) Jak zapewne domyślacie się będzie to gra oparta na historii z opowiadania o tym samym tytule autorstwa Boba Fetta (tych, którzy nie kojarzą odsyłam do:
:kliknij:)
Zacznę może od przedstawienia twórców gry (jak na razie).
- Ja, Anaconda. Jako programista i grafik, i może również później jako muzyk i dźwiękowiec, i oczywiście designer
Niektórzy kojarzą moje poprzednie produkcje (Jump jump!, PWvsU, PuzzBlockEr) więc wiadomo czego mniej więcej można się spodziewać
- Boba Fett jako designer i inne pochodne (scenariusz itd.) i zapewne tester
Autor opowiadania Samotny ÂŁowca, Nowe Zagrożenie, Terder, Opowieści z Górniczej Doliny - jego dzieła są dobrze ocenianie, więc można spodziewać się dobrej historii i odpowiedniego klimatu (ma o to dbać).
Jak już się przedstawiłem to może przejdę do przedstawieniu samej gry. Jak już napisałem, jest o egranizacja opowiadania Samotny ÂŁowca. Na razie gra jest w etapie projektowania i przygotowywania do wskoczenia na najwyższe obroty tworzenia... więc nie oczekujcie tu dema na razie, a nawet screenshotów z gry(!). Przedstawię wam nasze dotychczasowe pomysły i założenia, pojawią się tu także różne grafiki które (może) znajdą się w grze.
Ogólne założenia i technikalia gry:
Będzie to gra cRPG (nie oczekujcie Neverwinter Nights czy Baldurs Gate, raczej pokroju Gothica. Czyli większy nacisk na akcje) z widokiem... typowym dla platformówek (bardzo podobnie jak w Maple story - jak ktoś zna to łatwiej mu sobie wyobrazić) Sama walka toczyć będzie się w czasie teraźniejszym, a bohater będzie wykonywać cios w kierunku kursora (jak powiedzmy w Soldacie) tak więc cios nie będzie wykonywany przed siebie (co bardzo ułatwi walkę w dystansie). Z pewnością pojawi się kilka stereorypowych cech bohatera do rozwijania, najprawdopodobniej ich podział będzie na takie:
- można je rozwijać za punkty zdobywane za przejście poziomu, bez nauczycieli
- za punkty umiejętności, tylko można się nauczyć ich u nauczycieli (czyli najczęściej również za dodatkową opłatę)
- wartość umiejętności wzrasta wraz z jej wykorzystywaniem czyli im częściej coś robimy tym lepiej nam to wychodzi.
Możliwe, że te rzeczy zostaną połączone i np. uczyć u nauczycieli będziemy się gdy osiągniemy odpowiedni poziom umiejętności która wzrasta gdy się jej często rozwija. Dla przykładu: Na początku posiadamy umiejętność Walka mieczem: Nowicjusz (wyuczona) i poziom walki mieczem 1 (tą rozwijamy siecząc często mieczem) i by zdobyć Walka mieczem: Wojownik, trzeba będzie zdobyć minimum poziom walki mieczem 10.
W grze na pewno pojawi się ekwipunek (z ograniczonym miejscem). Każdy przedmiot będzie zajmować jedną kratkę (oprócz np. jabłek, buteleczek leczących itd.) Możliwe, że przedmioty będą miały wymagania co do atrybutów np. Ciężki pancerz płytowy będzie wymagał 100 siły itd. Czarów prawdopodobnie będzie mało, ale pojawi się możliwość ich rozwoju jeśli często będziemy z nich korzystać i osiągniemy duży poziom cechy odpowiadającej za władanie magią, dzięki czemu będziemy z tych samych czarów długo korzystać. Historia Samotnego ÂŁowcy na pewno specjalnie dla gry zostanie nieco zmieniona (większa swoboda dla Draka) by dodać trochę zadań pobocznych itd. Grafika będzie "komiksowata" i lekko karykaturalna, bo taki styl grafiki preferuje Więc nie oczekujcie po postaciach realizmu, a raczej zabawnego wyglądu
Na razie jeśli chodzi o tego typu szczegóły starczy,
jeśli macie jakieś pytania/propozycje piszcie w tym temacie.Kilka grafik dla zaciekawienia:
[img]http://www.deadman.iglu.cz/SamotnyLowca/zycie.png\" border=\"0\" alt=\"IPB Image\" /]
[img]http://www.deadman.iglu.cz/SamotnyLowca/mana.png\" border=\"0\" alt=\"IPB Image\" /]
Tak na razie (może coś się zmienić) wyglądają: pasek życia i siły magicznej (tzw. mana).
[img]http://deadman.iglu.cz/SamotnyLowca/glowav1.jpg\" border=\"0\" alt=\"IPB Image\" /]
Na razie tak przedstawia się głowa bohatera gry, to początkowe stadium oczywiście tej grafiki. Najprawdopodobniej coś się zmieni.
[img]http://www.deadman.iglu.cz/SamotnyLowca/itemy.png\" border=\"0\" alt=\"IPB Image\" /]
Pierwsze ikonki przedmiotów z ekwipunku. Laga i jakiś kiepściutki mieczyk.
Próbki grafiki miały zachęcić do pomocy przy wspótworzeniu przez was gry (pytania, propozycje) i mam nadzieję, że tak się właśnie stało
Tymczasowo gromadzimy informację z czym ma sobie poradzić silnik. Sam silnik będzie powstawał zapewne z miesiąc/dwa (mimo używania Game Makera). I to tylko dlatego, iż jestem zaznajomiony z platformówkami (Jump jump), statystykami (gra z szczątkową formą takowych nie została ukończona, Boba Fett widział ją kiedyś) i z ekwipunkiem (to samo co poprzednia, ale Boba Fett widział). Dopiero gdy zbierzemy te informację wezmę się pełną parą za tworzenie silnika gry i wtedy zobaczycie prawdziwe screeny z gry i wreszcie alphy i bety. Aż w końcu demo i pełną wersję
Dziękuje za uwagę i jeszcze raz apeluję o pisanie tutaj swoich pytań (a nuż zapytacie o coś o czym nie pomyśleliśmy?) i uwag (z pewnością pomogą) i propozycji (co w grze przydałoby się?). Pamiętajcie tylko o umiar, nie jestem profesjonalnym twórcą gry i nie stworzę gry waszych najskrytszych marzeń
Przede wszystkim zapomnijcie o wodotryskach (pięęękna grafika 3D itd. na miarę Visty i konsoli nowej generacji, hehe).
No to pozdrowienia i do newsa o tym co się dzieje z projektem Samotny łowca: The game.
Proszę o nie zadawanie pytań dotyczących spraw ilościowych (ilość potworów w grze, długość gry) czy też daty premiery, ponieważ gra nie znajduje się w tak dalekim stadium zaawansowania.