Autor Wątek: Dołącz do gry w system RPG "Marant"  (Przeczytany 7220 razy)

Description:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Dołącz do gry w system RPG "Marant"
« dnia: 06 Lipiec 2014, 14:43:32 »

Czuliście kiedyś niedosyt wynikający z ograniczeń świata gry? Chcieliście zmienić lokacje, rozbudować fabułę, stworzyć całkowicie nową postać? A może nudziły was liniowe zadania, których należało się podjąć, by ukończyć grę? Wreszcie - chcieliście kiedyś zagrać w coś, co nigdy może się nie skończyć? Z pomocą przychodzi właśnie Marant!

Marant jest grą fabularną, która rozgrywa się w oparciu o internetowe forum dyskusyjne, dopasowując swoją mechanikę do wszelkich możliwości tego rozwiązania. ÂŚwiat magii i miecza, gdzie potężni magowie, skrytobójcy, cnotliwi rycerze, druidzi i łowcy, rywalizują między sobą, pomagają sobie i żyją razem, by rozwijać siebie i doświadczać mnóstwa przygód.

Uniwersum Marantu to tzw. dark fantasy, gdzie nic nie jest tylko czarne, ani tylko białe, ponieważ to właśnie Ty kreujesz świat i postaci, które w nim występują. Jeżeli chcesz stworzyć człowieka-pustelnika, który ukochał sobie samotność i naturę, to gra Ci to umożliwi. A może jednak chciałbyś zostać niziołkiem, który prowadzi swój zakład produkcyjny, mały sklepik, czy dowodzi kompanią handlową, mając wpływy na całym zamieszkałym świecie? Nic prostszego, jak tylko dołączysz do naszej prężnej i zgranej ekipy!

W Marant gra każdy - mamy w swoich szeregach uczniów szkół średnich, studentów fizyki, chemii, inżynierów, pracowników urzędów, YouTuberów, nauczycieli języka polskiego, czy handlowców, którzy na co dzień sprzedają Ci różne produkty i usługi. Na każdym kroku znajdzie się ktoś, kto jest jednym z Nas. Dołącz i Ty!





Gra nie stawia przed Tobą niemalże żadnych ograniczeń. Nie istnieje coś takiego jak ścieżka rozwoju, gdyż to właśnie Ty decydujesz, czym się będziesz zajmować i z kim trzymać. W Marancie stworzyliśmy na tę chwilę cztery organizacje, które zrzeszają pod swoimi skrzydłami różnych graczy. Bractwo ÂŚwitu pozwala rozwijać się jako rycerz, paladyn, czy wreszcie anioł, który do końca nie musi pozostać cnotliwym wyznawcą boga Zartata. Bękarty Rashera, które stanowią organizację zrzeszająca najemników i wojaków, kompanów i do szabli i do szklanki, którzy walczyć będą dla tego, kto dobrze zapłaci. Krwawe Kruki to gildia zabójców, złodziei i wszelkich person, które pragną żyć nieco z boku z przekonaniem, że cel uświęca środki. Zawsze chciałeś zostać asasynem? Nic nie stoi na przeszkodzie, by zrobić to właśnie w Marancie. Konkordat Puszczy i Kniei to miejsca, gdzie gromadzą się druidzi, łowcy, myśliwi, znakomici strzelcy i istoty lubujące spokój oraz harmonię. A co, jeżeli nie chcesz dołączać nigdzie? Po prostu tego nie robisz. Działasz na własną rękę, bądź z przyjaciółmi poznanymi na forum, lecz nikt niczego od Ciebie nie wymaga i z góry nie narzuca żadnych działań. Pamiętaj - Marant to świat stworzony przez Graczy, dla Graczy!





Wszystkie materiały, które zostały stworzone, zostały skatalogowane w oparciu o system wiki, znany z popularnej Wikipedii. To nie tylko różne zasady, które normują grę, ale też masa wszelkich wpisów fabularnych, które upiększają i wzbogacają świat. Karczmy, zamki, wsie, miasta, porty, młyny… Mitologia świata, wierzenia, opisy występujących ras, historie rodów szlacheckich naszych graczy, które mogli założyć za zasługi dla królestwa, w obrębie którego rozgrywa się w tej chwili gra. Aktualnie mamy ponad 1700 artykułów, a z każdą chwilą ktoś może wymyślić coś nowego i ten zbiór może się powiększyć! Także dzięki Tobie! Jakby tego było mało, gracze przesłali ponad 1000 grafik i zdjęć, które jeszcze lepiej wspomogą twoją i tak rozbujaną już wyobraźnię, wspomagając Cię w eksploracji potężnego i żywego świata, gdzie zawsze dzieje się coś ciekawego.




Najlepszym podsumowaniem będą wypowiedzi graczy, którym zadaliśmy następujące pytanie: Dlaczego lubisz grać w Marant?

Cytuj
Ponieważ fajnie mi się gra. Towarzystwo fajne i przyjemne, niezłe wiksy się dzieją.
- Gorn z Rivi

Cytuj
Gram w Marant już od wielu lat. Czasem robiłem sobie przerwy, ale zawsze wracałem. Dlaczego? Po części z sentymentu, ale bardziej z powodu wspaniałego klimatu i całej zgrai nietypowych ludzi w grze.
- Dragosani

Cytuj
Gram, bo uwielbiam nieliniowość. Kocham tworzyć, pisać, opowiadać, bajdurzyć. W Marancie wcielam się w wymyśloną od podstaw postać, którą kreuję dowolnie według swojego uznania. Nikt mi nie powie, że mój rycerz nie może być taki a taki, że nie może zaprzyjaźnić się z najgorszym skurczysynem, parać się różnymi pracami. Marant daje mi wolność.
- Funeris Venatio

Cytuj
Bo mamy zaje*iste wiewiórki w grze! I ciekawie kreowaną fabuła główna, oraz mnóstwo ciekawych wątków pobocznych kreowanych przez graczy, jest to czymś niezwykle przyjemnym. Gram dla przyjemności ^^.
- Salazar

Cytuj
Otóż poszukiwania dobrego PBF-a rozpocząłem już kilka miesięcy temu. ÂŻmudna robota. Co kilka tygodni wchodziłem na kilka z nich i potem je przez jakiś czas obserwowałem. Jednak obecnie jest tendencja do zapewniania graczom jak największej swobody - tak zwany "Storytelling". Z reguły moim zdaniem robi się z tego takie coś, nie wiadomo nawet co. Każdy może zacząć jak chce, gdzie chce i w ogóle z czym chce. Byłoby to dobre gdyby nie fakt, że duża część ludzi nie zna umiaru i już na starcie tworzy ze swojej postaci boga. Na dodatek w takim typie gry, większość graczy nawet nigdy się ze sobą nie spotka. Jednak dosłownie kilka tygodni temu, natknąłem się na Marant. Z początku przeraziła mnie ilość zasad istniejąca w tej grze. Jednak potem sobie uświadomiłem, że do rozpoczęcie rozrywki potrzebna jest jedynie niewielka część tego co jest tam zapisane. A wszystko jest wyróżnione już na samym wstępie. Tak więc po kilku tygodniach obserwacji i powolnego zapoznawania się z zasadami, przystąpiłem do gry. Byłem po prostu tą grą zachwycony. Z resztą dalej jestem, w końcu gram od niedawna. Z moich obecnych obserwacji wyszczególniłem kilka głównych zalet tej gry:
-świat jest tak skonstruowany, że gracze są zmuszeni do ciągłej interakcji z innymi.
-istnieje system organizacji umożliwiający graczowi obranie wielu różnych ścieżek rozwoju (po kilka na organizację, z tego co się orientuję)
-Każdy zaczyna dokładnie z tym samym, więc to jak ktoś będzie potężny zależy od umiejętności graczy a nie od ich "widzimisię"
-No i przede wszystkim wspaniała atmosfera

- DarkShark

Cytuj
Gram w Marant już ponad 6 lat. Dlaczego? Bo to jedyna gra, w której JA - gracz, mogę kreować świat dookoła mojej postaci. Zachowując zdrowy rozsądek, równowagę pomiędzy tym o co chcemy stworzyć a tym co może być stworzone, uzyskaliśmy rozległy, barwny i zaskakujący świat gry. Nie ma tutaj mowy o liniowości, czy nawet o NIELINIOWOÂŚCI zapewnianej przez twórców cRPGów. Tutaj każda postać to inny gracz, każda odbiera inaczej nasze postępowanie, inaczej do niego podchodzi. Marant to gra pełna wyborów, podejmowanych decyzji działań czy prowadzenia dialogów. Ogromny tajemniczy świat, pełen różnych ras grywalnych, pełen magii, potworów, specjalności walki, zagadek, usytuowany w bardzo dobrze opracowanym uniwersum. Polecam i pozdrawiam, Gunses Cadacus.
- Gunses

Cytuj
Ja dołączyłem dobre 4 lata temu i nawet pomimo ciężkich startów fajnie było się obracać w towarzystwie potężnych już nawet postaci bo budowało się pewną opinię o sobie i całą taką otoczkę. Możliwości do tworzenia postaci i jej wykreowania było naprawdę wiele, choć sam na dłużej zostałem przy klimacie zabójców i złodziei. Mimo to nie raz miałem chęć zacząć w innej organizacji i spojrzeć jak jest.
Poza tym podoba mi się że każdy niezależnie od "poziomu" swojej postaci może wpływać na świat i jego kształtowanie. W granicach rozsądku rzecz jasna. Uniwersum gdzie każdy może się do tego przyczynić z pewnością jest pociągające. Każdy z nas chce i tworzy tutaj własną historię, dodaje część siebie. Ta gra jest składanką charakteru i upodobań każdego z nas.

- Blaze

Cytuj
Na Marant trafiłem przypadkowo 7 lat temu gdy na pudełku zakupionego Gothica 3 ujrzałem reklamę Tawerny Gothic. Wtedy nawet nie bardzo wiedziałem z czym się PBF'y je, ale jednego byłem pewien. Znalazłem coś tak zajebistego i wciągającego że hej. Atmosfera i klimat wylewający się z monitora podczas epickich wypraw. No i ludzie, inni gracze którzy są zajebiści :).
- Aragorn

Cytuj
Mnie urzekła tutaj przyjazna atmosfera, gdzie czuje się prawie jak wśród przyjaciół :P Gram teraz w wiele pbfów i na razie to najbardziej mnie urzeka właśnie tą wyjątkową cechą :D

Oprócz tego dobra komunikacja i bardzo łatwa mechanika. Bez skomplikowanych statystyk, bez rzutów kości, wszystko naprawdę łatwe i proste.
- Hallow

Cytuj
W sumie jest tutaj pewna dowolność rozwoju. Nawet jeśli nie pójdzie się do organizacji, tak jak ja to zrobiłem póki co, to można jakoś żyć, robić zadania, prowadzić interesy i wiele innych. Równie dobrze można zajmować się prowadzeniem własnego NPC, handlarza czy tworzeniem nowych lokacji. Podejrzewam że możliwości na zarobek jest wiele sugerując jakieś usługi innym graczom.
- Elrendar

Cytuj
W grze świetne jest naprawde wszystko. Gra jest prosta i przyjemna, gracze są w większości mili i przyjaźni. Można poznać wiele fajnych osób i bardzo dobrze się z nimi bawić, ewentualnie nauczyć się współpracy.
Wchodze tutaj z ogromną przyjemnością chociażby po to by pogadać sobie na sb. Zawsze się ktoś znajdzie chętny do pogadania, na wesoło czy na poważnie. :)
Jeszcze odnośnie mechaniki, specjalizacje walki są zrozumiałe, lekko ograniczające lecz przez to zachęcające do rozwoju postaci. Ogółem mechanika jest prosta i zrozumiała.

To tyle z mojej strony ;)
- Silion aep Mor

Cytuj
No dobra, to moze ja. Dlaczego więc gram w Marant? Ano gram z kilku prostych powodów. Po pierwsze, co jest oczywiste i w promocji raczej nie będzie pomocne, jestem na forum zadomowiony i czuje się tutaj jak u siebie. Znam społeczność forumową, co poniektórych już od wielu lat, a to oczywiście daje dodatkową przyjemność z gry, bo człowiek czuje, że otaczają go znajomi. Cenie sobie to, co napisał Hallow powyżej, czyli luźną, często zabawną atmosferę, co przekłada się również na rozgrywkę. Po drugie system - bardzo podoba mi się fakt, że gra nie polega na tym, by napisać "używam umiejetności takiej i takiej i zabijam tego i tego". Tak otwarty świat jest, wydaje mi się, rzadko spotykany nawet w PBF'ach, mnogość możliwości i praktycznie brak ograniczeń w kwestii działań mojej postaci bardzo mi się podoba. Pozwala to często puścić wodzę fantazji i po prostu poopowiadać co tam nasz bohater wyczynia, mając pewność, że ktoś to na pewno przeczyta. Dla kogoś takiego jak ja jest to bardzo dobra alternatywa, gdyż jako leń nie mam ni krzty zapału do samodzielnego pisania i rozwijania tej umiejętności, pomimo, że bardzo to lubię i nie chciałbym tego w sobie zatracić. Genialny jest również czynny wpływ każdego gracza na uniwersum gry, każdy może dorzucić coś od siebie, co daje nieograniczone możliwości dla Marantu na przyszłość. Myślę, że między innymi dlatego ta gra, jak i w ogóle forum jeszcze stoi i ma się dobrze. Nadmienić też trzeba, że przez te lata Marant stał się niesamowicie rozbudowaną grą. Możemy stać się rzemieślnikiem, lekarzem, prawnikiem, wojownikiem, a wszystko jest ładnie i logicznie opisane w zasadach gry, wszystko wpasowane w system. Jak dla mnie to bardzo zachęcające.

Za atmosferę i zachęcanie graczy do zostania u nas odpowiedzialni jesteśmy w dużej mierze my - radni. Myślę jednak, że taki system działa całkiem sprawnie i nie jest zniechęcajacy dla nowych graczy - wszak każdy nowy woli podpytać doświadczonego już gracza na PW, by rozwiać swoje wątpliwości, niźli dzielić się swoją niewiedzą z całym forum. Pozwala to również złapać już na początku jakiś tam kontakt z ludźmi, zawrzeć znajomość. Zresztą, zarówno radni jak i reszta graczy względem nowych zawsze jest bardzo przyjaźnie nastawiona i pomocna, co zresztą sam zaobserwowałem, kiedy nie tak dawno wracałem do gry po dość długiej przerwie, będąc kompletnie zielony w pewnych kwestiach. To, że obejmuje teraz stanowisko kanclerza jest świadectwem, że Marantowicze są naprawdę skorzy do pomocy i potrafią doradzić i podpowiedzieć, kiedy ktoś tego potrzebuje. Ważne jest, by ludzie widzieli, że forum i gra tętni życiem - a tak przecież właśnie jest. Jeśli promocja spełni swoje zadanie, to wydaje mi się, że poza kilkoma oczywistymi kwestiami nie będziemy się musieli specjalnie wysilać, by zaobserwować napływ świeżej krwi w grze :).
- Szarleǰ
« Ostatnia zmiana: 30 Styczeń 2018, 16:52:46 wysłana przez Dragosani »

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dołącz do gry w system RPG "Marant"
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Lipiec 2014, 16:11:17 »
Tekst do skopiowania. Zachęcamy do rozreklamowania naszego systemu RPG.

[center][url=http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Strona_g%C5%82%C3%B3wna][img]http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/images/6/65/Marant_napis_reklama.png[/img][/url][/center]

[center][img]http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/images/a/a2/Marant_reklama_1.png[/img][/center]
Czuliście kiedyś niedosyt wynikający z ograniczeń świata gry? Chcieliście zmienić lokacje, rozbudować fabułę, stworzyć całkowicie nową postać? A może nudziły was liniowe zadania, których należało się podjąć, by ukończyć grę? Wreszcie - chcieliście kiedyś zagrać w coś, co nigdy może się nie skończyć? Z pomocą przychodzi właśnie Marant!

Marant jest grą fabularną, która rozgrywa się w oparciu o internetowe forum dyskusyjne, dopasowując swoją mechanikę do wszelkich możliwości tego rozwiązania. ÂŚwiat magii i miecza, gdzie potężni magowie, skrytobójcy, cnotliwi rycerze, druidzi i łowcy, rywalizują między sobą, pomagają sobie i żyją razem, by rozwijać siebie i doświadczać mnóstwa przygód.

Uniwersum Marantu to tzw. dark fantasy, gdzie nic nie jest tylko czarne, ani tylko białe, ponieważ to właśnie Ty kreujesz świat i postaci, które w nim występują. Jeżeli chcesz stworzyć człowieka-pustelnika, który ukochał sobie samotność i naturę, to gra Ci to umożliwi. A może jednak chciałbyś zostać niziołkiem, który prowadzi swój zakład produkcyjny, mały sklepik, czy dowodzi kompanią handlową, mając wpływy na całym zamieszkałym świecie? Nic prostszego, jak tylko dołączysz do naszej prężnej i zgranej ekipy!

W Marant gra każdy - mamy w swoich szeregach uczniów szkół średnich, studentów fizyki, chemii, inżynierów, YouTuberów, nauczycieli języka polskiego, czy handlowców, którzy na co dzień sprzedają Ci różne produkty i usługi. Na każdym kroku znajdzie się ktoś, kto jest jednym z Nas. [url=http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Jak_zacz%C4%85%C4%87]Dołącz i Ty![/url]

[center][url=http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Jak_zacz%C4%85%C4%87][img]http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/images/b/b1/Mini_marant_banner.jpg[/img][/url][/center]
[center][img]http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/images/3/36/Marant_reklama_2.png[/img][/center]


[img]http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/images/8/8d/Reklama_organizacje_1_90.png[/img]
[center]
[url=http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Mroczny_Pakt][img]http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/images/c/ce/Mrocznypakt_logo_90.png[/img][/url][url=http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Konkordat_puszczy_i_kniei][img]http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/images/1/16/Konkordat_puszczy_i_kniei_rekrutacja_90.png[/img][/url][url=http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Bractwo_%C5%9Awitu][img]http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/images/5/5b/Bractwo_switu_logo_90.png[/img][/url][url=http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Krwawe_kruki][img]http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/images/f/fc/Krwawe_kruki_logo_90.png[/img][/url][/center]

Gra nie stawia przed Tobą niemalże żadnych ograniczeń. Nie istnieje coś takiego jak ścieżka rozwoju, gdyż to właśnie Ty decydujesz, czym się będziesz zajmować i z kim trzymać. W Marancie stworzyliśmy na tę chwilę cztery duże organizacje, które zrzeszają pod swoimi skrzydłami różnych graczy. Bractwo ÂŚwitu pozwala rozwijać się jako rycerz, paladyn, czy wreszcie anioł, który do końca nie musi pozostać cnotliwym wyznawcą boga Zartata. Mroczny Pakt pozwala doskonalić się w sztukach magicznych, by stać się potężnych magiem, z którym liczyć będzie się musiał każdy gracz. Setki zaklęć, umiejętności, tajemnic do odkrycia. Krwawe Kruki to gildia zabójców, złodziei i wszelkich person, które pragną żyć nieco z boku z przekonaniem, że cel uświęca środki. Zawsze chciałeś zostać asasynem? Nic nie stoi na przeszkodzie, by zrobić to właśnie w Marancie. Konkordat Puszczy i Kniei to miejsca, gdzie gromadzą się druidzi, łowcy, myśliwi, znakomici strzelcy i istoty lubujące spokój oraz harmonię. A co, jeżeli nie chcesz dołączać nigdzie? Po prostu tego nie robisz. Działasz na własną rękę, bądź z przyjaciółmi poznanymi na forum, lecz nikt niczego od Ciebie nie wymaga i z góry nie narzuca żadnych działań. Pamiętaj - Marant to świat stworzony przez Graczy, dla Graczy!


[img]http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/images/5/53/Reklama_wikipedia_1_90.png[/img]

[center][url=http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Waluta][img]http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/images/2/25/Reklama_waluta_1_90.png[/img][/url][url=http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Zasady_uczestnictwa_w_wyprawie][img]http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/images/c/cd/Bractwo_switu_rycerz_90.jpg[/img][/url][url=http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Mitologia][img]http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/images/c/cd/Mitologia_o_bogach2_90.jpg[/img][/url][url=http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Kategoria:Bestiariusz][img]http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/images/7/75/Konkordat_puszczy_i_kniei_obronca_puszczy_90.jpg[/img][/url][url=http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/W%C5%82asno%C5%9Bci_ziemskie_oraz_zysk_p%C5%82yn%C4%85cy_z_ich_posiadania][img]http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/images/0/01/Reklama_waluta_2_90.png[/img][/url][/center]

Wszystkie materiały, które zostały stworzone, zostały skatalogowane w oparciu o system wiki, znany z popularnej Wikipedii. To nie tylko różne zasady, które normują grę, ale też masa wszelkich wpisów fabularnych, które upiększają i wzbogacają świat. Karczmy, zamki, wsie, miasta, porty, młyny… Mitologia świata, wierzenia, opisy występujących ras, historie rodów szlacheckich naszych graczy, które mogli założyć za zasługi dla królestwa, w obrębie którego rozgrywa się w tej chwili gra. Aktualnie mamy ponad 1700 artykułów, a z każdą chwilą ktoś może wymyślić coś nowego i ten zbiór może się powiększyć! Także dzięki Tobie! Jakby tego było mało, gracze przesłali ponad 1000 grafik i zdjęć, które jeszcze lepiej wspomogą twoją i tak rozbujaną już wyobraźnię, wspomagając Cię w eksploracji potężnego i żywego świata, gdzie zawsze dzieje się coś ciekawego.


[img]http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/images/6/6f/Reklama_opinie_1_90.png[/img]

Najlepszym podsumowaniem będą wypowiedzi graczy, którym zadaliśmy następujące pytanie: Dlaczego lubisz grać w Marant?

[quote][i]Ponieważ fajnie mi się gra. Towarzystwo fajne i przyjemne, niezłe wiksy się dzieją.[/i]
[right][b]- Gorn z Rivi[/b][/right][/quote]

[quote][i]Gram w Marant już od wielu lat. Czasem robiłem sobie przerwy, ale zawsze wracałem. Dlaczego? Po części z sentymentu, ale bardziej z powodu wspaniałego klimatu i całej zgrai nietypowych ludzi w grze.[/i]
[right][b]- Dragosani[/b][/right][/quote]

[quote][i]Gram, bo uwielbiam nieliniowość. Kocham tworzyć, pisać, opowiadać, bajdurzyć. W Marancie wcielam się w wymyśloną od podstaw postać, którą kreuję dowolnie według swojego uznania. Nikt mi nie powie, że mój rycerz nie może być taki a taki, że nie może zaprzyjaźnić się z najgorszym skurczysynem, parać się różnymi pracami. Marant daje mi wolność.[/i]
[right][b]- Funeris Venatio[/b][/right][/quote]

[quote][i]Bo mamy zaje*iste wiewiórki w grze! I ciekawie kreowaną fabuła główna, oraz mnóstwo ciekawych wątków pobocznych kreowanych przez graczy, jest to czymś niezwykle przyjemnym. Gram dla przyjemności ^^.[/i]
[right][b]- Salazar[/b][/right][/quote]

[quote][i]Otóż poszukiwania dobrego PBF-a rozpocząłem już kilka miesięcy temu. ÂŻmudna robota. Co kilka tygodni wchodziłem na kilka z nich i potem je przez jakiś czas obserwowałem. Jednak obecnie jest tendencja do zapewniania graczom jak największej swobody - tak zwany "Storytelling". Z reguły moim zdaniem robi się z tego takie coś, nie wiadomo nawet co. Każdy może zacząć jak chce, gdzie chce i w ogóle z czym chce. Byłoby to dobre gdyby nie fakt, że duża część ludzi nie zna umiaru i już na starcie tworzy ze swojej postaci boga. Na dodatek w takim typie gry, większość graczy nawet nigdy się ze sobą nie spotka. Jednak dosłownie kilka tygodni temu, natknąłem się na Marant. Z początku przeraziła mnie ilość zasad istniejąca w tej grze. Jednak potem sobie uświadomiłem, że do rozpoczęcie rozrywki potrzebna jest jedynie niewielka część tego co jest tam zapisane. A wszystko jest wyróżnione już na samym wstępie. Tak więc po kilku tygodniach obserwacji i powolnego zapoznawania się z zasadami, przystąpiłem do gry. Byłem po prostu tą grą zachwycony. Z resztą dalej jestem, w końcu gram od niedawna. Z moich obecnych obserwacji wyszczególniłem kilka głównych zalet tej gry:
-świat jest tak skonstruowany, że gracze są zmuszeni do ciągłej interakcji z innymi.
-istnieje system organizacji umożliwiający graczowi obranie wielu różnych ścieżek rozwoju (po kilka na organizację, z tego co się orientuję)
-Każdy zaczyna dokładnie z tym samym, więc to jak ktoś będzie potężny zależy od umiejętności graczy a nie od ich "widzimisię"
-No i przede wszystkim wspaniała atmosfera[/i]
[right][b]- DarkShark[/b][/right][/quote]

[quote][i]Gram w Marant już ponad 6 lat. Dlaczego? Bo to jedyna gra, w której JA - gracz, mogę kreować świat dookoła mojej postaci. Zachowując zdrowy rozsądek, równowagę pomiędzy tym o co chcemy stworzyć a tym co może być stworzone, uzyskaliśmy rozległy, barwny i zaskakujący świat gry. Nie ma tutaj mowy o liniowości, czy nawet o NIELINIOWOÂŚCI zapewnianej przez twórców cRPGów. Tutaj każda postać to inny gracz, każda odbiera inaczej nasze postępowanie, inaczej do niego podchodzi. Marant to gra pełna wyborów, podejmowanych decyzji działań czy prowadzenia dialogów. Ogromny tajemniczy świat, pełen różnych ras grywalnych, pełen magii, potworów, specjalności walki, zagadek, usytuowany w bardzo dobrze opracowanym uniwersum. Polecam i pozdrawiam, Gunses Cadacus.[/i]
[right][b]- Gunses[/b][/right][/quote]

[quote][i]Ja dołączyłem dobre 4 lata temu i nawet pomimo ciężkich startów fajnie było się obracać w towarzystwie potężnych już nawet postaci bo budowało się pewną opinię o sobie i całą taką otoczkę. Możliwości do tworzenia postaci i jej wykreowania było naprawdę wiele, choć sam na dłużej zostałem przy klimacie zabójców i złodziei. Mimo to nie raz miałem chęć zacząć w innej organizacji i spojrzeć jak jest.
Poza tym podoba mi się że każdy niezależnie od "poziomu" swojej postaci może wpływać na świat i jego kształtowanie. W granicach rozsądku rzecz jasna. Uniwersum gdzie każdy może się do tego przyczynić z pewnością jest pociągające. Każdy z nas chce i tworzy tutaj własną historię, dodaje część siebie. Ta gra jest składanką charakteru i upodobań każdego z nas.[/i]
[right][b]- Blaze[/b][/right][/quote]

[quote][i]Na Marant trafiłem przypadkowo 7 lat temu gdy na pudełku zakupionego Gothica 3 ujrzałem reklamę Tawerny Gothic. Wtedy nawet nie bardzo wiedziałem z czym się PBF'y je, ale jednego byłem pewien. Znalazłem coś tak zajebistego i wciągającego że hej. Atmosfera i klimat wylewający się z monitora podczas epickich wypraw. No i ludzie, inni gracze którzy są zajebiści :).[/i]
[right][b]- Aragorn[/b][/right][/quote]

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dołącz do gry w system RPG "Marant"
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Lipiec 2014, 16:11:17 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top
anything