Gildia Złodziei - Mieli by swój obóz w opuszczonej kopalni. Kradl;i by różne cenne rzeczy (puchary, pierścienie, amulety itp.)
Gildia Bandytów - Mieli by swoją siedzibę tam, gdzie siedzi ten bandyta Quentin, czy jakoś tak. Atakowali by konwoje, obozy, osoby itp.
Gildia Zabójców - Mieli by swoją siedzibę w Wieży Mgieł i każdy mógł by się tam udać by zlecić im zabójstwo jakiejś osoby.
Gildia Piratów - Mieli by swój obóz na wybrzeżu, w pobliżu Wieży Mgieł. Atakowali by statki i bandytów.
Gildia Nekromantów - Mieli by swoją siedzibę obok wieży Xardasa. Uczyli by się czarów i zgłębiali tajniki magii Beliara.
Gildia Uczonych - Mieli by swoją siedzibę w kamiennej fortecy, tam gdzie udajemy się z Lesterem po kamień ogniskujący, i gdzie w GII ma swoją siedzibę kamienny smok. Uczyli by się o wszystkich bagach, miejscach, kolonii, miastach, barierze, ważnych osobach itp.
Gildia Kurierów - Mieli by swoją siedzibę w lesie obok SO. Każdy obóz mógłby im dać zadanie, aby zaniósł jakiś przedmiot lub list do innej osoby, obozu
Gildia Mnichów - Mieli by swoją siedzibę w Klasztorze Mnichów, tam gdzie zdobywamy kamień ogniskujący wraz z Gornem. Leczyli by wszystkich mieszkańców GD.
Gildia Myśliwych - Mieli by swoją siedzibę w jaskini nieopodal NO. Polowali by na zwierzynę, sprzedawali by skóry obozom, robili by różne pancerze, łuki itp.
Gildia ÂŁowców Orków - Mieli by swoja siedzibę w starej cytadeli Orków, tam gdzie ratujemy Ur-Shaka. Polowali by na orków.