swojej największej broni - magii Innosa. Paladyni dostali  tajną  misje zdobycia Ognistych Pucharów.


Znajdziemy ich w większości miast w Myrtanie (przede wszystkim obozy buntowników). W drodze do Varantu spotkamy Paladyna - Renegata i jego bandę oprychów. Jednego Rycerza spotkamy również w klasztorze Magów Ognia w Nordmarze.
Ich ostatni oddział wierny Innosowi i Królowi znajdziemy w samej Stolicy Królestwa Ludzi - Vengardzie. Jest ich tam naprawdę wielu, dlatego jest to jedno z najbezpieczniejszych miejsc na kontynencie. Paladynom dowodzi sam Król Rhobar II.



Po Gothic III
________________________________________
Paladyni powoli odzyskują swoją potęgę pod władzą generała Lee.
Trzymają się z dala od wojny panującej na kontynencie, dzięki czemu mogą zregenerować siły po poprzednich wydarzeniach, mających miejsce w królestwie Myrtany.




By Hussar and Vender
« Ostatnia zmiana: 02 Marzec 2009, 16:14:36 wysłana przez Vender »
Czasem martwię się,że nie jestem tym bohaterem,za którego wszyscy mnie mają.
 Filozofowie zapewniali mnie,że to właściwy czas,że  pojawiły się wszystkie znak.
 Wciąż jednak zastanawiam się,czy nie mylą się do człowieka.

 Tylu ludzi jest ode mnie zależnych.Powiadają,że
trzymam w ramionach los

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 
SMF 2.0.15 | SMF © 2011, Simple Machines
Enotify by CreateAForum.com

DarkBreak by DzinerStudio
Copyright 2005-2014 Tawerna Gothic - Oficjalny Polski serwis o grach z serii Gothic. Wszelkie prawa zastrzeżone.