(https://i.ibb.co/4JQNPh3/pobrane.jpg)
Zakładam temat do dzielenia się wrażeniami z modyfikacji Kroniki Myrtany: Archolos. Jest to też temat zbiorczy do wszelkich porad i pomocy z zadaniami etc.
Graliście? Jak Wam idzie i jak wrażenia?
Po pierwsze chciałbym podziękować twórcom i wszystkim tym bez których mod by nie powstał.
Jest to kawał porządnego kodu! :)
Mógłbym dyskutować nad tym ale wydaje mi się, że mod przebija grywalnością oficjalną Noc Kruka (jak już ktoś wspominał).
Po drugie poniższe opisy mogą zawierać wiadomości z gry/o grze więc jeśli nie chcesz popsuć sobie fabuły bądź możliwości rozwoju jakiegoś zadania po swojemu radziłbym wstrzymanie się z lekturą.
Po trzecie nie chcę żeby ktokolwiek odniósł wrażenie, że pod poniższym linkiem:
(https://www.gog.com/forum/the_chronicles_of_myrtana_archolos/bugs_glitches_and_similar_things_of_note/page1)
wyszukuję błędy na siłę, po prostu mam wielką nadzieję, że poprawki nie ustaną i kiedyś wszyscy będziemy mogli cieszyć się pozbawioną niedociągnięć wersją.
Po czwarte ogromne podziękowania za dbałość o takie detale jak:
a) zostawienie pancerza renegata jeśli nie meldowaliśmy o nim Roderichowi.
b) zblokowanie skarbów do póki nie odnajdziemy map do nich
c) różnice w dostępności towarów w zależności od tego czym sami handlujemy oraz 'charakteru' bohatera
Po piąte będąc przekonanym, że solucje są już na tyle dostępne aby każdy z modem sobie poradził nie widzę lepszego miejsca na umieszczenie moich sugestii co do ewentualnych zmian
lub dodatkowych ulepszeń fabularnych. Postaram się zamieszczać co ciekawsze z nich w nadziei, że którychś z twórców kiedyś do nich dotrze.
1) Glitch/bug kiedy skumulujemy dostateczną liczbę punktów nauki i zaczynamy szkolić wybrany styl walki dopiero po osiągnięciu miasta blokuje drugorzędną statystkę (tzn. u mnie wygląda to tak
30% - 12% walki bronią 2 ręczną) można potraktować jako zaletę. Staram się rozgrywać styl typowego południowca (tylko włócznie, tylko magia paladyńska itd.) przez co mniejsza szansa na uderzenie krytyczne jest jak najbardziej mile widziana. Nie tylko zwiększa to poziom trudności ale również ma niejako racjonalne uzasadnienie - bronią drzewcową z reguły walczy się mniej sprawnie niż mieczami a ich obrażenia nie powinny być aż tak premiowane. Dodałbym tylko jakieś wytłumaczenie w postaci księgi lub NPCa w 1 rozdziale, które tłumaczyłoby ewentualne korzyści płynące z grą typowo pod zręczność i nie wykorzystywanie broni miotanych. [Więcej LORE! :D]
2) Ekwiwalent pracy dla Knuta u węglarzy głównie dla postaci budowanych pod zręczność.
Dla tych, którzy zdobyli strój marynarza w prologu Helmud mógłby proponować spróbowanie się jako jeden z pracowników - bonus do dośw. i zmieniałoby strój na węglarski - pobrudzony o mniejszej wartości ale 'bardziej złodziejski - komuflująco-czarny' - co do wykonania to wystarczy dodać Marwinowi animację podobną do pieczenia chleba u innych NPCów i zmiana kilku obiektów na mapie na 'pieco-podobne' oraz trochę fajerwerków/ dymu.
3) Dodałbym timer +6 godz. przy podróżach kurierem lub z przewoźnikami morskimi. Jak do tej pory tylko ten fabularny (który zagaduje o sposobie dostania się do miasta) przewija dzień do przodu.
Brakuje mi opcji w której Prawusa z Syreniego Lamentu można klasycznie obić - w końcu to karczma, a na początku rozgrywki walka z przeciwnikiem w kolczudze może być dodatkowym wyzwaniem. Dodatkowo mogło by to mieć wpływ na rozwój zadania "Ten się nada" tzn.
a) Jeśli go nie pobijemy - możliwa staje się opcja oddania mu 'Czarnego trola'.
b) Jeśli nie opijemy tego zadania z trzema bywalcami karczmy tylko ich pobijemy możliwe staje się zrekrutowanie kilku z nich do straży - tylko przy odpowiednich wyborach dialogowych.
c) Jeśli nie opijemy tego zadania z trzema bywalcami karczmy tylko Prawus ich przegna możliwe staje się zrekrutowanie jednego z nich do straży - tylko przy odpowiednich wyborach dialogowych z Arwidem (plusem tej opcji jest to, że przyszły strażnik nie dezerteruje np. tak jak Sall w 6 rozdziale.)
Dodałbym jakiś mniejszy quest dla Hoda z farmy Bermara np na dostarczenie mu odpowiedniej ilości Rumu/ Grogu. W zamian odwdzięczałby się np. dzieląc przepisami do gotowania.
Z tym mogła wiązać się możliwość produkcji grogu (z rumu i owoców - bez znajomości alchemii na wzór rolowania bagiennego ziela). Oddawanie mu jednego lub drugiego zmieniałoby przepisy jakie za to otrzymujemy. Całość byłaby bardzo pomocna w odgrywaniu niektórych neutralnych ról a także byłaby opłacalna gdyż przepisy są droższe niż bezpośrednia sprzedaż rumu/grogu.
Praca dla łuczarza - przy drugim queście od Fridy podłoga u Alice mogłaby skrzypieć - trochę trudniejszy quest oraz niewielki bonus do dośw. za bezbłędne przejście przez jej pokój.
Podczas rozmowy z Beckettem jeśli nie wspomnimy mu o amulecie matki mogłoby to oznaczać, że my o nim nie wiemy a zabrał go Jorn lub podkradł go Jornowi Timo (tylko przy odpowiednich dialogach we wcześniejszych rozdziałach). Całość prowadziłaby do alternatywnych zakończeń w których jednym byłoby odnalezienie Jorna żywego ale to on byłby złym.
Miło byłoby zobaczyć jakąś wersję mikstury na przeczyszczenie również od cyrulika - efekt mógłby przypominać niewykorzystane zaklęcie - szał.
"Nowy na Archolos" quest, w którym idealnie wpasowałoby się zastosowanie podobne do Vardhal z wyborem stron które trzeba przekopać. Przy rozmowie z imiennymi górnikami wspominają, że w jednej odnodze słychać pełzacze (zależne od tego z którym zagadamy).
a) idziemy je zabić - nagroda to doświadczenie i złoża żelazne z doświadczeniem.
b) zostawiamy robale - po wyjściu z kopalni i zmianie właściciela odblokowuje to dodatkową komorę z mrówczymi wojownikami - dodatkowy exp. + płytki dla łowców - różne złoża zależnie od stron (2x złoto lub srebro)
Przy pozostaniu w gildii odblokowuje się możliwość zaproponowania Mirohowi i Nivelowi dołączenie do tej samej kopalni pod nowym sztandarem. (możliwość dodania dodatkowych komór do odblokowania np łączących się z grotami w okolicy - nagroda skróty - szybsze przejscia).
Za grupkę renegatów przy winnicy Valerio można by dodać niewielką nagrodę od Oktawa (po 100sz. i dośw.)
Półka na wina (w domu na starym mieście) powinna być umiejscowiona raczej przy zejściu do piwnicy niż w cieple kominka.
Przy zadaniu 'Ponowne spotkanie' śpiący strażnicy się nieco bugują jeśli atakujemy frontalnie - co skutkuje brakiem dialogu z ich strony - i poniekąd zmusza do zabarykadowania drzwi.
Brakuje opcji z 'Pogrzebem Fane'a' dla postaci z łopatą w ekwipunku - niewielki bonus do dośw.
Przy zadaniu dla Winstana zwłoki Wilczego Syna w kanałach powinny się 'zombifikować' jeśli je ograbimy.
Dla postaci chaotycznych ukryć gdzieś na mapie 'dziwną jagodę' - składnik dla któregoś z alchemików lub odblokowujący slajd z Lei'ą jeśli oddamy ją Bodowinowi.
Przy sprzedaży kilku/wszystkich ukrytych unikalnych broni u Mirona mógłby on dawać jakąś nagrodę - pomocne dla postaci bardziej neutralnych (zarezerwowane dla nich), które nad doświadczenie preferują ekwipunek.
Przy 'przesłuchaniu' orka istnieje możliwość zepsucia questa jeśli Przepraszamy, ale nie możesz zobaczyć ukrytej zawartości. Musisz się zalogować, aby zobaczyć tę zawartość.
nie żyje. Można by dodać alternatywę jeśli nie splądrowaliśmy kufra łuczarza z portu wtedyPrzepraszamy, ale nie możesz zobaczyć ukrytej zawartości. Musisz się zalogować, aby zobaczyć tę zawartość.
znajdowało by się w skrzyni/ przy zwłokach.
Kowal i alchemik gwardyjscy mogliby mieć możliwość handlu.
Kupiec w kryjówce łotrów (w 4 rozdziale) mógłby handlować chociaż 1 skórą morskiego węża - przydatne dla chaotycznych kowali.
Można by dodać wagę do paczek(niektórych- jak skrzynie i wyposażenia cięższe) na wyprawę do Vardhal - dla postaci, które chcę solować Przepraszamy, ale nie możesz zobaczyć ukrytej zawartości. Musisz się zalogować, aby zobaczyć tę zawartość.
oraz potencjalnie ocalić Przepraszamy, ale nie możesz zobaczyć ukrytej zawartości. Musisz się zalogować, aby zobaczyć tę zawartość.
. Dodawało by to możliwość zablokowania zapadni w komnacie tronowej.
Można by rozwinąć całą wyprawę o możliwość ocalenia Przepraszamy, ale nie możesz zobaczyć ukrytej zawartości. Musisz się zalogować, aby zobaczyć tę zawartość.
żeby choć trochę nie była aż tak tragiczna w skutkach. ;(
Ukryta ciekawostka sekret przy dobiciu do 55/60lvla przed Vardhal gra mogłaby pojawiać smoka np. na pn- wsch. polance troli [NPC nie mob do ubicia - możliwość dodania interakcji i dialogów przy których dostajemy nagrodę za odnalezienie drogi łowcy - dobra włócznia(wydaje mi się, że znajduje się ich mniej niż pozostałych typów broni) lub unikalny łuk kusza].
Brak owczych skór do kupienia w 6 rozdziale dla postaci, które nie 'przygarnęły' takowych do tej pory skutkuje niemożliwością wykucia 'Sprawiedliwości Innosa' własnoręcznie.
SPOILER;
Bitwa o miasto:
Przy ocaleniu Przepraszamy, ale nie możesz zobaczyć ukrytej zawartości. Musisz się zalogować, aby zobaczyć tę zawartość.
mogłoby to skutkować lżejszym postrzałem Sambora w bitwie o Archolos dzięki czemu nie musielibyśmy okradać alchemiczek (dla paladynów).
Brakuje martwych owiec w dzielnicy rzemieślniczej jeśli zostawiliśmy Przepraszamy, ale nie możesz zobaczyć ukrytej zawartości. Musisz się zalogować, aby zobaczyć tę zawartość.
żywego. Przydatne dla paladynów zamiana Wilczych synów przy kuźni miejskiej na Południowców ze skórami owczymi w ekwipunku pomogłaby zdobyć miecz 'Sprawiedliwości Innosa' (to byłby właściwie ostatni moment na to). Jeśli nie zostawiliśmy południowców żywymi byliby tam Wilczy synowie rabujący te owce ew. Baes z 'funflem'.
Można dodać niewielki event przy wejściu do więzienia/ koszar - możliwość ocalenia mniej winnych więźniów lub zapobiec ucieczce tych groźniejszych.
Jeśli postawiliśmy któryś z posągów naszemu 'pozytywnemu' bóstwu przed domem mógłby on przetrwać bitwę o miasto / tylko dla strażników lub neutrali.
Kilka ogólnych 'usprawnień';
Czemu magowie wody preferują magię ognia? (zaobserwowałem to już u nowicjusza Riordiana :-X)
Brakuje mi 5tej i 6tej (oprócz gildii, straży, magów, neutrali) linii fabularnej rozwiniętej w kierunku południowców i piratów.
Trochę podnieść poziom trudności zwłaszcza dla postaci bardziej neutralnych.
Zręczność mogła by wpływać na obronę przed strzałami np. 3zr.->1obr. p. pociskom (dzięki czemu nie byłaby zupełnie bezużyteczna postaciom grającym czysto na siłę.
EDIT:
- Helga mogła by wspominać nowym graczom kto może nastawić bark Ruudowi.
- Z tą obroną od zręczności chyba lepszym przelicznikiem byłyby 4/1 lub 5/1.
EDIT 2:
Lokvar mógłby dorzucać paczkę na wyprawę do Vardhal (jeśli pomogliśmy mu chociaż posprzątać chatę - większe paczki za pozostałe wykonane dla niego zadania - tylko dla magów?).
Slager mógłby wręczać listę mięs do zdobycia przed zostaniem obywatelem - ukryta opcja z referencjami (bez tej książki z pochwałami w ekwipunku).
Sprzedaż drewnianych mieczy Ezekielowi lub Veitowi jeśli pozostał w Silbach +25 expa (w końcu chłopi wezmą się porządniej za trening :P).
Po wypieleniu winnicy Rita mogłaby wręczać dodatkowe wino.
Przy wyczyszczeniu wszystkich polnych pełzaczy (przy jej 2gim queście) mały bonus do expa lub winko od największej statystyki.
"Ta ryba nie śmierdzi" posiada chyba pustą gałąź kiedy nie przekonamy Balniego do naprawy sieci - nie odnalazłem innej osoby która mogłaby pomóc w zakończeniu tego questa.
Ani rybacy z ustroni, ani w miejskim porcie, ani ci z bursztynowego wybrzeża, ani nawet ten rybak/ pirat nie mają takiej opcji (gameplay południowcem) - nie wiem czy to zamierzony efekt.
Niedźwiedzie nie powinny zaprzestawać ataku po kontrze gracza - podobnie jak te unikalne stwory z listów gończych (oraz poszukiwani) - zwiększyłoby to poziom trudności.
Łaźnia mogła by leczyć szybciej po zdjęciu pancerza.
Po przyniesieniu Cortezowi paczki ze stalą w Przystani pojawia się kowal co skutkuje zwiększeniem asortymentu broni - niestety istnieje możliwość odnalezienia 2óch paczek,
jeśli robiliśmy zadania na dołączenie do gildii oraz do straży ale wtedy kowal się nie pojawia a asortyment zostaje jak przy 1 paczce.
Brak wymogów siły co do używania topora drwala do pozyskiwania surowców - można by wprowadzić wymóg 20 siły (tak jak do używania go do walki).
Podobnie z kilofem (10 siły ? - wydaje mi się, że to chociaż o 5 za mało).
Feil z winnicy Valerio nie pojawia się w mieście (chociaż to zapowiada) - możliwość rozwinięcia tego questa.
Na bursztynowym wybrzeżu można by informować Duncana również o pozbyciu się zwykłych jaszczurów z plaży - za mniejszą ilość doświadczenia.
Po odkupieniu towarów od Petry zdają się nie mieć większego znaczenia na rozgrywkę (oto kilka sugestii jak można by rozwinąć tę linię fabularną):
* Paczkę o 'dziwnym zapachu' można by odsprzedawać/ oddawać Nevilowi lub Dziwnemu obywatelowi (temu, który opowiada się za legalizacją), ewentualnie dla postaci ze 'złą karmą' Crednarowi za chwilowy dostęp do Wilczego leża.
* Nietypowe młotki - mógłby wspominać o nich kowal ze slumsów lub ten z eventu (po krótkiej wymianie zdań jeśli jesteśmy kowalem decydowali by się je odkupić).
* 'Lekkie grudki żelaza' mógłby odkupować Walter po uruchomieniu jego zapotrzebowania na żelazo (po mniejszej cenie).
Ad propos trofeów:
* Brakuje trochę możliwości zdobywania materiałów z harpii (np. pióra , serca- magiczne)
* Żuwaczki polnych bestii można zdobywać również z leśnych kiedy żuwaczki leśnych wydobywa się tylko z czarnych (trochę to dziwne).
* Brak serca lub chociaż zgniłych resztek w martwym demonie z 'jaskini kultystów'.
Dialog Allana o szkoleniu w oprawianiu nie znika nawet jeśli jesteśmy maksymalnie wyszkoleni (pozostaje pusta nitka dialogowa).
"Złote Innosy" - jeden ze sprzedawców - Gren pokazuje pozwolenie również gońcowi (jakby był strażnikiem...).
Adler/ Borr to nie wykorzystane potencjały dla bardziej neutralnych/ chaotycznych postaci (obaj mogliby zlecać pomniejsze questy zwłaszcza jeśli nie wydaliśmy A. - kiedy u B. nie ma w ogóle takiej opcji - kieszonkowiec).
Książki od biegłości walki mogłyby różnić się ceną w zależności czy kupujemy je w 4 (tańsze) czy 5(droższe) rozdziale oraz ewentualnie rabaty od Venzela przy odpowiednich nitkach dialogowych (jeśli mu pomogliśmy).
Leon albo Kuno mogliby odsprzedawać bogaty strój obywatela (jeśli wykonaliśmy ich quest tylko dla zostania obywatelem nie dla kasy i nosimy "Łaskę Innosa" , ew. Ernesto dla co uczciwszych kupców ).
Topielce z wybrzeża agrują prosto do obozu orków przez co w 5 rozdziale ciężko jest zdobyć za nie doświadczenie.
Timer przy zadaniu "W ekstremalnych warunkach" nie potrzebnie cofa do rana tego samego dnia (wiem, że Grayson wspomina, że mamy na to zadanie dzień ale można by rozwiązać to dając ten dialog przed rozpoczęciem questa).
Opcja z dokarmianiem psa powinna pozostać otwarta dla osób które zainteresowały się nim już po kupieniu domu (chociaż jeden dodatkowy raz).
Literówka w opisie misji z In Extremo - wersja z Huxleyem - w dzienniku pojawia się ".....nie będę go słuchać....." ...
"Orkowa zaraza" czy to możliwe żeby opcja z totemem odblokowywała się tylko dla tych którzy nie zabili orka ani Dethlowa (ew. nie ograbili łowcy ze slumsów)?
Dialog przy rozpoczynaniu tego questa wskazuje na Anskara - nie udało mi się jednak o niczym z nim zagadać.
'Kanalarze' mogliby rzeczywiście blokować windy - pomysł na rozwinięcie etapu kanałów - po tym zleceniu mogłyby odblokowywać się tam jakieś zadania dla postaci chaotycznych.
Po wysadzeniu przełęczy przez kusznika-zwiadowcę obóz Darthe'a powinien być wycięty w pień (jeśli z najemnikami można by dodać parę orkowych trucheł).
W 6 rozdziale brak Candara w klasztorze - jeśli nie zabraliśmy go na wyprawę - możliwość rozwinięcia nitki z nim w bitwie o miasto.
W 6 rozdziale znikła kuchnia w rzeźni Slagera (rozumiem, że gracz powinien czuć dynamizm i powagę sytuacji) ale zaraz obok w jego domu kuchnia pozostała na miejscu.
Pozostałe kuchnie to te w domu, w którym rozgrywa się scena między Leonem i Kuno oraz u magów (można je po prostu poprzewracać aby nie były 'operatywne').
Ostatnim momentem na gotowanie pozostałoby małe ognisko z patelnią w klasztorze przy którym siedzi Carden (myśliwy) a zamiast jego rutyny na ławkę skierować ewentualnie neutralnego handlarza.
W 6 rozdziale za pozostawienie Alberta żywego można by dodać event wpasowujący się klimatem:
za domem Lichwiarza mały event z Evą i kilkoma najemnikami.
PS.
Postaram się wymyślić i zamieścić jeszcze kilka pomysłów które mogłyby zostać wykorzystane dla poszerzenia linii fabularnych dla postaci bardziej neutralnych.
Nie sądzę, że poza tymi wymienionymi pozostały jeszcze jakieś inne potknięcia (mam tylko nadzieję, że mój udział w wyłapywaniu tych kruczków okaże się pomocny).
Jeszcze raz pozdrawiam całą ekipę Kronik oraz społeczność, która przyczyniła się do powstania tego cudownego moda.