Forum Tawerny Gothic

Strefa moddingu gier Gothic => Modding i game development => Wątek zaczęty przez: muttley w 27 Czerwiec 2007, 14:14:12

Tytuł: Problemy związane ze skryptami
Wiadomość wysłana przez: muttley w 27 Czerwiec 2007, 14:14:12
Mam problem a mianowicie zrobiłem swojego moda, jedyne co dodałem to paru npców w nowym obozie. Nie wiem jak sie kompiluje do pliku mod, jak spróbowałem to powstał plik ale nikt sie nie pojawił (dodałem ich waypointy w spacerze a potem w pliku .d). Czy ktoś może mi pomóc ??
Tytuł: Jak kompilować moda ?
Wiadomość wysłana przez: ojciec redaktor w 27 Czerwiec 2007, 19:03:16
http://gothic.gram.pl/forum/index.php?showtopic=121 (http://gothic.gram.pl/forum/index.php?showtopic=121)

Cytuj
3. Kompilacja skryptów
Skrypty z rozszerzeniem .d nie pakujemy do moda! Jak skompilujemy do dopiero tworzymy nowa paczkę z modem, do której dodajemy folder scipts/_compiled w którym umieszczamy skompilowane skrypty
A kopiuje je się łatwo. Jeśli mamy paczkę z modem i plik ini to wybieramy moda, i uruchamiamy Gothic starter mod (nie zwykły starter tylko starter mod). Zaznaczamy opcje respare scriptfiles i uruchamia nam się Gothic. Jeśli nie mamy błędów to wszystko powinno pójść gładko. A jeśli w skryptach coś sknociliśmy, to pojawi się komunikat i Gothic się wyłączy.
Tytuł: Jak kompilować moda ?
Wiadomość wysłana przez: muttley w 27 Czerwiec 2007, 22:23:01
Dzięks ale czy może znasz jescze jakieś tutki do Gothic VDFS ?? Bo w tym programiku nie moge sie połapać.
Tytuł: Odp: Problemy związane ze skryptami
Wiadomość wysłana przez: Darth Yoda w 27 Maj 2009, 19:48:15
A ja mam inny problem, skrypt się komplikuje(z przykładowym npc) dodaje worldy i skomplikowane skrypty do modułu oraz plik .ini i wszystko ok ale... czarny świat! Nic nie widać mogę se troche pochodzić, znalazłem jakieś itemki... lol
Tytuł: Odp: Problemy związane ze skryptami
Wiadomość wysłana przez: 0judge0 w 27 Maj 2009, 23:34:15
Jak na mnie podałeś trochę mało szczegółów, więc trudno cokolwiek powiedzieć, ale sprawdź czy ścieżka w pliku *.ini się zgadza, tzn. czy w linijce "world=" jest to samo co w folderze z *.zen`em. Niestety nie mogę nic więcej powiedzieć nie znając więcej szczegółów.
Tytuł: Odp: Problemy związane ze skryptami
Wiadomość wysłana przez: Heretic_13 w 09 Listopad 2014, 19:20:32
Hejka, nowy na pokładzie. Mam podobny problem. Zainstalowałem sobie "Golden Moda" jakiś czas temu, ale jeszcze w niego nie pograłem. Czemu? W oryginalnym Gothicu porobiłem drobne zmiany w skryptach:
- niektóre npc były silniejsze, były bardziej agresywne w walce, albo miały do dyspozycji broń, która normalnie w grze nie występuje(łamacz serc u strażników i najemników, kostury u magów)
- Miecze i pancerze które ciężej jest dostać na początku(np. strój kreta, lekki miecz strażnika) są silniejsze i faktycznie ma się wrażenie, że człowiek dostał nagrodę za trudniejsze zadanie
- przeniosłem kilka plików mesh z Gothic 2- np. sztylety, noże, kilka mieczy i toporków
- zmieniłem niektórym broniom wygląd(czy tylko mnie wkurzają te szerokie łopato-piły, jakimi trzeba machać pod koniec gry? wszystkie miecze z serii "heavy" poszły "baj baj", to samo topory, orkowa broń, ciężkie kusze, które wbijają się w łokcie postaci kiedy biegnie itp.) na bardziej życiowy.
Szczerze mówiąc wszystko drobna kosmetyka, którą robi się w notatniku, nic więcej. Jak to teraz spakować do paczki z modem?
Dotąd podpierałem się poradnikiem, jak i mailowymi instrukcjami od Czipa17, ale ani on nie może zgadnąć o co mi chodzi przez maile, ani ja nie do końca rozumiem o co on mi tłumaczy(za "gupi" jestem na to)
Czy ktoś modyfikował już może "Golden moda"; dodawał broń, pancerze, mieszał npcom w skryptach a potem miał to w modyfikacji? Jeśli tak, niech mi proszę powie krok po kroku, jak to zrobić. Już nie mogę patrzyć na Skyrima :)
Jeśli taki temat już był, albo gdzieś na forum pokutuje jakiś poradnik, który przeoczyłem, to przepraszam, ale nie niazauważyłem go celowo