No dobra, to moze ja. Dlaczego więc gram w Marant? Ano gram z kilku prostych powodów. Po pierwsze, co jest oczywiste i w promocji raczej nie będzie pomocne, jestem na forum zadomowiony i czuje się tutaj jak u siebie. Znam społeczność forumową, co poniektórych już od wielu lat, a to oczywiście daje dodatkową przyjemność z gry, bo człowiek czuje, że otaczają go znajomi. Cenie sobie to, co napisał Hallow powyżej, czyli luźną, często zabawną atmosferę, co przekłada się również na rozgrywkę. Po drugie system - bardzo podoba mi się fakt, że gra nie polega na tym, by napisać "używam umiejetności takiej i takiej i zabijam tego i tego". Tak otwarty świat jest, wydaje mi się, rzadko spotykany nawet w PBF'ach, mnogość możliwości i praktycznie brak ograniczeń w kwestii działań mojej postaci bardzo mi się podoba. Pozwala to często puścić wodzę fantazji i po prostu poopowiadać co tam nasz bohater wyczynia, mając pewność, że ktoś to na pewno przeczyta. Dla kogoś takiego jak ja jest to bardzo dobra alternatywa, gdyż jako leń nie mam ni krzty zapału do samodzielnego pisania i rozwijania tej umiejętności, pomimo, że bardzo to lubię i nie chciałbym tego w sobie zatracić. Genialny jest również czynny wpływ każdego gracza na uniwersum gry, każdy może dorzucić coś od siebie, co daje nieograniczone możliwości dla Marantu na przyszłość. Myślę, że między innymi dlatego ta gra, jak i w ogóle forum jeszcze stoi i ma się dobrze. Nadmienić też trzeba, że przez te lata Marant stał się niesamowicie rozbudowaną grą. Możemy stać się rzemieślnikiem, lekarzem, prawnikiem, wojownikiem, a wszystko jest ładnie i logicznie opisane w zasadach gry, wszystko wpasowane w system. Jak dla mnie to bardzo zachęcające.
Za atmosferę i zachęcanie graczy do zostania u nas odpowiedzialni jesteśmy w dużej mierze my - radni. Myślę jednak, że taki system działa całkiem sprawnie i nie jest zniechęcajacy dla nowych graczy - wszak każdy nowy woli podpytać doświadczonego już gracza na PW, by rozwiać swoje wątpliwości, niźli dzielić się swoją niewiedzą z całym forum. Pozwala to również złapać już na początku jakiś tam kontakt z ludźmi, zawrzeć znajomość. Zresztą, zarówno radni jak i reszta graczy względem nowych zawsze jest bardzo przyjaźnie nastawiona i pomocna, co zresztą sam zaobserwowałem, kiedy nie tak dawno wracałem do gry po dość długiej przerwie, będąc kompletnie zielony w pewnych kwestiach. To, że obejmuje teraz stanowisko kanclerza jest świadectwem, że Marantowicze są naprawdę skorzy do pomocy i potrafią doradzić i podpowiedzieć, kiedy ktoś tego potrzebuje. Ważne jest, by ludzie widzieli, że forum i gra tętni życiem - a tak przecież właśnie jest. Jeśli promocja spełni swoje zadanie, to wydaje mi się, że poza kilkoma oczywistymi kwestiami nie będziemy się musieli specjalnie wysilać, by zaobserwować napływ świeżej krwi w grze
.