Autor Wątek: Przeskok fabularny między Gothic 2 a Gothic 3  (Przeczytany 2291 razy)

Description:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline irask2

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 96
  • Reputacja: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Przeskok fabularny między Gothic 2 a Gothic 3
« dnia: 25 Kwiecień 2013, 11:35:50 »
Nie wydaje się Wam, że autorzy Gothica 3 osadzili fabułę w zbyt odległej linii czasowej od końca Gothica 2?

Wypływajac z Khorinis w świat, wiemy że ludzie przegrywają wojnę i jest na prawdę źlę, a z początkiem 3, jest totalnie do bani. Ludzie są już prawie zdominowani. I to jeszcze można przełknąć, ale osobiście chciałbym wziąć udział (maczać w tym palce, chociażby) w zniszczeniu magii Paladynów przez Xardasa, bo według intra i informacji które zdobywamy grając w G3, dowiadujemy się, że to był na prawdę ciekawy okres w świecie Bezimiennego, który zasługuje chociażby na dodatek. I to co najmniej.

A Wy jak uważacie? Co o tym myslicie?

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Przeskok fabularny między Gothic 2 a Gothic 3
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Kwiecień 2013, 12:33:31 »
To zależy jak daleko jest ulokowana wyspa od kontynentu i długo trwała podróż. No i musisz wziąć pod uwagę, że tak samo informacje z kontynentu szły długo do Khorinis.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Przeskok fabularny między Gothic 2 a Gothic 3
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Kwiecień 2013, 12:33:31 »

Offline irask2

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 96
  • Reputacja: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Przeskok fabularny między Gothic 2 a Gothic 3
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Kwiecień 2013, 13:14:56 »
No niby, że tak, racja. Jednak pozostaje taki nie smak. Może 99% graczy to bez różnicy, kiedy zaczyna się G3, lecz osobiście chciałbym mieć możliwość zagrania w tym okresie.

Niestety fabuła poszła tak daleko do przodu, że na to już nie ma szans, a szkoda, bo wprawni isarze z Piranhi mogliby z pewnością wyciągnąć ciekawą fabułę.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Przeskok fabularny między Gothic 2 a Gothic 3
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Kwiecień 2013, 13:34:54 »
Niestety mieli popaprańców z JoWoood na pleckach...

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Przeskok fabularny między Gothic 2 a Gothic 3
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Kwiecień 2013, 10:09:12 »
Silnik też miał swoje limity.

Offline irask2

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 96
  • Reputacja: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Przeskok fabularny między Gothic 2 a Gothic 3
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Kwiecień 2013, 11:00:27 »
No tak, szkoda, że zazwyczaj nad świetną grą musi ktoś stać i pośpieszać, albo mówić co i jak, przez co, coś co mogłoby być fenomenalne jest tylko super.


A co do silnika, to raczej chyba nie byłby on powodem niemożności stworzenia gry i osadzenia jej w poruszonym przeze mnie okresie. Co większe efekty byłby pokazane w filmiku i nie byłoby problemu.
A Noc Kruka pokazał, że zastosowany tam silnik potrafi generować piękne lokacje.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Przeskok fabularny między Gothic 2 a Gothic 3
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Kwiecień 2013, 11:08:57 »
A Noc Kruka pokazał, że zastosowany tam silnik potrafi generować piękne lokacje.
To ten sam silnik co w grze Gothic. Po prostu podrasowany, modele mają trochę więcej polygonów i tekstury są w większej rozdzielczości. Zauważ, że w poprzednich częściach lokacje były w miarę małe i był to osobno wymodelowane mapy światów. W gothic 3 to po prostu jedna wielka mapa świata. Piranhie nie były wtedy na tyle sprytne, by zastosować technologię, która symuluje duże połacie terenu, a tak naprawdę wczytywany jest bezpośrednio do pamięci drobny obszar przed nami. Silnik Gothic 3 to taki silnik obecnych gier kategorii B. Nikomu nie chce się zbytnio starać więc pozornie nierozbudowana gra ze słabą grafiką ma absurdalne wymagania po kilka giga ramu. To się właśnie z tego bierze, z braku optymalizacji.

Wiadome jest, że JoWooD ich poganiało, że nie dokończyli silnika, wiadome jest, że brakowało kasy więc nie mogli sobie pozwolić na zakup nowych technologii. Gothic 3 od początku był złym projektem. Wolałbym dostać grę z 10 osobnymi dolinami do wczytywania się pomiędzy nimi, niż jedną wielką co sprawiło, że gra w dniu premiery przeznaczona była na komputery z NASA.

Offline irask2

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 96
  • Reputacja: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Przeskok fabularny między Gothic 2 a Gothic 3
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Kwiecień 2013, 11:24:44 »
Wolałbym dostać grę z 10 osobnymi dolinami do wczytywania się pomiędzy nimi, niż jedną wielką co sprawiło, że gra w dniu premiery przeznaczona była na komputery z NASA.premiery przeznaczona była na komputery z NASA.

Premeira Gothica 3 w Polsce to rok 2006. Ja mogłem sobie pozwolić na grę w niego dopiero w 2013, więc jestem jednym z tych, którego zabolały te wszystkie złe decyzje i skąpstwo - w przypadku Gothica 3 nie można mówić o braku pieniędzy.
I osobiście zgadzam się z Tobą.


Do modeli postaci nie mam jako tako zarzutów, w przeciwieństwie do potworów, bo taki Cieniostwór, to w ogóle jakaś pomyłka. Ni to straszne, ni potężne - budzi we mnie odruchy politowania. W Gothicu przynajmniej wyglądał jak należy, a w 3 spaprali go i pewnie takich porażek jest więcej, tylko fakt że ukończyłem jakiś 30% gry nie pozwolił mi jeszcze ich zobaczyć.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Przeskok fabularny między Gothic 2 a Gothic 3
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Kwiecień 2013, 12:15:43 »
Ja tam dzielnie grałem. Pamiętam jeszcze jak fani stworzyli specjalnego tweaka, który zmniejszał ustawienia gry do absurdalnych więc wartości. Zasięg pola widzenia obejmował jakieś 5 metrów. Ale grało się w to, bo Gothic 3. Dopiero teraz na obecnym sprzęcie mogę sobie zapewnić grę na max detalach, a to i tak dopiero po instalacji edycji rozszerzonej, która naprawia błędy silnika i niweluje zawieszanie się gry.

Offline irask2

  • Kret
  • *
  • Wiadomości: 96
  • Reputacja: 107
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Przeskok fabularny między Gothic 2 a Gothic 3
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Kwiecień 2013, 14:57:53 »
Dopiero teraz na obecnym sprzęcie mogę sobie zapewnić grę na max detalach, a to i tak dopiero po instalacji edycji rozszerzonej, która naprawia błędy silnika i niweluje zawieszanie się gry.

he he, ja niestety ja kilka lat po premierze bardzo na maks detale sobie nie mogę pozwolić, choć i tak co mam teraz wygląda to rewelacyjnie.

Zmieniając trochę temat, ale pozostając przy wymaganiach sprzętowych i Gothicu... Gothic 3 nie poszedł na moim laptopie Fujitsu i musiałem zainstalować go na Lenovie brata, ale za to Zmierzch Bogów śmiga na moim sprzęcie luks i dziwi mnie to, że do tej pory spotykałem się z krytyką dodatku, że strasznie muli, przycina, a w zamieszczonym swego czasu przez CD-Action na płycie gameplay'u widziałem jak się ta gra zacinała, a ja pograłem w to z 30 minut i ani razu mi się nie przycięła, więc nie rozumiem skąd ten problem i takie narzekania?
Czyżby wpadła mi w ręce jakaś spaczowana i poprawiona wersja...? :)

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Przeskok fabularny między Gothic 2 a Gothic 3
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Maj 2013, 10:34:53 »
W wersje 1.0 nie dało się grać. Z tego co pamiętam w CD-Action zamieścili spatchowaną wersje. Na samym początku Zmierzchu Bogów nie było tak źle. Po prostu w wiecie gry, w niektórych miastach i na drogach nawrzucano za dużo obiektów, silnik się przeciążał i gra serwowała nam where is guru. Ale tak to bywa jak się daje narzędzia do tworzenia Gothic 3 zewnętrznemu studiu z Indii, które nie ma zielonego pojęcia o silniku i jego strukturze.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Przeskok fabularny między Gothic 2 a Gothic 3
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Maj 2013, 10:34:53 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top