Forum Tawerny Gothic

Strefa dyskusji => Encyklopedia gier Gothic => X => Wątek zaczęty przez: Jodelko w 02 Grudzień 2006, 23:36:35

Tytuł: Xardas
Wiadomość wysłana przez: Jodelko w 02 Grudzień 2006, 23:36:35
Xardas

Gothic 1

(http://www.gothic.gram.pl/obrazki/encyklopedia/x/xardas_1.jpg)

Gothic 2

(http://www.gothic.gram.pl/obrazki/encyklopedia/x/xardas_2.jpg)

Gothic 3

(http://www.gothic.gram.pl/obrazki/encyklopedia/x/xardas_3.jpg)

Xardas jest byłym magiem ognia (http://www.gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,468.msg2330.html#msg2330), jako "trzynasty" mag nadzorował powstawanie bariery podczas tworzenia, której coś poszło nie tak i wszyscy zostali uwięzieni. W pewnym momencie opuścił on Stary Obóz (http://www.gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,460.0.html) i stał się nekromantą (http://www.gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,299.0.html). W pierwszej części gry przebywa w swojej wieży, do której przejścia strzegą 3 golemy (http://www.gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,9821.msg56657.html#msg56657), dopiero pod koniec gry pojawia się tuż przed pomieszczeniem gdzie jest ÂŚniący (http://www.gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,2168.0.html). W Gothic (http://www.gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,1339.0.html) 2 to właśnie on wyciąga Bezimiennego (http://www.gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,1735.0.html) ledwo żywego z pod gruzów świątyni i mówi o smokach (http://www.gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,2325.msg11058.html#msg11058) w Górniczej Dolinie (http://www.gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,1342.0.html). Nekromanta daje nam misje zdobycia Oka Innosa (http://www.gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,287.0.html). Gdy już je mamy nakazuje nam zabicie bestii przybyłych z rozkazu ÂŚniącego. Po zabiciu smoka-ożywieńca (http://www.gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,486.0.html) pojawia się nasz mentor i wchłania jego duszę. W zakończeniu gry dowiadujemy się, że dostał on nowym wybrańcem Beliara (http://www.gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,279.0.html). W trzeciej odsłonie gry Xardas przebywa w swej kolejnej wieży znajdującej się na terenach Nordmaru (http://www.gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,1951.0.html). Dowodzi on orkami (http://www.gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,487.0.html) oraz zleca nam odnalezienie 5 artefaktów Adanosa (http://www.gothic.gram.pl/forum/index.php/topic,280.0.html).
Tytuł: Odp: Xardas
Wiadomość wysłana przez: Rikka Malkain w 23 Kwiecień 2011, 11:24:17
Jak wiadomo z Gothic 3 Zmierzch Bogów, Bezimienny i Xardas toczą walkę w nieznanych krainach z powodu kłótni o losy Myrtany, Xardas przegrywa a Bezimienny wchłania cząstkę jego mocy.
I w ten właśnie sposób słuch o Xardasie zaginął aż do Arcania Gothic 4, gdzie znów manipuluję wszystkimi dookoła i daje pokazy swojej mocy tym razem by pomóc Rhobarowi III ( dawnemu bezimiennemu) zaczyna kierować losami nowego głównego bohatera.  

http://zapodaj.net/cd38d5d4f0df.png.html

Ciekawostki:

Odkąd Xardas przejął część mocy Beliara posiada wiele ciekawych umiejętności np. teleportacja do każdego miejsca bez żadnych run, kamieni itp, lub wytworzenie swojej teleprojekcji by móc rozmawiać z kimś odległym nie wychodząc z wieży.  Co właściwie nie powinno dziwić skoro już przedtem potrafił wybudować wielką wieże w jedną noc.

W każdej części gry poza Gothic 3:Zmierzch Bogów ( bo w tej części występuje jedynie w intrze) mieszka w wieży

W Zmierzchu Bogów, od jednego z Magów Ognia dowiadujemy się, że wokół Xardasa roztacza się magiczna aura wzmacniająca moc magiczną każdego kto przebywa w jego pobliżu. Gdy Bezimienny pokonał Xardasa w Niezbadanych Krainach przejął część tej magicznej aury.

Oddając Xardasowi Kostur Wiecznego Wędrowca (Gothic 3), nekromanta się zamyśla i twierdzi jakoby już ten przedmiot widział.