Na Kontynencie są trzy krainy: Myrtana, Nordmar i Varant. W Myrtanie jest 12 osiedli (wioski, miasta, obozy buntowników), w Nordmarze tylko 4(Klan Wilka, Klan Młota, Klan Ognia, Klasztor), zaś w Varanie 6 (same miasta). W Myrtanie w miastach i w wioskach, jest od kilkunastu do kilkudziesięciu ludzi i orków (z imionami i bez). Natomiast w obozach buntowników, jest nie więcej, niż. ok 20 osób (też z imionami i bez).
W Nordmarze w klanach i klasztorze, jest po kilkanaście osób (równierz z imionami i bez). W Varancie natomiast, jest od kilkunastu do kilkudziesięciu asasynów (oczywiście i ci z imionami i ci bez nich). Wyzwalanie miast, tyczy się tylko Myrtany i Varantu.
Jeśli odbijemy jakąś wioskę, lub miasto w Myrtanie, to pojawia się kilkadzieśiąt nowych buntowników, z którymi można pohandlować. Jeśli zabijemy wszystkich buntowników w jakimś obozie, to pozostaje on już pusty. Zaś jeśli wyzwolimy jakieś miasto na pustyni, to pojawia się tam aż...ok z 5 koczowników, ale z nimi już nie można pohandlować
. Dodatkowo jest mnóstwo postaci (orków, jak i ludzi) rozrzuconych po całym świecie w różnych miejscach, więc gdyby je zliczyć z tymi, co zamieszkują osiedla, to łączna liczba by szła w grube setki. Jak widać, ilość postaci w poprzednich Gothicach się chowa.