Witam!
Chciałem zrobić referat na ten temat. Nie znalazłem bardziej odpowiedniego tematu, a myślę że takie referaty fanów to ciekawa sprawa i może w przyszłości przydałby się do tego oddzielny dział. Póki co swoją pierwszą pracę zamieszczam tu. Więc zaczynamy...
Nasze wybory - ich relacje
Jak wiemy Gothic oferuje nam wielkie możliwości. Udostępnia nam kilka frakcji umieszczonych w danych lokacjach. Do nas należy wybór między nimi, co także wpływa na dalsze poczynania bohatera i traktowanie go przez danych NPC'ów. Poza tym dane frakcje rywalizują lub współpracują ze sobą. Także jak widać, wybór między nimi, ma dla nas duże znaczenie podczas gry. Tu chciałbym opisać dylematy jakie przed nami stawia Gothic. Miłego czytania.
W Gothicu przyszło nam żyć w Górniczej Dolinie. Ta mieściła się w Khorinis, mieście położonym na małej wyspie leżącej obok Kontynentu. Niestety nie jest nam dane poznać dokładny obraz świata Gothica. Są co prawda pewne mapki ukazujące ten świat, lecz tworzone tylko przez fanów i nigdy nie dowiemy się czy takie było założenie twórców. No ale nie o tym chciałem dziś pisać. W Dolinie, zaraz po utworzeniu bariery był tylko jeden Zamek, zwany potocznie... Zamkiem. Później nazwę przekształcono na Stary Obóz. Ale o tym później. Niżej umieszczam mapkę nie jako zdjęcie tylko odnośnik ze względu na wymiary
>
Mapa Khorinis (wikipedia.pl)Stary Obóz
Historia
Jak widzimy na załączonej mapce największy i jak już mówiłem najstarszy Obóz w całej Kolonii. Osadzony w centrum Górniczej Doliny, jest bardzo dobrze strzeżony. Obóz podzielony jest na dwa pierścienie. Wewnętrzny pierścień tworzy zamek, zewnętrzny natomiast to drewniane zabudowania i umocnienia wokół niego. Do Obozu można dostać się dwoma bramami : północną i południową. Strażników możemy spotkać na każdym kroku, więc wydawałoby się że jest to oaza spokoju i relaksu. I rzeczywiście może taką się stać, jeśli tylko wejdziemy w dobre kontakty z osobami ważnymi i nie będziemy się zbytnio rzucać w oczy. Teraz opanowany przez magnatów Zamek, niegdyś służył jako baza straży królewskiej i skazańców pracujących w kopalni rudy.. Czując swoją szansę w momencie konsternacji władzę nad Zamkiem przejmują więźniowie. Wcześniej był tu tylko Zamek, reszta została dobudowana po przejęciu. Obóz ma swoją kopalnie - położoną z dala od jego terytorium - gdzie wydobywa się rudę. Gomez rządzący Obozem handluje nią z Królem. W zamian dostaje wszystko czego zapragnie, czyli najczęstsze dostawy to kobiety i alkohol
. W środku możemy poznać wiele ciekawych osób, które mogą nas czegoś nauczyć. Aby stać się pełnoprawnym mieszkańcem należy przypodobać się wpływowym ludziom. Jak widać Obóz ten ma wielką władzę w całej Kolonii a także na bardzo wysokim stopniu stoi tu gospodarka i handel. W Obozie są dwie kuźnie.
Kto tu rządzi...
Przywódcą Starego Obozu jest Gomez – brutalny i bezwzględny typ. Miał nieformalną władzę jeszcze przed powstaniem Bariery. Teraz ma absolutną władzę nad całym obozem i kontroluje handel rudą. Jego doradcami i pomocnikami są tzw. Magnaci. Ich głównym zajęciem zdaje się być uprzykrzanie życia innym, choć oficjalnie oni również zajmują się handlem. Inną ważną w Obozie grupą są Magowie Ognia z Arcymagiem Corristo na czele. Aby zachować lojalność wobec króla poszli na układ z bandytami, zapewniając w ten sposób dostawy rudy do stolicy. Prowadzą poufną korespondencję z Zakonem Innosa na zewnątrz Bariery, a także z Magami Wody z Nowego Obozu. Bezpieczeństwo Obozowi i Kopalni zapewnia Straż. To silna i dobrze wyposażona organizacja, na czele której stoi Thorus. Strażnicy są dobrymi wojownikami, ale potrafią też obsługiwać się kuszą. Zbierają haracze w Obozie traktują wszystkich obcych jak śmiecie, co czyni z nich niezbyt przyjemnych typów. Niżej w hierarchii Obozu znajdują się Cienie. Zajmują się oni drobnym handlem, myślistwem, szkoleniem, oraz wykonują różne zlecenia dla Magnatów. Najniższą warstwą społeczną są Kopacze – prości górnicy, na co dzień pracujący w Kopalni, wykorzystywani przez Strażników i Magnatów. Nie mają łatwego życia, ale to ich pracy Obóz zawdzięcza swoją siłę.
Czyli jeszcze raz podsumowanie frakcji:
- Kopacz - górnicy, wydobywają rudę w Starej Kopalni, przynależnej Staremu Obozowi. Można ich także spotkać w Obozie. Fatalnie wyszkoleni militarnie
- Cień - nowi członkowie Starego Obozu. Aby zdobyć rangę Strażnika lub Maga Ognia muszą wykazać się pożytecznością w Obozie. Przeciętni wojownicy, walczący za pomocą Kuszy czy Broni Białej a nieużywający Magii
- Strażnik - wojownicy utrzymujący porządek w Obozie i chroniący Magnatów czy Magów. Można wykupić ich ochronę za niewielką opłatą. Styl walki i stosowane bronie podobnie jak Cienie
- Magnaci - najważniejsi ludzie Starego Obozu, chronieni przez Strażników. Dobrze wyszkoleni w walce - spisują się dobrze walcząc Bronią Białą i Kuszą
- Magowie Ognia - bardzo ważni członkowie Starego Obozu. Posługują się potężną magią Innosa. Ich główną siedzibą jest klasztor
Ważni ludzie
Dostać się do Gomeza, czyli zarazem do centralnej części Obozu nie jest łatwo. Dostępu tam bronią najlepsi ze Strażników. Trzeba na to zapracować i zdobyć odpowiednią reputacje a co się z tym wiąże związać się z tym Obozem i zostać Cieniem. Oczywiście są inne sposoby, bardziej skomplikowane. Niektóre wymagają dołączenia do innej frakcji, niektóre zaś odpowiedniej gotówki w kieszeni. Hmmm... gotówki? Ano właśnie nie, ponieważ na terenie całej Kolonii a więc także i tu płacimy cenną rudą! Czyli monety stają się w tym momencie zupełnie bezwartościowe.
Ważne osoby w grze, mieszkające w Starym Obozie:
- Magnaci (np. Blizna, Kruk czy Artho)
- Magowie Ognia (np. Corristo, Torrez czy Drago)
- Diego - pierwsza poznana postać w Kolonii. Jest bardzo ważną osobistością w Starym Obozie. Dla postaci prowadzonej w grze jest swego rodzaju mentorem
- Milten - jedyny Mag Ognia, który ocalał po rzeźni na nich, zafundowanej przez Gomeza. Dobry przyjaciel Bezimiennego bohatera.
- Gomez - główny zarządca Starego Obozu. Jest tu najważniejszą osobą a dostać się do niego jest bardzo ciężko. To on decyduje czy możemy dołączyć do grona Strażników. Można powiedzieć że to kontroluje całą Kolonią.
- Fisk - najlepszy handlarz w całej Kolonii
Moje podsumowanie
Stary Obóz to dobry Obóz. Wszystko jest tu w jak najlepszym porządku. Mieszkańcy zaakceptowali tutejsze życie i starają się do niego dostosować. Najsilniejszy chyba pod względem militarnym Obóz. Dobre położenie i mądre wykorzystanie zasobów Kopalni gwarantuje rozwijanie się handlu i utrzymanie gospodarki na wysokim poziomie. Wybór tego właśnie Obozu to swego rodzaju wybranie łatwej ścieżki. Solidne rządy Gomeza zapewnią Obozowi dobrą reputację lecz ja nie chciałbym tu zamieszkać. Mój wybór padłby na inny Obóz, który opisze niebawem.
Zachęcam do lekturki. Niedługo wstawię NO i Bractwo. Mam nadzieję że komuś się to przyda
Proszę o oceny i poprawki