Quest Pack 4 -
jest to jeden z największych modów do Gothic III, zasługujący na miano dodatku do niego. Modyfikacja dodaje kilkadziesiąt nowych zadań, około trzydzieści nowych pancerzy oraz nowe postacie a także wprowadza wiele poprawek i zmian. Quest Pack 4 jest kompatybilny z Community Patchem 1.74. Do tej modyfikacji wydano także łatkę o nazwie Content Mod 2.2.
Głównym celem tej modyfikacji jest sprawienie, by poziom Gothic III był bardziej zbliżony do poprzednich części.
Zarówno QP 4 jak i CM 2.2 zostały spolszczone.
Lista zmian:
* Zmienione intro gry - teraz ma ono dubbing i narrację;
* Gra jest nieco trudniejsza (możliwość instalacji dodatku, który dodaje 20% mniej doświadczenia za pokonanych wrogów);
* Układ pasków zdrowia, many i wytrzymałości jest taki sam jak w Gothic I i Gothic II;
* Dodaje imię Hersztowi Orków z Ardei (Prakkaz);
* Przyjaciele, z którymi Bezimienny przypłynął do Myrtany, noszą swoje pancerze z poprzednich części gry;
* Milten zleca Bezimiennemu polowanie na młode myrtańskie smoki;
* Każdy przedmiot ma swój krótki opis;
* Wiele nowych NPC z zadaniami, które są w stylu tych z poprzednich części;
* NPC wrogo raegują na Bezimiennego w pancerzu wrogiej frakcji;
* Do kupna niektórych pancerzy wymagana jest jeszcze większa reputacja;
* Nowy projekt do wykucia - pancerz z płytek pełzaczy. Można go kupić u kowali;
* Podczas rozgrywki często możemy być świadkiem napadu bandytów, buntowników lub orków na różne miasta. Przykładowo, możemy spotkać trzyosobową grupkę rebeliantów atakujących orków w Silden;
* Podobnie jak w Gothic I można teraz handlować z Xardasem. Za dość sporą kwotę pieniężną możemy nabyć mikstury przemiany oraz inne przydatne przedmioty;
* Postacie są rozmieszczone tak, by świat gry sprawiał wrażenie bardziej żywego;
* Sporo zmian otoczenia;
* I wiele, wiele więcej!