Autor Wątek: Mroczne Tajemnice - dyskusja  (Przeczytany 71918 razy)

Description:

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Eldarion

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Mroczne Tajemnice - dyskusja
« Odpowiedź #140 dnia: 30 Kwiecień 2010, 20:17:41 »
A więc jesteśmy już po premierze MT. Niestety zauważyłem, że przez moje zmienne IP(odcina mnie to całej masy stron z takimi plikami np. Rapidshare) nie moge pobrać żadnego z plików bo podobo już coś ściągam. Macie jakiś pomysł na obejście tego?

Offline momo

  • Magnat
  • ***
  • Wiadomości: 895
  • Reputacja: 87
  • Płeć: Mężczyzna
  • gothiczeQ
Odp: Mroczne Tajemnice - dyskusja
« Odpowiedź #141 dnia: 30 Kwiecień 2010, 20:44:26 »
Mógłbyś tym, z tym że to też trzeba skądś ściągnąć ;] Ale jak już będziesz miał program to nie powinno być problemów. Albo możesz poprosić kogoś, żeby wrzucił MT na serwer z którego możesz ściągać. Ale generalnie to nic takiego nie powinno się dziać przez zmienne IP. Może wystarczy odczekać albo zresetować połączenie.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Mroczne Tajemnice - dyskusja
« Odpowiedź #141 dnia: 30 Kwiecień 2010, 20:44:26 »

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Mroczne Tajemnice - dyskusja
« Odpowiedź #142 dnia: 01 Maj 2010, 11:34:17 »
Pliki są wrzucane na nasze gramowe FTP. Więc proszę o cierpliwość.

Offline KuRo

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Mroczne Tajemnice - dyskusja
« Odpowiedź #143 dnia: 03 Maj 2010, 16:05:42 »
w nowej wersji (2.01) jest trochę bugów :
- sterowanie kamerą (myszką) czasami nagle przestaje działać co utrudnia chodzenie 
- znikanie podłoża :

Offline Szkodnik6

  • Kopacz
  • **
  • Wiadomości: 169
  • Reputacja: 1
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Mroczne Tajemnice - dyskusja
« Odpowiedź #144 dnia: 13 Maj 2010, 22:50:48 »
Jeżeli chodzi o błędy polecam wpisywanie ich w tym temacie - http://www.forum.poziomkaz.pl/index.php?showtopic=807

Jeżeli bugi, błędy itp. będą w jednym temacie to twórcą łatwiej będzie wszystko ogarnąć i połatać moda.

None

  • Gość
Odp: Mroczne Tajemnice - dyskusja
« Odpowiedź #145 dnia: 14 Maj 2010, 21:57:12 »
Miałem okazję zagrać w tego moda i powiem że bardzo mi się spodobał. Nowa grafika to plus tej modyfikacji, dodatkowo powstały nowe obozy jak i zadania które są dosyć ciekawe. Niestety Mroczne Tajemnice ma sporo bugów ale niedawno została wydana wersja 2.1 która naprawia te błędy. Niestety nie miałem okazji zagrać w najnowszą wersję MT wraz z dubbingiem. Modyfikacja na pierwszy rzut oka wydaje być się dosyć ciekawa choćby pod względem fabuły, ba! Fabuła jest wprost świetna, tak to ujmę, najbardziej to spodobał mi się obóz Przemytników oraz Strażników starej kopalni. Miałem jedynie okazję posłuchać próbki dubbingu, przyznam że dubbing wyszedł całkiem nieźle. To chyba wszystko co mam do powiedzenia odnośnie tej modyfikacji.

Offline Angelius

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja: -2
Odp: Mroczne Tajemnice - dyskusja
« Odpowiedź #146 dnia: 28 Maj 2010, 14:51:43 »
Mod jest świetny i chyba najleprzy do G1 . Poziomki dodały mnóstwo qestów i itemów . Oprucz MT polecam także mod Dicciuric

Offline Werewolf16

  • Myśliwy
  • ***
  • Wiadomości: 312
  • Reputacja: 15
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Mroczne Tajemnice - dyskusja
« Odpowiedź #147 dnia: 28 Maj 2010, 15:05:49 »
@UP

Zacznij korzystać z Mozzili albo z Google Chrome, może pomoże ci w ortografii, bo twój post rani w oczy.

Do tematu: jak wszyscy wiedzą wyszła wersja 2.0 moda. Mod jest wykonany z pasją i weną twórczą. Szczególnie podobają mi się skrypty losowości, np. walka na arenie albo listy od myśliwego.

Offline Diegos6

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Reputacja: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Mroczne Tajemnice - dyskusja
« Odpowiedź #148 dnia: 12 Czerwiec 2010, 16:30:14 »
Witam;]
Mam takie pytanko... ÂŚciągnąłem G1;MT v1.01 później v2.01 i czy teraz musze jeszcze sciągac v1.03???? :huh:

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Mroczne Tajemnice - dyskusja
« Odpowiedź #149 dnia: 12 Czerwiec 2010, 16:31:30 »
To nie lepiej ściągnąć ci od razu wersję 2.01?

Offline Diegos6

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Reputacja: 0
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Mroczne Tajemnice - dyskusja
« Odpowiedź #150 dnia: 17 Czerwiec 2010, 14:44:16 »
Dobra juz rozumie ;), Poczytałem dokładnie na stronie poziokaz i juz wszystko wiem <_<
« Ostatnia zmiana: 17 Czerwiec 2010, 17:30:04 wysłana przez Diegos6 »

Offline Smoke

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Reputacja: 4
Odp: Mroczne Tajemnice - dyskusja
« Odpowiedź #151 dnia: 06 Luty 2011, 02:50:13 »
Dobra, ponieważ siedzenie przy kompie jest lepsze niż spanie to napiszę taki luźny zbiór myśli o całym modzie. Od razu uprzedzam, że będzie tutaj dużo spoilerów, więc jak ktoś nie grał, niech ma to na uwadze.

Obóz przy kopalni.
Jest moim zdaniem za duży. Wszechobecna wrogość strażników - mogę zrozumieć, niektóre teksty jednak zbyt dziecinne, zbyt wulgarne. Przeczytałem poprzednie posty połowicznie, to jednak wasz mod, jeśli wam tak pasowało, ok ;) Osobiście te "sztuczne" dialogi w Gothicu mnie się zawsze podobały. No ok, wystarczy już w kwestii języka. Rozśmieszyła mnie nowa waluta w kolonii - piwa :D  <zdrowie> widać że gra od Polaków dla Polaków :P zbroja za 150 piw, haha, to mi się podobało.

Obóz fanatyków
Ciekawy motyw. Uważam też, że to dobrze, że obóz był taki mały. Fanatyków było niewielu, więc budować jakiejś nowej twierdzy dla nich nie widzę sensu. Ciekawe postacie jak i zadania.

Obóz przemytników
Spędziłem tam najmniej czasu. Jakoś ci mi się nie spodobali absolutnie. Tutaj jeszcze miałem trochę zamieszania, bo trafiłem do nich dopiero w 3 akcie, jak szukałem kamieni ogniskujących. Diego mi się zaciął, bo nie było opcji dialogowej że kamień zabrali przemytnicy. Tak biegałem jak głupi koło kanionu, aż wyczytałem w solucji, że warto w końcu przemytników odwiedzić, dalej skrypty ruszyły.

Pradawni
Główny wątek dodatku (chyba) ale przesadzony moim zdaniem. Osobiście uważam, że za bardzo namieszaliście w mitologii świata Gothica. Są też pewne nieporozumienia, raz pradawni są ukazywani jako super potężni, do końca nie wiadomo czy to śmiertelnicy czy nie, a tu wpadają orkowie i gobliny i zabijają większość. Tak samo z dialogami, niektóre też raziły, po pierwsze, o wiele, wiele za długie a po drugie trochę, no jak to wyrazić, dziecinne może. Raz bóstwo nie pozwala mi się w ogóle odzywać, muszę kiwać głową na potwierdzenie, a drugim razem używa jakiegoś beznadziejnego chamskiego zwrotu żebym to ja rzekomo "go zrozumiał, bo taki głupi śmiertelnik jestem". Bóstwo to bóstwo, jakkolwiek dowcipny mod by nie był, niektóre dialogi są przesadzone. No ale znowu wybuchnie zaraz wojna, nie podoba się to nie graj :D
Ano, i ta wyuzdana Eline, czy coś w ten deseń. Hm... co kto lubi ;)

Ciekawe motywy
- hełmy - są brzydkie, dlatego ich nie używałem. Ale samo ich wprowadzenie jest ciekawe.
- grałem na kodach, bo dla mnie gothic jest zbyt zbugowany żebym się bawił nie na kodach [pozdrawiam Gorna w wolnej kopalni], ale widziałem że poziom trudności jest znacznie podniesiony. Znowu co kto lubi, ja wolałbym jeszcze jego obniżenie =D Ale szybko można nałapać bardzo dobrych broni. Ten zamrażający mieczyk był całkiem niezły.
- zmiany w środowisku, że tak to nazwę
* fanatycy wracający do obozu bractwa po śmierci Yberiona
* nowicjusze po powrocie fanatyków mają nowe dialogi po daniu 'jak leci' - bardzo fajny smaczek
- nowe zadania od starych postaci. Bardzo mi się podobało np. rozwinięcie wątku Złego. W oryginale dawał nam taką prostą misję, a tutaj proszę, jak rozbudowane.
- śmerć ur-shaka, atak na miasto orków, droga z świątynnymi strażnikami do obozu orków [więc jednak cholera do przejęcia wolnej kopalni można było dać więcej ludzi? :O]
- dubbing... :D to raczej tak pośrednio, bo część głosów nie pasuje jak nie wiem, ale rozumiem że w tej kwestii musieliście liczyć na pomoc z zewnątrz, wiem że praca w grupie wolontariuszy to katorga ;)

Nieciekawe motywy ;)
- w 4 rozdziale w czasie wojny obozów, obóz przy kopalni się nie zmienił. Nie wiem czy tak było tylko u mnie, ale w starym obozie bramy były zamknięte a przy kopalni witali mnie z otwartymi ramionami. Mało tego, krata od kopalni była otwarta. To już w ogóle głupota moim zdaniem.
- bitwa w mieście orków trochę się popsuła. Bo tak, część ludzi została na początku, część poszła. Wielki ork nie pokazał mi się od razu, część została wybita przez tych nieśmiertelnych orków, później pojawił się wielki ork, wybił część moich [przywódca łowców orków stał się śmiertelnych więc szybko padł]. W sumie stanęło na tym, że próbowałem zdjąć figurkę telekinezą, siekał mnie ork olbrzym, a połowa łowców orków stała na samym wejściu, reszta martwa. All thanks to cheat god ;)


Ogólnie, jestem pod wrażeniem, wykonaliście obywatele kawał dobrej roboty. Naprawdę mod przedłużył rozgrywkę, urozmaicił. Bardzo fajnie że pozmienialiście niektóre stare zadania, a nie tylko dodaliście nowe i nowe postacie. Takich zabiegów więcej. Dodałbym pewnie jeszcze wiele, ale i tak się rozpisałem a o reszcie zwyczajnie zapomniałem :)

Pozdrawiam.

Offline Werewolf16

  • Myśliwy
  • ***
  • Wiadomości: 312
  • Reputacja: 15
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Mroczne Tajemnice - dyskusja
« Odpowiedź #152 dnia: 07 Luty 2011, 14:41:01 »
Obóz przy kopalni powinien być przyjazny ;) Wkońcu to jest OBÓZ, nie... lenno czy prowincja. Jest niezależny. Rządzi się własnymi prawami itd. I jakbyś nie zauwazył zmian, to w czwartym rozdziale kilku kopaczy, cienie i strażnicy z SO którzy są w obozie przed kopalnią są zamknięci w więzieniu :)

A obóz raczej powinien być duży, bo wkońcu jest ich wielu :)

Offline Xardas Nakromanta

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Reputacja: 16
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Mroczne Tajemnice - dyskusja
« Odpowiedź #153 dnia: 10 Luty 2015, 20:58:04 »
Mod jest słaby i jest bez sensu. Słaby dubbing.  Moja ocana 3/10.
« Ostatnia zmiana: 10 Luty 2015, 21:06:22 wysłana przez Xardas Nakromanta »

Offline Nocturn

  • Moderator
  • ***
  • Wiadomości: 1818
  • Reputacja: 2258
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Mroczne Tajemnice - dyskusja
« Odpowiedź #154 dnia: 22 Luty 2015, 15:38:15 »
Mod jest słaby i jest bez sensu. Słaby dubbing.  Moja ocana 3/10.
Dlaczego?

Offline Freuer

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja: 4
Odp: Mroczne Tajemnice - dyskusja
« Odpowiedź #155 dnia: 14 Luty 2017, 13:28:24 »
Dlaczego?

Pierwsze odpalenie modu (pomijając kwestie błędów w grze - wspomaganie się kodami) przypomina dresiarską rozmowę naszego Bezia z Diego. Chyba tylko dwóch moderów, którzy podkładali głosy ma  na tyle charyzmatyczne brzmienie, że się chce słuchać. Potem (przy kolejnych próbach przejścia gry) zwraca się bardziej uwagę na to, że modyfikacja wymagała wielu zmian bądź uzupełnień co przejawia się różnymi głosami bohatera w jednej rozmowie (cięte i sklejane kwestie).
Długie wywody - choć naturalne dla gawędziarskiego typu charakteru są jednak dość płaskie - widoczne odczytywanie z kartki. Ten fakt widoczny jest zwłaszcza dla odtwórczyni roli Eli'Ne.

Offline Nocturn

  • Moderator
  • ***
  • Wiadomości: 1818
  • Reputacja: 2258
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Mroczne Tajemnice - dyskusja
« Odpowiedź #156 dnia: 29 Marzec 2017, 00:21:33 »
Co prawda moje pytanie było skierowane do autora poprzedniego postu, ale to nic. Około tydzień temu postanowiłem przypomnieć sobie różne modyfikacje i ogólnie modding po dwuletniej przerwie, dzisiaj akurat zastanawiałem się nad tym, która modyfikacja do pierwszej części gry jest najlepszym dodatkiem. Przypomniała mi się fala krytyki pod adresem "Mrocznych Tajemnic".

Ordynarny język, wyzwiska, wulgarne i "gimbusiarskie" poczucie humoru, surowość, łomot na każdym kroku i takie tam - to pierwszy zarzut. Jednak czy nie jest to stosowne w swej niestosowności? Wystarczy się dokładniej zastanowić nad fabułą gry, nad światem zewnętrznym i wewnętrznym, po tym zadać sobie proste pytanie - "gdzie ja właściwie jestem?". Znajdujesz się w Kolonii Karnej - olbrzymim więzieniu, odcięty od świata zewnętrznego, otoczony innymi skazańcami - bandytami, mordercami, złodziejami i innymi podejrzanymi ludźmi, o których przeszłości niczego się nie dowiesz, ale jedno jest pewne - nie trafili do Kolonii za niewinność. W tym świecie rządzi przemoc, siła, spryt i ruda. Albo zapracujesz na szacunek innych i dołączysz do silnej, wpływowej i zorganizowanej społeczności, albo zginiesz. Twój los nikogo nie obchodzi. Tu zasady narzucają silne frakcje. To nie cywilizowane miasto czy klasztor, gdzie obowiązują jakieś reguły moralne. To świat skazańców, rządzony przez skazańców, dla skazańców. Tutejsi mieszkańcy pochodzą z różnych społeczności - od wykształconych generałów armii i magów, aż po zwykłych chłopów i włóczęgów, którzy nie potrafią czytać i pisać. Dlatego czy dziwne jest to, że język wulgarny i prosty, a poczucie humoru prostackie? Ponownie podkreślając fakt, że to więzienie? Nie, to oczywiste. Nawet wręcz przeciwnie - autorzy modyfikacji nadali Kolonii Karnej surowego i bezwzględnego charakteru. Zastanawiając się, dlaczego zatem oryginalny Gothic nie jest na takim poziomie, odpowiedź jest dość prosta - przede wszystkim to produkt komercyjny, od lat dwunastu.

Drugim zarzutem jest właśnie dubbing, czyli zrealizowany projekt osób, które dobrowolnie postanowiły użyczyć swoich głosów postaciom. Wczoraj, sprawdzając jakieś wideo na YouTube związane z jedną modyfikacją, natknąłem się na komentarz, w którym ktoś napisał, że autorzy modyfikacji to nadęte buce i że modyfikację powinni stworzyć fani. I tutaj właśnie pojawia się taki paradoks - osoby, które czują ogromny sentyment i sympatię do gry, podejmują się jakiegoś projektu, bo chcą dać coś od siebie innym. Modder to nie programista, on podejmuje się tego dobrowolnie, nie musi, robi to całkowicie za darmo i nie ponosi żadnych korzyści, poza satysfakcją, gdy modyfikacja w końcu ujrzy światło dzienne. A później ktoś w podzięce za tygodnie, miesiące czy nawet lata spędzone przy pracach nad modyfikacją, pisze że jest beznadziejny, tandetny i nie wiadomo, co jeszcze. Oczywiście, nie każdemu musi się wszystko podobać, ale trzeba pamiętać o tym, że nad modami pracują ludzie, którzy poświęcają temu swój czas, wkładają w to serce i nie chcą biorą niczego w zamian.  Bramy do moddingu są otwarte dla każdego, wystarczą szczere chęci. Chcesz zrobić swojego moda - nic nie stoi na przeszkodzie. Uważasz, że nagrasz lepszy dubbing - możesz spróbować, ale wtedy przekonasz się, że to nie takie proste, jak się wydaje. Dlaczego? Ponieważ modyfikacje są niekomercyjne, tworzą je amatorzy, choć niejednokrotnie przewyższając umiejętnościami nawet profesjonalistów. Grając pierwszy raz z dubbingiem w Mroczne Tajemnice, również uważałem, że jest słaby. Ale po jakimś czasie doszedłem do wniosku, że jest całkiem dobry i na pewno lepsze jest to głuche dialogi. Obecnie nie wyobrażam sobie gry w Mroczne Tajemnice bez dubbingu. Warto dodać, że dubbing w tym przypadku to osobny plik instalacyjny, więc jeśli komuś się nie podoba, to nie musi go instalować, proste.

Kolejny, trzeci już zarzut to tzw. unlore, czyli odbieganie od oryginalnej ścieżki fabularnej sagi Gothic, np. konieczność zabicia Thorusa w pierwszej części gry, gdzie w drugiej jest żywy i trzyma się dobrze. To zostało nieco skorygowane przez twórców, gdzie podczas zakończenia gry jest wyjaśnione, co stało się z poszczególnymi grupami osób, których nie było w podstawowym świecie gry. Gdy ludzie nie mają nic lepszego do roboty, to szukają "dziur" nawet w modyfikacjach, zapominając, że to tylko gra. Miałem napisać o tym w osobnym punkcie, jednak myślę, że warto to podpiąć pod ten. Mianowicie chodzi o świat fantasy, magii, starożytne kulty itd. Gracze lubią nowości, zarówno graficzne, jak i fabularne, dlatego jeśli rozgrywka ma wprowadzać innowacje, to ciężko pozostawać w ramach samej Górniczej Doliny, bo było już wiele modyfikacji, dodatków i usprawnień, które dodawały to, w czym gracz nie mógł uczestniczyć w grze, np. atak na Wolną Kopalnię. Gothic ma ogromny potencjał, jednak sztuką jest zrobić coś naprawdę dobrego, korzystając tylko z tego, co oferuje nam fabuła. W końcu ile dodatków do gry, tyle obozów przed Starą Kopalnią, obozów bandytów w górach, pojedynczych postaci porozrzucanych po różnych zakątkach świata... A summa summarum największy entuzjazm towarzyszy zapowiedziom, a po ukończeniu gry z modem ląduje on w kącie jak każdy inny.

Podsumowując nie zgadzam się z Waszą opinią. Mroczne Tajemnice to jedna z pierwszych modyfikacji, jakie ujrzały światło dzienne. To pierwszy i największy dodatek do pierwszej części gry, warto podkreślić - autorstwa naszych rodaków. Pod względem wielkości chyba jeszcze nie pojawił się żaden dodatek, który mógłby konkurować z tak starym modem, jakim są Mroczne Tajemnice. Nie jestem pewien, ale tak mi się wydaje.

Miałem poruszyć temat samego dzieła grupy Poziomkaz, ale również zahaczyłem o całokształt twórczości modderskiej, sumując ostatnie przemyślenia.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Mroczne Tajemnice - dyskusja
« Odpowiedź #156 dnia: 29 Marzec 2017, 00:21:33 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top
anything