Forum Tawerny Gothic

Strefa moddingu gier Gothic => Modding i game development => Wątek zaczęty przez: LeaveMeAlone w 07 Listopad 2020, 20:37:27

Tytuł: Modding modyfikacji
Wiadomość wysłana przez: LeaveMeAlone w 07 Listopad 2020, 20:37:27
Witajcie Moderzy!

Pytanie, które mnie nurtuje to czy jest jakakolwiek opcja żeby za pomocą Spacera zmodyfikować świat, z którego korzysta inna modyfikacja np. "Świat Skazańców". Nie mam tu na myśli zmian innych niż tylko wygląd świata tj. "tu postawić drzewko, a tam ognisko z ławkami". Próbowałem różnych sposobów aby sama modyfikacja korzystała ze świata "WORLD.ZEN" przerobionego przeze mnie, ale bez skutków. Proszę o pomoc albo sprowadzenie na ziemię, jeżeli to nie realne  ;)
Tytuł: Odp: Modding modyfikacji
Wiadomość wysłana przez: Jakskomiksu w 07 Listopad 2020, 21:07:21
Mam nadzieję, że decydując się na edycję świata z MODów posiadasz do nich jakieś prawa lub pozwolenie twórcy/ów. Możesz zmieniać takie rzeczy we własnym zakresie ale od publikacji bez wcześniejszych pozwoleń raczej bym się wstrzymał.

Odpowiadając na twoje pytanie.
Powinieneś wcześniej poznać podstawy edycji World.zena i pomniejszych.
Jeśli twoich zmian nie widać to:
* Zablokuj oryginalny Worlds.vdf z podfolderu Data, oryginalnego adresu zainstalowanej gry
* Skasuj World.zen z podfolderu _Work/.../Worlds i zastąp go 'swoim' uaktualnionym(najpierw skasuj potem wklej kopie roboczą i zmień nazwę na taką samą)
* Skasuj stare skompilowane skrypty i DIA i zastąp je nowymi - tworzonymi po podmianie świata na 'twój'

Czasem proces trzeba powtórzyć lub spakować całość do paczki (nie wiem czemu- prawdopodobnie gra nie czyta zbyt małych zmian), lub ktoś podszywa się na twoim komputerze pod admina - jesteś zhackowany ...  <ignorant>
Tytuł: Odp: Modding modyfikacji
Wiadomość wysłana przez: LeaveMeAlone w 07 Listopad 2020, 21:27:45
Mam nadzieję, że decydując się na edycję świata z MODów posiadasz do nich jakieś prawa lub pozwolenie twórcy/ów. Możesz zmieniać takie rzeczy we własnym zakresie ale od publikacji bez wcześniejszych pozwoleń raczej bym się wstrzymał.

Odpowiadając na twoje pytanie.
Powinieneś wcześniej poznać podstawy edycji World.zena i pomniejszych.
Jeśli twoich zmian nie widać to:
* Zablokuj oryginalny Worlds.vdf z podfolderu Data, oryginalnego adresu zainstalowanej gry
* Skasuj World.zen z podfolderu _Work/.../Worlds i zastąp go 'swoim' uaktualnionym(najpierw skasuj potem wklej kopie roboczą i zmień nazwę na taką samą)
* Skasuj stare skompilowane skrypty i DIA i zastąp je nowymi - tworzonymi po podmianie świata na 'twój'

Czasem proces trzeba powtórzyć lub spakować całość do paczki (nie wiem czemu- prawdopodobnie gra nie czyta zbyt małych zmian), lub ktoś podszywa się na twoim komputerze pod admina - jesteś zhackowany ...  <ignorant>


Oczywiście chodzi mi tylko o użytek własny aby przyjemniej mi się grało, nie mam zamiaru nikomu tego upubliczniać ;)

Jeżeli chodzi o oryginalny Worlds.VDF to jest on zablokowany, także wszystkie WORLD.ZEN z podfolderu Work/.../Worlds są wykasowane i zastąpione tym już zmodyfikowanym przeze mnie. Wszystkie skompilowane skrypty etc. są podmienione. Gra odpalana za pomocą Gothic Startera i świat zmodyfikowany przeze mnie działa tylko w "Forlage fur MOD-INI" jeżeli wybieram podstawkę Gothica lub modyfikacje nie wczytuje tego świata....
Tytuł: Odp: Modding modyfikacji
Wiadomość wysłana przez: Jakskomiksu w 07 Listopad 2020, 21:34:25
No cóż, mam nadzieję, że za tą odpowiedź nie posypie się warn albo banik.
Żeby twój świat zadziałał z czyjąś modyfikacją musisz go do niej spakować...
Tytuł: Odp: Modding modyfikacji
Wiadomość wysłana przez: LeaveMeAlone w 07 Listopad 2020, 21:40:46
No cóż, mam nadzieję, że za tą odpowiedź nie posypie się warn albo banik.
Żeby twój świat zadziałał z czyjąś modyfikacją musisz go do niej spakować...

A zapytam z ciekawości i niewiedzy, dlaczego miałby być warn albo ban? Wszystko robione na użytek wlasny.
A świat na którym pracuje to właśnie ten wyciągnięty z modyfikacji dokładnie z pliku .mod, w którym cała modyfikacja jest spakowana