Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
2
Gothic / Odp: playerkit
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Isentor dnia 21 Październik 2025, 15:30:38 »
3
Gothic / playerkit
« Ostatnia wiadomość wysłana przez matopltv dnia 16 Październik 2025, 18:20:03 »
witam jak klikam w platerkitem 2.8 nie wyskakuje mi instalka a  w trybie awaryjnym kod błędu 0xc000007b
4
Newsy / Odp: Klątwa marki Gothic
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Julian dnia 25 Sierpień 2025, 17:17:31 »
MATKO BOSKO TAWERNA OZYŁA!
5
Newsy / Klątwa marki Gothic
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Isentor dnia 25 Sierpień 2025, 15:32:37 »
Po gamescomowej prezentacji Gothic Remake pytanie nie brzmi już „czy warto czekać?”, tylko „czy człowiek, który był zamieszany w najbardziej potykające się odsłony marki, powinien prowadzić jej remake?”. Mowa o Reinhardzie Pollicem – dziś szefie Alkimia Interactive i twarzy projektu. To on odpowiada za kierunek studia i najważniejsze decyzje dotyczące nowego Gothica.

Przyjrzyjmy się jednak jego karierze. Pollice od lat związany jest z marką. Jako producent i menedżer społeczności brał udział przy tworzeniu ArcaniA: Gothic 4, prowadził prace nad dodatkiem Fall of Setarrif, a także figuruje jako inicjator i producent rozszerzonej edycji Forsaken Gods. Dziś jest dyrektorem studia odpowiedzialnego za remake. To właśnie on firmuje projekt nazwiskiem i wizją.

Problem w tym, że historia tych gier to nie pasmo sukcesów, a lista gorzkich rozczarowań. Forsaken Gods w chwili premiery był wręcz przykładem katastrofy – zalany błędami, niedokończony, łata­ny później przez inne zespoły. ArcaniA odrzuciła fanów uproszczeniami i liniową konstrukcją, która nie miała nic wspólnego z klimatem i głębią wcześniejszych odsłon. Dodatek Fall of Setarrif uchodził za krótki i pozbawiony ambicji. Trzy gry, które miały rozwijać legendę Gothica, stały się w oczach społeczności symbolem zmarnowanego potencjału.

Dlatego prezentacja na Gamescom 2025 wzbudziła tyle emocji. Zamiast pokazu, który miał zamknąć usta krytykom, gracze znów zobaczyli znajome problemy. Najwięcej obaw wywołały starcia – walka wyglądała topornie, animacje sprawiały wrażenie niedokończonych, a całość trąciła niepewnością znaną z poprzednich wpadek serii. Do tego doszły sygnały o słabej optymalizacji i ograniczeniach technicznych, jak niska płynność czy kompromisy w jakości obrazu.

Reakcja graczy była natychmiastowa. W sieci zaroiło się od komentarzy o kiepskiej responsywności i braku stabilności. Wielu fanów wskazywało, że jeśli po tylu latach prac takie elementy wciąż zawodzą, to znaczy, że projekt nie ma solidnych fundamentów. Najbardziej niepokoił fakt, że to nie były drobne błędy, które można zrzucić na „wczesny build”, lecz kluczowe elementy rozgrywki, które powinny być priorytetem od samego początku.

Oczywiście twórcy powtarzają, że to wciąż praca w toku, że pokazane demo nie reprezentuje finalnej jakości. Ale trzeba pamiętać: targi to miejsce, gdzie pokazuje się najlepsze, najbardziej dopracowane fragmenty. To one zostają w pamięci. Jeśli więc w takim momencie gracze oglądają błędy i zabugowaną walkę, trudno o zaufanie.

I tu dochodzimy do sedna. Reinhard Pollice nie odpowiada za każdy fragment kodu, ale jako dyrektor studia odpowiada za wizję i priorytety. A jego dotychczasowe „dziedzictwo” związane z Gothikiem to Forsaken Gods, ArcaniA i Fall of Setarrif – trzy projekty, które społeczność wspomina jako zmarnowane szanse. Teraz to on ma nadzorować remake, który dla wielu jest grą życia.

W materiałach zza kulis słychać zapewnienia o szacunku do oryginału i o tym, że chcą oddać ducha Gothica w nowoczesnej formie. Problem polega na tym, że pokaz w Kolonii pokazał coś zupełnie innego – walkę, która nie daje satysfakcji, i technikalia, które budzą niepokój. Jeśli Gothic Remake ma konkurować w 2026 roku z innymi dużymi RPG-ami, musi zapewnić jakość, płynność i dopracowane mechaniki. Nie wystarczy sam sentyment.

Wnioski? THQ Nordic musi uświadomić sobie, że wybór osoby na czele projektu nie jest bez znaczenia. To właśnie Pollice powinien teraz udowodnić, że potrafi zerwać z dawnymi błędami i wyznaczyć kurs, który dowiezie produkcję na poziomie oczekiwań. Z kolei gracze muszą pamiętać, że ich głos liczy się przede wszystkim w portfelach. Jeśli finalny produkt okaże się niedopracowany, nie kupujmy go na premierę. Jeśli jednak twórcy udowodnią, że potrafią, nagroda pojawi się sama.

Na koniec apel: do wydawcy – macie w rękach legendę, która zasługuje na poważne potraktowanie. Do graczy – nie dajmy się zbyć obietnicami, patrzmy na fakty. Gothic nie potrzebuje „drewnianych” walk i 30 klatek na sekundę w 2026 roku. Potrzebuje jakości, która udowodni, że ta marka żyje i ma sens w nowej dekadzie. Jeśli twórcy to dowiozą – będziemy pierwsi, by ich pochwalić. Jeśli nie – głosujmy portfelem i pokażmy, że fani Gothica nie dadzą się zadowolić półśrodkami.
6
Ukończone modyfikacje / Odp: Balans broni G1 [miniMOD]
« Ostatnia wiadomość wysłana przez TempusVoid dnia 21 Grudzień 2024, 16:46:20 »
Link odświeżony poniżej;
megawrzuta.pl/7gndypkd
7
Ukończone modyfikacje / Odp: Fryzury bohatera [miniMOD]
« Ostatnia wiadomość wysłana przez TempusVoid dnia 21 Grudzień 2024, 16:42:28 »
link odświeżony poniżej;
megawrzuta.pl/ttqopkko
8
Ukończone modyfikacje / Odp: Bohater z Bractwa [miniMOD]
« Ostatnia wiadomość wysłana przez TempusVoid dnia 21 Grudzień 2024, 16:39:23 »
link odświeżony poniżej;
megawrzuta.pl/dsznxnu8
9
Porady dotyczące gier i pomoc techniczna / Rozwój Maga ognia w Gothic 2 NEW BALANCE
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kopacz Dave dnia 24 Listopad 2024, 18:14:11 »
Krótki wstęp - w Gothic 1 i 2 grając jako mag ognia zawsze na początku rozwijałem siłę i walkę bronią jednoręczną po to aby Bezimienny mógł dotrwać do momentu zostania magiem, dzięki temu nie musiałem się obawiać ścierwojadów, wilków, jaszczurów, topielców i zębaczy. A od momentu awansu na maga rowijałem już tylko manę i kręgi magii. Zacząłem właśnie grać w mod NEW BALANCE i tutaj rozwój postaci pod magię jest inny niż na normalnym Gothic 2 bo jest trudniej (np. na drodzę do obozowiska Dextera z jednej strony stoją zębacze, a z drugiej jakiś przekoksany szkielet).
Dlatego :
1. Jak rozwijać postać, która ma zostać magiem? Ile powinienem mieć siły i czy 30% broni jednoręcznej wystarczy? Mam tu na myśli czas w grze od wieży Xardasa do ukończenia próby ognia.
2. Jak rozwijać postać już jako mag ognia? Oprócz many i kręgów jest jeszcze inteligencja i moc magiczna, jak je rowijać?
3. W jakie dodatkowe umiejętności warto inwestować? Chodzi mi o rzeczy typu: pozyskiwanie skór i mięsa itp.
Na koniec pytania techniczne:
1.Jak strzelać z łuku/kuszy? Mam ustawione sterowanie z Gothic 1. Naciskam lewy Ctrl i klawisz ataku (czyli ruch do przodu). A postać zamiast stać w miejscu i strzelić idzie do przodu. Czy na tej modyfikacji strzela się przy użyciu innego klawisza lub kombinacji klawiszy? A moze musze zainwestować najpierw punkty w łucznictwo?
2. Walka wręcz została chyba zmieniona. W G1 i G2 bez modów do pokonania potworów wystarczy machanie mieczem prawo-lewo, w NEW BALANCE z kolei gdy próbuje tak pokonać np. czarnego goblina to nie daję rady, ale przy atakach do przodu jest dużo lepiej. Tak ma być?
3. Czy gdzieś w necie można znaleźć lokalizację tych tabliczek do teleportacji od tych druidzkich słupów?
10
Gothic II oraz Noc Kruka / Odp: Problem z misja niewolnicy kruka
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Isentor dnia 16 Listopad 2024, 10:23:23 »
Czyli pokazałeś szpon Saturasowi?
Może Saturas zablokował się na zadaniu „niewolnicy kurka”.
Bo po zakończeniu u niego wątku z nocy kruka powinien wysłać Cię do Vatrasa z zadaniem "Pomoc dla Vatrasa".
Strony: [1] 2 3 ... 10
top