Autor Wątek: Wskrzeszenie Marantu - Dyskusja i propozycje zmian  (Przeczytany 693 razy)

Description:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32146
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Wskrzeszenie Marantu - Dyskusja i propozycje zmian
« Odpowiedź #20 dnia: 08 Listopad 2021, 22:31:08 »
A może rozwińmy to nieco i dajmy potworom podatności i odporności? Np.:
Wilk
Podatności: ogień
Odporności: mróz
A wszystko inne działa na niego normalnie. Teraz coś trudniejszego:
Zjawa
Podatności: srebro, magia życia, magiczna ruda
Odporności: Ataki fizyczne
I już wiadomo, że stalowym mieczem to się możesz podrapać, a czary będą działać normalnie, natomiast srebro, ruda czy magia życia już zrobi jej pogrom.
O to mi chodziło. Proste a skuteczne. Wymaga różnorodnych specjalizacji postaci w grupie podczas wyprawy.  <fajka>


W v1 organizacje różniły się czymś po za "ja mam uber skile a wy nie". Mogły istnieć i 4 uczące walki mieczem ALE to ich klimat sprawiał że chciało się w nich być. Kto pamięta Samotnych Łowców, Armię Ombros i Klan Ohsi? Kurcze, mieliśmy nawet dwa grywalne państwa
I co najważniejsze ten cały klimat tworzył zazwyczaj ogarnięty przywódca z pomysłem na organizację. Skille etc. można wrzucić wszędzie ale wrzucone tylko do org z pomysłem na siebie będzie to działać.  <aniol>

Offline TheMo

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 5486
  • Reputacja: 4478
  • Jestem inny mamo tato, czy dostanę w mordę za to?
    • Karta postaci

Odp: Wskrzeszenie Marantu - Dyskusja i propozycje zmian
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Listopad 2021, 01:21:58 »
Więc wiemy co chcemy zrobić. Teraz jak to ugryziemy? Trzeba uprościć karty postaci, bo od tego się zaczyna grę w każdym RPG. Potem idzie system walki i statystyki potworków. A jak system walki to i umiejętności. Czyli 3/4 systemu xD. To co, reaktywujemy Izbę Lordów?

Forum Tawerny Gothic

Odp: Wskrzeszenie Marantu - Dyskusja i propozycje zmian
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Listopad 2021, 01:21:58 »

Offline Melkior Tacticus

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 6936
  • Reputacja: -3619
    • Karta postaci

Odp: Wskrzeszenie Marantu - Dyskusja i propozycje zmian
« Odpowiedź #22 dnia: 09 Listopad 2021, 12:56:10 »
Nie xD Chcesz mi pomóc to zmień wzór kp. Ja się zajmę tym czymś. czyli statami materiałów. Kuźwa... Buk cis wiąz i "drewno" kto to dopuścił?

System walki to jest w zasadzie v1. Potem Canis wymyślił nauke ataków i trzeba było robić v3... Umiejętności nabywane powinny mieć opisy. Bo jeden uzna że z akrobatyką będzie mógł skakać z 100 metrów. W sumie może, ale tylko raz

Offline Melkior Tacticus

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 6936
  • Reputacja: -3619
    • Karta postaci

Odp: Wskrzeszenie Marantu - Dyskusja i propozycje zmian
« Odpowiedź #23 dnia: 09 Listopad 2021, 13:25:57 »
Dodam że materiały... są czasem bardzo podobne. Brąz i mosiądz mają np. te samą cenę za sztabke xD I o rany nie wiem za co się zabrać. Skończe historie i wstępniak bo to zacząłem

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32146
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Wskrzeszenie Marantu - Dyskusja i propozycje zmian
« Odpowiedź #24 dnia: 10 Listopad 2021, 01:51:49 »
Proponuje zacząć od prostych rzeczy. Jak coś nie ma celu to nie marnujcie czasu.  <facepalm>
Dodam że materiały... są czasem bardzo podobne. Brąz i mosiądz mają np. te samą cenę za sztabke xD I o rany nie wiem za co się zabrać. Skończe historie i wstępniak bo to zacząłem
No a co chcesz tam zmieniać i po co? Ostrość i wytrzymałość nie jest już potrzebna.
Więc wystarczy zostawić:
Właściwości - materiał odporny na żywioł ognia
Waga 1m2 - 0,6kg (60 dekagram)
Cena 1m2 - 450 grzywien
Cena za dekagram łuski Czerwonego Smoka - 7,5 grzywny

I pod ten model poprawić wszystkie. Właściwości mają tylko niektóre. Nad resztą nie myśl, bo to nie jest na ten moment niezbędne do gry. Powinno pójść szybko. ;)

Offline Melkior Tacticus

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 6936
  • Reputacja: -3619
    • Karta postaci

Odp: Wskrzeszenie Marantu - Dyskusja i propozycje zmian
« Odpowiedź #25 dnia: 10 Listopad 2021, 12:23:41 »
Wiem, tylko właśnie nie wiem czy zostawić cisy buki i wiązy. Konkretne rodzaje drewna coś dawały?

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32146
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Wskrzeszenie Marantu - Dyskusja i propozycje zmian
« Odpowiedź #26 dnia: 10 Listopad 2021, 15:17:24 »
Wiem, tylko właśnie nie wiem czy zostawić cisy buki i wiązy. Konkretne rodzaje drewna coś dawały?
No właśnie nie wiesz, bo zastanawiasz się czy usunąć drewna jak wystarczy ostrość i wytrzymałość. O to mi chodzi. <fajka>

Nie możemy usunąć samych materiałów, bo posypią się inne rzeczy. Jak nie ma właściwości to żaden problem. Albo się je kiedyś dopisze albo rodzaj to tylko fabularny smaczek i żaden problem.

Offline Melkior Tacticus

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 6936
  • Reputacja: -3619
    • Karta postaci

Odp: Wskrzeszenie Marantu - Dyskusja i propozycje zmian
« Odpowiedź #27 dnia: 13 Listopad 2021, 20:35:52 »
Update postępów. Statystyki materiałów poprawione. 50% historii dopisane (jeszcze nie na wiki). Teraz teraz trzeba poprawić crafting

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32146
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Wskrzeszenie Marantu - Dyskusja i propozycje zmian
« Odpowiedź #28 dnia: 14 Listopad 2021, 01:16:47 »
Update postępów. Statystyki materiałów poprawione. 50% historii dopisane (jeszcze nie na wiki). Teraz teraz trzeba poprawić crafting
To nie będzie lekkie. Przydałoby się od razu zrobić nowe staty dla broni i od razu do tego wręcz łopatologiczny crafting.

Offline Melkior Tacticus

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 6936
  • Reputacja: -3619
    • Karta postaci

Odp: Wskrzeszenie Marantu - Dyskusja i propozycje zmian
« Odpowiedź #29 dnia: 14 Listopad 2021, 10:58:54 »
Pytanie jak, skoro sztaby mają określoną wagę. Crafting nie był/jest trudny bo uczysz się gotowych schematów. Gorzej z robieniem nowych. Tutaj nie wiem jak to ugryźć. Po za wywaleniem cyferek od obuchu/ostrości

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32146
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Wskrzeszenie Marantu - Dyskusja i propozycje zmian
« Odpowiedź #30 dnia: 14 Listopad 2021, 11:29:06 »
Jak tak na to teraz patrzę to może nie trzeba zmieniać samego craftingu a jedynie usunąć zapisy o wytrzymałości i ostrości no i inaczej zapisać staty. Najprościej jak się da. Samym craftingiem możemy zająć się innym razem i dać już po prostu wyliczone gotowce, żeby nie trzeba było tego liczyć za każdym razem. Co mam na myśli...
Cytuj
Nazwa broni: Narsil
Rodzaj: miecz półtoraręczny. Wykuty z 1,16kg czarnej rudy o zasięgu 1,1 metra. Naostrzony
Możliwości: Z uwagi na dodatkowe naostrzenie miecz z czarnej rudy jest w stanie przebić każdy rodzaj pancerza
Opis (element fabularny, można i nic nie pisać): Wykuty na cześć Aragorna Tacticusa i jego syna, Melkiora. Jelec jest inkrustowany w motywy roślinne, na taszce wyryto smoczą postać, na głowicy widać literę T.

Cytuj
Nazwa broni: na pokaz
Rodzaj: miecz
Typ: jednoręczny
Ostrość: 23
Wytrzymałość: 30
Opis: Wykuty z 1,28kg stali Valfdeńskiej o zasięgu 0,9 metra.

Nowa propozycja. Wszystko o broni znajduje się w nazwie w pierwszym akapicie. W drugim akapicie opisujemy po prostu szczegółowo broń wedle fantazji i wytycznych z craftingu.
Cytuj
Jednoręczny miecz ze stali Valfdeńskiej
Charakteryzuje się prostą, obosieczną głownią, otwartą rękojeścią oraz krzyżowym jelcem ze zdobieniem orła w głowicy. Isentor dostał ten miecz od Mantosa jako prezent na swoje urodziny.
Tak naprawdę to co sobie w opisie broni wpisze gracz to jego sprawa dopóki nie wpisze tam, że miecz mu wygląda jak topór. Logiczne xD
Gracz dla takich statystyk ma prostą sprawę, bo tylko pierwszy akapit interesuje mistrza gry i to w nim są ukryte całe staty. Ta mechanika nie jest tak nachalna i nie mamy tylu liczb więc gra się przyjemniej.
Dlatego jak w akapicie z nazwą broni wpiszemy rodzaj typ materiał to każdy mistrz gry będzie kumał z czym ma do czynienia. Bo nie da się, żeby Jednoręczny miecz ze stali Valfdeńskiej był cięższy niż 1,28kg i o większym zasięgu niż 0,9 metra. Po prostu tego nie piszemy na każdym kroku.  <aniol>
« Ostatnia zmiana: 14 Listopad 2021, 11:32:10 wysłana przez Isentor »

Offline Melkior Tacticus

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 6936
  • Reputacja: -3619
    • Karta postaci

Odp: Wskrzeszenie Marantu - Dyskusja i propozycje zmian
« Odpowiedź #31 dnia: 14 Listopad 2021, 12:05:21 »
Ok, a co z tymi dodatkowymi bajerami typu naostrzony itd? Ewentualnie je wywalić bo one dawały+ do ostrości. Czy też je wpiszemy 1 akapit

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32146
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Wskrzeszenie Marantu - Dyskusja i propozycje zmian
« Odpowiedź #32 dnia: 14 Listopad 2021, 12:09:26 »
Ok, a co z tymi dodatkowymi bajerami typu naostrzony itd? Ewentualnie je wywalić bo one dawały+ do ostrości. Czy też je wpiszemy 1 akapit
Myślę, że można to wywalić skoro odwołują się do ostrości a ją wywalamy.

Offline Melkior Tacticus

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 6936
  • Reputacja: -3619
    • Karta postaci

Odp: Wskrzeszenie Marantu - Dyskusja i propozycje zmian
« Odpowiedź #33 dnia: 15 Listopad 2021, 13:23:58 »
Kwestia umiejętności rasowych, chcemy dalej definiować wartość ile można biegać km/h? itd

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32146
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Wskrzeszenie Marantu - Dyskusja i propozycje zmian
« Odpowiedź #34 dnia: 15 Listopad 2021, 13:27:10 »
Kwestia umiejętności rasowych, chcemy dalej definiować wartość ile można biegać km/h? itd
Jak poprawiałem to wywaliłem tylko rzeczy, które już nie są potrzebne w systemie. Zostawiłem to po prostu, bo temat do przegadania czy ten opis jest jakoś pomocny dla opisu rasy czy po prostu zamienimy cyfry odpowiednimi epitetami np. silny dla orka lub zwinny dla elfa.

Offline Melkior Tacticus

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 6936
  • Reputacja: -3619
    • Karta postaci

Odp: Wskrzeszenie Marantu - Dyskusja i propozycje zmian
« Odpowiedź #35 dnia: 29 Listopad 2021, 13:42:07 »
Prawie wszystko gotowe. Nie umarłem. po prostu pewne chcę dopracować

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32146
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Wskrzeszenie Marantu - Dyskusja i propozycje zmian
« Odpowiedź #36 dnia: 30 Listopad 2021, 00:44:04 »
Prawie wszystko gotowe. Nie umarłem. po prostu pewne chcę dopracować
Super, a co jeszcze się ostało?

Offline Melkior Tacticus

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 6936
  • Reputacja: -3619
    • Karta postaci

Odp: Wskrzeszenie Marantu - Dyskusja i propozycje zmian
« Odpowiedź #37 dnia: 30 Listopad 2021, 21:36:57 »
Historia świata i wstępniak. Resztę można w locie. I tak historię skracam by opisywać co 10 lat, potem to dopieszczę. Mam ostatnio więcej na głowie a za mało dnia

Offline Melkior Tacticus

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 6936
  • Reputacja: -3619
    • Karta postaci

Odp: Wskrzeszenie Marantu - Dyskusja i propozycje zmian
« Odpowiedź #38 dnia: 05 Grudzień 2021, 21:25:31 »
Właśnie skończyłem dopisywać historię świata, więc teoretycznie można grać. Na dniach ja albo Isu, walnie posta z change logiem. Oficjalnie zacznie to działać w Środe/Czwartek od fabularnego questa

UWAGA DO STARYCH GRACZY. Jak graliście ludźmi to jesteście martwi ze starości.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32146
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Wskrzeszenie Marantu - Dyskusja i propozycje zmian
« Odpowiedź #39 dnia: Dzisiaj o 01:14:11 »
Uuu zapowiada się fajny weekend. xD

Forum Tawerny Gothic

Odp: Wskrzeszenie Marantu - Dyskusja i propozycje zmian
« Odpowiedź #39 dnia: Dzisiaj o 01:14:11 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 
top