Jako że wypowiadamy się o pierwszej części, gdzie łuki od kuszy różnią się tylko tym że mają mniejszy DMG, a kusze robią mniejsze DMG od broni do walki w zwarciu, łuki i kusze są 2x gorsze od broni 1/2 ręcznej. Jeżeli chodzi o magię, jedyne interesujące czary to Uderzenie wiatru (II krąg), Bryła lodu (IV krąg), Ognista burza (IV krąg) i Uleczenie (chyba II lub III krąg). Tyle że wszystkie z tych czarów oprócz bryły lodu są dobre tylko jeżeli używa się buga (trzymasz LPM i cały czas naciskasz W lub strzałkę do przodu) przy którym nie pobiera many. Od razu wynika że najbardziej opłaca się tutaj oręż. Wybieram broń 1 ręczną - mają co prawda mniejsze obrażenia, ale to nie robi większej różnicy, a są 2x szybsze. Niestety później i tak trzeba się nauczyć broni II ręcznej, ale to i tak nie problem gdyż 100 siły się ma już w II rozdziale.