Strefa moddingu gier Gothic > Modding i game development
Jak spolszczać mody? [skrypty]
(1/1)
Sentarion:
Krótki poradnik do tłumaczenia modów. (nowa wersja)
1. Aby w ogóle zacząć trzeba ,,wyciągnąć'' z moda plik gothic.dat oraz ou.bin w których są wszystkie skrypty. Robimy to programem GothicVDFS, za pomocą którego można rozpakować mod, a później także zrobić paczkę z modem.
2. Aby dostać się do tych skryptów, trzeba plik gothic.dat zdekompilować. Robimy to za pomocą programu Gothic Sourcer V3.10.
Robimy to w ten sposób:
File - New Solution
Solution name: np. Jaktyl
Platforms: Gothic I lub II
i zaznaczamy: First decompile action.
Teraz trzeba podać lokalizację pliku gothic.dat więc klikamy na ...
Gdy podaliśmy lokalizację klikamy OK. Teraz czasem trzeba jeszcze podać lokalizację pliku ou.bin, a czasem program sam go znajduje.
Jeśli nic się nie pojawia to naciskamy F8 czyli Decompile i skrypty się wypakowują.
Przeważnie pojawia się w nich 2,3 błędy, które trzeba usunąć samemu.
3. Skrypty otwieramy jakimś notatnikiem (polecam Notepad ++) i tłumaczymy (trzeba znaleźć wszystkie dialogi, wpisy do dziennika, nazwy rzeczy(itemów) i wszystkie inne napisy, których jest nie mało.
4. Następnie reparsujemy skrypty spacerem.
5.Potem nasz plik gothic.dat z przetłumaczonymi skryptami, umieszczamy z innymi plikami z moda i robimy tzw. paczkę z modem (też VDFS-em)
6.Odpalamy przetłumaczony mod.
Jak widać nie jest to takie proste i trzeba się orientować trochę w tych sprawach. Więcej na http://themodders.org
Nawigacja
Idź do wersji pełnej