Autor Wątek: ÂŁucznik/myśliwy - czyli sposób na większą dawke RPG  (Przeczytany 32872 razy)

Description:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dark Shadows

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 15
  • Reputacja: 0
  • Płeć: Mężczyzna
ÂŁucznik/myśliwy - czyli sposób na większą dawke RPG
« dnia: 23 Grudzień 2008, 23:20:40 »
Chciałbym zagrać w Gothica 2 NK jako łucznik/myśliwy.

Ale mam problem. Czy taka postać ma racje bytu? Z reguły jak gram to albo magia, albo miecz, a łuk to tylko z nudów lub by podciągnąć do mnie jakąś zwierzyne.

No i nie wiem czy to zadziała. Myślałem nad pakowaniem wszystkiego w zręczność (wiadomo), wyrobienie 100% w łuku, a potem w kuszy i jazda. Ale teraz problem:

a) Czy starczy mi bełtów/strzał na całą grę? Bo szczerze w to wątpie, a nie mam zamiaru "latać" na kodach.
b) Czy najlepsze kusze i łuki nie są jednak gorsze niż najlepsze miecze i czary? Nie chce latać z badziewiem całą gre.
c) Jaka gildia była by według was najodpowiedniejsza?
d) Taktyka. To najgorsza sprawa - w końcu zabić za 1 razem będę pewnie mógł dopiero mocno napakowaną postacią, a wcześniej pewnie nie raz wykrwawi mi się postać, gdy przeciwnik do mnie dobiegnie. Jakieś sugestie?

Dzielcie się pomysłami, radami i opiniami.

Może ktoś z was tak grał i ma jakieś doświadczenia. Chętnie wysłucham.

Offline Czaroxxx

  • Magnat
  • ***
  • Wiadomości: 624
  • Reputacja: -4
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wóda, dziwki i lasery
Odp: ÂŁucznik/myśliwy - czyli sposób na większą dawke RPG
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Grudzień 2008, 00:02:58 »
W sumie ja raz chciałem robić wojownika z rapierem, czy tam mistrzem miecz i ostatecznie dużo lepiej wymiatałem z łuku niż za pomocą miecza. Wydaje mi się, że jest to możliwe, żeby grać samym łukiem, jednak być może będziesz mieć problemy z niektórymi większymi bestiami, golemy, trolle i nie wiem jak smoki.

Co do strzał nie powinno być problemów gdyż są prawie wszędzie, tak samo bełty. Każdy bandyta ma przy sobie strzały, w większości sklepów można kupić, a u Bospera co rozdział przybywa tyle "amunicji", że można spokojnie jechać na nim cały rozdział.

No cóż jak już wspominałem to jeśli będziesz pakować w samą zręczność obrażenia są naprawdę duże, i trzeba tu jeszcze zwrócić uwagę na to, że strzelając z łuku nie tracisz many a zanim wróg dobiegnie, nawet mając minimalnie mniejsze obrażenia niż miecz (osobiście wydaje mi się, że bronie strzeleckie mają większe obrażenia) zanim przeciwnik dobiegnie będzie albo martwy albo u kresu wytrzymałości. Oczywiście strzelanie z łuku nie zabiera many więc to jest plus przemawiający za tym, że nie trzeba się o nią martwić jak w przypadku czarów.

Co do gildii, to wydaje mi się, jeśli chciałbym brać łuk to łowcy smoków a jeśli kusza to paladyni.

Na samym początku gry łuk jest mocniejszy sporo od znalezionych i możliwych do udźwignięcia mieczy więc nie powinno być problemów z wykrwawieniem czy śmiercią.

Można powiedzieć, że grałem :P

Forum Tawerny Gothic

Odp: ÂŁucznik/myśliwy - czyli sposób na większą dawke RPG
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Grudzień 2008, 00:02:58 »

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: ÂŁucznik/myśliwy - czyli sposób na większą dawke RPG
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Grudzień 2008, 00:10:37 »
Powiem ci tak w grze można spotkać miecz chyba "Miecz Mistrzowski" do którego potrzeba nam właśnie zręczności. Poza tym jeżeli chcesz grać łukiem to nie kuszą i na odwrót. ÂŁuk wymaga zręczności a kusza siły. O strzały martwić się nie musisz. Co do gildii najlepiej chyba paladyn ewentualnie mag(tyle że tutaj potrzeba many), łowca smoków to raczej ciężki dwuręczny miecz i kusza. A paladyn to odpowiednio jak dla łucznika. Jeszcze jedno jeżeli będziesz chciał być właśnie łucznikiem to radzę nauczyć się ważyć parę mikstur, szybkości, zręczności i lecznicze. Bo nie raz trzeba będzie uciekać przed elitą albo innym potworkiem:D.

Offline Lucas Paladin

  • Starszy redaktor
  • ***
  • Wiadomości: 2971
  • Reputacja: 2876
  • Płeć: Mężczyzna
  • Believer & Traveler
    • Karta postaci

Odp: ÂŁucznik/myśliwy - czyli sposób na większą dawke RPG
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Grudzień 2008, 15:15:22 »
Z reguły taką postacią można grać, jednakże w NK wymaga to dużych ilości inwestowania w zręczność i trochę siłę, bo jak będzie duże stado potworów, to sam łuk nie wystarcza. Warto też zaopatrzyć się w przynajmniej 30% umiejętności walki bronią jedno-, bądź dwuręczną, gdyż na pewno przyda się to w takich potyczkach. Co do ilości bełtów/strzał. O to akurat nie ma się co martwić, ja jeszcze przez grę nie kupowałem ich dużych ilości, chociaż wiadomo - moja główna broń to miecz, sporadycznie łuk/kusza a najrzadziej magia.

ÂŁuki i kusze wbrew pozorom nie są słabymi broniami. Ja bardziej bym polecał jednak walkę kuszą, gdyż w NK one wymagają siły aby móc nimi strzelać, a do tego jeśli ma się miecz można upiec dwie pieczenie na jednym ogniu.

Gildie. Jeśli chodzi o łuk - najemnicy, a jeśli o kuszę - straż, chociaż jak wiadomo Wilk i tak nas tego uczy za darmo, więc jak dla mnie najodpowiedniejszą gildią jest straż.

Co do taktyki to ona jest strasznie prosta. Próbuj strzelać z możliwe jak największej odległości, z której jesteś w stanie trafić. Jeśli widzisz, że nie zdążysz schować broni zanim potwór do Ciebie dobiegnie, to wal w niego cały czas dopóki nie padnie. A jeśli zdążysz, a wiesz że nie zabijesz go teraz - to wyciągaj miecz i nim kończ dzieła.

Rozpisałem się. To tyle ode mnie :)

Offline kolek

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 82
  • Reputacja: 0
Odp: ÂŁucznik/myśliwy - czyli sposób na większą dawke RPG
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Czerwiec 2009, 13:57:31 »
Mam pytanie - zrobiłem sobie z bezimiennego łucznika i dla obrony własnej uczę się trochę walki bronią jednoręczną. Czy obrażenia krytyczne od Szponu Beliara zależą od siły czy od zręczności?

Offline Robben

  • Magnat
  • ***
  • Wiadomości: 1143
  • Reputacja: 97
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: ÂŁucznik/myśliwy - czyli sposób na większą dawke RPG
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Czerwiec 2009, 16:20:00 »
Od siły.

Offline Dawid2795

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Reputacja: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: ÂŁucznik/myśliwy - czyli sposób na większą dawke RPG
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Czerwiec 2009, 20:40:15 »
Ja przeszedłem GII NK łucznikiem. Miałem 100% łuku, 200 zręczności i 60% jednoręcznej (miałem Szpon Beliara).Trochę było trudno na początku gry i z orkami, ale potem to już z górki. Strzał mi starczyło do końca gry.

Offline przemo0212

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Reputacja: 2
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: ÂŁucznik/myśliwy - czyli sposób na większą dawke RPG
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Czerwiec 2009, 23:57:08 »
Jeśli chodzi o grę samym łukiem to minusem jego jest to że można nim tylko zabić więc jak będziesz chciał obić kilku z Najemników żeby tam dołąćzyć to kicha, no chyba że na piąchy ich zwojujesz. Ale na upartego to i samym łukiem by przeszedł chociaż te dwa poziomy na broń jednoręczną to prawie nic a da wiele bo miecze takie jak rapier i miecz mistrzowski i Betty nie wymagają siły.

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: ÂŁucznik/myśliwy - czyli sposób na większą dawke RPG
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Czerwiec 2009, 08:58:48 »
W nocy kruka są przecież tabliczki i dzięki nim można nauczyć się jako takich podstaw walki. Nie wiem też o co Ci chodzi z tymi dwoma poziomami. Co do łucznika to ostatnio wypróbowałem kombinację łucznik-mag naprawdę jest to bardzo fajna kompozycja. Nie musisz inwestować nie wiadomo ile pkt w manę bo czary będą ci potrzebne tylko do walki z cięższymi przeciwnikami.

Aneuthanasia

  • Gość
Odp: Łucznik/myśliwy - czyli sposób na większą dawke RPG
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Czerwiec 2011, 09:02:28 »
d) taktyka..... na początek proponuję zdobyć około 50 pkt. siły i podciągnąć sobie umiejętnosć walczenia broniami jednoręcznymi(30 % starczy). Potem można spokojnie wziąć się za łuk. Co do tych mieczy, jest to w miarę potrzebne, bo w wielu momentach gry przy wykonywaniu jakichs zadań będzie trzeba kogos pobić, a łukiem jedyne co zrobimy to zabijemy kolesia. Z przeciwnikami takimi jak wilki, orkowie, jaszczury itp. łuk zdaje doskonale egzamin. A jesli chcemy walczyć ze smokiem będąc wyposażonym w łuk, to radzę jednak użyć zwoju z zakleciem (np. deszcz ognia, przyzwanie demona).

Ale głupota xd, po co aż tyle w tę siłę pakować? Ładuj od początku w samą i tylko zręczność, będziesz miał fajne miecze na zręczność (i to nie jakie), smoka luzem ubijesz łukiem, a co do 'zabijania kolesi' to możesz zjechać kogoś łukiem, a dobić mieczem, czy to jest takie trudne? No prośba...

A, jeszcze była wzmianka o kuszy - kusza wymaga siły, więc jak dla mnie nie jest dla łowcy, a dla wojownika, rozważ to ;D

Taktykę polecam Ci taką - dołącz do złodziei, wyucz się wszystkiego co ma związek ze zręcznością, będziesz miażdżył. Ja tak często robię, kruka rozwalam 2-3 ciosami z łuku ;)
« Ostatnia zmiana: 15 Czerwiec 2011, 09:08:10 wysłana przez Aneuthanasia »

Forum Tawerny Gothic

Odp: Łucznik/myśliwy - czyli sposób na większą dawke RPG
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Czerwiec 2011, 09:02:28 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top
anything