Strefa moddingu gier Gothic > Modding i game development

Pochodnie w obozie sekty

(1/2) > >>

LeaveMeAlone:
Panowie taki szybki i mały problemik mam.
Bawię się w spacerze z modyfikowaniem świata, a dokładnie z Vobami.
Problem pojawił mi się właśnie w Obozie Sekty, chcąc oświetlić trochę obóz wstawiłem kilka nowych pochodni (tak tych świecących na niebiesko). Wszystko ustawione tak jak we wszystkich innych pochodniach tylko Vobname zmieniłem (zmieniając jego numer na końcu).
Zapisałem świat, poprzedni zablokowałem, a tego ustawiłem jako główny. Następnie w pliku  startup.d ustawiłem nowe rutyny dla tych pochodni co stworzyłem, ale po załadowaniu świata za pierwszym razem świeciły mi tylko 2 z 8, sprawdziłem jeszcze raz wszystko w spacerze i w startup.d, ale wszystko się zgadzało. Po ponownym odpaleniu gry już nie świeciły żadne nawet te dwie co poprzednio świeciły. Jakieś pomysły ??

Jakskomiksu:
Możesz spróbować skompilować światło. Te od tych pochodni z rudy - świecących na niebiesko to opcja medium w _compile light.
Jeśli i to nie pomoże spróbuj ustawić te rutyny na samym końcu tych z oryginału - nie musisz trzymać się nazewnictwa/ czy raczej numeryki. Ważne żeby obie nazwy i ta w spacerze i ta w Startupie były te same- czyli problemem może być już zajęta wcześniej nazwa.
Jeśli wstawiałeś je w innym punkcie świata to Spacer w następnych wersjach przerzuci je i tak do subZENu np surface- powierzchnia, dlatego spróbuj trzymać te rutyny w podobnym miejscu w pliku.
Powinno pomóc.

LeaveMeAlone:

--- Cytat: Jakskomiksu w 09 Listopad 2020, 15:00:57 ---Możesz spróbować skompilować światło. Te od tych pochodni z rudy - świecących na niebiesko to opcja medium w _compile light.
Jeśli i to nie pomoże spróbuj ustawić te rutyny na samym końcu tych z oryginału - nie musisz trzymać się nazewnictwa/ czy raczej numeryki. Ważne żeby obie nazwy i ta w spacerze i ta w Startupie były te same- czyli problemem może być już zajęta wcześniej nazwa.
Jeśli wstawiałeś je w innym punkcie świata to Spacer w następnych wersjach przerzuci je i tak do subZENu np surface- powierzchnia, dlatego spróbuj trzymać te rutyny w podobnym miejscu w pliku.
Powinno pomóc.

--- Koniec cytatu ---

Nazewnictwo jest dobre. Oryginalne pochodnie wstawione przez twórców mają nazwy kolejno od PC_CRYSTALLIGHT_01 do PC_CRYSTALLIGHT_55
Ja ustawiłem dokładnie takie same nazwy, zmieniając tylko numery tj. zaczynając od PC_CRYSTALLIGHT_56 do PC_CRYSTALLIGHT_64.
Takie same nazwy mam zarówno w spacerze jak i w startup.d
 A nowe nazwy pochodni dodałem właśnie ja samym końcu rutyn odpowiedzialnych za światło w obozie sekty

Jakskomiksu:
Spróbuj zastąpić stare skompilowane skrypty nowymi pamiętając, że większość Vobów odczytywanych z World.zena może również korzystać z dialogów.
Czyli wstaw kopię roboczą worlda do odpowiedniego podfolderu i zmień jej nazwę na tą standardową. Usuń stare skrypty i dialogi i skompiluj nowe.
Kolejną przyczyną może być 'hardcode' ilości tych pochodni ale to tylko przypuszczenie.
Większość z tych z ZENa Obozu na Bagnie i tak nie jest obsługiwana w grze więc spróbuj podmienić nazwy na te wolne(niestety będziesz musiał sprawdzić po kolei które rzeczywiście mają rutynę w Startupie).
Aha sprawdzaj zmiany dopiero po kompilacji i kompresji skryptów. Czyli po udanym reparsowaniu zamknij i uruchom grę jeszcze raz(bez reparsowania za 2gim razem). Twój system może mieć starą wersję świata w bieżącym ROMie(to też tylko przypuszczenie).  <huh>

LeaveMeAlone:

--- Cytat: Jakskomiksu w 09 Listopad 2020, 16:20:06 ---Spróbuj zastąpić stare skompilowane skrypty nowymi pamiętając, że większość Vobów odczytywanych z World.zena może również korzystać z dialogów.
Czyli wstaw kopię roboczą worlda do odpowiedniego podfolderu i zmień jej nazwę na tą standardową. Usuń stare skrypty i dialogi i skompiluj nowe.
Kolejną przyczyną może być 'hardcode' ilości tych pochodni ale to tylko przypuszczenie.
Większość z tych z ZENa Obozu na Bagnie i tak nie jest obsługiwana w grze więc spróbuj podmienić nazwy na te wolne(niestety będziesz musiał sprawdzić po kolei które rzeczywiście mają rutynę w Startupie).
Aha sprawdzaj zmiany dopiero po kompilacji i kompresji skryptów. Czyli po udanym reparsowaniu zamknij i uruchom grę jeszcze raz(bez reparsowania za 2gim razem). Twój system może mieć starą wersję świata w bieżącym ROMie(to też tylko przypuszczenie).  <huh>

--- Koniec cytatu ---

Zaraz ogarnę to tak ja mówisz i zobaczę, a powiedz mi jeszcze dlaczego czasami świeci mi jedną z tych co wstawiłem, po ponownym uruchomieniu gry nie świeci żadna, a za trzecim uruchomieniem już świecą dwie i tak w kółko

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
Idź do wersji pełnej