//Elvelon - napotykasz na swojej drodze ghoula
//Elrond - nic się nie dzieje
//IsentoR - nic się nie dzieje
GhoulOpis: Ghoule nawiedzają cmentarze, pola bitew oraz inne miejsca, w których jest pod dostatkiem zwłok, stanowiących ich pożywienie. Ci okropni nieumarli czają się wszędzie, gdzie unosi się gęsty opar śmierci, gotowi pożerać nieostrożnych. Podobno ghoule powstają z mężczyzn i kobiet, którzy za życia zakosztowali mięsa człowieka lub przedstawiciela innej inteligencji rasy. Być może jest to prawda, a być może nie - niemniej owo przypuszczenie wyjaśnia antropofagiczne zwyczaje tych nieumarłych. Niektórzy sądzą, że każdy prawdziwi niegodziwiec ryzykuje, że kiedyś stanie się ghoulem. Fakt, iż ghoul był kiedyś człowiekiem (lub przedstawicielem innej pospolitej rasy), staje się oczywisty dla osoby na tyle odważnej, by spojrzała na tego nieumarłego. Wciąż przypomina on istotę, którą był za życia, choć jego ciało pokrywają plamy, a rozkładające się ciało ciasno opina wyłaniające się spod niego kości. Głęboko osadzone oczy ghoula płoną niczym żarzące się węgle. Przemiana z żywej istoty w plugawego stwora nocy wypacza umysły, dlatego też ghoule są przebiegłe i dzikie. Ci nieumarli mówią językiem, jakim posługiwały się za życia (zwykle wspólnym).
Walka: ugryzienie, wręcz, pazury, paraliż, zasięg 1,5m
Technika: Jeśli to możliwe, ghoule atakują z zaskoczenia wyskakują zza grobowców lub z mauzoleów, bądź też wyłaniają się z płytkich grobów.
Paraliż: Istoty ugryzione przez ghoula lub trafione przez niego pazurami mogą zostać sparaliżowane na 2 tury. Elfy i Draconi są niepodatne na ten paraliżujący efekt.
Tworzenie pomiotu: W większości przypadków ghoul pożera zabitych. Czasem jednak zostawiania ofiary tam, gdzie spotkała je śmierć. Tak zabity humanoid po 3 dniach staje się ghoulem. Rzucenie ochrony przed złem na ciało zanim minie wspomniany okres zapobiega przemianie.
Nieumarły: Niepodatny na efekty wpływające na umysł, trucizny, uśpienie, paraliż, otumanienie i choroby. Nie wpływają na niego trafienia krytyczne i stłuczenia. Niepodatny na obniżanie wartości atrybutów, wysączenie energii. Ogromne obrażenia nie spowodują jego śmierci.
Atrybuty: ciche poruszanie, nasłuchiwanie, przeszukiwanie, skakanie, ukrywanie, wspinaczka,
wyczucie kierunku, wyzwalanie się, zauważanie, wielokrotny atak
//Ghoul wyskakuje z cienia wykorzystując element zaskoczenia. Atakuje pazurami w korpus, twoja zbroja odpiera jego atak.