W tym krótkim poradniku pokażę jak przy użyciu kilku ogólnodostępnych programów wystylizować własne zdjęcia albo screenshoty aby przypominały te z ekranów ładowania/ rozpoczęcia rozdziałów w Gothic I.
Potrzebne programy:
- Go Man - aby pozyskać teksturę ramki
- Gimp - albo inny średnio-zaawansowany program do obróbki grafiki 2D
Tak wygląda moje przykładowy screen, który będę edytował.
Teraz obróbka.Na początek potrzebuję wydobyć obraz ramki z tekstur gry.
Wypakowuję Go Manem tex o nazwie LOG_PAPER z podfolderu:
...\_Work\Data\TEXTURES\DESKTOP\NOMIP
Zapisuję go jako zwykły plik tga lub png do dalszej obróbki.
Teraz uruchamiam Gimpa w którym wykonam pozostałe czynności. Ładuję oba zdjęcia - ramkę i to które będę przerabiał.
Po pierwsze ramkę należy zeskalować do obranej rozdzielczości np 800x600 to chyba dziś minimum.
Następnie zaznaczamy środek - zaznaczeniem prostokątnym aby dodać pole, w którym znajdzie się zdjęcie docelowe. Wklejam tam obraz z drugiego pliku i skaluję z menu warstwy do wymiarów pierwotnego zaznaczenia(prostokątnego).
Teraz obraz zaczyna przypominać ten finalny i porządany ale brakuje mu kilku efektów.
Po pierwsze z zakładki _Filtry\Artystyczne wybieram Przekształcenie w tkaninę.
W nowopowstałym menu ustawiam wartości:
* Poziome rozmycie: 96
* Pionowe rozmycie: 72
* Azymut: 90
* Wysokość: 45(domyślna)
* Głębia: 3(domyślna)
i klikam OK.
Po chwili obraz pojawia się z nowym efektem. Do pełni szczęścia potrzebny jest jeszcze efekt przyciemnienia przy krawędziach. Z tego samego menu Filtry\Światło i Cień wybieram Winietę.
Teraz mam możliwość ustalania kilku promieni przyciemnienia - tutaj dodatkowo działa klawisz SHIFT jeśli chcę zachować okrąg lub proporcje elipsy. Po zatwierdzeniu nowego efektu mogę podziwiać finalną wersję zdjęcia.
Polecam poeksperymentować we własnym zakresie z ustawieniami tych obu efektów może uda się wam uzyskać jeszcze wierniejsze odwzorowanie. Ja jednak wychodzę z założenia, że tylko oryginalny artysta mógłby zrobić nowe równie klimatyczne wstawki.