Ostatnie wiadomości

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Modding i game development / Odp: Modding modyfikacji
« Ostatnia wiadomość wysłana przez LeaveMeAlone dnia 07 Listopad 2020, 21:40:46 »
No cóż, mam nadzieję, że za tą odpowiedź nie posypie się warn albo banik.
Żeby twój świat zadziałał z czyjąś modyfikacją musisz go do niej spakować...

A zapytam z ciekawości i niewiedzy, dlaczego miałby być warn albo ban? Wszystko robione na użytek wlasny.
A świat na którym pracuje to właśnie ten wyciągnięty z modyfikacji dokładnie z pliku .mod, w którym cała modyfikacja jest spakowana
22
Modding i game development / Odp: Modding modyfikacji
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jakskomiksu dnia 07 Listopad 2020, 21:34:25 »
No cóż, mam nadzieję, że za tą odpowiedź nie posypie się warn albo banik.
Żeby twój świat zadziałał z czyjąś modyfikacją musisz go do niej spakować...
23
Modding i game development / Czcionka z Gothic I poszukiwana
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jakskomiksu dnia 07 Listopad 2020, 21:29:02 »
Witam wszystkich

Poszukuję czcionki z pierwszej części gry i nie nie chodzi mi o taką, którą mam możliwość sam wyłuskać z tekstur. Mam na myśli opcję użytkową najlepiej w którymś z formatów OpenFont.

Udało mi się opracować coś takiego w programie Font Creator jednakże program rości sobie prawo do zapłaty za taką konwersję (wersja freeware swoją drogą...). Jeśli ktoś sam posiada wykupioną pełną wersje tego programu lub ma znajomego, znajomego to proszę o kontakt w sprawie donacji wersji nieskompilowanej za skompilowaną.  <fajka>

PS. Wiem, że podobne wątki już się pojawiały ale żaden z linków nie jest aktualny i nie jestem pewien czy to też nie byłyby tekstury lub wersje .tga.
24
Modding i game development / Odp: Modding modyfikacji
« Ostatnia wiadomość wysłana przez LeaveMeAlone dnia 07 Listopad 2020, 21:27:45 »
Mam nadzieję, że decydując się na edycję świata z MODów posiadasz do nich jakieś prawa lub pozwolenie twórcy/ów. Możesz zmieniać takie rzeczy we własnym zakresie ale od publikacji bez wcześniejszych pozwoleń raczej bym się wstrzymał.

Odpowiadając na twoje pytanie.
Powinieneś wcześniej poznać podstawy edycji World.zena i pomniejszych.
Jeśli twoich zmian nie widać to:
* Zablokuj oryginalny Worlds.vdf z podfolderu Data, oryginalnego adresu zainstalowanej gry
* Skasuj World.zen z podfolderu _Work/.../Worlds i zastąp go 'swoim' uaktualnionym(najpierw skasuj potem wklej kopie roboczą i zmień nazwę na taką samą)
* Skasuj stare skompilowane skrypty i DIA i zastąp je nowymi - tworzonymi po podmianie świata na 'twój'

Czasem proces trzeba powtórzyć lub spakować całość do paczki (nie wiem czemu- prawdopodobnie gra nie czyta zbyt małych zmian), lub ktoś podszywa się na twoim komputerze pod admina - jesteś zhackowany ...  <ignorant>


Oczywiście chodzi mi tylko o użytek własny aby przyjemniej mi się grało, nie mam zamiaru nikomu tego upubliczniać ;)

Jeżeli chodzi o oryginalny Worlds.VDF to jest on zablokowany, także wszystkie WORLD.ZEN z podfolderu Work/.../Worlds są wykasowane i zastąpione tym już zmodyfikowanym przeze mnie. Wszystkie skompilowane skrypty etc. są podmienione. Gra odpalana za pomocą Gothic Startera i świat zmodyfikowany przeze mnie działa tylko w "Forlage fur MOD-INI" jeżeli wybieram podstawkę Gothica lub modyfikacje nie wczytuje tego świata....
25
Modding i game development / Odp: Pytanie odnośnie plików zen
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jakskomiksu dnia 07 Listopad 2020, 21:13:39 »
Zakładam, że grzebiąc w plikach i edytując World albo inne zeny słyszałeś o opcji dodawania Start pointów.
Poszukaj jakiegoś samouczka jak łączyć zeny- o ile masz pewność, że ten ZEN kopalni jest w pełni oteksturowany. Inaczej nie korzystając ze Spacera w grze go raczej nie zobaczysz.
26
Modding i game development / Odp: Modding modyfikacji
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jakskomiksu dnia 07 Listopad 2020, 21:07:21 »
Mam nadzieję, że decydując się na edycję świata z MODów posiadasz do nich jakieś prawa lub pozwolenie twórcy/ów. Możesz zmieniać takie rzeczy we własnym zakresie ale od publikacji bez wcześniejszych pozwoleń raczej bym się wstrzymał.

Odpowiadając na twoje pytanie.
Powinieneś wcześniej poznać podstawy edycji World.zena i pomniejszych.
Jeśli twoich zmian nie widać to:
* Zablokuj oryginalny Worlds.vdf z podfolderu Data, oryginalnego adresu zainstalowanej gry
* Skasuj World.zen z podfolderu _Work/.../Worlds i zastąp go 'swoim' uaktualnionym(najpierw skasuj potem wklej kopie roboczą i zmień nazwę na taką samą)
* Skasuj stare skompilowane skrypty i DIA i zastąp je nowymi - tworzonymi po podmianie świata na 'twój'

Czasem proces trzeba powtórzyć lub spakować całość do paczki (nie wiem czemu- prawdopodobnie gra nie czyta zbyt małych zmian), lub ktoś podszywa się na twoim komputerze pod admina - jesteś zhackowany ...  <ignorant>
27
Modding i game development / Odp: Błąd Spacera.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jakskomiksu dnia 07 Listopad 2020, 20:52:26 »
Link do obrazka wygasł, ale być może będę w stanie przybliżyć podstawowe błędy Spacera i sposoby jak ich uniknąć.
Nie mam zamiaru opisywać każdych raportów tylko z grubsza przybliżone sytuacje.

- Błąd inicjacji - Nie otwiera się Spacera przy odpalonej grze i/lub Player Kicie(mod launcherze)
- Nie kompiluje się światła po każdej zmianie ustawień VOBlightów.
  Wystarczy to zrobić przed wersją świata pakowaną do sprawdzenia/ wypuszczenia MODa.
- Nie warto zapisywać późnych edycji ZENów jako wersje nieskompilowane lub bez światła.
  Opcje te należy rozumieć jako wczesną wersję podstawowych bitmap i renderów świata- najczęściej bez wstawionych żadnych VOBów.
- Nie warto tłoczyć VDFSem każdej wersji świata do paczki z modem - zabiera to zbyt dużo czasu
  Wystarczy sprawdzać nowe zmiany przez uaktualnienie DIA i skryptów do oryginalnych podfolderów _Work gry.
- Nie warto kompletnie rezygnować ze Spacera przy obróbce 3D - warto go używać nawet po wcześniejszych edycjach np Blenderem. Spacer jako jedyny bezbłędnie czyta/zmienia i nadpisuje oryginalne tekstury.
- Przy zapisywaniu ZENa należy upewnić się, nie tylko że nowa nazwa jest oryginalna-nowa ale również, że nie było  przypadkowego kliknięcia na wcześniejszą wersję - nie powinna być podświetlona.
- Przy sprawdzaniu nowej wersji świata na niektórych systemach(prawa adminowskie?) blokada/ zmienienie rozszerzenia VDFów z podfolderu Data w folderze z grą na disabled/zblokowany nie zawsze skutkuje. Najlepiej przenieść wcześniej te pliki których fragmenty edytuje Spacer (Worlds.vdf/Tekstures.vdf/Meshes.vdf) do innego folderu - tworząc kopię zapasową ale o odmiennej ścieżce.
- Dodam, że każda edycja otwierana z tego samego pliku Spacerem trochę wypacza/ psuje plik.
Dlatego po każdej wersji staram się używać najnowszej zapisanej do dalszej edycji świata.
- Co więcej edytując kilkunastu/dziesięciokrotnie World.ZEN spotkałem się również z doczytywaniem zmian poprawionych w poprzednich wersjach świata. Mam tutaj na myśli tzw. skaczące kamienie które w jednej wersji leżą poprawnie dopasowane a za następnych 10 cofają się do stanu przed zmianami, kolejnym przykładem mogą być skaczące lightmapy raz działające poprawnie a kiedy indziej nie. Efekt wydaje się losowy i niezależny od prawidłowego użytkowania programu dlatego polecam stworzyć jakiś plik w którym umieszczone są notatki co do 'niepewnych' zmian/miejsc wprowadzonych do świata i przed finalną wersją dla pewności sprawdzić czy wszystkie są ustawione tak jak chcę.

EDIT: [Kilka równie często spotykanych błędów/ crashy]
- Nie pracuje się w Spacerze w kilku miejscach ZENa jednocześnie. Brak wgranej/zainicjowanej pamięci programu powoduje crashe jeśli  kilka VOBów zostaje wstawionych np po przeciwległych krańcach mapy.
- Lepiej unikać tzw aktywnego łączenia lub edytowania oVOBowanych zenów pod kątem np. zmiany nachylenia podłoża itp.
Da się łączyć takie mapy ale widać później np. skaczące tekstury. Dlatego dopóki nie ma się pewności, że mapa ma pożądany docelowy kształt najlepiej w ogóle nie wstawiać żadnych przedmiotów.
- Spacer również czasem potrafi zawiesić się jeśli np zaznaczony przedmiot jest w sporej odległości od kamery a kursor zaznacza nowy który ma być edytowany blisko - to pochodna błędu braku pamięci podręcznej.

EDIT 2: [Kolejne błędy użytkowe]

- Edycja pliku ZEN bezpośrednio z notatnika - typu kopiuj/ wklej-  uniemożliwia często programowi powtórny i poprawny odczyt ZENa. Jest to czasem kłopotliwe np przy przenoszeniu drzewek VOBów do 'świata' w którym edytowane były jakieś poprawki np nachylenia podłoża/ położenia ścian(ogólnie renderów i bitmap).

- Poprawne (tzn. skryptowe) przenoszenie VOBów do uaktualnianego ZENa też bywa kłopotliwe.
Skrypty działają zwykle poprawnie ale do nowej wersji ładuje się również świat przed zmianami.
Wystarczy zmienić w ZENie nieskompilowanym nazwę w linijce
Przepraszamy, ale nie możesz zobaczyć ukrytej zawartości. Musisz się zalogować, aby zobaczyć tę zawartość.

na aktualne zapisane oddzielnie w podfolderze Meshes 3dsy.

28
Modding i game development / Modding modyfikacji
« Ostatnia wiadomość wysłana przez LeaveMeAlone dnia 07 Listopad 2020, 20:37:27 »
Witajcie Moderzy!

Pytanie, które mnie nurtuje to czy jest jakakolwiek opcja żeby za pomocą Spacera zmodyfikować świat, z którego korzysta inna modyfikacja np. "Świat Skazańców". Nie mam tu na myśli zmian innych niż tylko wygląd świata tj. "tu postawić drzewko, a tam ognisko z ławkami". Próbowałem różnych sposobów aby sama modyfikacja korzystała ze świata "WORLD.ZEN" przerobionego przeze mnie, ale bez skutków. Proszę o pomoc albo sprowadzenie na ziemię, jeżeli to nie realne  ;)
29
Modding i game development / Odp: Problem z funkcją macros
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jakskomiksu dnia 07 Listopad 2020, 19:43:23 »
Ekspertem nie jestem ale ze spacerem już trochę obycia nabyłem.
Spacer jest dosyć kłótliwym programem.
Nawet z własnoręcznie zrobionymi i dopasowanymi zenami potrafi robić cuda na kiju.
Przyczyn twojego problemu może być kilka:
* w paczce znajdują się ZENy z różnych wersji gry, a co za tym idzie mogą być umieszczone różnie w przestrzeni świata - musisz się upewnić, że Waypointy łączące się w 1 powinny chociaż w przybliżeniu posiadać podobną pozycję
* ZENy z jednej i tej samej wersji nie połączą się w całość jeśli były wcześniej edytowane do niebotycznych rozmiarów (nadmiar VOBów w poszczególnych częściach)
* ZENy nie połączą się w Worlda również za pierwszym podejsciem po ich wcześniejszej obróbce- polecam spróbować łączyć je po kolei, jak Spacer znów się wykrzaczy - będziesz wiedział z którą częścią są jakieś wewnętrzne problemy.
30
Modding i game development / Odp: Vobblider PROBLEM
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Jakskomiksu dnia 07 Listopad 2020, 19:14:59 »
Witajcie moderzy - standardowe powitanie (w 1 poście na tym forum)  <aniol>

Wydaje mi się że miałem ten sam problem co przedmówca.
A oto mój pomysł na rozwiązanie (może jeszcze komuś się przyda).
Katalog VOB bilder powinien trafić do głównego katalogu z grą.
Przy braku jakichkolwiek obrazów polecam sprawdzić aktualność wtyczek JAVA.
U mnie nie chciał renderować obrazów w Firefoxie i w Chromie, ale wystarczyło odpalić Explorera żeby wszystkie obrazy pojawiły się normalnie.
Żeby była pewność - główny folder (ze spolszczeniem) powinien ważyć około 109-136 MB i zawierać:

* Podfolder g1 (z 3ds'ami)
* Podfolder g2 (z 3ds'ami)
* Podfolder tn (miniatury obrazów)
* Plik - neue_daten (java skrypt)
* Plik HTML - oben (wersja oryg. - niemiecka)
* Plik HTML - vobbilder (wersja oryg. - niemiecka), zdaje się że polska nazywa się identycznie
   ^tym plikiem uruchamiamy program
* Plik Readme xD - powstały po spolszczeniu (dodatkowe informacje)
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10
top
anything