Autor Wątek: Dyskusja o grze  (Przeczytany 472476 razy)

Description:

0 użytkowników i 9 Gości przegląda ten wątek.

Offline Kazmir MacBrewmann

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 2836
  • Reputacja: 1909
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #8540 dnia: 23 Luty 2017, 23:01:28 »
 <facepalm> Nawet ja nie wiem jakie niby to machlojki moglyby być

Offline Marduk Draven

  • Kanclerz Koronny
  • ***
  • Wiadomości: 4926
  • Reputacja: 4731
  • Płeć: Mężczyzna
  • Memento mori.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #8541 dnia: 23 Luty 2017, 23:07:12 »
Sil, to nie kandyduj.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #8541 dnia: 23 Luty 2017, 23:07:12 »

Offline Devristus Morii

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 10462
  • Reputacja: 8339
  • Płeć: Mężczyzna
  • Leniuszek.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #8542 dnia: 23 Luty 2017, 23:33:04 »
A kiedy są jakieś wybory? xD

Offline Dragosani

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 13737
  • Reputacja: 11794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Chwalmy Tawernę!
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #8543 dnia: 23 Luty 2017, 23:34:43 »
A wystarczy nie być dupkiem. To takie proste. Themo jakoś przekrętów nie robi. Zależy mu na grze, na dobrej zabawie wszystkich, a nie na własnych wyimaginowanych korzyściach.

Offline Silion aep Mor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 7306
  • Reputacja: 1787
  • oCNpc
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #8544 dnia: 23 Luty 2017, 23:49:03 »
Ja tylko patrzę na to od tej strony, nie powiedziałem że bym robił przekręty, już i tak gracze wiele mi zarzucają xd

Offline Dragosani

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 13737
  • Reputacja: 11794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Chwalmy Tawernę!
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #8545 dnia: 24 Luty 2017, 00:09:54 »
Powstrzymam się od komentarza :D

Offline TheMo

  • Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 5519
  • Reputacja: 4478
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #8546 dnia: 24 Luty 2017, 08:32:26 »
Chciałem tu rozważyć pewną sprawę a zarazem złożyć skargę na fatalnie działającą Izbę lordów marantu. Ja rozumiem że gracze nie mają czasu wchodzić i że mają swoje życie ale właśnie to jak i w ogóle niska aktywność graczy sprawia że gra się praktycznie nie rozwija, to zaś odstrasza potencjalnych nowych graczy, to jak i wspomniana wcześniej nieaktywność.
Aktualnie izba lordów pracuje nad kartą statku, rozumiem, temat może być trudny do wykonania, nie wiem ale wiem że to nie pierwszy raz gdy izba strasznie długo trzyma projekty. Kiedyś trzymali projekt gracza Anette ponad 2 miesiące gdy czas na oddanie projektu przez nich samych wynosi miesiąc.
Aktualnie od dłuższego czasu, organ ten czyli izba lordów działa jak ślimak obciążając jakikolwiek rozwój gry gdy rozwój ten powinni w zasadzie przyspieszać (chociażby przez projekty graczy).
Myślę że osoby do tego odpowiednie powinny siąść i pomyśleć co zrobić z izbą. Nie pragnę jej usunięcia gdyż pozwala na parę fajnych rzeczy (oczywiście gdyby działała jak należy) trzeba by coś z nią zrobić jak np. usunąć zbędną biurokrację typu, po ustaleniu ostatecznej wersji projektu (ktory i tak krol na biezaco widzi) trzeba mu go przedstawic w specjalnym temacie i on ma na to x czasu (nie pamietam ile to bylo) by go zaakceptowac lub odrzucic. To tylko zbytnio wydluza wszystko.
W czasie gdy mielismy tu mnostwo ludzi moze i bylo to dobre, teraz nie koniecznie...

Powtórze, nie jestem za usunięciem izby ale jeżeli nie będzie sie dało nic z nią zrobić to i to nie będzie złym pomysłem. Dawniej nie było rady, wszystko się załatwiało u króla na pw, było może trudniej ale było też szybciej wdrażane (o ile było na plus i dobrze wykonane).

Czuję się wywołany do odpowiedzi. Rozumiem twoje zbulwersowanie na izbę, ale czy ty rozumiesz przyczyny takiego działania? Nie wydaje mi się.

Cytuj
[...]gra się praktycznie nie rozwija, to zaś odstrasza potencjalnych nowych graczy, to jak i wspomniana wcześniej nieaktywność.
Gra jest już ładnie rozwinięta, a nowy gracz bardziej będzie chciał poznać obecną mechanikę niż czekać na nowe update'y. Pamiętajmy, że jest to głównie gra fabularna, więc rozgrywka toczy się w dziale wypraw a nie w komnatach izby lordów. My tylko ją lekko urozmaicamy.

Cytuj
Aktualnie izba lordów pracuje nad kartą statku, rozumiem, temat może być trudny do wykonania, nie wiem ale wiem że to nie pierwszy raz gdy izba strasznie długo trzyma projekty. Kiedyś trzymali projekt gracza Anette ponad 2 miesiące gdy czas na oddanie projektu przez nich samych wynosi miesiąc.
Ten miesiąc to trochę za mało. Trafiają nam się różne projekty. Co innego sprawdzić nowy materiał, co innego wprowadzić nowe umiejętności. Zwłaszcza, że niektórzy dają 1/4 całości projektu a my musimy dopracować resztę, by to miało ręce i nogi. Możemy robić to po łebkach, ale wtedy posypią się skargi, że zrobiliśmy coś źle i zawaliliśmy projekt. Potem poprawianie i te sprawy. Lepiej posiedzieć nad tym dłużej i zrobić porządnie. Tak czy siak zostaniemy zhejtowani.

Cytuj
Aktualnie od dłuższego czasu, organ ten czyli izba lordów działa jak ślimak obciążając jakikolwiek rozwój gry gdy rozwój ten powinni w zasadzie przyspieszać (chociażby przez projekty graczy).
Może dlatego, że aktywne osoby można policzyć na palcach jednej ręki emerytowanego drwala, który był alkoholikiem? To jest główna przyczyna zastoju.

Cytuj
Myślę że osoby do tego odpowiednie powinny siąść i pomyśleć co zrobić z izbą. Nie pragnę jej usunięcia gdyż pozwala na parę fajnych rzeczy (oczywiście gdyby działała jak należy) trzeba by coś z nią zrobić jak np. usunąć zbędną biurokrację typu, po ustaleniu ostatecznej wersji projektu (ktory i tak krol na biezaco widzi) trzeba mu go przedstawic w specjalnym temacie i on ma na to x czasu (nie pamietam ile to bylo) by go zaakceptowac lub odrzucic. To tylko zbytnio wydluza wszystko.
Ty zawsze byłeś w gorącej wodzie kąpany. Najlepiej na bieżąco wprowadzać zmiany w mechanice gry, nawet po 10 razy, byle szybciej. Zebranie tego wszystkiego pomaga lepiej ogarnąć projekt i wprowadzić go w życie. Drago też ma swoje sprawy i wątpię czy nawet chciałoby mu się przeglądać 10 stron i omawiać jedną zmianę względem drugiej.

Podsumowując, chcesz szybszego działania bo takie masz widzimisię. Sam byłeś w izbie i znasz procesy jakie tam zachodzą. Przełożenie szybkości nad dokładność będzie miało złe skutki dla mechaniki, jak i dla graczy. My nie mamy zamiaru nikomu szkodzić.

Ja bym takowe machloje wymyślił, Is pewnie też :)
Kombinować to umiesz, tylko nie we właściwą stronę. Na szczęście niektórzy są uczciwi i nie pozwoliliby na takie machloje.

Ale czemu?
Izba to niepotrzebna instytucja, a jej obowiązki mogą być z łatwością przeniesione na radę. I nie mówię tu o jakimś zwiększaniu wynagrodzenia radnym, tylko dorzucenia im pracy, bo prawdę mówiąc mają jej mało.
Draguś noooooooooo.
A czy rada pomagało ostatnio izbie? Zgłaszała jakieś propozycje? Narzekacie, a gdyby twoja wizja się ziściła to byłoby tak samo.

A wystarczy nie być dupkiem. To takie proste. Themo jakoś przekrętów nie robi. Zależy mu na grze, na dobrej zabawie wszystkich, a nie na własnych wyimaginowanych korzyściach.
I na koniec podziękuję za miłe słowa i życzę wszystkim dobrego dnia :).

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #8547 dnia: 24 Luty 2017, 09:50:48 »
Uważam, że Izba** jeżeli ma istnieć, to niech zostaje wybierana przez Drago z najaktywniejszych graczy, którzy tylko pod warunkiem pracy na tyle sprawnej na ile pozwala im życie osobowe/zawodowe, będą otrzymywali specjalny przywilej. Nie wiem, dać im tytuł książęcy na czas pracy w Izbie -.- (joke.). Po co się ludzie zgłaszają teraz do Lordów. Chyba tylko po hajs i obiecaną gminę, którą dostaje prawie każdy na odejściu. Robota łatwa, napisać coś o sobie w temacie ze składaniem kandydatury, potem już nie trzeba się specjalnie udzielać, a projekt? Przecież to nie mój projekt, nie mi na nim zależy, więc czemu to ja mam ślęczeć i go poprawiać? Ze te marne kilka grzywien za które pracuję? Bicz plis. - sądzę, że takie podejście miał kiedyś nie jeden lord w Izbie.

Kiedyś rolę Izby lordów i Rady królewskiej pełnili GM. Pewnie było tego mniej (określenie nowych umiejętności walki, nowa mechanika gry, nowe podejście do czarów). Wtedy sytuacja była inna, bo większość Mistrzów Gry to byli przywódcy organizacji i projekty musieli sami pchać do przodu bo tak zależało im na tym.
Kto wie, może dobrym sposobem byłoby teraz włączanie do grona lordów osoby, nad której projektem pracujecie. Bo jeżeli to nie jest projekt całej izby tylko gracza z zewnątrz, to nikt tego nie kontroluje albo nie zagrzewa do pracy. Poza tym, jeżeli w trakcie pracy nad projektem wychodzą jakieś niedociągnięcia, to zainteresowany (gracz, który zgłosił projekt i na czas rozważania go przez Izbę jest jej członkiem) zaraz to naprawi, nie będzie trzeba czekać, aż zrobi to któryś z lordów, którzy mają lepsze zajęcia niż siedzenie i poprawianie nieswoich projektów.
Kto wie, może i dobrym pomysłem byłoby określenie przez Drago konkretnych celów na dany tydzień. Zalatuje korpo, ale cóż, kiedyś Isentor wiedział co robimy, zanim zaczęliśmy robić. Jestem pewien, że widzisz wszystko Drago i masz czas na zapoznanie się ze wszystkim, bo nie jest to trudne przy tak znikomej ilości graczy, ale nie wiem jak wyglądają obrady w Izbie. Zakładam jednak, że nie wpadasz tam powiedzmy w poniedziałek i nie mówisz:
- okej, mamy ten projekt od tygodnia, w kolejnym tygodniu należy zrobić to i to - zrobione? Hajs u Lucka. Nie zrobione? Sorry, idź na żebry. Bo od lordów nie wymaga się, by opracowywali własne przedstawione przy kandydowaniu projekty. Wymaga się, aby sprawnie podchodzili do projektów graczy.

**Edit.
« Ostatnia zmiana: 24 Luty 2017, 11:11:25 wysłana przez Gunses Cadacus »

Offline Dragosani

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 13737
  • Reputacja: 11794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Chwalmy Tawernę!
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #8548 dnia: 24 Luty 2017, 10:32:44 »
Ani Radni ani Lordowie nie mają obiecanej gminy. Ale pomysł z uwzględnieniem osoby składającej projekt na czas jego realizacji brzmi całkiem ciekawe. Oczywiście taka osoba nie dostawałaby lordowskiej diety, bo nie byłaby "prawdziwym" Lordem.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #8549 dnia: 24 Luty 2017, 10:38:01 »
Ani Radni ani Lordowie nie mają obiecanej gminy. Ale pomysł z uwzględnieniem osoby składającej projekt na czas jego realizacji brzmi całkiem ciekawe. Oczywiście taka osoba nie dostawałaby lordowskiej diety, bo nie byłaby "prawdziwym" Lordem.
Bo chodzi o to, by ona napędzała proces prac nad projektem. Zawsze lepiej mieć w grupie kogoś zafiksowanego nad czymś, bo nadaje tempo pracy i wykonuje całą czarną robotę z poprawkami, kodowaniem itp. Lordowie powinni być od tego, aby wskazywać co trzeba zrobić, co poprawić, ale też np. w wypadku umiejętności od ciekawego "opisu". Nie każdy zgłaszający projekt musi być przecież drugim Guciem.  <ignorant>

Offline TheMo

  • Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 5519
  • Reputacja: 4478
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #8550 dnia: 24 Luty 2017, 10:52:43 »
Uważam, że Rada jeżeli ma istnieć, to niech zostaje wybierana przez Drago z najaktywniejszych graczy, którzy tylko pod warunkiem pracy na tyle sprawnej na ile pozwala im życie osobowe/zawodowe, będą otrzymywali specjalny przywilej. Nie wiem, dać im tytuł książęcy na czas pracy w Izbie -.- (joke.). Po co się ludzie zgłaszają teraz do Lordów. Chyba tylko po hajs i obiecaną gminę, którą dostaje prawie każdy na odejściu. Robota łatwa, napisać coś o sobie w temacie ze składaniem kandydatury, potem już nie trzeba się specjalnie udzielać, a projekt? Przecież to nie mój projekt, nie mi na nim zależy, więc czemu to ja mam ślęczeć i go poprawiać? Ze te marne kilka grzywien za które pracuję? Bicz plis. - sądzę, że takie podejście miał kiedyś nie jeden lord w Izbie.

Kiedyś rolę Izby lordów i Rady królewskiej pełnili GM. Pewnie było tego mniej (określenie nowych umiejętności walki, nowa mechanika gry, nowe podejście do czarów). Wtedy sytuacja była inna, bo większość Mistrzów Gry to byli przywódcy organizacji i projekty musieli sami pchać do przodu bo tak zależało im na tym.
Kto wie, może dobrym sposobem byłoby teraz włączanie do grona lordów osoby, nad której projektem pracujecie. Bo jeżeli to nie jest projekt całej izby tylko gracza z zewnątrz, to nikt tego nie kontroluje albo nie zagrzewa do pracy. Poza tym, jeżeli w trakcie pracy nad projektem wychodzą jakieś niedociągnięcia, to zainteresowany (gracz, który zgłosił projekt i na czas rozważania go przez Izbę jest jej członkiem) zaraz to naprawi, nie będzie trzeba czekać, aż zrobi to któryś z lordów, którzy mają lepsze zajęcia niż siedzenie i poprawianie nieswoich projektów.
Kto wie, może i dobrym pomysłem byłoby określenie przez Drago konkretnych celów na dany tydzień. Zalatuje korpo, ale cóż, kiedyś Isentor wiedział co robimy, zanim zaczęliśmy robić. Jestem pewien, że widzisz wszystko Drago i masz czas na zapoznanie się ze wszystkim, bo nie jest to trudne przy tak znikomej ilości graczy, ale nie wiem jak wyglądają obrady w Izbie. Zakładam jednak, że nie wpadasz tam powiedzmy w poniedziałek i nie mówisz:
- okej, mamy ten projekt od tygodnia, w kolejnym tygodniu należy zrobić to i to - zrobione? Hajs u Lucka. Nie zrobione? Sorry, idź na żebry. Bo od lordów nie wymaga się, by opracowywali własne przedstawione przy kandydowaniu projekty. Wymaga się, aby sprawnie podchodzili do projektów graczy.

Rada powinna być. Po to mamy trójpodział władzy. Co do hajsu i gminy to nie pamiętam kiedy ktoś to dostał.
Danie dostępu autorowi projektu na czas jego trwania? Dobry pomysł. Tym bardziej, że z tym ślęczeniem nad projektem Gutek ma racje. Ktoś robi na odpierdol i lordowie muszą potem poprawiać jego robotę :/.
Kolejne terminy? Już mamy plan działań i tego się trzymamy. Już w poprzednim poście napisałem, że nie wszystko da się zrobić szybko.
Pozostaje jeszcze kwestia wyborów do rady. Ja wybory do kadencji zostawiłbym tak jak jest, a w trakcie kadencji Drago mógłby (i nawet powinien) wywalać nieaktywnych i na ich miejsce brać nowych.

Offline Dragosani

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 13737
  • Reputacja: 11794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Chwalmy Tawernę!
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #8551 dnia: 24 Luty 2017, 10:56:07 »
Tak jak teraz chcę zrobić. Thema i Rakbara chciałbym widzieć w Izbie, więc może nawet oni nie musieliby kandydować. Ale oczywiście z ich postem w wyborach wyglądałoby to "ładniej".

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #8552 dnia: 24 Luty 2017, 11:00:43 »

Danie dostępu autorowi projektu na czas jego trwania? Dobry pomysł. Tym bardziej, że z tym ślęczeniem nad projektem Gutek ma racje. Ktoś robi na odpierdol i lordowie muszą potem poprawiać jego robotę :/.
No to tutaj mamy już poczynione ustalenia. Bo łatwiej jest przygotować projekt i potem w trakcie obrad go dopracować. Niż myśleć że jest dopracowany, a potem znika on na 2 miesiące w Izbie a graczowi składającemu projekt odechciewa się grać, bo ile można czekać.

Pozostaje jeszcze kwestia wyborów do rady. Ja wybory do kadencji zostawiłbym tak jak jest, a w trakcie kadencji Drago mógłby (i nawet powinien) wywalać nieaktywnych i na ich miejsce brać nowych.
Tak jak teraz chcę zrobić. Thema i Rakbara chciałbym widzieć w Izbie, więc może nawet oni nie musieliby kandydować. Ale oczywiście z ich postem w wyborach wyglądałoby to "ładniej".
Ja bym widział w Izbie tych, którzy w ostatnich 2-3 miesiącach wykazali się aktywnością. Jeżeli obecny stan Izby jest dobry, wywalić najgorszego, wziąć kogoś innego. Niech będzie jakaś rotacja. Ale niech to będzie wyglądało logicznie. Rakbara brałbym do izby za post o treści "Chcę być w izbie." bo wiem, ile on potrafi zdziałać. A ktoś kto jebnie kandydaturę na A4 ale nie jest pewnym czasowo czy jakościowo. Sorry. Lepiej, żeby lordowie mieli więcej czasu wolnego, bo zrobili coś szybciej, niż żeby coś się ciągnęło w nieskończoność.


Alleluja!!
« Ostatnia zmiana: 24 Luty 2017, 11:10:02 wysłana przez Gunses Cadacus »

Offline Dragosani

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 13737
  • Reputacja: 11794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Chwalmy Tawernę!
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #8553 dnia: 24 Luty 2017, 11:04:17 »
Ostatnia sprawa. Nie mylcie Rady z Izbą <ignorant>

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #8554 dnia: 24 Luty 2017, 11:10:21 »

Danie dostępu autorowi projektu na czas jego trwania? Dobry pomysł. Tym bardziej, że z tym ślęczeniem nad projektem Gutek ma racje. Ktoś robi na odpierdol i lordowie muszą potem poprawiać jego robotę :/.
No to tutaj mamy już poczynione ustalenia. Bo łatwiej jest przygotować projekt i potem w trakcie obrad go dopracować. Niż myśleć że jest dopracowany, a potem znika on na 2 miesiące w Izbie a graczowi składającemu projekt odechciewa się grać, bo ile można czekać.

Pozostaje jeszcze kwestia wyborów do rady. Ja wybory do kadencji zostawiłbym tak jak jest, a w trakcie kadencji Drago mógłby (i nawet powinien) wywalać nieaktywnych i na ich miejsce brać nowych.
Tak jak teraz chcę zrobić. Thema i Rakbara chciałbym widzieć w Izbie, więc może nawet oni nie musieliby kandydować. Ale oczywiście z ich postem w wyborach wyglądałoby to "ładniej".
Ja bym widział w Izbie tych, którzy w ostatnich 2-3 miesiącach wykazali się aktywnością. Jeżeli obecny stan Izby jest dobry, wywalić najgorszego, wziąć kogoś innego. Niech będzie jakaś rotacja. Ale niech to będzie wyglądało logicznie. Rakbara brałbym do izby za post o treści "Chcę być w izbie." bo wiem, ile on potrafi zdziałać. A ktoś kto jebnie kandydaturę na A4 ale nie jest pewnym czasowo czy jakościowo. Sorry. Lepiej, żeby lordowie mieli więcej czasu wolnego, bo zrobili coś szybciej, niż żeby coś się ciągnęło w nieskończoność.


Alleluja!! 

Offline Silion aep Mor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 7306
  • Reputacja: 1787
  • oCNpc
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #8555 dnia: 24 Luty 2017, 12:16:51 »
Ja w sprawie pomyłek.

Ja, Sill, Themo widzę że każdy z nas popełnia BÂŁÂĄD w wytwarzaniu wzmocnionych przedmiotów. Błąd wynika wg mnie ze złego zapisu w: http://marantwiki.tawerna-gothic.pl/index.php/Prawo_Cechowe#Co_daje_tytu.C5.82_rzemie.C5.9Blnika

Analogicznie jest to w pozostałych opisach. Błąd polega na tym, że w statystykach np. broni

Typ to JEDNORÊCZNY, a Rodzaj to MIECZ. W Zasadach gry powinno być zapisane wg mnie:

To pierwsza sprawa. Wystarczy zamienić Typ na Rodzaj, bo wszak lepiej wygląda 'naostrzony sztylet' niż 'naostrzony jednoręczny'.




Druga sprawa. Chciałbym kolegom Sillowi i Themowi przypomnieć o umieszczaniu odpwiedniej adnotacji w swoich wyrobach.

Dopisujmy odpowiednie adnotacje "zahartowany" dla płyty i niepłytowych, "wzmocnione" dla miękkich i zapisujecie to w RODZAJU. Chyba, że uznane będzie coś innego.

Osobiście twierdzę iż słusznie tutaj zauważyłeś jakoby trzeba było to wpisywać w rodzaju przedmiotu, sam zawiniłem dałem tylko adnotację w opisie pancerzy które kułem. Tylko teraz moje pytanie, czy muszę teraz edytować każdy post gdzie kułem wzmocniony element pancerza czy mogę powiedzieć w tym przypadku Evening by sama sobie dopisała "zahartowany" do rodzaju w tych pancerzach co ode mnie odebrała? Osobiście uważam iż druga opcja jest wygodniejsza ale wole dopytać by potem nie było że coś jest źle a jednak mimo wszystko jako taka adnotacja jest która wskazuje na to że element był wzmacniany :)

Offline Dragosani

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 13737
  • Reputacja: 11794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Chwalmy Tawernę!
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #8556 dnia: 24 Luty 2017, 12:17:57 »
No lepiej będzie wyglądać, jak edytujesz też swoje posty i napiszesz Eve, coby zmieniła tez u siebie.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #8557 dnia: 24 Luty 2017, 12:20:03 »
Osobiście twierdzę iż słusznie tutaj zauważyłeś jakoby trzeba było to wpisywać w rodzaju przedmiotu, sam zawiniłem dałem tylko adnotację w opisie pancerzy które kułem. Tylko teraz moje pytanie, czy muszę teraz edytować każdy post gdzie kułem wzmocniony element pancerza czy mogę powiedzieć w tym przypadku Evening by sama sobie dopisała "zahartowany" do rodzaju w tych pancerzach co ode mnie odebrała? Osobiście uważam iż druga opcja jest wygodniejsza ale wole dopytać by potem nie było że coś jest źle a jednak mimo wszystko jako taka adnotacja jest która wskazuje na to że element był wzmacniany :)
Wg. mnie wystarczyłoby, że dopilnujesz aby gracz zmienił sobie wpis w swoim przedmiocie na poprawny.

No lepiej będzie wyglądać, jak edytujesz też swoje posty i napiszesz Eve, coby zmieniła tez u siebie.
Eeeejmeen!

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #8558 dnia: 24 Luty 2017, 12:30:16 »
Kiedyś rolę Izby lordów i Rady królewskiej pełnili GM. Pewnie było tego mniej (określenie nowych umiejętności walki, nowa mechanika gry, nowe podejście do czarów). Wtedy sytuacja była inna, bo większość Mistrzów Gry to byli przywódcy organizacji i projekty musieli sami pchać do przodu bo tak zależało im na tym.
Guciu powiedz mi, kto zabrania przywódcy organizacji wystartować w wyborach na Lorda Elekta? Mając poparcie członków swojej organizacji bycie wybranym jako jeden z kilku Elektów, to raczej nie jest wielki wyczyn. Tak więc nie winiłbym systemu demokratycznego. Tylko przywódców organizacji, którzy przejawiają apatię, wolą przygotować słaby projekt i obarczyć nim Izbę. Jak komuś zależy to startuje w wyborach, wygrywa i wprowadza projekty swojej organizacji. Jak się komuś nie chce to nie ma projektów. To aż takie proste. ;)


Kto wie, może dobrym sposobem byłoby teraz włączanie do grona lordów osoby, nad której projektem pracujecie.
Dobry pomysł. Jak swego czasu obserwowałem pracę nad zgłoszonym przeze mnie projektem, nad którym Izba straciła 2 tygodnie czasu, aby go zepsuć i ostatecznie powrócić do pierwotnie zaproponowanej formy... Wygodniej byłoby, gdybym tam był i mógł zapytać "co tu się odjaniepawla?".


Kto wie, może i dobrym pomysłem byłoby określenie przez Drago konkretnych celów na dany tydzień. Zalatuje korpo, ale cóż, kiedyś Isentor wiedział co robimy, zanim zaczęliśmy robić. Jestem pewien, że widzisz wszystko Drago i masz czas na zapoznanie się ze wszystkim, bo nie jest to trudne przy tak znikomej ilości graczy, ale nie wiem jak wyglądają obrady w Izbie. Zakładam jednak, że nie wpadasz tam powiedzmy w poniedziałek i nie mówisz:
Funkcja Wielkiego Lorda Elekta jeszcze istnieje? Bo jak ją usunęliście to racja. Jak nadal jest, to masz odpowiedź. ;)


Bo od lordów nie wymaga się, by opracowywali własne przedstawione przy kandydowaniu projekty. Wymaga się, aby sprawnie podchodzili do projektów graczy.
Tego się wymaga w pierwszej kolejności. Problem w tym, że Wy nie macie pojęcia jak działa demokracja, zaś programy Lordów to jakieś brednie. Jeśli startuję w wyborach z jasnym programem np. wprowadzeniem umek dla zabójców i popiera mnie 10 graczy, jestem 1, mój projekt jest 1 na liście obrad. To ten projekt ma być zakończony priorytetowo, bo czeka na niego 10 graczy, którzy poparli ten projekt. Jak będziesz myślał tak jak dotychczas to czarno to widzę. <aniol>

Offline Evening Antarii

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 3863
  • Reputacja: 4704
  • Płeć: Kobieta
    • Karta postaci

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #8559 dnia: 28 Luty 2017, 09:04:07 »
Nie mamy nowych, ale takich całkiem nowych graczy (pomijając pojedyncze sztuki). Dawniej nowi rejestrowali się co tydzień, dziś co miesiąc lub nawet rzadziej. I to ten czynnik powoduje, że mamy zbyt wielu szlachciców. Zostali gracze antyczni, starożytni, starzy i trochę młodsi. Nic więc dziwnego, że 60-80% z nich zasłużyła sobie na tytuł czy skrawek ziemi.

Jeżeli chcecie coś zrobić, to reklamujcie system Marant. Wbijajcie na inne strony związane z grami, wklejajcie post (gotowy) zachęcający do gry i działajcie. To klucz do poprawienia tej sytuacji.

To chyba najłatwiejszy sposób na "pokazanie" marantu, właśnie w taki sposób ja go znalazłam. Trzeba jedynie znaleźć fora na których takie "ogłoszenie" nie będzie problemem. Można napisać ładny post zawierający tylko to co najważniejsze i najciekawsze, dodać jakiś obrazek i już, gotowe. Jeśli dołączą nowi gracze to nie będzie problemu z tym, że duży odsetek (bo o % chyba chodzi najbardziej, przecież większość z nas zasłużyła sobie jednak na ziemie itp.) graczy ma ziemie, tytuły.
Z kreowaniem fabuły też będzie łatwiej, gdy będą nowi. Ciężko wymyślać zadania tylko dla starych wyjadaczy, którzy mają bardzo silne umki itp.
Dlatego można zorganizować taką "akcję" na różnych forach :)

Forum Tawerny Gothic

Odp: Dyskusja o grze
« Odpowiedź #8559 dnia: 28 Luty 2017, 09:04:07 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top