Forum Tawerny Gothic
Strefa pomocy => Porady dotyczące gier i pomoc techniczna => Risen 2: Mroczne Wody => Wątek zaczęty przez: Patty w 09 Sierpień 2012, 17:24:02
-
Ma ktoś jakieś porady, jak skutecznie otwierać zamki? Przechodzę tę grę drugi raz i nadal nie mam pojęcia, jak otwierać te bardziej wymagające zamki - w instrukcji nic nie ma, gra pokazuje mi tylko, w którą stronę machać myszą - lewo prawo. Ale ni chuja nie umiem otwierać mocnych zamków, po po prostu wytrych przelatuje po zapadkach i nic się nigdy nie dzieje.
-
Hmm... Na początku stwierdziłem że to gówno, że się nie da itp.. Postanowiłem przewertować internet. Nic to nie dało. A zasada jest tak prosta, że sam przecierałem oczy ze zdumienia. Musisz pamiętać o zasadzie, że niektóre zapadki, trącone, działają na inne zapadając je. Niektóre nie. Będą "w środku" mechanizmu, nie musisz się przejmować, że te na samym początku są zapadnięte. W trakcie otworzysz nawet tą ostatnią.
Chciałem to jakoś narysować, ale to nierealne. Po prostu jeździj po nich wszystkich i sam zobaczysz które pod jakimi się zapadają a jakie nie. To proste.
-
Nie ma tu jak w Risen, zaklęcia na otwieranie zamków?
-
Tu w ogóle nie ma magii, pomijając laleczki voodoo i berła.
Edziu, spróbuję wedle twoich rad, ale szczerze mówiąc, średnio to rozumiem.
-
Tu w ogóle nie ma magii, pomijając laleczki voodoo i berła.
Edziu, spróbuję wedle twoich rad, ale szczerze mówiąc, średnio to rozumiem.
Może Piranie chcą powoli przejść ze świata fantasy na bardziej realny świat <ignorant>
-
To miały być słowa otuchy. Na pewno Ci się uda. Popróbuj, a sam to tego dojdziesz. Normalnie żaden człowiek przy zdrowych zmysłach nie byłby Ci tego wstanie wytłumaczyć. Jedynie filmik. Ale nie mam ani zainstalowanej gry, ani dobrego neta, by Ci stworzony już filmik pokazać.
Na YT nic nie ma?
-
Hmm.. Mniej więcej złapałem motyw - choć mimo wszystko nadal jest to całkowicie alogiczne i nieintuicyjne. Filmik z YT pomógł, nieco.
Nie wiem, w czym im przeszkadzał sposób otwierania zamków pierwszego Risena. Zmieniać ten doskonale prosty sposób na to gówno -.-
-
Podchodzisz do skrzyni i ją otwierasz jak masz wytrych? Nie dziękuję. R2 bije to na głowę. Ale i tak w Gothicu było najlepiej...
-
Podchodzisz do skrzyni i ją otwierasz jak masz wytrych? Nie dziękuję. R2 bije to na głowę. Ale i tak w Gothicu było najlepiej...
Przecież w pierwszym Risenie był dokładnie ten sam system, co w Gothic I i II. Kombinacje lewo-prawo. W trzeciej części Gothica był ten bieda system :P
-
Aaaa... Całkiem zapomniałem. :) W takim razie Risen pierwsza część bije drugą część praktycznie pod każdym względem. ÂŁącznie z zamkami.
-
Hm.. mi akurat to rozwiązanie również się podobało. Nie wiem, czy dobrze pamiętam, ale podobny pomysł zastosowany był w Oblivionie. Z początku również nie miałem zielonego pojęcia o co chodzi z tymi zamkami i machałem po prostu myszką "na pałę" aż w końcu pstryk i zamek otwarty. Potem jednak zauważyłem, że trzeba znaleźć odpowiednią zapadkę i od niej po jednej zapadce próbować w lewo lub w prawo. Jeśli pójdziemy w złą stronę zapaną się wszystkie i od nowa. W sumie odkąd załapałem, nie widzę w tym żadnego problemu, poza tym, że czasem znalezienie właściwej zapadki zajmuje dużo czasu, jednak i w Gothicu zdarzało się, że szlag mnie trafiał bo 10 minut otwierałem skrzynię. Tym bardziej podoba mi się to rozwiązanie, że jest tu jakaś logika, którą można rozgryźć, stary system polegał po prostu na klikaniu "na farta" w lewo lub w prawo (choć też miał swój urok ;) ).
-
Proste przecież to jest:Jeżdząc po zapadkach,usłyszych charakterystyczny metaliczny dzwięk,i takie''przekrętło w tle skacze,jeśli jednak ten dzwięk na jednej z zapadek będzie delikatniejszy,a to ''przekrętło'' nie zareaguje to jesteś na początku,teraz musisz jeździć wytychem tak aby(już 3 raz powiem) otrzymać delikatny dzwięk,i by przekrętło nie zareagowało i tak do końca