Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Nocturn

Strony: [1] 2 3 ... 80
1
Myślę, że najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku byłoby zainstalowanie programu Spine (można pobrać stąd). W tym programie można pobrać niezbędne łatki do Gothic i Gothic II: Noc Kruka, w szczególności najnowszy System Pack. Również daje swobodny dostęp do różnych modyfikacji, alternatywnych paczek tekstur czy dodatków.

Ewentualnie możesz ręcznie zainstalować PlayerKit i System Pack do obu części. Jeśli to nie pomoże, wówczas możesz spróbować zmienić rozdzielczość w odpowiednim pliku, jednak myślę, że instalacja System Pack'ów powinna rozwiązać problem.

Natomiast jeśli chodzi o Gothic 3, to nie mam pewności, chociaż instalacja odpowiednich łatek też powinna pomóc.

Jeśli nie uda Ci się znaleźć linków, to postaram się pomóc Ci je znaleźć wieczorem. Jednak polecam skorzystać z programu Spine. To taki alternatywny, nowszy i znacznie bardziej rozbudowany GothicStarter.

2
Dyskusja o modyfikacjach / Odp: Returning 2.0 walka z golemem.
« dnia: 07 Wrzesień 2018, 00:39:19 »
W niektórych miejscach występują naprawdę duże spadki klatek, nawet do wspomnianego wyżej 1fps. Dzieje się tak głównie w zatłoczonych miejscach, np. w mieście. Jeśli korzystasz z DX11, spróbuj zmienić ustawienia lub go wyłączyć i ponownie uruchomić grę.

3
Gothic II oraz Noc Kruka / Odp: Porady
« dnia: 07 Wrzesień 2018, 00:25:04 »
W zasadzie to kwestia gustu, bo grę można ukończyć każdą postacią. Osobiście preferuję drogę najemnika, po części z sentymentu do kolonialnego klimatu, a po części z faktu, że jest to hybryda wojownika i łowcy. Najłatwiej jest zostać strażnikiem miejskim i później paladynem, ogólnie ścieżka paladyna jest według mnie najłatwiejsza. Mag ognia to z kolei profesja prawdopodobnie najpotężniejsza na późniejszych etapach gry, jednak na początku nowicjusz, czyli niedoszły mag, ma bardzo pod górkę.

Jeśli chodzi o pracę w mieście, to zazwyczaj wybieram pracę u Bospera. Przemierzając wyspę i nabijając kolejne poziomy, ubija się dziesiątki bestii, których skóry można sprzedać za niemałe pieniądze. Praca u Harada również jest bardzo opłacalna, lecz na wyspie ilość surowej stali jest ograniczona, chyba że wykorzystuje się błędy gry. Natomiast praca u Constantina jest raczej średnio opłacalna, jedynym plusem jest to, że Constantino może nauczyć nas alchemii i przy tym tworzenia mikstur stale zwiększających atrybuty. Jednak nie trzeba być czeladnikiem Constantina, żeby nauczył nas warzenia specjalnych mikstur. Wystarczy znać podstawy alchemii i zgłosić się do niego.

A jeżeli chodzi o walkę, to zależy od ścieżki, którą wybierzesz. W moim przypadku jest to zazwyczaj broń jednoręczna i kusze.

4
Dracoński teleport / Odp: Pomoc związana z grą
« dnia: 23 Sierpień 2018, 09:10:51 »
Pytanie do weteranów Marantu - mogę kontynuować grę postacią, którą ostatnio grałem cztery lata temu? Zaznaczam, że postać nie zginęła.

5
Gothic II oraz Noc Kruka / Odp: Brak potworów i bandytów
« dnia: 15 Październik 2017, 11:45:33 »
Nie instalowałeś żadnych innych modyfikacji, szczególnie takich wprowadzających zmiany w świecie gry?

6
Gothic II oraz Noc Kruka / Odp: Problem z save'em Gothic 2:Noc Kruka
« dnia: 24 Sierpień 2017, 15:05:53 »
Jak pisałem jakiś czas temu w innym temacie - dlatego najlepiej zapisywać grę na kilku slotach. Czasami zapisane stany gry ulegają uszkodzeniu z różnych przyczyn, jednak pojedynczy crash jeszcze o niczym nie świadczy. Spróbuj wczytać zapis kilka razy, nawet jeśli crash będzie się powtarzał. Zazwyczaj za którymś razem gra zostaje wczytana. Choć oczywiście istnieje też taka możliwość, że zapis rzeczywiście został uszkodzony i nawet to nie pomoże.

7
Gothic / Odp: Gothic 1 Mroczne Tajemnice problem z grą
« dnia: 07 Sierpień 2017, 13:10:07 »
Wykonałeś jakieś zadania poboczne w obozie przed Starą Kopalnią, u Fanatyków i Przemytników?

8
Co prawda minęło trochę czasu, ale myślę, że warto napisać kilka słów w tej sprawie.

Niestety, w takiej sytuacji raczej nie da się powrócić na ścieżkę Innosa, jako że Eli'Ne w rozmowie odsyła nas do innej postaci, po czym od jednego z Pradawnych otrzymujemy fiolkę fałszywej krwi Ognionoścy, którą należy oddać Balareithowi. Dość powszechnym problemem większych modów jest to, że czasami jeden dialog czy jedno zadanie wykonane w nieodpowiedniej kolejności może albo zmuszać nas do podążania przypadkowo wybraną ścieżką, albo uniemożliwić wykonanie jakiegoś wątku.

Na przyszłość radzę zapisywać grę na wielu slotach, po to one są. Czasami zapisane stany gry zostają uszkodzone z różnych przyczyn, dlatego lepiej zapisywać grę co jakiś czas na różnych slotach. Nawet jeśli najświeższy zapis gry ulegnie zniszczeniu lub zostanie przypadkowo nadpisany, to i tak będzie można wczytać stan gry sprzed np. dwudziestu minut. Wówczas tracimy tylko te kilkanaście minut, a nie kilkanaście godzin gry.

9
Ukończone modyfikacje / Odp: [Zagadka Orków] Prolog
« dnia: 01 Sierpień 2017, 23:05:40 »
Pobrałem modyfikację i choć nie mam obecnie czasu, żeby ją ukończyć, to przejrzałem ją na szybko i jestem pozytywnie zaskoczony. Widzę, że projekt dojrzał i obecnie reprezentuje sobą znacznie wyższy poziom niż początkowo. Pamiętam początki "Zagadki Orków" - pierwsze założenia nie były traktowane zbyt poważnie przez innych. Część to zniechęca, część to ignoruje, inni wyciągają z tego wnioski. Pracowaliście dalej nad modyfikacją, nie porzuciliście jej i to jest godne pochwały.

Jedna istotniejsza rzecz, która rzuciła mi się w oczy, to brak roślinności i ostre krawędzie w wielu miejscach, przez co świat niekiedy może wydawać się kanciasty. Postaracie się zadbać o dokładniejsze zakrywanie krawędzi w terenie, głównie roślinność między obiektami a terenem czy też miejscami, w których następuje zmiana tekstur, np. krawędzi między skałami a trawą.

Na pewno w wolnym czasie postaram się ukończyć grę i napisać kilka słów więcej.

Powodzenia w dalszych pracach. :)

10
Wydarzenia i aktualności / Odp: Offtopic
« dnia: 28 Lipiec 2017, 16:15:19 »
Jakby komuś się nudziło wieczorami i chciał sobie przypomnieć sagę Gothic, to polecam kanał WagonKurde. Naprawdę fajna atmosfera, wzajemny szacunek i miło spędzony czas przy streamach.

11
Dyskusja o modyfikacjach / Odp: Mroczne Tajemnice - dyskusja
« dnia: 29 Marzec 2017, 00:21:33 »
Co prawda moje pytanie było skierowane do autora poprzedniego postu, ale to nic. Około tydzień temu postanowiłem przypomnieć sobie różne modyfikacje i ogólnie modding po dwuletniej przerwie, dzisiaj akurat zastanawiałem się nad tym, która modyfikacja do pierwszej części gry jest najlepszym dodatkiem. Przypomniała mi się fala krytyki pod adresem "Mrocznych Tajemnic".

Ordynarny język, wyzwiska, wulgarne i "gimbusiarskie" poczucie humoru, surowość, łomot na każdym kroku i takie tam - to pierwszy zarzut. Jednak czy nie jest to stosowne w swej niestosowności? Wystarczy się dokładniej zastanowić nad fabułą gry, nad światem zewnętrznym i wewnętrznym, po tym zadać sobie proste pytanie - "gdzie ja właściwie jestem?". Znajdujesz się w Kolonii Karnej - olbrzymim więzieniu, odcięty od świata zewnętrznego, otoczony innymi skazańcami - bandytami, mordercami, złodziejami i innymi podejrzanymi ludźmi, o których przeszłości niczego się nie dowiesz, ale jedno jest pewne - nie trafili do Kolonii za niewinność. W tym świecie rządzi przemoc, siła, spryt i ruda. Albo zapracujesz na szacunek innych i dołączysz do silnej, wpływowej i zorganizowanej społeczności, albo zginiesz. Twój los nikogo nie obchodzi. Tu zasady narzucają silne frakcje. To nie cywilizowane miasto czy klasztor, gdzie obowiązują jakieś reguły moralne. To świat skazańców, rządzony przez skazańców, dla skazańców. Tutejsi mieszkańcy pochodzą z różnych społeczności - od wykształconych generałów armii i magów, aż po zwykłych chłopów i włóczęgów, którzy nie potrafią czytać i pisać. Dlatego czy dziwne jest to, że język wulgarny i prosty, a poczucie humoru prostackie? Ponownie podkreślając fakt, że to więzienie? Nie, to oczywiste. Nawet wręcz przeciwnie - autorzy modyfikacji nadali Kolonii Karnej surowego i bezwzględnego charakteru. Zastanawiając się, dlaczego zatem oryginalny Gothic nie jest na takim poziomie, odpowiedź jest dość prosta - przede wszystkim to produkt komercyjny, od lat dwunastu.

Drugim zarzutem jest właśnie dubbing, czyli zrealizowany projekt osób, które dobrowolnie postanowiły użyczyć swoich głosów postaciom. Wczoraj, sprawdzając jakieś wideo na YouTube związane z jedną modyfikacją, natknąłem się na komentarz, w którym ktoś napisał, że autorzy modyfikacji to nadęte buce i że modyfikację powinni stworzyć fani. I tutaj właśnie pojawia się taki paradoks - osoby, które czują ogromny sentyment i sympatię do gry, podejmują się jakiegoś projektu, bo chcą dać coś od siebie innym. Modder to nie programista, on podejmuje się tego dobrowolnie, nie musi, robi to całkowicie za darmo i nie ponosi żadnych korzyści, poza satysfakcją, gdy modyfikacja w końcu ujrzy światło dzienne. A później ktoś w podzięce za tygodnie, miesiące czy nawet lata spędzone przy pracach nad modyfikacją, pisze że jest beznadziejny, tandetny i nie wiadomo, co jeszcze. Oczywiście, nie każdemu musi się wszystko podobać, ale trzeba pamiętać o tym, że nad modami pracują ludzie, którzy poświęcają temu swój czas, wkładają w to serce i nie chcą biorą niczego w zamian.  Bramy do moddingu są otwarte dla każdego, wystarczą szczere chęci. Chcesz zrobić swojego moda - nic nie stoi na przeszkodzie. Uważasz, że nagrasz lepszy dubbing - możesz spróbować, ale wtedy przekonasz się, że to nie takie proste, jak się wydaje. Dlaczego? Ponieważ modyfikacje są niekomercyjne, tworzą je amatorzy, choć niejednokrotnie przewyższając umiejętnościami nawet profesjonalistów. Grając pierwszy raz z dubbingiem w Mroczne Tajemnice, również uważałem, że jest słaby. Ale po jakimś czasie doszedłem do wniosku, że jest całkiem dobry i na pewno lepsze jest to głuche dialogi. Obecnie nie wyobrażam sobie gry w Mroczne Tajemnice bez dubbingu. Warto dodać, że dubbing w tym przypadku to osobny plik instalacyjny, więc jeśli komuś się nie podoba, to nie musi go instalować, proste.

Kolejny, trzeci już zarzut to tzw. unlore, czyli odbieganie od oryginalnej ścieżki fabularnej sagi Gothic, np. konieczność zabicia Thorusa w pierwszej części gry, gdzie w drugiej jest żywy i trzyma się dobrze. To zostało nieco skorygowane przez twórców, gdzie podczas zakończenia gry jest wyjaśnione, co stało się z poszczególnymi grupami osób, których nie było w podstawowym świecie gry. Gdy ludzie nie mają nic lepszego do roboty, to szukają "dziur" nawet w modyfikacjach, zapominając, że to tylko gra. Miałem napisać o tym w osobnym punkcie, jednak myślę, że warto to podpiąć pod ten. Mianowicie chodzi o świat fantasy, magii, starożytne kulty itd. Gracze lubią nowości, zarówno graficzne, jak i fabularne, dlatego jeśli rozgrywka ma wprowadzać innowacje, to ciężko pozostawać w ramach samej Górniczej Doliny, bo było już wiele modyfikacji, dodatków i usprawnień, które dodawały to, w czym gracz nie mógł uczestniczyć w grze, np. atak na Wolną Kopalnię. Gothic ma ogromny potencjał, jednak sztuką jest zrobić coś naprawdę dobrego, korzystając tylko z tego, co oferuje nam fabuła. W końcu ile dodatków do gry, tyle obozów przed Starą Kopalnią, obozów bandytów w górach, pojedynczych postaci porozrzucanych po różnych zakątkach świata... A summa summarum największy entuzjazm towarzyszy zapowiedziom, a po ukończeniu gry z modem ląduje on w kącie jak każdy inny.

Podsumowując nie zgadzam się z Waszą opinią. Mroczne Tajemnice to jedna z pierwszych modyfikacji, jakie ujrzały światło dzienne. To pierwszy i największy dodatek do pierwszej części gry, warto podkreślić - autorstwa naszych rodaków. Pod względem wielkości chyba jeszcze nie pojawił się żaden dodatek, który mógłby konkurować z tak starym modem, jakim są Mroczne Tajemnice. Nie jestem pewien, ale tak mi się wydaje.

Miałem poruszyć temat samego dzieła grupy Poziomkaz, ale również zahaczyłem o całokształt twórczości modderskiej, sumując ostatnie przemyślenia.

12
Wydarzenia i aktualności / Odp: Offtopic
« dnia: 14 Grudzień 2016, 15:27:06 »
Panowie i Panie, mam do Was dość nietypowe pytanie - zajmował się ktoś z Was jakąkolwiek formą wolontariatu?

13
Dyskusja o modyfikacjach / Odp: Problem z zadaniem starożytny artefakt.
« dnia: 31 Październik 2016, 10:07:41 »
Nie jestem pewien, czy będziesz w stanie wykonać poprawnie to zadanie, jeśli wcześniej oddałeś sfery żywiołów Opiekunom. Z tego, co pamiętam, do wykonania zadania również tym sposobem niezbędny jest Krzyż ÂŻywiołów, na wypadek gdyby nie udało Ci się pokonać S'enyaka w walce.

14
Newsy / Odp: Gothic 3 kończy 10 lat
« dnia: 27 Październik 2016, 00:07:27 »
To już dziesięć lat... Aż trudno uwierzyć. Pamiętam, jak oglądałem materiały przedpremierowe i zapowiedzi Gothic 3.

15
Wydarzenia i aktualności / Odp: Offtopic
« dnia: 27 Październik 2016, 00:02:38 »
Jesień, długie wieczory. Pora zacząć zaglądać tutaj nieco częściej.

16
Dyskusja o modyfikacjach / Odp: Problem z misją amulet kowala
« dnia: 21 Lipiec 2016, 19:01:12 »
W starszych wersjach modyfikacji konsola została wyłączona, a zadania są bardzo powiązane ze sobą, dlatego śmierć ważnej postaci może uniemożliwić przejście do kolejnego etapu gry. Natomiast w nowszych wersjach modyfikacji postać można bez przeszkód przywołać odpowiednim kodem.

17
Aby rozpocząć drugi rozdział, należy dołączyć do jednej z gildii, a także zostać członkiem Wodnego Kręgu.

18
Dyskusja o modyfikacjach / Odp: Konwoje - 3 pytania o pancerz
« dnia: 21 Lipiec 2016, 18:40:07 »
Ciężka zbroja Strażnika nie jest dostępna w drugim rozdziale, również nie można jej otrzymać za eskortowanie konwojów do Starej Kopalni. Można jedynie kupić ją w trzecim rozdziale u kowala Stone'a.

19
Kosa - insert ORG_864_Kosa
Quentin - insert ORG_858_Quentin

Znak podkreślenia można uzyskać, wpisując znak zapytania z klawiszem Shift.

20
Dyskusja o modyfikacjach / Odp: Wodny krąg - The returning
« dnia: 21 Lipiec 2016, 18:10:37 »
W modyfikacji to zadanie zostało nieco utrudnione. Aby zostać członkiem Wodnego Kręgu, należy rozwiązać zagadkę tajemniczych zaginięć ludzi, zdemaskować handlarza bronią dla bandytów, a także odszukać i przekazać wszystkie ornamenty Nefariusowi.

Strony: [1] 2 3 ... 80
SMF 2.0.15 | SMF © 2017, Simple Machines
Enotify by CreateAForum.com

DarkBreak by DzinerStudio
Copyright 2005-2014 Tawerna Gothic - Oficjalny Polski serwis o grach z serii Gothic. Wszelkie prawa zastrzezone.