Autor Wątek: Service Pack v1.4 dla Nocy Kruka już jest (nowy patch)!  (Przeczytany 151108 razy)

Description:

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Service Pack v1.4 dla Nocy Kruka już jest (nowy patch)!
« Odpowiedź #280 dnia: 11 Marzec 2009, 18:44:17 »
Jutro (tj. dzisiaj ;)) pokombinuję z niewidzialnymi ścianami w Spacerze, żeby np. nie można było wejść na statek już w pierwszym rozdziale czy np. wejść po skałach do Górniczej doliny.
Moim zdaniem to totalny absurd, głupota i debilizm. Po co umieszczać niewidzialne ściany? Jaki w tym sens i realizm rozgrywki? Jeszcze w takim miejscu jak statek. Logiczne, że strażnicy nie wpuszczą nas ale jeśli jakimś sprytnym sposobem uda nam się dostać to trafimy na pokład - realia! Wiadome, że gdy nas zauważa zwrócą uwagę lub zaatakują. Więc nie wiem po kiego grzyba walić w tego typu lokacjach ściany.

Respev

  • Gość
Odp: Service Pack v1.4 dla Nocy Kruka już jest (nowy patch)!
« Odpowiedź #281 dnia: 11 Marzec 2009, 18:52:05 »
Cytuj
Logiczne, że strażnicy nie wpuszczą nas ale jeśli jakimś sprytnym sposobem uda nam się dostać to trafimy na pokład - realia!
W realnym świecie też przejdziesz sobie po cumie i wejdziesz tym sposobem na statek?

Cytuj
Po co umieszczać niewidzialne ściany?
ÂŻeby nie móc zaraz po rozmowie z Xardasem w pierwszej minucie gry zajść sobie po górach aż do voba umożliwiającego teleport do Górniczej doliny?

Forum Tawerny Gothic

Odp: Service Pack v1.4 dla Nocy Kruka już jest (nowy patch)!
« Odpowiedź #281 dnia: 11 Marzec 2009, 18:52:05 »

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Service Pack v1.4 dla Nocy Kruka już jest (nowy patch)!
« Odpowiedź #282 dnia: 11 Marzec 2009, 18:58:10 »
W realnym świecie też przejdziesz sobie po cumie i wejdziesz tym sposobem na statek?
A nie? Nierealna jest ściana. Wszystkie zmiany do tej pory są jak na razie na plusie, niewidzialne ściany to zaś klapa. W grze jest wszystko ok. Dostanę się na statek, a gdy podejdę do paladynów ci karzą mi zejść z pokładu.


ÂŻeby nie móc zaraz po rozmowie z Xardasem w pierwszej minucie gry zajść sobie po górach aż do voba umożliwiającego teleport do Górniczej doliny?
A co w tym takiego głupiego? Przecież możesz iść górami, kto ci broni? O to chodzi w grach cRPG jakbyś nie wiedział. Swoboda - taka fajna rzecz. Nie ma co się martwić, twórcy dobrze o wszystkim pomyśleli. Z pierwszym poziomem zbyt długo w górniczej dolinie nie zabawisz. I to jest realne rozwiązanie. Nie jakieś tam ściany :unsure:

Respev

  • Gość
Odp: Service Pack v1.4 dla Nocy Kruka już jest (nowy patch)!
« Odpowiedź #283 dnia: 11 Marzec 2009, 19:12:17 »
Cytuj
A nie? Nierealna jest ściana. Wszystkie zmiany do tej pory są jak na razie na plusie, niewidzialne ściany to zaś klapa. W grze jest wszystko ok. Dostanę się na statek, a gdy podejdę do paladynów ci karzą mi zejść z pokładu.
Jeśli wejdzie się na statek w pierwszym rozdziale i dostanie pod drzwi kajuty kapitana, można przecisnąć się przez drzwi i znaleźć się w szóstym rozdziale. Za tymi drzwiami też będzie niewidzialna ściana, a dopiero po skompletowaniu załogi i otrzymaniu klucza od kapitana, ściana zniknie.

Cytuj
A co w tym takiego głupiego? Przecież możesz iść górami, kto ci broni? O to chodzi w grach cRPG jakbyś nie wiedział. Swoboda - taka fajna rzecz
Gdyby to było zaplanowane, oteksturowaliby górną warstwę pasma górskiego. Poza tym jest to błąd, bo niewidzialne ściany zostały już tam dodane w 3Ds Max przez Piranhę, jednak nie zrobili tego dokładnie i zostawili jedną otwartą skałę, po której można na te góry wskoczyć. Niewidzialnych ścian w Gothicu jest wiele. Wszystkie zostały nałożone w 3Ds Max, ja nie mam do tego wystarczających kwalifikacji, dlatego zrobię to w Spacerze i w przeciwieństwie do tych wykonanych 3Ds Maksem, będzie można je przesuwać, powielać i tak dalej za pomocą Spacera.


Offline Szkodnik6

  • Kopacz
  • **
  • Wiadomości: 169
  • Reputacja: 1
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Service Pack v1.4 dla Nocy Kruka już jest (nowy patch)!
« Odpowiedź #284 dnia: 11 Marzec 2009, 19:18:00 »
Cytuj
Jezus Maryja... po jakiego szatana? Po co zrobić ten dialog wielorazowy, skoro Constantino nas nie leczy, tylko mówi:
Cytuj
func void DIA_Constantino_Heilung_Info()
{
   AI_Output(other,self,"DIA_Constantino_Heilung_15_00");   //Potrzebuję leczenia.
   AI_Output(self,other,"DIA_Constantino_Heilung_10_01");   //Co, jesteś ranny?
   Info_ClearChoices(DIA_Constantino_Heilung);
   Info_AddChoice(DIA_Constantino_Heilung,"Nie.",DIA_Constantino_Heilung_Nein);
   Info_AddChoice(DIA_Constantino_Heilung,"Tak.",DIA_Constantino_Heilung_Ja);
};

func void DIA_Constantino_Heilung_Ja()
{
   AI_Output(other,self,"DIA_Constantino_Heilung_Ja_15_00");   //Tak.
   if(other.attribute[ATR_HITPOINTS] < other.attribute[ATR_HITPOINTS_MAX])
   {
      AI_Output(self,other,"DIA_Constantino_Heilung_Ja_10_01");   //Idź więc do Vatrasa, on cię pozbiera do kupy. I przestań krwawić na moją podłogę!
   }
   else
   {
      AI_Output(self,other,"DIA_Constantino_Heilung_Ja_10_02");   //To ledwie draśnięcie, a ja mam ważniejsze rzeczy do roboty niż rozmowa z tobą.
   };
   AI_StopProcessInfos(self);
};

func void DIA_Constantino_Heilung_Nein()
{
   AI_Output(other,self,"DIA_Constantino_Heilung_Nein_15_00");   //Nie.
   AI_Output(self,other,"DIA_Constantino_Heilung_Nein_10_01");   //Wynoś się więc, bo zaraz BÊDZIESZ ranny.
   AI_StopProcessInfos(self);
};

Cytuj
W przypadku Constantina jest jeszcze jeden problem(już o tym pisałem) "Kiedy pierwszy raz spotykamy Constantina widnieje u niego dialog "Zechcesz nabyć nieco ziół"
A ja się o sejw oczywiście pół roku doprosić nie mogę... Co do Ignaza, u mnie nie ma podwójnego wpisu. Na pewno wgrałeś patch na czystego Gothica?
Z tym leczeniem u Constantina to mój błąd, masz co do tego rację więc przepraszam za wprowadzenie w błąd. Co do Ignaza to grałem od początku, może wina leży w tym, że używałem kodów? Sejw już raczej nie będzie potrzebny...

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Service Pack v1.4 dla Nocy Kruka już jest (nowy patch)!
« Odpowiedź #285 dnia: 11 Marzec 2009, 19:34:40 »
Jeśli wejdzie się na statek w pierwszym rozdziale i dostanie pod drzwi kajuty kapitana, można przecisnąć się przez drzwi i znaleźć się w szóstym rozdziale. Za tymi drzwiami też będzie niewidzialna ściana, a dopiero po skompletowaniu załogi i otrzymaniu klucza od kapitana, ściana zniknie.
Wiem o tym ale to nie powód, by blokować wejście na statek. Co innego do zamkniętej kajuty.


Gdyby to było zaplanowane, oteksturowaliby górną warstwę pasma górskiego. Poza tym jest to błąd, bo niewidzialne ściany zostały już tam dodane w 3Ds Max przez Piranhę, jednak nie zrobili tego dokładnie i zostawili jedną otwartą skałę, po której można na te góry wskoczyć. Niewidzialnych ścian w Gothicu jest wiele. Wszystkie zostały nałożone w 3Ds Max, ja nie mam do tego wystarczających kwalifikacji, dlatego zrobię to w Spacerze i w przeciwieństwie do tych wykonanych 3Ds Maksem, będzie można je przesuwać, powielać i tak dalej za pomocą Spacera.
Tekstury są tam gdzie powinny być i można przejść, wyżej nie da rady bo grafika skacze i zanika. Wiec WTF?

Offline Robben

  • Magnat
  • ***
  • Wiadomości: 1143
  • Reputacja: 97
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Service Pack v1.4 dla Nocy Kruka już jest (nowy patch)!
« Odpowiedź #286 dnia: 11 Marzec 2009, 20:27:06 »
Z tymi niewidzialnymi ścianami, to ja bym proponował, żeby je wstawić tam, gdzie tylko przez niedoróbki/błędy można się dostać do danego miejsca (czyli mam na myśli to chodzenie bokiem koło strażników, albo to przejście do kajuty kapitana). Natomiast jeśli chodzi o przejście do Górniczej Doliny, to nie wiem, czy to dobry pomysł, bo skoro ktoś chce się tam dostać w pierwszym rozdziale, to tylko dlatego, że gra dla jaj (no, bo jakim celu w pierwszym rozdziale grając na poważnie, chciałby tam ktoś iść?). Poza tym, przecież tam się wspinamy po prostu, a to nie jest żaden błąd. I to samo dotyczy wejścia do magazynu przez dach domu Mattea. Także się tam zwyczajnie dostajemy, więc również nie widzę sensu, żeby wstawiać tam ścianę.

Offline Szkodnik6

  • Kopacz
  • **
  • Wiadomości: 169
  • Reputacja: 1
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Service Pack v1.4 dla Nocy Kruka już jest (nowy patch)!
« Odpowiedź #287 dnia: 11 Marzec 2009, 21:11:55 »
1.Zadanie z Festerem (z polnymi bestiami) - rozmawiamy z nim o gnieździe polnych bestii, pojawia się wpis w dzienniku, a po wykończeniu bestii i pobiciu Festera, wpis z dziennika znika(nie ma go ani w aktualnych ani w ukończonych zadaniach). Proponuję aby po pokonaniu polnych bestii i pobiciu Festera zadnie wylądowało w  „Zaliczone zadania”.
2.Kiedy zagadamy do Mortisa dialogiem "Chcę być silniejszy" i pojawia się wpis w dzienniku, lecz po ponownym zagadaniu wpis się znów pojawia. Błąd jest podobny do tego z Torbenem.
3.Można by było zrobić aby dialog u Zuriusa dot. rozmowy o Szczawiu królewskim był dostępny dopiero po obejrzeniu listy ziół bo przecież z niej dowiadujemy się, że sporządził ją Zuris.
4.Mógłbyś zrobić zrobić coś z tą Vanją(tą z burdelu, stoi razem z Peckiem w jednym z pokoi). Po wykonaniu zadania dot. zaprowadzenia Pecka do koszar zostaje sama i stoi w wejściu do pokoju. Mógłbyś zrobić np. tak aby po wykonaniu tego zadania poszła tańczyć razem z Nadią. Aha i dobrze by było abyście usunęli jej dialog „Jestem zajęta”.
5. Napis "kocioł" jest źle umiejscowiony.
6. Pamiętam, że szyk wyrazów w nazwie NPC Jacka Aligatora był przestawiony.

Wiem, że na niektóre z tych propozycji już się wypowiadałeś ale chciałbym znać twoją ostateczną decyzję bo widzę, że zacząłeś brać się za błędy, które kiedyś uznawałeś za trudne do naprawienia.
« Ostatnia zmiana: 11 Marzec 2009, 21:14:26 wysłana przez Szkodnik_66 »

Offline Bruce

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja: 3
Odp: Service Pack v1.4 dla Nocy Kruka już jest (nowy patch)!
« Odpowiedź #288 dnia: 11 Marzec 2009, 22:04:10 »
1.Zadanie z Festerem (z polnymi bestiami) - rozmawiamy z nim o gnieździe polnych bestii, pojawia się wpis w dzienniku, a po wykończeniu bestii i pobiciu Festera, wpis z dziennika znika(nie ma go ani w aktualnych ani w ukończonych zadaniach). Proponuję aby po pokonaniu polnych bestii i pobiciu Festera zadnie wylądowało w  „Zaliczone zadania”.
To samo jest z zadaniem List Gończy. Po rozmowie z Dexterem to zadanie znika i nigdzie go nie ma.

Respev

  • Gość
Odp: Service Pack v1.4 dla Nocy Kruka już jest (nowy patch)!
« Odpowiedź #289 dnia: 11 Marzec 2009, 22:06:16 »
Cytuj
3.Można by było zrobić aby dialog u Zuriusa dot. rozmowy o Szczawiu królewskim był dostępny dopiero po obejrzeniu listy ziół bo przecież z niej dowiadujemy się, że sporządził ją Zuris.
...co sporządził Zuris? Listę?

Cytuj
5. Napis "kocioł" jest źle umiejscowiony.
Ile razy mam powiedzieć, że musiałbym od nowa wstawiać każdy kocioł w grze i kompilować go od nowa?

Cytuj
Pamiętam, że szyk wyrazów w nazwie NPC Jacka Aligatora był przestawiony.
Aha... i co? Ja od dwóch wersji widzę nad jego głową napis "Jack Aligator".

Cytuj
.Mógłbyś zrobić zrobić coś z tą Vanją(tą z burdelu, stoi razem z Peckiem w jednym z pokoi). Po wykonaniu zadania dot. zaprowadzenia Pecka do koszar zostaje sama i stoi w wejściu do pokoju. Mógłbyś zrobić np. tak aby po wykonaniu tego zadania poszła tańczyć razem z Nadią. Aha i dobrze
Dobrze. A więc drodzy forumowicze... od dzisiaj SP zamiast 3mb, będzie ważyło 90mb, bo:
1) Vanja nie wraca na dolny poziom burdelu.
2) Kotły mają nierówne nazwy.
Dlaczego 90? Ano dlatego, że żeby naprawić te dwa błędy, musiałbym upchnąć do patcha wszystkie światy z Gothica.

Cytuj
Kiedy zagadamy do Mortisa dialogiem "Chcę być silniejszy" i pojawia się wpis w dzienniku, lecz po ponownym zagadaniu wpis się znów pojawia. Błąd jest podobny do tego z Torbenem.
Nie będę poprawiał tego typu błędów. Do tego trzeba pisać warunki. Zgoda, gdyby to był jedyny przypadek w grze, to minuta roboty i gotowe, ale to nie jest odosobniony przypadek i przez całą grę widziałem już z 40 takich sytuacji.

« Ostatnia zmiana: 11 Marzec 2009, 22:09:18 wysłana przez Respev »

Respev

  • Gość
Odp: Service Pack v1.4 dla Nocy Kruka już jest (nowy patch)!
« Odpowiedź #290 dnia: 11 Marzec 2009, 22:58:31 »
Napiszę post pod postem, żeby było coś jasnego dla Pana Szkodnika. Panie Szkodnik, jak Pan coś zgłaszasz, to najpierw sprawdź wać pan, czy przypadkiem tak ma być. Bohater dowiaduje się od Zurisa o roślinach przy okazji rozmowy na trochę inny powód, dopiero potem, jak nasz bohater wie, że Zuris zamawia mikstury u Constantino (wychodzi to w rozmowie), może zapytać gdzie Constantino zbiera zioła. Tutaj dowód:

Cytuj
func void DIA_Zuris_POTIONS_Info ()
{
   AI_Output (other, self, "DIA_Zuris_POTIONS_15_00"); //Czy sam przygotowujesz swoje mikstury?
   AI_Output (self, other, "DIA_Zuris_POTIONS_14_01"); //Nie, na ogół kupuję je w klasztorze lub dostaję od alchemika Constantina.
   
   if (hero.guild == GIL_NONE)
   {
      AI_Output (self, other, "DIA_Zuris_POTIONS_14_02"); //Jeśli interesuje cię proces przygotowania mikstur, możesz z nim porozmawiać. Z tego co wiem, potrzebuje asystenta.
      AI_Output (self, other, "DIA_Zuris_POTIONS_14_03"); //Jest jednak zbyt dumny, by spróbować go znaleźć. Głupiec - bardziej uparty niż osioł.
   };
   
   AI_Output (self, other, "DIA_Zuris_Add_14_00"); //Przechodzi tędy, gdy wychodzi wschodnią bramą, by nazbierać ziół na swoje mikstury.
};

I dalej:
Cytuj
func void DIA_Zuris_Kraut_Info ()
{
   AI_Output (other, self, "DIA_Zuris_Add_15_01"); //Gdzie dokładnie Constantino zbiera zioła?
   AI_Output (self, other, "DIA_Zuris_Add_14_02"); //Przechodzi przez wschodnią bramę i znika gdzieś w gęstwinie na lewo.
   AI_Output (self, other, "DIA_Zuris_Add_14_03"); //Powiedział mi raz, że rosną tam wszystkie składniki prócz królewskiego szczawiu.
   
   Wld_InsertItem (ItPl_Mana_Herb_01,"FP_ITEM_HERB_01");
   Wld_InsertItem (ItPl_Mana_Herb_02,"FP_ITEM_HERB_02");
   Wld_InsertItem (ItPl_Mana_Herb_03,"FP_ITEM_HERB_03");
   Wld_InsertItem (ItPl_Health_Herb_01,"FP_ITEM_HERB_04");
   Wld_InsertItem (ItPl_Health_Herb_02,"FP_ITEM_HERB_05");
   Wld_InsertItem (ItPl_Health_Herb_03,"FP_ITEM_HERB_06");
   Wld_InsertItem (ItPl_Speed_Herb_01,"FP_ITEM_HERB_07");
   Wld_InsertItem (ItPl_Temp_Herb,"FP_ITEM_HERB_08");
   Wld_InsertItem (ItPl_Strength_Herb_01,"FP_ITEM_HERB_09");
   Wld_InsertItem (ItPl_Dex_Herb_01,"FP_ITEM_HERB_10");
   
};

I dalej:
Cytuj
func void DIA_Zuris_Kronstoeckel_Info ()
{
   AI_Output (other, self, "DIA_Zuris_Add_15_04"); //Czy Constantino powiedział ci kiedyś, gdzie szukać królewskiego szczawiu?
   AI_Output (self, other, "DIA_Zuris_Add_14_05"); //Raz słyszałem, jak mówił, że ową roślinę można znaleźć jedynie w pobliżu kamiennych kręgów.
   AI_Output (self, other, "DIA_Zuris_Add_14_06"); //Niedaleko farmy Lobarta, to ta przy bramie. Tam właśnie znajdziesz jeden z kamiennych kręgów.
   AI_Output (self, other, "DIA_Zuris_Add_14_07"); //Z tego co wiem, znajduje się na wzgórzu. Kiedyś był tam chyba grobowiec.
   
   Wld_InsertItem (ItPl_Perm_Herb,"FP_ITEM_HERB_11");
};
« Ostatnia zmiana: 12 Marzec 2009, 17:40:38 wysłana przez Respev »

Offline Szkodnik6

  • Kopacz
  • **
  • Wiadomości: 169
  • Reputacja: 1
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Service Pack v1.4 dla Nocy Kruka już jest (nowy patch)!
« Odpowiedź #291 dnia: 14 Marzec 2009, 11:36:58 »
Cytuj
Ile razy mam powiedzieć, że musiałbym od nowa wstawiać każdy kocioł w grze i kompilować go od nowa?
Wybacz ale kiedyś pisałeś, że głównym problem jest lokalizacja każdego kotła oraz należy znać się na Spacerze. Ale kiedy pomagają ci "Złote Wrota" to przypuszczałem, że dałbyś radę, jeśli chodzi o lokalizację to już ją publikowałem w formie dokumentu Worda.
Cytuj
Dobrze. A więc drodzy forumowicze... od dzisiaj SP zamiast 3mb, będzie ważyło 90mb, bo:
1) Vanja nie wraca na dolny poziom burdelu.
2) Kotły mają nierówne nazwy.
Dlaczego 90? Ano dlatego, że żeby naprawić te dwa błędy, musiałbym upchnąć do patcha wszystkie światy z Gothica.
Wybacz nie wiedziałem, że będzie tyle przy niej roboty.
Cytuj
To samo jest z zadaniem List Gończy. Po rozmowie z Dexterem to zadanie znika i nigdzie go nie ma.
Fakt, jest podobnie. ÂŻeby było wszystko jasne to postaram się naświetlić nieco jaśniej sytuację: Omijając Cavalorna na początku gry dochodzimy do schodków przy których stoi bandyta, jeśli nie zabiliśmy go wcześniej(jak i jego kumpli)wraz Cavalornem zleca on nam zadania "Listy gończe", które mając „Noc Kruka” nie da się ukończyć(wiem bo sam się na tym złapałem). Proponuję aby usunąć jego dialogi albo zrobić tak aby nie dawał nam zadania a tym samym wpisu do dziennika.
Cytuj
Napiszę post pod postem, żeby było coś jasnego dla Pana Szkodnika. Panie Szkodnik, jak Pan coś zgłaszasz, to najpierw sprawdź wać pan, czy przypadkiem tak ma być. Bohater dowiaduje się od Zurisa o roślinach przy okazji rozmowy na trochę inny powód, dopiero potem, jak nasz bohater wie, że Zuris zamawia mikstury u Constantino (wychodzi to w rozmowie), może zapytać gdzie Constantino zbiera zioła.
Bardzo przepraszam jest to mój ewidentny błąd. Na moją obronę mogę napisać tylko to, że korzystałem z wcześniej przygotowanej listy błędów, więc nie pamiętałem szczegółów lub propozycje były błędne.

Na koniec aby nie spamować to mam propozycję(myślę, że dobrze przemyślaną :)): U najemnika Corda:
1.Zagadujemy do niego "Chcę zostać najemnikiem", "Podobno należysz do Wodnego Kręgu", "Naucz mnie walki", "Dość tego", i jak użyjemy dialogu dot. nauki możemy już się uczyć ale nie pojawia się wpis w dzienniku.[W tym przypadku nie mamy przynajmniej 30 % posługiwania się bronią, jest to wymóg aby ukończyć zadanie "Dobry Wojownik"]
2. Gdy rozmawiamy z nim mając już przynajmniej 30 % posługiwania się bronią to wpis się pojawia, a tak w ogóle automatycznie zaliczamy zadania "Dobry Wojownik" chodź go nie otrzymaliśmy(nigdzie w dzienniku nie ma mowy o takim zadaniu), a dostać możemy go nie mając jeszcze przynajmniej 30 % posługiwania się bronią.
Proponuję aby w pierwszym przypadku dostać ten wpis, a w drugim przypadku aby zadanie "Dobry Wojownik" wylądowało w zaliczonych zadaniach.
Na pewno ta propozycja nie jest taka ważna ale wolałem napisać aby później nie żałować.



Respev

  • Gość
Odp: Service Pack v1.4 dla Nocy Kruka już jest (nowy patch)!
« Odpowiedź #292 dnia: 14 Marzec 2009, 13:02:15 »
Cytuj
Ale kiedy pomagają ci "Złote Wrota" to przypuszczałem, że dałbyś radę
Gdzie napisałem, że pomagają mi ludzie od "Złotych Wrót"? Napisałem, że główny kooperator (zarząd) projektu, Sentarion, pomógł mi stworzyć model niewidzialnej ściany, resztę parametrów takowej znaleźliśmy po dekompilacji niemieckiej modyfikacji "Bitwa o Khorinis".

Cytuj
Proponuję aby usunąć jego dialogi albo zrobić tak aby nie dawał nam zadania a tym samym wpisu do dziennika.
Nic nie będzie usuwane. Listy gończe to wir zagadek, które wciągają gracza na początku przygody. To, że zostaje anulowane, nie znaczy, że wpis w dzienniku na ten temat musi zostać całkowicie usunięty. To jest dziennik, swego rodzaju pamiętnik. Jedyne co mogę zrobić, to przenieść to do zadań wykonanych, tylko muszę wiedzieć, kiedy dokładnie wpis o listach gończych znika, bo na pewno nie po rozmowie z Dexterem.

Cytuj
Wybacz nie wiedziałem, że będzie tyle przy niej roboty.
Nie, tylko, żeby Nadja miała gdzie stać na dole, trzeba wstawić waypointa dodać rutynę tańca dla tej postaci i napisać warunek, że jeżeli strażnika nie ma w bordelu, ma zejść na dół do tego waypointa i zacząć tańczyć. ÂŻeby zmiany zostały zatwierdzone, trzeba zapisać zmiany w świecie, a żeby zmiany te były widoczne u graczy, trzeba wsadzić poprawiony świat (względem Nadji) do SP. Samo Khorinis (NewWorld) waży ponad 70 megabajtów.

Cytuj
Wybacz ale kiedyś pisałeś, że głównym problem jest lokalizacja każdego kotła oraz należy znać się na Spacerze
Dobrze, ale co ma piernik do wiatraka? Nawet, gdybym zrobił chociaż małą ingerencję w świat, choćby przesunął o 1mm waypoint jakiejś postaci, to żeby zmiany były widoczne, świat musi zostać zapisany i wsadzony do SP. Policz sobie sam. Przez głupią Nadję do SP trzeba byłoby dodać całe Khorinis, a przez jeden kocioł, cały Jarkendar, który o ile dobrze pamiętam, waży około 50 megabajtów. Takie zmiany można zrobić, owszem, ale są bez sensu i bez celowe. Kocioł mogę spróbować poprawić, ale tylko jeśli zacznę wstawiać niewidzialne ściany do świata gry.
« Ostatnia zmiana: 14 Marzec 2009, 13:12:58 wysłana przez Respev »

Offline Robben

  • Magnat
  • ***
  • Wiadomości: 1143
  • Reputacja: 97
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Service Pack v1.4 dla Nocy Kruka już jest (nowy patch)!
« Odpowiedź #293 dnia: 14 Marzec 2009, 13:30:42 »
Cytuj
muszę wiedzieć, kiedy dokładnie wpis o listach gończych znika, bo na pewno nie po rozmowie z Dexterem.
Po rozmowie z Dexterem znika, kiedy go oto zapytamy.

Offline gtx69

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja: 0
Odp: Service Pack v1.4 dla Nocy Kruka już jest (nowy patch)!
« Odpowiedź #294 dnia: 15 Marzec 2009, 10:17:58 »
Witam.

Chciałbym dodać kilka słów od siebie na temat dyskutowanych ostatnio modyfikacji.

1. Pomysł z możliwością kupna pocisków do magicznych broni wydaje mi się niezbyt dobry. Jedyna forma w jakiej tego typu pomysł wydałby mi się możliwy do zaakceptowania, to przykładowo (dla ognistego łuku) nowy dialog dostępny jeżeli posiadamy przy sobie łuk i porozmawiamy z np. głównym Magiem Ognia. Coś w rodzaju:

- Znalazłem jakiś artefakt. Wygląda jak ognisty łuk.
- To może być jeden z bla bla bla...
- Czy mógłbyś zrobić dla mnie więcej ognistych strzał?
- Dobrze, ale musisz mi przynieść trochę strzał oraz [jakiś składnik]

Rzecz mogłaby polegać na tym, że przynosimy zwykłe strzały oraz [składnik], a w zamian dostajemy tyle ognistych, ile daliśmy zwykłych. Do tego jakiś limit (np. 50), po którym powie, że więcej już nie zrobi. Powiedzmy jakiś 'quest' w rodzaju 'Dobrze, przynieś mi 50 strzał oraz [składnik]'.

Osobiście uważam, że kupno magicznych pocisków do starych unikalnych artefaktów u byle kupców jest niezbyt dobrym pomysłem. Ilość pocisków jaką do nich znajdujemy jest IMO wystarczająca żeby się pobawić i użyć w kilku gorących momentach, a możliwość dokupienia kilkuset magicznych pocisków absolutnie niepotrzebnie zaburza balans gry i w istotnym stopniu wpływa na grywalność. Dodatkowo pomysł zwiększenia obrażeń zadawanych przez te bronie uważam za zupełnie nie na miejscu. Generalnie w tej kwestii popieram co napisał Boba Fett http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,16716.msg145327.html#msg145327 i według mnie jakakolwiek ingerencja w te magiczne bronie oraz dostępność pocisków jest jak najbardziej zbędna.

2. Co się tyczy tematu dodawania niewidzialnych ścian - również wydaje mi się to raczej zbędne. Uważam się za normalnego gracza, a nie jakiegoś świra, który przeszukuje pixele w poszukiwaniu exploitów. Z tego też powodu gram zawsze 'normalnie'. Nie biegam po górach i skałach tylko po to żeby znaleźć jakieś zapomniane przez autorów przesmyki, które pozwolą przenieść się do końca gry czy coś w tym stylu. Nawet gdybym wiedział, że gdzieś można wejść, żeby skoczyć, żeby spaść, żeby się odbić, żeby dostać się do miejsca, które jest dostępne dopiero w przyszłych rozdziałach, to PO CO miałbym to robić? Jaki jest sens w celowym psuciu sobie zabawy? Grając w G nigdy nie korzystałem z exploitów w rodzaju 'sprzedaj-pobij-okradnij-sprzedaj-pobij-okradnij...' bo i po co miałbym to robić?... W tej sprawie mam podobne zdanie do Isentora http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,16716.msg145381.html#msg145381

Nie mniej jednak rzeczywiście może być w grze kilka takich miejsc, na które można natrafić przypadkiem po prostu wędrując sobie po krainie. Ufam więc, że jedynie takie miejsca zostaną zablokowane. Bez ścian za strażnikami itp.

3. Tło zapisu gry. http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,16716.msg145365.html#msg145365 Nie pamiętam dokładnie jak wyglądało ono oryginalnie, ale zmiana nie jest moim zdaniem najlepsza. Wygląda za bardzo jak reklama gry w grze. Na moje oko powinno być to coś neutralnego, bez napisów. Nie mam za bardzo pomysłu na to, co mogłoby się tam znaleźć, ale nie mogę powiedzieć żeby obecna zmiana przypadła mi do gustu.


Zdecydowałem się wypowiedzieć, gdyż zmiany zaczęły iść IMO w złym kierunku i Service Pack zaczął powoli przeistaczać się w moda. Uważam, że powinniście skupić się w chwili obecnej jedynie na bugach w dialogach, handlu, dzienniku, literówkach itp. - czyli na założeniach początkowych. Dodatkowe pomysły w rodzaju możliwości kupna magicznych strzał zostawcie na sam koniec. Wtedy zdecydujcie np. czy nie wypuścić dwóch wersji ostatecznych - jednej dla purystów i jednej z różnego rodzaju pomniejszymi modyfikacjami w rodzaju kupna magicznych strzał.

Pozdrawiam i dziękuję z Waszą pracę.

Respev

  • Gość
Odp: Service Pack v1.4 dla Nocy Kruka już jest (nowy patch)!
« Odpowiedź #295 dnia: 15 Marzec 2009, 10:49:09 »
Cytuj
Jedyna forma w jakiej tego typu pomysł wydałby mi się możliwy do zaakceptowania, to przykładowo (dla ognistego łuku) nowy dialog dostępny jeżeli posiadamy przy sobie łuk i porozmawiamy z np. głównym Magiem Ognia. Coś w rodzaju:

- Znalazłem jakiś artefakt. Wygląda jak ognisty łuk.
- To może być jeden z bla bla bla...
- Czy mógłbyś zrobić dla mnie więcej ognistych strzał?
- Dobrze, ale musisz mi przynieść trochę strzał oraz [jakiś składnik]

[...]

Zdecydowałem się wypowiedzieć, gdyż zmiany zaczęły iść IMO w złym kierunku i Service Pack zaczął powoli przeistaczać się w moda.
Czysta hipokryzja. Dobrze. Dzwoń do CD Projekt, zwołujemy ekipę, oni wynajmują aktorów i nagrywamy dodatkowe dialogi.

Cytuj
2. Co się tyczy tematu dodawania niewidzialnych ścian - również wydaje mi się to raczej zbędne. Uważam się za normalnego gracza, a nie jakiegoś świra, który przeszukuje pixele w poszukiwaniu exploitów. Z tego też powodu gram zawsze 'normalnie'. Nie biegam po górach i skałach tylko po to żeby znaleźć jakieś zapomniane przez autorów przesmyki, które pozwolą przenieść się do końca gry czy coś w tym stylu. Nawet gdybym wiedział, że gdzieś można wejść, żeby skoczyć, żeby spaść, żeby się odbić, żeby dostać się do miejsca, które jest dostępne dopiero w przyszłych rozdziałach, to PO CO miałbym to robić? Jaki jest sens w celowym psuciu sobie zabawy? Grając w G nigdy nie korzystałem z exploitów w rodzaju 'sprzedaj-pobij-okradnij-sprzedaj-pobij-okradnij...' bo i po co miałbym to robić?
I co z tego? Taką argumentację to ja mogę pacnąć dla 95% błędów, które zostały usunięte, np. błędu z rozmnażaniem mieczy; i dojdziemy do konkluzji, że patcha w ogóle nie trzeba było wydawać.

Cytuj
3. Tło zapisu gry. http://gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,16716.msg145365.html#msg145365 Nie pamiętam dokładnie jak wyglądało ono oryginalnie, ale zmiana nie jest moim zdaniem najlepsza. Wygląda za bardzo jak reklama gry w grze. Na moje oko powinno być to coś neutralnego,
Standardowe tło, nie dość, że było z Gothic II, to był na nim napis "Gothic II", więc nie rozumiem po co ta uwaga z "reklamą".

Cytuj
a możliwość dokupienia kilkuset magicznych pocisków absolutnie niepotrzebnie zaburza balans gry i w istotnym stopniu wpływa na grywalność.
Tak, tyle, że 50 bełtów/strzał do artefaktów będzie kosztować około 1000 sztuk złota. Kto to będzie kupował w setkach, tym bardziej, że w całym świecie będzie np. 150 bełtów?

Cytuj
Uważam, że powinniście skupić się w chwili obecnej jedynie na bugach w dialogach, handlu, dzienniku, literówkach itp
A znasz takowe, które nie zostały jeszcze poprawione ani wymienione? No właśnie. Wybacz, nie jestem nastolatkiem, żebym miał czas na poprawianie w opisach przedmiotu kropek, tam, gdzie ich nie ma (Przykład - rzeczy zgłaszane przez Szkodnik_66).

Cytuj
Dodatkowe pomysły w rodzaju możliwości kupna magicznych strzał zostawcie na sam koniec.
Tyle, że to już jest wdrożone i wykonane. Zresztą nie wiem, co w tym dziwnego. Cronos i Fisk znajdują się w Jarkendarze. Podczas zwiedzania okolicznych terenów zawsze mogli znaleźć bełty czy strzały, tak to sobie można tłumaczyć. Co ci z magicznej, unikalnej i niby potężnej magicznej kuszy, skoro standardowo masz tylko 20 bełtów w grze, a żeby zabić nią głupiego strażnika miejskiego, trzeba wykorzystać 3 bełty? Zresztą sam stwierdziłeś, że z błędów nie korzystasz, to możesz równie dobrze nie korzystać z SP bądź magicznych broni.

BTW#1: Dlaczego piszesz w liczbie mnogiej ("zostawcie", "powinniście")? O ile mi wiadomo, nie jesteśmy w Rosji.

BTW#2: Na YouTubie wyczytałem w komentarzach pod jednym filmem, że istnieje błąd z Benetem, dzięki któremu można sprzedawać mu jaja, a następnie odkupywać i tak dalej. Może to ktoś potwierdzić?
« Ostatnia zmiana: 15 Marzec 2009, 11:02:00 wysłana przez Respev »

Offline gtx69

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja: 0
Odp: Service Pack v1.4 dla Nocy Kruka już jest (nowy patch)!
« Odpowiedź #296 dnia: 15 Marzec 2009, 22:09:16 »
Cytuj
...Dobrze. Dzwoń do CD Projekt, zwołujemy ekipę, oni wynajmują aktorów i nagrywamy dodatkowe dialogi.

W G2:NK grałem raz i to dość dawno temu. Z racji tego nie pamiętam zbyt dobrze kto był kim i gdzie się znajdował, nie kojarzę też zbyt dokładnie różnego rodzaju opisywanych bugów, ponadto wiedzę odnośnie technicznej strony wprowadzania modyfikacji czerpię jedynie z postów w tym temacie. Podałem jedynie przykład jaki byłby wg mnie do zaakceptowania jeżeli już miałbym się na ten pomysł zgodzić. Pomimo to, jak sam stwierdziłeś z rozmaitych przyczyn jest on niemożliwy do realizacji, więc rzecz oczywista - nie wchodzi w grę. Podałem go ze względu na pomysł ognistych strzał w ofercie zwykłego łuczarza (o ile pamiętam jest nim Bosper) i innych u Fiska (w ogóle nie pamiętam kim i gdzie był), które wydały mi się wówczas mało rozsądne. Jak w dalszej części odpowiedzi napisałeś: "Cronos i Fisk znajdują się w Jarkendarze. Podczas zwiedzania okolicznych terenów zawsze mogli znaleźć bełty czy strzały, tak to sobie można tłumaczyć." - wydaje mi się to całkiem przekonujące o ile przedmioty wykorzystujące te pociski znajdują się w okolicach tej samej lokacji (a zakładam, że tak jest).

Cytuj
...I co z tego? Taką argumentację to ja mogę pacnąć dla 95% błędów, które zostały usunięte, np. błędu z rozmnażaniem mieczy; i dojdziemy do konkluzji, że patcha w ogóle nie trzeba było wydawać.

Z tą liczbą chyba zdrowo przesadziłeś (no chyba, że błędów w dialogach, wpisów do dziennika, czy niemieckich tekstów nie brałeś pod uwagę). Dla mnie najistotniejsze są poprawki dialogów, literówek, wpisów itp. rzeczy, które powinny być w grze od początku, ale rozumiem też, że warto przy okazji usunąć popularne exploity, jednak w granicach zdrowego rozsądku - tu popieram wypowiedź Isentora - i ufam, że rozmaite niewidzialne ściany zostaną dodane z umiarem i wyczuciem, pomimo pomysłu ze ścianami za strażnikami.

Cytuj
...Standardowe tło, nie dość, że było z Gothic II, to był na nim napis "Gothic II", więc nie rozumiem po co ta uwaga z "reklamą".

Wzięła się ona stąd, że tak mi się to skojarzyło. Zaznaczyłem, że nie pamiętam oryginalnej, a nowa raczej średnio przypadła mi do gustu. Tak więc skoro jest możliwość podmiany tego elementu, to według mnie można by wstawić tam coś neutralnego, w sensie nie odrywającego gracza od świata gry - jeżeli wiesz co mam na myśli.

Cytuj
...Tak, tyle, że 50 bełtów/strzał do artefaktów będzie kosztować około 1000 sztuk złota. Kto to będzie kupował w setkach, tym bardziej, że w całym świecie będzie np. 150 bełtów?

Pisząc o kilkuset magicznych pociskach miałem na myśli całościową liczbę:

Cytuj
- Strzały do ognistego łuku (najsłabszego) sprzedaje Bosper (400 sztuk).
- Strzały do magicznego łuku sprzedaje Fisk (250 sztuk).
- Strzały do magicznej kuszy sprzedaje Cronos w Jarkendarze (180 sztuk).

ÂŁącznie ponad 800 sztuk (chyba nie uwzględniając standardowych). Liczba raczej niemała. Nie potrafię zbytnio ocenić jaki wpływ może mieć to na balans nawet po uwzględnieniu wysokiego kosztu, ale założyłem, że spory. Jak pisałeś wcześniej - do korzystania z tego nikt nie zmusza, a na taki argument nie mam odpowiedzi. Mimo wszystko zmieniłbym ilość odpowiednio na circa 150 / 100 / 150 i nie ingerował w statsy broni.

Cytuj
...Co ci z magicznej, unikalnej i niby potężnej magicznej kuszy, skoro standardowo masz tylko 20 bełtów w grze, a żeby zabić nią głupiego strażnika miejskiego, trzeba wykorzystać 3 bełty? Zresztą sam stwierdziłeś, że z błędów nie korzystasz, to możesz równie dobrze nie korzystać z SP bądź magicznych broni.

Kiedy grałem w G2:NK nie pamiętam żebym jakoś specjalnie cierpiał z powodu braku amunicji do tych broni i nie mógł się bez nich obejść. Ale ja grałem tylko raz, niektórzy z Was pewnie po kilka- kilkanaście razy, nie chciałbym się więc o to dłużej sprzeczać, tak długo jak rzecz będzie wiązała się z pewnym 'realizmem' świata gry i nie odstawała rażąco od pierwotnych założeń gry.

Cytuj
...Dlaczego piszesz w liczbie mnogiej ("zostawcie", "powinniście")? O ile mi wiadomo, nie jesteśmy w Rosji.

Swoją wypowiedź kierowałem do wszystkich osób w tym temacie angażujących się zarówno pośrednio jak i bezpośrednio w powstawanie Service Packa poprzez wyszukiwanie rzeczy do poprawy, konstruktywną krytykę, czy wykonawstwo. Jeżeli sugerujesz, że wszystkie opinie należy kierować wyłącznie do Ciebie i ugodziłem w ten sposób w Twoją miłość własną, to zwracam honor.

Cytuj
...Czysta hipokryzja...

Nie wiem czy użyłeś tego słowa celowo, czy też nie będąc pewnym jego znaczenia. Uważam jednak, że w obu wypadkach zwyczajnie mnie obraziłeś. Na wszelki wypadek polecam sprawdzić kontekst, w jakim zostało użyte to słowo, ciąg przyczynowo-skutkowy powstania tego kontekstu oraz ewentualnie początkową część mojej odpowiedzi.

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za wkład pracy.

Respev

  • Gość
Odp: Service Pack v1.4 dla Nocy Kruka już jest (nowy patch)!
« Odpowiedź #297 dnia: 15 Marzec 2009, 22:19:01 »
Cytuj
Nie wiem czy użyłeś tego słowa celowo, czy też nie będąc pewnym jego znaczenia. Uważam jednak, że w obu wypadkach zwyczajnie mnie obraziłeś.
Chodzi o to, że napisałeś, iż dopuszczalną formą zdobycia tych strzał byłoby dodanie do gry dialogów, które standardowo nie znajdują się w grze, a gdzieś potem w wypowiedzi uznałeś, że patch powoli przeistacza się w mod i odstaje od pierwotnego założenia. Nie, to zdanie nie miało na celu obrażenia twojej osoby.

Offline gtx69

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja: 0
Odp: Service Pack v1.4 dla Nocy Kruka już jest (nowy patch)!
« Odpowiedź #298 dnia: 16 Marzec 2009, 09:17:35 »
Pisząc o kontekście oraz przyczynie-skutku w zdaniach pominiętych w użytym przez Ciebie cytacie właśnie dokładnie coś takiego miałem na myśli, bo wydaje mi się, że pomyliłeś je ze sobą (przyczynę ze skutkiem znaczy się). Logicznie kolejność przedstawia się mniej więcej tak:

pomysły na forum dotyczące wprowadzenia pocisków i ścian > moja decyzja o wypowiedzi > mój warunkowy przykład

Pomimo, że w treści wiadomości 'chronologia' jest niemal zupełnie odwrotna, to wydaje mi się, że ogarnięcie logicznego ciągu następstw nie stanowi problemu dla osoby potrafiącej czytać ze zrozumieniem, za jaką Cię uważam. Trochę jak z filmem 'Memento' (może oglądałeś?) - to, że zabił na samym końcu wcale nie znaczy, że chronologicznie nie mogło mieć to miejsca na samym początku. Wystarczy uważnie oglądać.

Tak czy inaczej, nie widzę większego sensu dalszego drążenia sprawy w tym temacie. To chyba tyle, co chciałem dodać od siebie na tę chwilę.

Respev

  • Gość
Odp: Service Pack v1.4 dla Nocy Kruka już jest (nowy patch)!
« Odpowiedź #299 dnia: 16 Marzec 2009, 13:56:47 »
gtx69, jak już mówiłem, niewidzialne ściany są wprowadzone domyślne w grze w kilku lokacjach. Twórcy zostawili tylko parę luk, które wypadałoby naprawić.

Co do tego, o czym napisałeś cały ostatni post - wiem, że to była tylko propozycja i to w wersji do przyjęcia, tylko, że chodzi o to, że bardziej realistyczne będzie to, gdy magiczne bełty kupimy u Cronosa, Fiska czy Bospera. Gdyby gra wykorzystywała teksty, które są w grze, to byłoby to do wykonania, ale bez tego, patch przekształciłby się w modyfikację. Można też poskładać te dialogi z już istniejących, ale:
1) Może to nie wyjść naturalnie.
2) Mozolna praca, gdyż trzeba by było przeszukać mnóstwo dialogów, które pasowałyby do złożenia w całość. Zresztą nie wiem, czy nasz bohater w którymś ze zdań wypowiadanych w grze powiedział "...ognista..." lub chociaż "bełt" czy "strzała".

Cytuj
Tak czy inaczej, nie widzę większego sensu dalszego drążenia sprawy w tym temacie. To chyba tyle, co chciałem dodać od siebie na tę chwilę.
Jest sens, bo nad takimi sprawami powinno się debatować.
« Ostatnia zmiana: 16 Marzec 2009, 14:04:29 wysłana przez Respev »

Forum Tawerny Gothic

Odp: Service Pack v1.4 dla Nocy Kruka już jest (nowy patch)!
« Odpowiedź #299 dnia: 16 Marzec 2009, 13:56:47 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top