Thorniara
Położenie:Wyspa Argaan
Typ: Miasto
Zarządca: Król Rhobar III
Thorniara- To największe miasto na całej wyspie Argaan i jedno z największych miast w całej sadze Gothic, to właśnie to miasto Rhobar III (dawny bezimienny) obrał za swoją główną siedzibę na Argaan.
Metropolia ta jest położona na północnym krańcu wyspy, jeśli dotrzemy tu w odpowiednim momencie gry (zgodnie z fabułą) można tu spotkać kilka dość ważnych postaci i nie tylko np: Król Rhobar III, Diego, Gorn, Milten, Lester, Lord Hagen, Drurhang.
Całe miasto podzielone jest na dzielnice pod którymi leżą całe kompleksy kanałów, ścieków i podziemi.
Ważniejsze dzielnice:
1. Portowa:
Port przypomina ten z Khorinis – zbite byle jak chałupy, wykonane z desek. Jakiś magazyn i niedaleko karczma, gdzie kręci się całe „towarzystwo”. Do tego dwie latarnie morskie u wejścia do basenu portowego.
2. Bogatsza część miasta:
Druga dzielnica prezentuje się już dużo lepiej. Domy zostały wykonane głównie z kamienia, są także wielokondygnacyjne i zdobione w charakterystyczny sposób, świadczący już o większej zamożności ich mieszkańców.
3. Zamkowa:
To najważniejsza część miasta to tu znajduję się forteca, zwana przez niektórych Fortecą Rhobara, gdzie rezyduje sam król.
Te trzy najważniejsze części miasta dzielą się na wiele mniejszych między innymi: Dzielnica Biedoty, Dzielnica Targowa, Dzielnica ÂŚwiątynna, Arena Imienia Lorda Dominique'a, Bastion.
Sama forteca jest bardzo ciekawa, nie jest może bardzo ogromna, ale zawiera wspaniałą salę tronową klika pokoi, lochy, tajemne wyjście, oraz oczywiście mury, wieże itp. Jednak najważniejszym i najbardziej widocznym punktem w fortecy jest wielka, potężna wieża z jarzącym się krwistym płomieniem na szczycie.
Forteca
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-04/1892d7fa/forteca thorniary.jpg.html
Jednym z ważniejszych budowli w Thorniarze, oprócz Fortecy, Bastionu, świątyni Innosa i Areny jest dom Diego, warto powiedzieć, że przed wygnaniem Diego z armii Myrtany za zdradę ( co okazało się kłamstwem, Diego nigdy nie zdradził Rhobara III), gdy wojska Myrtany dopiero zajęły Thorniarę Diego wybrał ten budynek na soją siedzibę.
W tym domu ( szczególnie na górnym piętrze) możemy znaleźć w grze wiele, bardzo przydatnych przedmiotów jak np. ÂŚredni Myrtański Kirys, Myrtańska Przyłbica, lub kilka przepisów na ulepszenie paru potężnych przedmiotów.
Lecz niestety wszystko ma swój koniec, jakiś czas po zakończeniu bitwy w krwawej dolinie przez wielką lawinę za sprawą demona (prawdopodobnie śniącego), oraz demonicy Xeshy cała poległa armia powstaje i wyrusza na Thorniarę. Do całej masy różnych przedstawicieli nieumarłych, od prostych szkieletów i zombie do nieumarłych paladynów i nieumarłych magów wojennych dołączają później inne demony zwane
Ahn'Bael (przypominają harpie).
Miasto zostaje spustoszone, a wojsko Króla Rhobara III wycofuję się do fortecy. Później szkody w mieście zostają naprawione z drobną pomocą głównego bohatera.
Ciekawostki:
W jednej z latarni ( tej za cmentarzem) znajduję się wielki teleport do wieży Xardasa, który jest dostrojony do esencji głównego bohatera więc jedynie on może go użyć.