Forum Tawerny Gothic
Strefa dyskusji => Dyskusja o grach studia Piranha Bytes => Wątek zaczęty przez: szczotex w 27 Sierpień 2007, 10:18:35
-
Witam
Chciałbym sie was zapytać w tym temacie jaki według was bedzię ten nowy system walki wprowadzony przez firme SpellBound. Ja bym chciał aby był podobny do tego ze Star Wars Jedi Knight Jedi Academy lub Fable, aby mozna było sie przeturlać po ziemi aby uniknąć ciosu przeciwnika wykonać pchnięcie gdy stoimy tyłem i żeby były możliwe jak w G1 czy G2 ataki z boku. Wypowiadajcie się na ten temat.
PZDR szczotex
-
Mi sie wydaje ze w gothic 4 bedzie ten sam styl walki co w gothic 3 tylko że nieco ulepszony. Ale chciałbym zeby był taki styl walki jak mówi szczotex tzn. Żeby były mozliwe ataki z boku, ataki z wyskoku, ataki z przewrotem, ataki z obrotem itp.
-
Ja chciałbym aby styl walki był taki jak w Gothic 3 ale ulepszony .
Fajnie było by gdyby można było robić różnie kombosy
Było by super gdyby podczas ataku można było się przemieszczać i robić jakieś ataki z boku, z wyskoku itp.
Mam nadzieje, że Gothic 4 zostanie dobrze zaprogramowany i nie zawiedzie oczekiwań fanów!!
-
No to was zmartwię system walki zostanie stworzony od nowa, od podstaw. Będzie całkowicie inny niż dotychczas. Podobno ma być leszy. Ma posiadać więcej animacji, różnorodnych ciosów oraz combosów. Dyskusja na dzień dzisiejszy o czymś o czym dopiero napisano jest jak wróżenie z fusów. Radzę poczekać do publikacji wersji alfa - może zaprezentują system walki.
-
Ja, myślę że system walki w Gothic 4, będzie bardzo podobny do G3. Tak samo było z Gothic jeden, a potem z Gothic II system walki w tych dwóch częściach, był niemal że taki sam. Więc, tak mi wydaje się że będzie tak samo z Gothic III oraz Gothic IV, aczkolwiek nie jestem do końca pewien z tym.
-
chcialbym aby w systemie walki bylo cos w stylu, ze np zręczność (lub jakis inny parametr np kondycja) miały wplyw na walke, ze np jezeli bohater ma tej "kondycji" 100+, bedzie mogl np nauczyc sie ataku z wyskoku lub czegos innego, aby ten nie bylo to tylko ubogie w "doświadczenie walki bronią x" tylko aby kilka parametrow wplywalo na styl walki xD Ale mam fantazje ...
-
Mam nadzieje, że system walki będzie taki jak w Assasins Cread. Jest podobny do tego z Princ of Persia z mieszanką devil may cry 3. Ale wszystko sie okaże jak wyjdą pierwsze trailery
-
Mi sie wydaje ze w gothic 4 bedzie ten sam styl walki co w gothic 3 tylko że nieco ulepszony. Ale chciałbym zeby był taki styl walki jak mówi szczotex tzn. ÂŻeby były mozliwe ataki z boku, ataki z wyskoku, ataki z przewrotem, ataki z obrotem itp.
Trudno mówić o atakach z wyskoku gdy twój bohater ma na sobie pół tony stali..
-
Trudno mówić o atakach z wyskoku gdy twój bohater ma na sobie pół tony stali..
ta ale ja w GII nosiłem najcięszy pancerz i jakoś mogłem skakać wspinać się to i też da się walczyć z góry :D
ale super by było gdy można by było w czasie bitwy kucnąć i walnąć albo taki sposoby walki jak wymienione wyzej
-
Chciałbym, aby w Gothic 4, system walki podobny był do tego z Gothic 3, ale z większą ilością kombosów.ÂŻeby każdego kombosu można było się osobno nauczyć i powinno być kilka rodzajów bloków.Kombosy powinny być osobne na każdego przeciwnika np. kombos na orka, kombos na wilka , kombos na pełzacza.
-
Przyjemnie było by gdy G4 miał bt cechy obliviona , ograniczony ekwipunek i gdy nosimy ciezkie zbroje nasze ruchy są ograniczone .Mozna oczywiscie to zmienić poprzez trenig z cięzkimi pancerzami.
-
Było by wypas jak by można walczyć jak w gothicu 3 tylko bardziej płynny i realistyczny :D
Taki Jak G3 że nie atakują cie wszyscy na raz tylko po kolei szczególnie ważne podaczas walkiz orkami :D
-
Ja osobiście nie chciałbym żadnych zmian w systemie walki w G4. Chciałbym, by był taki sam jak w G3, ponieważ jest wygodny i mi odpowiada. A jeżeli miałby byc zmiany, to minimalne, aby sie aż tak nie różniło od G3. Ale czas pokaże, czy mam dobre nadzieje...
pzdr.- Ankh-Morpork
-
Według mnie będzie to zakres w myszy np. prawy i 2 x lewy to atak pchnięcie.
Sam prawy dobry atak , w przytrzymaniu dłuższy atak , tak samo z szybkim atakiem
ÂŁuk ... Myślę , że będzie można nałożyć na cięciwę kilka strzał i naciąganie prawym , a lewy to wypuszczanie strzały.
Hmm. Przydałoby się coś do walki na piąchy np. przyłożenie gościa do ściany i walenie w mordę lub związywanie gościa sznurem i utopienie w wodzie.
-
Ja chciałbym żeby system walki był podobny do tego z Prince of Persia Dwa Trony. Czyli za kombinacje ciosów odpowiadają kombinację klawiszy. Wraz ze wzrostem doświadczenia i siły lub zręczności trzeba odblokowywać nowe kombosy. Jednak zbroje bea ograniczać ruchy więc trzba będzie wyrać pomiędzy szybkimi i lekkimi atakami a silnymi ale za to wolniejszymi.
Fajne byłyby również speedkille. Możnaby wprowadzić również używanie otoczenia do walki np. zepchnąć gościa z urwiska czy nabić go na ogrodzenie etc.
Jeśli chodzi o broń dystansową to dla mnie nie potrzeba żadnych zmian. Chyba że jak wspomniłą poprzednik strzelanie kilkoma strzałami naraz.
-
To fragment wywiadu z jednym z programistów Gothic 4.
System walki jest obszarem, gdzie należy się spodziewać największych zmian w stosunku do G3. Nie mogę go jeszcze komentować, ze względu na to, że nie jest do końca zaimpletowany. Chcemy się trzymać z dala od broni dalekosiężnych - kilka kluczowych zmian, może być niezbędnych. Dlatego, na tą chwilę nie jestem pewny, czy sterowanie na PC za pomocą samej klawiatury może istnieć.
Tu mamy mały zarys tego, czym w przyszłości będziemy się zachwycali. Z tego co widac, walka będzie ciekawa. Zamiast się domyślac, lepiej poszukac.
-
Tak ale narazie to niejest pewne czy bedzie tak jak mówią, zapowiadaja rewolucyjne zmiany a podczas wydania gry okaże się że doszły 2 nowe ciosy. Poczekajmy do premiery a narazie możemy troche pospekulować.
PZDR szczotex
-
Ja bym chciał, żeby styl walki był szybki i destrukcyjny, tj że będzie można rozwalić tarcze przeciwnika lub podczas walki kiedy uderzy sie w jakiegoś krzaka to on rozsypie sie w drobny mak. Chciałbym też żeby walki były bardziej widowiskowe.
-
Tak jak powiedział poprzednik, rowalenie tarcz, czy tych krzaków. Fajnie by też było jak powiedział jeden z moich innych poprzdników aby można było kilka strzał na raz ładować!!
-
Chciałbym, aby system walki w Gothicu 4 był połączeniem realizmu z walką typu Prince of Persia . Mówiąc "realizm" mam na myśli to, aby tarcze łamały się, bronie szybko rdzewiały itp. Chciałbym także, aby postacie poruszały się w sposób CAÂŁKIEM realistyczny... A co do stylu "Księcia Persji" to chodzi mi o zróżnicowane kombosy, z których te wymagające "więcej" od bohatera, były możliwe "do zdobycia" poprzez naukę danych atrybutów (siły, zręczności). Jeżeli chodzi o łuki/kusze to np. fajnie by było jakby pękała cięciwa lub z upływem czasu statystyki broni dystansowych malały w nieznacznym stopniu. Można by także "stworzyć" kilka związanych z tym umiejętności, np. szybsze strzał, podwójne strzały itp.
Mam nadzieję, że autorzy nas nie zawiodą!!!
-
Mi by się marzyły takie fajne comba i coś takiego:
Widzimy iż przeciwnik zamachje się , by zadać nam śmiertelny cios. Gra robi slow time'a i mamy np. 2sekundy aby kilknąć dany przycisk i przeturlać się w bok. Albo np. przy niektórych sytuacjach jak np. jesteśmy otoczeni przez wrogów to robi się slow i mamy szansę odskoczyć/poderżnąć im gardła itp.Może troszeczkę odchyliłem się w stronę takiego Prince of Persia, ale uważam , że gothicowi przyda się gruntowny remont stylu walki. Jednak nie chciałbym żeby Gothic zamienił się w Devil may cry, bo to by mnie ostatecznie zniechęciło do tej gry. Może trochę się rozmarzyłem , ale takie coś podobało by mi się. Łuki i kusze pod względem samego strzelania, były w Gothicu 3 wg mnie dobre.
-
moze idobrze by było zmienić styl walki naprzykład jak 3 przećiwników to by było mozno podskoczyć i naprzykład kuszą ich rozwalić albo jak sie niema broni to by było fajnie jak by sie podskoczyło i ich sie wdeptało w ziemie
-
Moim zdaniem będzię ten sam styl Walki co w Gothic III i fajne by bylo gdyby bylo można się nauczyc sztuk walki pięściami i nogami
-
Ja chciałbym żeby pojawiła się możliwość wykonywania combosów które pozwalały by nam walkę z dużo liczniejszym wrogie. Mam na myśli coś w stylu burzy ostrzy.
-
Ja zaprezentuję styl walki, który ja bym chciał. Fajnie by było, gdyby do uderzeń, cięć i pchnięć, można było wykonywać: obroty, podskoki, piruety, uniki, przewroty, salta i odbijanki od różnych obiektów (np. ścian), by w ten sposób zadać cios ;). Chciałbym też, żeby podczas walki bronią, móc uderzać nogami i ręcami ;D (np. wyprowadzasz uderzenie do przodu a później z nogi, czy z pięści uderzasz), oraz żeby tarcza nie służyła tylko do obrony, ale i też do walki. Ale to nie wszystko. Fajnie by było, jak by można było unieruchomić na chwilę przeciwnika (czyli chwycić. np mu za broń albo przewrócić na ziemię) i wykończyć go jednym ciosem w widowiskowy sposób (taka cut scenka filmowa by pasowała :)). Teraz kusza i łuk. Gdyby można było z nich strzelać kilkoma strzałami naraz i w dodatku zabijać za jednym strzałem w głowe, oraz pozostawać przy tym nie zauwarzonym i móc korzystać z przybliżenia, to byłaby super sprawa. Więc mam nadzieję, że właśnie taki styl walki będzie w Gothicu 4.
-
Powinna być setka kombinacji i setka różnych ciosów. Np. Zadajesz cios jednym klawiszem a strzałkami bądź gałką w padzie nakierowujesz cel, Możesz albo wbić siekierę komuś w głowę albo w nogę i żeby to wszystko uczyć się z czasem aż w końcu prawdziwy mistrz mógłbym powalić przeciwnika kilkoma ciosami zwykłą siekierką Waląc w głowę. Albo umiejętność większego skakania połączona z zręcznością i siłą dawałaby skok na wielkiego potwora i wbicie mu w głowę długi miecz, zrobić salto w tył i jeszcze z łuku strzelać mu w głowę aż padnie i wtedy będziemy mogli zabrać miecz xD.