Dzisiaj pograłem trochę w dodatek po angielsku, zaktualizowany o patche 1.01 i 1.06 (ponad 170 mega pobierania heh...) i co ciekawsze rzeczy wam pokarze
1. Spotkał ktoś w grze ogry? Mnie zastanawiało dlaczego nigdzie ich niema, uruchomiłem konsolę, wpisałem "goto Ogre" i zostałem przeteleportowany...
http://i36.tinypic.com/10gfezd.jpg oraz
http://i37.tinypic.com/mt2gkh.jpg - Jak widać na screenie ogr w grze występuje, tylko jest jedno ale... jego działanie kończy się na tym, że odwraca się w naszą stronę, a gdy chcemy odejść nieznacznie przesuwa się w naszym kierunku... Czyli kolejna zepsuta istota :/ Poza tym jak widać, ogr posiada nową broń, żeby sprawdzić co to jest zabiłem ogra (rzecz jasna nie atakował mnie...) podniosłem broń no ale niestety niema ona nazwy ani opisu, zadaje 65 obrażeń a wymaga 130 siły.
2. Teraz sprawa jest związana z handlem:
http://i38.tinypic.com/2zzi70w.jpg - jak widać sprzedawcy płacą 100% ceny za przedmioty... Dodatek zamiast poprawiać błędy, psuje rzeczy które dobrze działały w podstawce :/
3. Koło miejsca gdzie znajduje się "zepsuty" ogr, jest kamienny krąg a koło niego skrzynia:
http://i36.tinypic.com/2r73mo9.jpg - pomijam już to, że tak dobry pancerz leży sobie w niezamkniętej skrzyni, ale dlaczego ma ikonkę zbroi Rhobara i jest to pancerz szpiega? poza tym w skrzyni jest też korona władcy Myrtany... ciekawe co ona robi w skrzyni na odludziu...
4. A to już Faring, jaskinia koło przełęczy na Nordmar:
http://i34.tinypic.com/35b7fhh.jpg - chciałem wejść do środka ale jest to niemożliwe - niewidzialna bariera nie pozwala podejść bliżej :| Po co ona tu jest, skoro wyżej przejście i tak jest zasypane skałami?
5. Najpierw przywódca orków z ciekawie założoną kuszą:
http://i37.tinypic.com/2qdudmo.jpg, tuż obok niego orkowy szaman, który został magiem:
http://i35.tinypic.com/mwwqxu.jpg oraz jedna z kilku bezimiennych (dosłownie) postaci, jakie spotkałem w grze:
http://i33.tinypic.com/296opw6.jpg - jak widać wielu mieszkańców Myrtany postanowiło zostać 'bezimiennymi', na cześć głównego bohatera gry
6. Screeny z przedstawicielem nowej rasy były już na forum, ja zrobiłem screena wewnątrz jaskini:
http://i35.tinypic.com/35hn42s.jpg - pytanie: po co tym istotom takie drewniane "coś" położone równolegle do lewej stopy? Kto odgadnie ten wygrywa niezbugowaną wersję gry!
7. A teraz specjalna relacja z nowej osady ludzkiej położonej w jaskini pod Cape Dun:
http://i34.tinypic.com/vq6tyg.jpg i
http://i38.tinypic.com/k21i11.jpg i
http://i36.tinypic.com/1zh2m13.jpg - jak widać "brzydcy ludzie" mieszkają w pięknym miejscu
Ciekawe jak udało im się prześlizgnąć koło mieszkającego w pobliżu trola (on się chyba w te dwa lata urodził w tej jaskini, bo niby jak miał tam wejść?) oraz pełzaczy i goblinów... hodują nawet świnie - czym je karmią pozostaje tajemnicą (sami zapewne zjadają te świnie)
Co do fabuły to musi być ona strasznie liniowa, gdy chciałem zaraz na początku gry porozmawiać z Gornem, Inogiem, Lee lub Miltenem (opcja "goto") nie mieli nic do powiedzenia. Aczkolwiek za fabułę się nie zabieram, w święta pogram po polsku i wtedy skupie się na graniu. Do tego czasu daje sobie spokój z tą grą, czekam na patche...
Ps. Co do wymagań gry: Procesor 3,2 Ghz, 4 GB ram, GeForce 8800 GT (512MB) - na tym sprzęcie Gothic 3 chodził mi płynnie na max detalach, nawet ponad nie bo grzebałem w plikach .ini i zasięg widzenia zwiększyłem prawie dwukrotnie. W FG nie było już tak pięknie, po ustawieniu maxa nie dało się grać (zwiechy na 20 sekund, klatkowanie), musiałem zrezygnować z HDR i anti-aliasing zmniejszyć z 8 do 2, jedna opcja w ogóle się u mnie nie włącza. Czyli na takich średnio-wysokich detalach gra wreszcie nie klatkuje i przycina jedynie na sekundę tak jak to było w G3, tyle że chyba nieco częściej. Teraz pytanie: gdzie ta optymalizacja silnika gry? Odpowiedź jest banalna: NIE MA, bo na takim kompie gra powinna śmigać bez problemu.
Położyli ten dodatek doszczętnie, mogli zrobić naprawdę ciekawą grę a wyszło takie byle co, wielka szkoda...