Piranha Bytes tworzy właśnie nową grę RPG - RPB. Oto parę wiadomości o niej w postaci wywiadu z Mikem Hogem( wersja skrócona)
Witaj Mike, cieszymy się, że znalazłeś dla nas czas.
Czy mógłbyś przedstawić nam członków poszczególnych grup pracujących nad gra i powiedzieć kto jest za co odpowiedzialny? Mieliśmy raz na stronie kategorię „Współpracownicy”, jednak do czasu, aż nie ruszy nasza nowa witryna chciałbym chwilowo się wstrzymać z odpowiedzią na to pytanie.
Na chwilę obecną w zespole jest kilku członków z pierwotnego składu PB.
Czy do tej pory pojawiały się jakieś poważniejsze zmiany w pierwotnym projekcie gry? Czy mógłbyś nam powiedzieć cos na temat nowych rozwiązań, zawartych w przygotowywanej grze? Głownie koncentrowaliśmy się na uzgodnieniu, które systemy będą opracowane jako pierwsze. Rzeczy takie jak dopracowanie fabuły, czy stworzenie systemu walki były dla nas najważniejsze. W tej kwestii czerpiemy z doświadczeń zdobytych w pracach nad poprzednimi grami i wiemy, że warto poświęcić więcej czasu na projektowanie prototypowych systemów. Dla przykładu system walki został już niemalże całkowicie opracowany i moim zdaniem żaden fan taktycznych rozwiązań nie będzie rozczarowany.
Jak daleko jesteście z postępami nad waszym bezimiennym projektem? Jak powiedziałem wcześniej, zakończyliśmy pracę nad systemem walki. Prócz tego wymodelowaliśmy już świat wraz z miastami i zagrodami chłopskimi, jaskiniami etc.
Co prawda nie są jeszcze dokończone tekstury i inne obiekty, jednak na chwilę obecną daje to dobry obraz tego, jak to wszystko będzie wyglądało. Kolejnym etapem są modele potworów. Tutaj przeskakujemy do kolejnych czynności, ponieważ temu zagadnieniu chcemy poświęcić szczególnie wiele uwagi. Nadal zbieramy pomysły, mamy kilka rozwiązań, które idealnie będą pasowały do świata gry. Faza projektowania designu powinna potrwać do końca stycznia.
Chcielibyśmy zapytać o historię w nowej grze. Wielu starych fanów zarzuciło wam, że Gothic3 praktycznie jej nie miał. Jak chcecie się teraz przed tym zabezpieczyć – zatrudniliście scenarzystów, lub może nawet pisarza? Mamy nie jednego, a nawet czterech scenarzystów, żaden jednak nie napisał jeszcze książki
Nie przywiązuję do tego tak olbrzymiej wagi. Podczas tworzenia Gothic1 również nad fabułą nie pracował żaden profesjonalista, a ta nie została skrytykowana.
Razem usiedliśmy i opracowaliśmy drobiazgowy i przekonujący świat gry. Nie należy zapominać, że jest to nowy projekt. Z tego, co mogę powiedzieć fabuła nie będzie mierzona na kilometry kwadratowe, jednak na przyjemność z grania, odkrywania i spędzenia w niej wielu godzin. Powracania do pewnych miejsc i znajdywania tam nowych rzeczy – coś jakby dokładne „obgryzanie” fabuły.
Czy w nowej grze będą tak dobrze znane potwory z serii Gothic jak Gobliny, Wargi czy Orkowie; czy też może obraliście zupełnie nowy kierunek? Jak już wcześniej powiedziałem, nad tymi kwestiami chcemy skupić się z najwyższa starannością. Oczywiście w grze będą występowały standardowe potwory takie jak choćby wilki. Jest to jednak kwestia kilku najbliższych miesięcy, ponad to, chcielibyśmy sprawić graczom niespodziankę
Co z gildiami? Czy będzie zastosowane rozwiązanie z Gothic1, które nadawało tej grze niesamowitego uroku i jak jak wiemy doprowadzało do wielu podziałów społeczności fanów? W nowej grze pojawią się osobne grupy, które specjalnie za sobą nie przepadają. W zależności, więc od dokonanego wyboru, będzie można uzyskać dostęp do unikalnych zadań. Także i w późniejszym etapie gry, przynależność do którejś z grup będzie wywierała wpływ na wspólne [niezależne] zadania, które będą się jednak wtedy różniły charakterem oraz dialogami.
Pytanie odnośnie grafiki. Czy i tym razem będzie ona wyłącznie waszym produktem, czy też będziecie działać na gotowych rozwiązaniach? Lwią część pracy chcemy wykonać sami. Jednak jest to zbyt wczesne pytanie, odnoszące się do wcześniejszego o szczegóły postępów na pracami. Kwestia programowania nie została po prostu jeszcze ruszona, tak więc nie wiemy sami jakie technologie graficzne zostaną wprowadzone.
A oto szkice nowej gry i link do muzyki z niej( na brązowym polu)
LINKMam nadzieję, że ten projekt się uda, czekam na niego nie mniej niż na Gothic 4, ale obawiam się, że twórcy nie stworzą tak ciekawego świata jak w Gothic 1.
A co wy myślicie o RPB? Czy oczekujecie tej gry? Czy ją kupicie? Czy myślicie, że PB się uda?
Odpowiadajcie!!!
A oto parę innych informacji...
Zaciśnięta pięść wraz ze szczątkowymi informacjami na temat fabuły dają obraz przygnębiającej atmosfery zniewolenia. Czy czeka nas powtórka z Gothic 3 i klęski ludzkości, ugiętej pod reżimem okupanta?
Ujawnionych zostało kilka szczegółów na temat samej fabuły gry. Na dzień dzisiejszy wiadomo, że z tajemniczej, wulkanicznej i zakazanej wsypy znika Bóg. Niestety tego, kim ma być owa istota, nie wiemy. Na jej miejscu pojawia się nowa, tajemnicza siła. Do głosu dochodzą ludzie, zaś jednym z zadań przyszłego bohatera (lub bohaterki) będzie właśnie dotarcie do tego miejsca.
Wiele rzeczy jest nadal nieustalonych - jak choćby kwestia smoków, o których piszą fani na niemieckich forach (Piranie są znane ze spełniania życzeń graczy).
Z informacji przekazanych prasie, wiadome jest, że nowa gra będzie nowym rozwiązaniem na rynku gier fabularnych. Złoży się na to wiele czynników - jak chociażby nowatorska grafika. W dobie wyścigu do jak największego fotorealizmu, Piranie postanawiają wznieść się ponad standardy i stworzyć grę z baśniową grafiką. Jakie będą tego konsekwencje? Przede wszystkim nowe standardy, mniejsze wymagania graficzne, oraz możliwość niczym nieograniczonego, finezyjnego tworzenia grafiki. Mówiąc o samej grafice, warto wspomnieć w jakim kierunku idzie studio Piranha Bytes.
Tapeta ta( patrz oficjalna strona gry, link na dole) utrzymana jest w stylu snycerskim - germańskim, lub celtyckim. Czym jest sztuka snycerska i jakie konsekwencje będzie miała dla fabuły gry?
Sztuka snycerska jest sztuką zdobniczą. Rozwijała się głównie w krajach arabskich, gdzie przez całe wieki istniał zakaz przedstawiania w sztuce form ludzkich i zwierzęcych. Prawdziwy rozkwit tej techniki nastąpił w okresie późnego średniowiecza, kiedy to wyroby tureckich mistrzów były poszukiwane w całej Europie.
Trudno przewidzieć charakter grafiki, niemniej Piranha Bytes - jak już wyżej napisałem - znana jest z konsekwentnego przestrzegania raz przyjętych zasad i stylów. Czy czeka nas więc podróż do czternastowiecznych krain germanów, lub Celtów? Jeżeli tak, można pokusić się o przypuszczenie, że czeka nas na nowo rozgrywka w feudalnym, ogarniętym wojną świecie.
Oficjalna strona Piranha Bytes( po Niemiecku)Oficjalna strona RPB(również po Niemiecku)