Elfka się nie spóźniła! O co to to nie! Nigdy! Zwyczajnie przyszła trochę po umówionej godzinie. Troszeczkę i zapewne z bardzo ważnego powodu. Powodu, który wprawił ją w bardzo zły nastrój. Mówiąc dokładnie, Nessa wyglądała teraz jak chmura gradowa. Lepiej się nie zbliżać, chociaż Adamus znajdował się w o tyle niekomfortowej sytuacji, że łuczniczka właśnie szybkim krokiem szła ku niemu.
- Niech ich szlag! - powiedziała głośno. Zamknęła oczy i policzyła do trzech, by się uspokoić. Gdy je otworzyła ujrzała nie tyle swego kompana, co malucha obok jego nóg. - Koteczek! Jejku! - kucnęła i wyciągnęła ręce, by go dotknąć. Po kilku minutach przypomniała sobie o Adasiu:
- Przepraszam za te brzydkie słowa na początku - powiedziała skruszona i od razu zaczęła się tłumaczyć:
- Wyprowdzili mnie w równowagi! Wiesz, ile to zachodu, dowiedzieć się, gdzie mieszka nasz zleceniodawca?! Paranoja jakaś - uśmiechnęła się po raz ostatni do kotka i wstała. - No ale idziemy.
ÂŁowcy, zwani ponownie Krukami, ruszyli żwawo ku domom bogatych mieszczan. Kluczyli przez chwilę, gdyż elfka, mimo świetnej orientacji w terenach zalesionych, gubiła się i wrócił jej niewesoły humor. W końcu trafili pod dom niejakiego Grubera - ich zleceniodawcy. Nie wyróżniał się ona zbytnio. Nessa zerknęła na Adamusa, sugerując mu tym samym, by zapukał do drzwi.
Portret:
(http://images39.fotosik.pl/1238/6b60006f728760e0med.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Statystyki ekwipunku:
(http://nockruka.gram.pl/marant/images/2/2f/Ekwipunek.jpg)
1. Nazwa broni: Szept Elanoi
Rodzaj: łuk
Zasięg: 300 metrów
Precyzja: 85%
Opis: Wykonany z 50 kawałków klonowego drewna.
Wymagania: Walka bronią dystansową [100%]
2 - brak
3. Nazwa broni:
Rodzaj: miecz
Typ: jednoręczny
Ostrość: 22
Wytrzymałość: 14
Opis: Wykuty z 55 sztabek stali o zasięgu 0,9 metra. Obosieczne ostrze wykuto ze stali najwyższej jakości.
Wymagania: Walka bronią sieczną [50%]
4 - brak
Odzienie:
Nazwa odzienia: Skórzany pancerz
Rodzaj: zbroja miękka
Typ: zbroja z utwardzonej skóry
Wytrzymałość: 8
Opis: Uszyta z 100 kawałków skóry kreshara.
Wymagania: Używanie zbrój miękkich
Sakiewka: 100 sztuk złota
Statystyki postaci:
Specjalizacje:
Walka bronią dystansową [100%]
Walka bronią sieczną [50%]
Umiejętności nabywane:
Akrobatyka
Perswazja
Używanie zbrój miękkich
Kamuflaż
Umiejętności rasowe:
Dziecię Nalasa
Dziecię lasu
Sokole oko
Potencjał magiczny
Magia:
- Aaa, pan Gruber was wynajął? To wchodzić - odsunęli się od drzwi i pozwolili wejść do środka. Pierwsza ruszyła Nessa, a za nią Adaś i Aerth. Posłaniec został przed kamienicą. Kruki nie wiedziały, czy mężczyzna sam zdecydował ich opuścić, czy łyse osiłki go nie wpuściły.
Gdy byli już w środku, napotkali niziutką brunetkę, która grzecznie im się skłoniła i bez słowa ruszyła w głąb ładnie urządzonego domu. Wcześniej gestem dała przybyłym znać, że mają iść za nią. Ich króciutka podróż zakończyła się przed wejściem do mocno oświetlonego salonu. Pod jednym z okien stała kobieta. Widząc Kruki od razu spochmurniała, a w jej oczach pojawiły się łzy. Nic tylko czekać aż wybuchnie rzewnym płaczem.
(http://images38.fotosik.pl/1407/20e88ddd0af84a77.jpg) (http://www.fotosik.pl)
Nessa od razu rozpoznała w niej córkę Grubera. Instynktownie. Poza tym dziewuszka kojarzyła, że posłaniec wspominał jej, iż w jednym z dialektów "Kalista" znaczy "najpiękniejsza". I rzeczywiście, dama pod oknem była piękna. Na tyle piękna, że Tinuviel ze wstydu zaczerwieniła się, gdy dostrzegła, że uszy nieznajomej na pewno nie należą do elfa. Ludzkie kobiety nie powinny być tak urodziwe.
ÂŁowczyni nie odezwała się słowem. Spuściła wzrok nieśmiało. Nie lubiła rozmawiać z tak poruszonymi istotami. Nie lubiła i nie potrafiła, a nie chciała niczym urazić Kalisty, która i tak wiele przeszła. Sądziła, że do takiej rozmowy najlepiej nada się Aerth.
//: Arti, teraz Ty gadasz. Nie ma cichego siedzenia!
- Skoro taka twoja wola - odrzekł przyglądając się Aerthowi krytycznie. - Broń zostawiasz tutaj. Całość. Nie radzę kombinować z jakimiś sztylecikami. Ja w tym czasie przyjmuję zakłady - krzyknął głośno w kierunku grupy mężczyzn, po czym kontynuował wyjaśnianie sprawy Krukom:
- Jak to mówią, jedyną zasadą jest brak zasad. Chociaż nie... Wyjście z tego okręgu - wskazał - jest równoznaczne z rezygnacją, więc jeśli jakimś cudem twój przeciwnik będzie chciał wyjść, to nie ciągnij go za kołnierz. Dodatkowo nie ma katowania i tłuczenia do miazgi. Ci ludzie normalnie pracują na co dzień. To nie zabawy dla bogatych panów, więc i z nóg robisz użytek poza bieganiem dookoła przeciwnika. Ale nie kop za mocno, bo żonka chce kolejne dziecko mu sprawić, a jak nie będzie w stanie, to zaciąży z innym.
Aerth mógł już się udać na arenę, gdzie czekał na niego przeciwnik. Wysoki, barczysty osobnik o niezbyt inteligentnym wyrazie twarzy. Jeden z mężczyzn podszedł do czegoś, co najpewniej kiedyś było tarczą i uderzył w nią młotkiem. Sugerując się postawą osiłka, to miało oznaczać początek walki. Przeciwnik Kruka ze względu na swoją postawę zdawał się nie być zbyt zwinny. No właśnie, zdawał się...
Osiłek z areny
Ekwipunek:
1
brak
2
brak
3
brak
4
brak
Odzienie
Nazwa odzienia: Strój mieszczanina
Rodzaj: zbroja miękka
Typ: strój
Wytrzymałość: 6
Opis: Uszyty z 100 kawałków bawełny.
Wymagania: Używanie zbrój miękkich
Statystyki postaci
Specjalizacje:
Walka bronią obuchową [50%]
Umiejętności nabywane:
Akrobatyka
Używanie zbrój miękkich
Umiejętności rasowe:
Potencjał magiczny
Potencjał chemiczny
Ciało z gliny
Ulubieniec bogów
Bystry umysł
Magia:
//: Zatem, zatem. To ma być zwykłe lanie się po twarzach [ewentualnie mordach]. Zero jakiś wydumanych technik, czy czegokolwiek. Tak orzekła Czerwona Władza, gdyż w zapowiadanym paczu pojawi się walka wręcz. Nie baw się w opisy bokserskiego starcia, a zwykłe spotkanie zwinnego Kruka, który nigdy nie stał na ringu, a co najwyżej pojedynkował się z dzieciakami, z jakimś dużym osiłkiem. O, tak jak tłuczenie się na podwórku w dzieciństwie. ÂŁadny, niewydumany i nie nazbyt profesjonalny opis jak pokonujesz przeciwnika. Jak coś będzie nie tak, to poprawiamy do skutku. Powodzenia!
Komiczna końcówka mogła niektórym nasunąć przypuszczenia, że walka była ustawiona, skoro mężczyzna zarządzający areną postawił na Kruka. Kto go tam wie.
- ÂŁadnie. Tym razem nie wygracie. Nie ma mowy. Tego chłopa była w stanie pokonać tylko jedna osoba - wskazał na przeciwnika Adamusa, który wyglądał prawie identycznie jak ten, z którym walczył Ra. "Prawie", gdyż jego głowę pokrywała gęsta dżungla czarnych włosów, ale wyraz twarzy ten sam. - No ale już do okręgu. Chyżo.
Osiłek z areny
Ekwipunek:
1
brak
2
brak
3
brak
4
brak
Odzienie
Nazwa odzienia: Strój mieszczanina
Rodzaj: zbroja miękka
Typ: strój
Wytrzymałość: 6
Opis: Uszyty z 100 kawałków bawełny.
Wymagania: Używanie zbrój miękkich
Statystyki postaci
Specjalizacje:
Walka bronią obuchową [50%]
Umiejętności nabywane:
Akrobatyka
Używanie zbrój miękkich
Umiejętności rasowe:
Potencjał magiczny
Potencjał chemiczny
Ciało z gliny
Ulubieniec bogów
Bystry umysł
Magia:
//: Wskazówki takie same jak poprzednio. Stłucz go jakoś ładnie i później zadecydujemy, kto walczy z ostatnim przeciwnikiem.
Domek niczym by się nie wyróżniał, gdyby nie te szerokie drzwi. Nie, nie były dwuskrzydłowe. Były zwyczajne, ale w jednym momencie mogły przez nie przejść trzy osoby. Teraz owe drzwi były uchylone, co wydało się podejrzane Krukom.
Elfka cofnęła się kilka kroków do tyłu i nałożyła strzałę na cięciwę i przygotowała się do możliwego strzału. W tym samym czasie jeden z mężczyzn delikatnie pchnął drzwi, które otworzyły się na oścież, jednocześnie odsuwając się z linii strzału elfki. Domek był na tyle niewielki, że po otwarciu "wrót" widać było niemal całe pomieszczenie poza fragmentem jego lewej, z punktu widzenia przybyłych, strony.
Zdziwiona Nessa opuściła łuk.
- To się skomplikowało.
Przy niewielkim stoliku po drugiej stronie domu stał mężczyzna. Był wyraźnie przerażony najściem. Wysoki, chorobliwie chudy i blady osobnik patrzył na przybyłych z otwartymi ustami. Uniósł dłonie do góry w geście poddania.
Damazy:
Ekwipunek:
1
Nazwa broni: ÂŻelazny miecz
Rodzaj: miecz
Typ: jednoręczny
Ostrość: 15
Wytrzymałość: 11
Opis: Wykuty z 55 sztabek żelaza o zasięgu 0,9 metra.
Wymagania: Walka bronią sieczną [50%]
2
brak
3
brak
4
brak
Odzienie
Nazwa odzienia: Strój mieszczanina
Rodzaj: zbroja miękka
Typ: strój
Wytrzymałość: 6
Opis: Uszyty z 100 kawałków bawełny.
Wymagania: Używanie zbrój miękkich
Statystyki postaci
Specjalizacje:
Walka bronią sieczną [50%]
Umiejętności nabywane:
Używanie zbrój miękkich
Umiejętności rasowe:
Potencjał magiczny
Potencjał chemiczny
Ciało z gliny
Ulubieniec bogów
Bystry umysł
Magia:
- Po... Pomóc? - Zająknęła się, a przez twarz Kalisty przebiegł cień zaniepokojenia, jednak po chwili uśmiechnęła się szeroko, wstała i machnęła ręką na skrzynię. - Oni sobie poradzą. To wcale nie taki solidny zamek, prawda? - Popatrzyła znacząco na jednego z osiłków, a ten przytaknął. Dopiero teraz Kruki mogły spostrzec, że w drzwiach pojawił się mężczyzna, który niezbyt miło ich przywitał przed chwilą, gdy chciały wejść do domostwa panny Gruber. Położył rękę na rękojeści miecza i dopiero po karcącym cichym syku Kalisty zdjął ją.
ÂŁysy osiłek x3
Ekwipunek:
1
Nazwa broni: Bandyckie ostrze
Rodzaj: miecz
Typ: jednoręczny
Ostrość: 22
Wytrzymałość: 14
Opis: Wykuty z 55 sztabek stali o zasięgu 0,9 metra. Obosieczne ostrze ze stali najwyższej jakości. Nowa i prawie nieużywana broń.
Wymagania: Walka bronią sieczną [75%]
2
brak
3
brak
4
brak
Odzienie
Nazwa odzienia: Strój ochrony
Rodzaj: zbroja miękka
Typ: strój
Wytrzymałość: 6
Opis: Uszyty z 100 kawałków bawełny. Niedawno sprowadzony na zamówienie Kalisty Gruber.
Wymagania: Używanie zbrój miękkich
Statystyki postaci
Specjalizacje:
Walka bronią sieczną [75%]
Umiejętności nabywane:
Używanie zbrój miękkich
Akrobatyka
Umiejętności rasowe:
Potencjał magiczny
Potencjał chemiczny
Ciało z gliny
Ulubieniec bogów
Bystry umysł
Magia:
//: Staty umieszczam już teraz, ale nie musicie z nimi walczyć. Wszystko zależy od Was. W każdym razie pamiętajcie miśki, że jesteście obaj mocno poobijani :]
- Dżentelmena zgrywasz, gdy trzeba wchodzić w takie miejsca?! - Zapytała Nessa z udawanym wyrzutem, po czym uśmiechnęła się szeroko, maskując ogromny niepokój, jaki ją ogarnął. W mieczem w dłoni weszła do domu.
W kuchni nikogo nie było, więc Kruki kierowały się dalej. Nie musiały się bardzo starać, by nie narobić hałasu, gdyż z salonu dobiegły ich podniesione głosy mężczyzn. Stali nas skrzynią. Jeden z nich trzymał zapaloną świecę. Trzeba było działać.
- Spalmy to, jak dziewka mówiła!
- Sprzedajmy komuś. Może ktoś zapłaci złotem za te dowody.
- Idioto! Wszystko pójdzie na nas. Przecież jej pomogliśmy! Sama by nie udusiła tej kobyły! Tutaj są dowody. Spalimy je i wszystko ucichnie.
- Chyba że ta trójka zacznie coś węszyć...
- Srał ich pies!
ÂŁysy osiłek x3
Ekwipunek:
1
Nazwa broni: Bandyckie ostrze
Rodzaj: miecz
Typ: jednoręczny
Ostrość: 22
Wytrzymałość: 14
Opis: Wykuty z 55 sztabek stali o zasięgu 0,9 metra. Obosieczne ostrze ze stali najwyższej jakości. Nowa i prawie nieużywana broń.
Wymagania: Walka bronią sieczną [75%]
2
brak
3
brak
4
brak
Odzienie
Nazwa odzienia: Strój ochrony
Rodzaj: zbroja miękka
Typ: strój
Wytrzymałość: 6
Opis: Uszyty z 100 kawałków bawełny. Niedawno sprowadzony na zamówienie Kalisty Gruber.
Wymagania: Używanie zbrój miękkich
Statystyki postaci
Specjalizacje:
Walka bronią sieczną [75%]
Umiejętności nabywane:
Używanie zbrój miękkich
Akrobatyka
Umiejętności rasowe:
Potencjał magiczny
Potencjał chemiczny
Ciało z gliny
Ulubieniec bogów
Bystry umysł
Magia:
//: Nie da się bez rozlewu krwi. Załatwcie to jakoś ładnie bez nadziei na pomoc ze strony elfki ;]