Forum Tawerny Gothic

Strefa pomocy => Porady dotyczące gier i pomoc techniczna => Gothic 3 oraz Zmierzch Bogów => Wątek zaczęty przez: KARWO w 22 Maj 2007, 23:44:19

Tytuł: Zasięg widzenia ostrych tekstur
Wiadomość wysłana przez: KARWO w 22 Maj 2007, 23:44:19
Czy wie ktoś w jaki sposób można zwiększyć zasięg widzenia ostrych tekstur? W opcjach wszystko mam na maksa ale nadal dalsze obiekty są brzydkie.

Na screenie widać o co mi chodzi. Chcę aby to u góry wyglądało tak jak na dole.

[img]http://img511.imageshack.us/img511/3247/g1hp4.jpg\" border=\"0\" alt=\"IPB Image\" /]

Tytuł: zasięg widzenia ostrych tekstur
Wiadomość wysłana przez: DODO w 23 Maj 2007, 07:34:09
A ustawiłeś efekt rozmazania  Ja również mam wszystko ustawione na max i mam większy zasięg widzenia.

http://xs.to/xs.php?h=xs115&d=07202&f=plaza.jpg (http://xs.to/xs.php?h=xs115&d=07202&f=plaza.jpg)

Niestety nawet po ustawieniu zasięgu na max, jest dość niewielki w porównaniu z poprzednimi częściami co mi się bardzo nie podoba. Szczeglinie jeśli chodzi o obiekty. Nie zobaczę przeciwnika dopóki się do niego nie zbliżę na odległość strzały. To paranoja.
Tytuł: zasięg widzenia ostrych tekstur
Wiadomość wysłana przez: KARWO w 23 Maj 2007, 08:27:37
Próbowałem z rożnymi ustawieniami zasięgów i rozmazaniem ale ta nic nie pomaga.
Tytuł: zasięg widzenia ostrych tekstur
Wiadomość wysłana przez: MasaKrytyczna w 26 Maj 2007, 00:32:22
Można zato pokombinować z trawą (daleki porost) i NPC-ami/zwierzątkami (widoczni z daleka) daje screena podobnego do tego co zapodał DODO !
http://upload8.postimage.org/512911/photo_hosting.html (http://upload8.postimage.org/512911/photo_hosting.html)
P.s jak sie dobrze przypatrzyć widać tam wilczki ! hehehe  
Aha to sie może przydać !


Zwiększenie dystansu rysowania trawy

- VegetationAdmin.ViewRange=3500.0

podnosząc tą wartość o połowę, zwiekszamy o połowę zasięg widzenia trawy, oczywiście dalsze podnoszenie (wartości powoduje dalsze wydłużenie dystansu widzianej trawy i odwrotnie, zmniejszenie powoduje, że trawa rysowana jest na krótszym dystansie

Zasięg widzenie NPCów i stworzeń

- Entity.ROI=4000.0

podnieście tą wartość dwukrotnie a dwukrotnie zwiększy sie dystans renderowania postaci itd.

Zasięg widzenia obiektów i przedmiotów (wysokie detale)

- ObjectDetails.fScreenObjectDistanceCulling_High=0.008 - zmiana np. na 0,016
- ObjectDetails.fProcessingRangeFadeOutRange_High=300.0 -zmiana np. na 600,0
- ObjectDetails.fRangedBaseLoDOffset_High=300.0 - zmiana np. na 5000

Zwiększenie dystansu w którym pojawia się efekt rozmycia

- Render.DOFStart=1000.0
- Render.DOFEnd=8000.0

podniście pierwsze do 4000, drugie do 12000

Zwiększenie dystansu po którym tekstury przechodzą z wysokiej do niskiej jakości

- DistanceHigh.fFarClippingPlane_High=10000.0
- DistanceHigh.fFarClippingPlane_Medium=8000.0
- DistanceHigh.fFarClippingPlane_Low=6000.0

Im bardziej podniesiecie te wartości tym dalej ta linia się odsunie. Należy tylko pamiętać aby podnosić je po równo np. wszystkie o 2000, w innym przypadku może się pojawić nieprawidłowe wyświetlanie tekstur.

- ResourceCache.u32SpeedTreeMaxMemUsage_High=100000

tutaj dosyć zagadkowo typ poleca podnieść wartość do 1000000, dla tych którzy grają na wysokich ustawieniach, ponieważ może to byc problem z wywalaniem gry przy sejwach, loadach po dłuższym czasie grania..

zmniejszenie lagowania

dla osób mających 2GB ramu zalecają podwoić poniższą wartość do 256000000

- Cache.SizeImage=128000000

//musze jeszcze sprawdzić co da zwiększenie

[Autodetection]
HighMemoryLimit=1500000000

Pozwolę sobie przykleić ten temat ze względu na przydane informacje które podałeś - DODO
Tytuł: zasięg widzenia ostrych tekstur
Wiadomość wysłana przez: Zbychu w 26 Maj 2007, 08:21:28
Cytat: MasaKrytyczna
zmniejszenie lagowania

dla osób mających 2GB ramu zalecają podwoić poniższą wartość do 256000000

- Cache.SizeImage=128000000

Bardzo zmniejsza lagi w grze? Kosztem czegoś? Bo nawet bym się zastanowił.
Tytuł: zasięg widzenia ostrych tekstur
Wiadomość wysłana przez: MasaKrytyczna w 26 Maj 2007, 12:10:27
Wiesz Zbychu odnośnie tych "lagów" to nie rozumiem o co chodzi (kojarzy mi sie to z grą w sieci) nigdy tego nie sprawdzałem! bo... nie mam tyle ramu ! hehehe
aha podałem też tam co cza zmienić by widzieć z dalekiej odległości przedmioty (beczki ,stoliki,ławeczki, itp )
ale mimo zmiany parametrów to akurat mi nie działa!
Jakby ktoś to rozpracował niechże da znać  
Tytuł: zasięg widzenia ostrych tekstur
Wiadomość wysłana przez: Kotek Mientusek w 29 Czerwiec 2007, 21:57:39
ja też mam GeForce 7600 i na full grafice zaczyna mi sie lagować dopiero jak użyję 30 razy czaru armia ciemności i po ekranie lata mi 100 zombie i 50 szkieletów
Tytuł: zasięg widzenia ostrych tekstur
Wiadomość wysłana przez: Resio w 30 Lipiec 2007, 10:11:11
Mozecie powiedziec w którym pliku mozna zwiększyć zasięg widzenia ostrych tekstur ?

Znalazłem te polecenie - VegetationAdmin.ViewRange=3500.0

Skutek gdy dałem na 20000.0 był ładny ale czekam na nazwe pliku w którym reszta sie znajduje.  

[img]http://images28.fotosik.pl/41/220f300d38b8f817m.png\" border=\"0\" alt=\"IPB Image\" /] (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/220f300d38b8f817.html)

Cytat: Kotek Mientusek
ja też mam GeForce 7600 i na full grafice zaczyna mi sie lagować dopiero jak użyję 30 razy czaru armia ciemności i po ekranie lata mi 100 zombie i 50 szkieletów
mój kumpel tez ma tą karte i  mu na low nie  chodzi powiedz jaki masz ram i karte?
Tytuł: zasięg widzenia ostrych tekstur
Wiadomość wysłana przez: Resio w 02 Sierpień 2007, 18:40:18
Doszedłem do tego oczywiscie ten plik to "ge3" znajdujący sie w folderze "Ini"

Doszedłem ze jeśli sie da powyzej 12000.0 to wyskakuje a chodzi o
- Entity.ROI=4000.0
Czyli to na widzenie Npc'ów

Mam sreeny
Niestety troche małe ale ładne  
 
Zauwazyłem ze tekstury które są blisko nabrały wdzięku.

[a href=\"http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fd6330313da73365.html\" target=\"_blank\"][img]http://images23.fotosik.pl/47/fd6330313da73365m.png\" border=\"0\" alt=\"IPB Image\" /] (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/889c0b0ed695799a.html)
[img]http://images27.fotosik.pl/47/3ec8eb8b3ef0011fm.png\" border=\"0\" alt=\"IPB Image\" /] (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3ec8eb8b3ef0011f.html)
[img]http://images25.fotosik.pl/47/206d85f802fc19e9m.png\" border=\"0\" alt=\"IPB Image\" /] (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/206d85f802fc19e9.html)
[img]http://images26.fotosik.pl/47/ca6caff4d77214fem.png\" border=\"0\" alt=\"IPB Image\" /] (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ca6caff4d77214fe.html)
Tytuł: zasięg widzenia ostrych tekstur
Wiadomość wysłana przez: Mateusz92 w 16 Maj 2008, 21:57:27
Spróbuj zaktualizować kartę graficzną!! Też miałem problem z teksturami.
Tytuł: zasięg widzenia ostrych tekstur
Wiadomość wysłana przez: Owca w 16 Maj 2008, 22:06:00
Cytat: Mateusz92
Spróbuj zaktualizować kartę graficzną!! Też miałem problem z teksturami.
Po primo, karty się nie aktualizuję, tylko co najwyżej, sterowniki do niej (no chyba, że masz na myśli wymianę, co jest szczerze wątpliwe xP). Po drugie primo, najnowsze drivery to standard, szczególnie jeśli chodzi o takie produkcje, jak trzecia część Gothica, więc następnym razem daruj sobie takie oczywiste rady ;-P.
Tytuł: zasięg widzenia ostrych tekstur
Wiadomość wysłana przez: Mateusz92 w 17 Maj 2008, 14:25:30
Nie dla wszystkich jest to tak oczywiste...:P
Tytuł: Odp: zasięg widzenia ostrych tekstur
Wiadomość wysłana przez: Plotron w 24 Lipiec 2008, 02:35:08
To świetna rzecz. Po prostu miodzio. Taak se podkręciłem Gothica 3, że aż w końcu zaczęło mi się bardziej rwać. Zadowolony jestem... No... jest mały uszczerbek - rozmowy słychać nawet z bardzo daleka... I nie są tak ciche jak szept.  ::)