Autor Wątek: Nietrafione rozwiązania w G3  (Przeczytany 5503 razy)

Description:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline irask2

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 96
  • Reputacja: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Nietrafione rozwiązania w G3
« dnia: 11 Maj 2013, 18:27:10 »
Co Waszym zdaniem było złym rozwiązaniem w Gothicu 3? Co Wam się najbardziej nie podoba i dlaczego?

Jak dla mnie, to:

- Cieniostwór (nie wiem kto go projektował, ale chyba jakiś amator)
- magia (niby, że czarów trochę jest, ale przez brak ewidentnego podziału na szkoły i konkretnych zaklęć, są praktycznie przeze mnie nie używane)
- hełmy (niekwestionowany lider w moim rankingu. Przyzwyczaiłem się, że ich nie było, a teraz gdy się pojawiły, kolą w oko jako coś zbędnego)
- smoki (trochę im brakuje do gracji tych z G2)
- miecze i walka (ogr trzymający młot większy niż Bezimienny uderza nim szybciej niż ja mieczem jednoręcznym... Bez komentarza. Poza tym brakuje mi jakiś konkretnych mieczy. Jak dla mnie sprawiają wrażenie zbyt podobnych do siebie).

Przeszedłem dopiero połowę gry, ale pewnie jeszcze coś po drodze by się uzbierało.

cancel

  • Gość
Odp: Nietrafione rozwiązania w G3
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Maj 2013, 21:22:53 »
Prawdę powiedziawszy, to w G3 grałem stosunkowo dawno, bo bezpośrednio po premierze, acz zapamiętałem dobrze pewną - jak dla mnie - niedogodność. Mam na myśli rozwój postaci, w dziedzinie władania mieczem - otóż w pewnym momencie rozwoju tego rzemiosła, nasz bohater posiądzie umiejętność powalania przeciwników za pośrednictwem miecza. Jest to o tyle kłopotliwe, że wtenczas gdy masz możliwość wykończenia nieprzyjaciela, ten pada na ziemię, i w następstwie, na ten moment, nie możesz dokończyć dzieła. Ba! A gdy ten wstaje, to jeszcze zdąży cię podciąć. Szczególnie jest to deprymujące, gdy walczysz z wieloma, np. w czasie podboju miasta. Ale jest na to rada - po prostu się nie uczyć tego cholerstwa!

Poza tym było tam jeszcze parę poważniejszych mankamentów, ale o tym kiedy indziej.


Forum Tawerny Gothic

Odp: Nietrafione rozwiązania w G3
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Maj 2013, 21:22:53 »

Offline GaroK

  • Myśliwy
  • ***
  • Wiadomości: 354
  • Reputacja: 124
    • Karta postaci

Odp: Nietrafione rozwiązania w G3
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Lipiec 2013, 01:13:37 »
System walki,gość upadnie na ziemię,nawet animacji wstawania dobrze nie zacznie a już nas ciacha,bezustannie cofa się do tyłu,jeśli jakims cudem prawie go mamy to on nas pierwszy wali.
druga to zbroje przyjaciół beziego,mieli je już na statku a w khorinis nie można było ich nigdziie nabyć.I trzeba teraz jeszcze jakieś łatki sciągać.

cancel

  • Gość
Odp: Nietrafione rozwiązania w G3
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Sierpień 2013, 14:38:09 »
Według mnie, jest za dużo zwierzyny, przy czym, brak wybitnych jednostek (bossów). Kuriozalnym jest fakt, że siła Czarnego Trolla, jest tożsama lub podobna do siły Zwykłego Trolla. Smoki pod Cape Dune, można na upartego wykończyć, za pośrednictwem broni dystansowej, na początku gry etc. etc.

Jedną z największych wad (dla mnie) jest, tzw. zmienność przedmiotowa, zawartości skrzyń. Pamiętam, że była taka misja, w której miałeś komuś dostarczyć, chyba z 10 sztabek, z magicznej rudy, które można było znaleźć w ciężkich skrzyniach. Przed otwarciem skrzyni, zapisujemy grę, gdy okaże się, że nie w skrzyni nie było owej sztabki, to otwieramy stan gry sprzed otwarciem skrzyni (chyba z 50% szans, że trafisz na sztabkę w skrzyni).

Generalnie w tych skrytkach skrzyniowych znajdują się same niepraktyczne, i mało warte przedmioty. Nie pisząc już skrzynkach drewnianych, w których się znajdują śmieciowe przedmioty. Są sytuacje, w których kupę czasu zajmuje ci przedarcie przez jakąś jaskinie, a na końcu otwierasz skrzynie, w której znajdujesz warząchew albo cokolwiek tego kalibru.

Offline xNoZoMi

  • Magnat
  • ***
  • Wiadomości: 773
  • Reputacja: 891
  • Płeć: Mężczyzna
  • Lody z grilla
    • Karta postaci

Odp: Nietrafione rozwiązania w G3
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Sierpień 2013, 18:09:17 »
Szkoda też że wszystko dzieje sie na jednej mapie ,niektóre stworki wyglądają po prostu komiczne według mnie  <lol>
« Ostatnia zmiana: 30 Sierpień 2013, 02:47:16 wysłana przez DesertScream »

cancel

  • Gość
Odp: Nietrafione rozwiązania w G3
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Sierpień 2013, 08:47:02 »
Twórcy schrzanili niektóre moby, np. Cieniostwora (wygląda jak dzik jakiś), Krwiopijce (jest w dziwnym kolorze i nie ma przeźroczystych skrzydełek). A kultowe "Wargi" w G3, to jest jakieś nieporozumienie.

Kolejny minus, to brak różnorodności NPC. Praktycznie fizjonomia wszystkich kupców w G3 jest taka sama. Z Niewolnikami jest to samo.

KacperGraczPL

  • Gość
Odp: Nietrafione rozwiązania w G3
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Sierpień 2013, 12:46:35 »
Otwieranie zamków Gothic I i Gothic II było sztuką A w Gothic 3 ? To tylko jedno kliknięcie na skrzynię i wyświetlany napis Skorzystano z wytrycha WTF?

cancel

  • Gość
Odp: Nietrafione rozwiązania w G3
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Sierpień 2013, 13:27:13 »
W tym przypadku "manualny" system otwierania skrzyń nie zdałby egzaminu, z tego względu, że wysiłek byłby nieproporcjonalny do zawartości skrzyń.

KacperGraczPL

  • Gość
Odp: Nietrafione rozwiązania w G3
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Sierpień 2013, 20:37:10 »
W tym przypadku "manualny" system otwierania skrzyń nie zdałby egzaminu, z tego względu, że wysiłek byłby nieproporcjonalny do zawartości skrzyń.
Gdyby zmniejszyć ilość skrzyń i powiększyć jakość zawartości to by manualny system by zdał egzamin .

Offline Julian

  • Redakcja
  • ***
  • Wiadomości: 5679
  • Reputacja: 6657
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie tykaj stopy!
    • Karta postaci

Odp: Nietrafione rozwiązania w G3
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Sierpień 2013, 16:43:53 »
Otwieranie zamków Gothic I i Gothic II było sztuką
Co to za sztuka parę razy nacisnąć prawą i lewą strzałkę. Otwieranie zamków jest najlepsze moim zdaniem w TES.

cancel

  • Gość
Odp: Nietrafione rozwiązania w G3
« Odpowiedź #10 dnia: 31 Sierpień 2013, 09:09:32 »
Co to za sztuka parę razy nacisnąć prawą i lewą strzałkę. Otwieranie zamków jest najlepsze moim zdaniem w TES.

W tym rzecz, że bardzo ważnym elementem gier RPG, jest zbieranie mniej lub bardziej cennych przedmiotów w różnych miejscach w grze. Toteż w przypadku tych cenniejszych, winno być jakieś bezpośrednie zabezpieczenie przez ich zdobyciem. Choćby w postaci jakichś pułapek lub kłódki wymagającej prozaicznego wytrycha i naszego sprytu. A jak to ma wyglądać od strony technicznej, to już kwestia dyskusyjna.

Offline irask2

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 96
  • Reputacja: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Nietrafione rozwiązania w G3
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Październik 2013, 10:41:51 »
Z tego co piszecie, to w zasadzie z niektórymi zastrzeżeniami nie sposób się zgodzić (subiektywna opinia oczywiście wchodzi w grę). Mi nie przeszkadza powalenie przeciwnika, którego nie można wykończyć po położeniu go na glebę, ale fakt iż potwory są niedopracowane pod kątem swej "potęgi" względem innych wygląda co najmniej kiepsko.

Offline dunio1

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Reputacja: 40
Odp: Nietrafione rozwiązania w G3
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Październik 2013, 11:43:45 »
Ogólnie to z netrafionych rozwiązań :

-debilny system walki
-znajdowanie lepszych itemków w kolejnych skrzyniach
-usunięcie rozdziałów
-brak gildi
-za duży świat
« Ostatnia zmiana: 29 Październik 2013, 20:27:30 wysłana przez dunio1 »

cancel

  • Gość
Odp: Nietrafione rozwiązania w G3
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Październik 2013, 11:32:47 »
Dla mnie cały g3 jest nietrafiony

Jak dla mnie takie posty, to powinny być nagradzane jakimś ostrzeżeniem, bo potem duża część forum jest zaspamowana. Oczywiście do polityki forum się nie wtrącam.

Ogólnie temat jest ciekawy i szkoda, że mało osób się wypowiada do rzeczy. Ale wracając do meritum. Chciałbym zwrócić uwagę na walkę, zarówno mieczem dwuręcznym, jak i jednoręcznym (+tarcza), u wojownika. O co chodzi? Otóż prawda jest taka, że w poprzednich częściach, walka bronią jednoręczną miała jakiś sens, bowiem dorównywała dwuręcznemu orężowi (dzięki szybkości siekania). Wydaje się, że w G3 pomiędzy tymi dwoma broniami występuje duży rozziew. Związane jest to z tym, że w G3 walczymy już z wieloma przeciwnikami naraz. Dlatego oręż jednoręczny+tarcza sprawdzają się bardzo słabo w przeciwieństwie do broni dwuręcznych, którymi miotasz niczym kosą, rażąc wielu na raz. Problemy mógłby być wyeliminowany, gdyby zmieniono technikę władania mieczem jednoręcznym, tj. zdynamizowano. Bezi macha tym cepem tak flegmatycznie, jak gdyby walczył na dnie jakiegoś zbiornika wodnego. Resumując: dla mnie jednym z najpoważniejszych niedociągnięć w Gothic3 jest dysfunkcja specjalności w kontekście władania bronią jednoręczną.

ps. poza tym uważam, że zasięg rażenia bronią jednoręczną jest czasem za mały. ÂŚwietne rozwiązanie znaleźni twórcy Gothic Returning, wprowadzając różne długości poszczególnych broni, jednocześnie określając liczbowo ich zasięg. Każdy mógł sobie dopasować długość oręża pod siebie.

Offline dunio1

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 39
  • Reputacja: 40
Odp: Nietrafione rozwiązania w G3
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Październik 2013, 20:05:24 »
Po co mam się rozpisywać jak cały g3 to taka kupa że szkoda gadać ?

@down, dla mnie gothic 3 to przeciętne gra , na tle gothica 1 i 2, postaram się rozwinąć moją myśl w pierwszym poście
« Ostatnia zmiana: 29 Październik 2013, 20:26:01 wysłana przez dunio1 »

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Nietrafione rozwiązania w G3
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Październik 2013, 20:09:05 »
Po co mam się rozpisywać jak cały g3 to taka kupa że szkoda gadać ?

To po co zwyczajnie spamujesz w temacie, w którym nie masz nic konstruktywnego do przekazania? Jak chcesz sobie posty nabić, to masz od tego offtop. A jak nie, to dlaczego kupa? Ja tam uważam, że to bardzo dobra gra. Z piękną muzyką, bardzo ładną grafiką i jednym z najlepiej zbudowanych światów rpg jakie można spotkać w tego typu produkcjach.

Offline D303PL

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja: 8
  • ÂŻadna banda orków niestanie mi na przeszkodzie!
Odp: Nietrafione rozwiązania w G3
« Odpowiedź #16 dnia: 01 Listopad 2013, 08:31:26 »
Zaczynałem przygodę od Gothic 3.Dla mnie jest spoko. <rycerz>
Tylko niekiedy grafika zawodzi i postacie idą za tobą nagle się zatrzymują i nic.

Offline dafort

  • Kopacz
  • **
  • Wiadomości: 104
  • Reputacja: 105
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nietrafione rozwiązania w G3
« Odpowiedź #17 dnia: 04 Listopad 2013, 12:24:51 »
Dla mnie najgorszy jest sposob walki. Szczegolnie z potworami, np. wilkiem. Ty caly czas naparzasz w niego mieczem, a on sobie powolutku cofa i mozna tak z pol mapy przejsc az sie dojdzie do jakiejs sciany i go przywali ;/ Albo w druga strone jak cie zaatakuje wilk i wyprowadzi z 15 ugryzien pod rzad i jestes trupem, to tez jest niefajne.

Offline irask2

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 96
  • Reputacja: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Nietrafione rozwiązania w G3
« Odpowiedź #18 dnia: 09 Listopad 2013, 18:19:06 »
Faktycznie, system walki nie jest nawet w połowie tak fajny, jak w poprzednich częściach.

Cofanie się przeciwnika, bądź jego szybkie wprowadzanie ciosów (na przykład Ogrów używających wielkich i ciężkich młotów) nie wygląda zbyt naturalnie.

Offline arni1552

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 163
  • Reputacja: 177
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pomagaj bo nigdy niewiadomo kiedy ty bedziesz potrzebował pomocy
Odp: Nietrafione rozwiązania w G3
« Odpowiedź #19 dnia: 07 Styczeń 2014, 23:10:52 »
3 to była pierwsza cześc w którą zagrałem ale jak zaczołem grać w 2 powiedziałem że 3 to zjebana gra grafa może być ale to mistrzowskie władanie lepiej było w 2 ale zaleta robienie strzał walka dwoma mieczami to powinno zostać moim zdaniem

Forum Tawerny Gothic

Odp: Nietrafione rozwiązania w G3
« Odpowiedź #19 dnia: 07 Styczeń 2014, 23:10:52 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top
anything