Jestem fanem gier tylko rpg
Ja grałem w kazda z tych gier bardzo dokładnie ale tylko chciało sie mi wracać i grac poraz 3-4 w G1 i G2 NK oraz Neverwinter nighs 2.
Ocenie biorac pod uwage wszystkie elementy :
G1 10/10
G2 9/10 G2+NK 9,5/10
G3 8/10 z patchem 1.6 i super kompa trzeba miec
G3 dod 6/10
Elder 3+ 2dod 8,5/10 Morek
Elder 4+ 2dod 8,5/10 Oblivion
Two worlds 7,5/10
Wiedzmin 9,5/10
Neverwinter nights 1 +2dod 8,5/10
Neverwinter nights 2 +2dod 9,5/10
Baldur's gate 1 +dod 10/10
Baldur's gate 2 +dod 10/10
Icewind dale 1 8,5/10
Icewind dale 2 8/10
teraz będe grał w perełkę Drakensang,
i czekał na marcowe premiery Dragon AGe i Two worlds 2.
Polecam wszystkim NEVERWINTER NIGHTS 2 i WIEDZMIN jesli chodzi ci o fabułę .
Neverwinter nights 2 najlepiej miec angielskie głosy, a PL napisy, z dubbingiem jest gorsza wersja.
Jesli chodzi o swobode rozgywki i podobne rpg do G1,G2,G3 to tylko
Elder scrolls 3 i 4 oraz Two worlds
Ja mimo ze Oblivion jest nudny trochę (Morek ciekawszy) to ta gra mi sie bardzo tez podobała.
Grafika o wiele lepsza niz w G3,porównajcie tekstury,
ktos kto pisze ze G3 ma lepsza grafike jest slepy.
G3 ma za to ciekawszy świat.
Oblivion jest super dopracowany , zero bugów, fabuła główna krótka i równie kiepska jak w G3, ale jednak bardziej mroczna jest gra niz G3 i ma dobre momenty nawet fabuła główna, natomiast gildie sa 4
zabójców, wojowników, magów i złodzieji oraz w 1 dodatku templariuszy i tam w gildiach questy sa ciekawe, trudne, róznorodne i przewyzszaja klasa mocno G3.
Walka mieczem na wyzszym poziomie jak G3 i jest duzo wyzszy poziom trudności.
Mozna grac z widokiem z oczów.
Ogólnie Oblivion jest grą dobra, ale Morrowind był lepszy. Te gry nie sa wcale takie złe, po prostu troszke inne od gothiców, ale jest w nich pewna wada pewna powtarzalnośc, schemat zwłaszcza w Oblivionie. W Obku a zajesbiste zadania w gildiach.
Zwłaszcza gidlia zabójców jest miażdząca.
W Morrowindzie jest wiecej zadan , gildii, gra jest trudniejsza niz Oblivion.
Ale porównujac fabułę to zarówno Oblivion jak i G3
ma cieniutką gdy je porównamy do G1 i G2 NK.
Najwiecej te gry traca w fabule głównej .
Questy poboczne w gildiach Oblivion ma natomiast ciekawe zwłaszcza w gildii zabójców i złodziei.
grałem w Obliviona razem z dodatkami, przeszedłem wszystko
Fabułe z dodatku drugiego z nowego swiata wygladem przypominajacego Morrowinda, wszystkei questy poboczne tam. Potem nowa gildie templariuszy z 1 dodatku.
POtem moje ulubione gildie zabójców i złodzieji.
Zwłaszcza zabójców wymiata -questy bomba.
POtem gildia magów i wojowników, arena.
Wszystkie questy poboczne z miast i poza nimi.
Na koncu fabułe główna z podstawki.
Gra wymiata, jest tak rozbudowana, ma tyle mozliwosci,
Grałem w Obka ale bez dodatków 2 lata temu.
Wtedy oczywiscie ciut bardziej sie mi podobał od G3 ale szukalem na siłe w nim co jest gorsze od G1 i G2.
Niepotrzebnie, to co inne nie znaczy gorsze.
Podoba sie mi ze w wielu zadaniach kryminalnych gdy nie chca nam czegos mówic ludzie, bo nie ufaja nam uzywamy speechcraft czyli wywierania wpływu , przekupywanie gotówką zaufania , powyzej 70 kazdy zaczyna mówic wtedy prawde nam.
Ja w Obku znam na pamiec w kazdym z 9 miast
gdzie kto jest, znam nawet na pamiec od kazdej umiejetnosci gdzie jest kazdy z 5 nauczycieli
2 sredniego poz, 2 wysokiego i 1 mistrz
a wiesz ze umiejetnosci jest sporo prawie 21
to daje 105 osób.
Oblivion to klasa i musi miec 8,5 zalet ma masę,wad malutko.
Gdyby miał dłuzsza fabułe główna podstawki to bym wystawił 9,0 nawet.
Teraz co prawda gralem z dodatkami to podbija jego ocenę, ale sek w tym za jak za 1 razem w niego gralem szukalem podobienstw do gothiców i szukalem w nim tylko wad.
Ale czemu to co inne od gothic ma byc wadą, to ze jest inny nie znaczy ze gorszy, w wielu rzeczach, bardzo wielu jest lepszy, i to duzo lepszy. Tych zalet mozna wymieniac bez konca.
Na tyle na pewno zasługuje i jest w koncu lepszy od g3 i two worlds 1.
Szkoda mi tylko tego ze gdyby był taki jak Morrowind , to Oblivion byłby jeszcze lepszy.
Bo Morrowind mial lepsze od Obka to:
-o połowe wiekszy swiat
-dłuzsza o 3 razy fabułe główną
-ciekawsza fabułe główną
-wiecej umiejetnosci , nie wiem czemu w Obku tak to obcieli
-Kazde miasto sie rózniło znacznie, a w Obku wszystko troche na jedne kopyto
Skradanie i Zabezpieczenia mam ok 80
Zeby byc mistrzem w danej umiejetnosci to trzeba sie wyszkolic tak by nauczyciele sredniego i wysokiego poziomu mimo naszych mozliwosci i kasy nie byli w stanie nas nauczyc
i wysla nas wtedy do mistrza danej umiejetnosci
trzeba zawsze do niego questa wykonac by nas nauczył do konca
Teraz mi wszystko przejscie z dodatkami zajmie
ok 130 godzin
Gra jest bardzo rozbudowana i dopracowana
Mysle ze najbardziej rozbudowane rpg w dziejach to Planescape Torment, Baldur 1,2
a potem własnie Elder 3 i 4
W Oblivionie jak kogos sledzisz i cie zauwazy nie zaliczysz questa.
Jak kogos okradniesz,trzeba byc dobrym złodziejem by otworzyc trudne zamki i nie byc złapanym,a G3 i dod G3 żenada,kradniesz na oczach orków ich rzeczy i nie reagują.Ale w G1 i G2 reagowali.
W Oblivionie walka jest mocna strona gry,poziom trudnosci wysoki.
Sama walka odbywa sie albo z widoku z oczów albo za pleców,strzelanie łukiem juz obowiazkowo z oczów bo tylko
wtedy idzie celowac. Walka jest najbardziej podobna z wszystkich rpg do mojego ulubionego systemu G1 i G2
Podobienstwa sa duze:
W Obku też idzie blokowac i dac szybko ripotse,mozna szybko ciachac 2 razy i do tyłu i tak na okragło.
Blok sie uzywa jako tarcze, ale mozna takze samym mieczem, zwłaszcza dwurecznym efektownie to sie robi.
Specjalne ciosy takze są 4, prez przytrzymanie lewego przycisku mysz+kierunek
Najlepsze z kierunkiem do tyłu sa i na boki ciosy specjalne.
Co takze wazne jest dzwiek wyciaganai broni i uderzenia miecz o miecz lub przyjecia ciosu na tarcze.
W g3 tego nie było i była kicha z miodnoscią.
To najbardziej podobny model walki do g1 i g2 bez dwóch zdań.
Bardzo efektowne i realistycznejest jak ktos w nas walnie mocno a my jestesmy na bloku i nam
odrzuci tarcze lub miecz i jestesmy przez moment bezbronni na riposte.
Ja mam swietne i super silne 2 miecze jednoreczne +magia w połaczeniu z tarczą to super atak i super obrone mam
bo tarcza+hełm+zbroja +2 pierscienie =ok 70 ochrony mam ale i tak wolę miecz potezny dwureczny i nie nosic tarczy,słabsza obrona ale zawsze wolałem dwureczne miecze.Najlepsze z kierunkiem do tyłu sa i na boki ciosy specjalne.
Wiem teraz ze zle patrzyłem czasami oceniajac Morrowinda i Obliviona
pod katem gothiców.Te gry sa inne i trzeba to uszanowac.
Bardziej realistyczna i wieksze mozliwosci sa w Elder scrollsach, a wieksza magia i lepsza fabula w G1,G2 .
Natomiast questy porównywalnie dobre.
Te z gildii w Obku sa masakrycznie dobre, zwłaszcza gildia zabójców rzadzi , kazde zadanie zupełnie inne, trudne, róznorodne i mozna przewaznie wykonac na kilka sposobów. Trezba sie zakradac, wlamywac, byc nie zauwazonym jak cień, zakraść, zabić mozna na rózne sposoby.
Natomiast w Gothic3 i Two world 1 sa słabiutkie questy i dialogi do Obliviona. ÂŻenujące.
W obku kazdy strój , waga wpływa nawet na sposób poruszania, do skradania i kradziezy sa preferowane lekkie szaty i buty, w zbroji nas złapią szybciej.
Do walki wrecz lepsza ochrona to ciezkie zbroje.
Niepotrzebnie w G3 i Two worlds 1 zrobili az tak duzy swiat.
Przegrali z Oblivionem od jego własnej broni,spapugowali po nim
olbrzymi świat,otwartość,swoboda ale nie zrobili fabuły i questów porzadnie zarówno w G3 i two worlds.
W oblivionie nie doceniłem wczesniej system rozwoju postaci
jest genialny, nie wystarczy bic i nabijac doswiadczenie a potem isc do dowolnego nauczyciela jak w serii gothic i two worlds
Tu zeby byc dobry w danej umiejetnosci trzeba jej uzywac i dzieki temu stajemy sie lepsi jak w rzeczywistosci np:
bedziesz otwierał zamki- bedziesz lepszy w zabezpieczeniach
bedziesz warzył mikstury bedziesz lepszy w alchemi itp
bedziesz robił blok, bedzie ci sie podnosiął umiejetnosc blokowania
A w grze przedziały sa takie umiejetnosci
od 5-24 nowicjusz
od 24-49 uczeń
od 50-74 czeladnik i jest sie wtedy dobry
od 75-99 ekspert jak sama nazwa mówi
100 mistrz
Dla mnie jednak osobiscie od czasów baldur's gate 2 najlepsza fabułe miało Neverwinter nights 2 z 2006r i to ta gra pokonała zarówno Obka jak i G3. w 2007r także miło zaskoczył mnie Wiedzmin
a Two worlds nieco rozczarowało tak samo G3 które dały swobode, owartość świata, ale dialogi, questy i fabuła zeszły na dalszy plan.
Teraz ma rządzic fabulatrnie Drakensang i ma byc bardzo podobny do baldurów
Natomiast G3 ma questy zbyt prostolinijne i stworzone jakby dla dzieci. Stracił duzo w moich oczach i widac ze wszystk było wciskane z pośpiechu bo musieli sie zmiejscic w dacie pemiery. I PIranha popełniła wiele błedów przy G3 dajac ludziom swobode nie ograniczajac ja do rozdziałów
i przynalezność do jakieś gildii co wyszło: króciutka nieciekawa fabuła główna, nic ja nie pcha do przodu jak w G1 i G2, nie ma zwrotów akcji, jakiegos tempa.
Masa prostych podobnych do siebie questów, zmienili system walki na zbyt prosty, gre uczynili o 3-4 prostsza grajac na HARD niz G1 i G2, a dali w zamian zwiedzanie wielkiego świata i walczenie o reputacje w miastach.
Gra straciła na klimacie , jest zbyt kolorowa, nie jest gra juz mroczna, muza jest swietna ale nei pasuje do gry i nie nadaje klimatu grze jak G1 i G2 tam sie załaczała w odpowiednich miejscach/momentach.
Jedyne co nie zmienili twórcy gothica na minus przy G3
to ciekawy świat i rozwój bohatera
Jestem wielkim fanem Gothica
Oceniajac juz sama fabułę i questy co w grach rpg jest najwazniejsze i dzieki czemu G1/G2 był tak dobry
bop miało porywającą historię i fabuła główna to parwie połowa questów, gdzie w g3 ona pokrywa ok 5%
ocena za fabułe główną:
G1 10/10
G2 +NK 9,5/10
G3 5/10
G3 dod 6/10
Morrowind 8/10
Oblivion 7/10
Neverwinter nights 2 `10/10
Wiedzmin 9/10
Pozdrawiam