Autor Wątek: Propozycje zmian  (Przeczytany 164950 razy)

Description:

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Shandris

  • Konkordat puszczy i kniei
  • ***
  • Wiadomości: 281
  • Reputacja: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2080 dnia: 18 Lipiec 2019, 11:47:24 »
Schemat kucia. Musisz rozpisać ile materiału na część broni itd. Wtedy z tym do izby bo tutaj to jedynie propozycja spotyka się z opiniami

Offline TheMo

  • Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 5519
  • Reputacja: 4478
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2081 dnia: 18 Lipiec 2019, 18:02:22 »
Trochę rzeczy jest tu niezgodna z mechaniką

Forum Tawerny Gothic

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2081 dnia: 18 Lipiec 2019, 18:02:22 »

Offline Kenneth

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 56
  • Reputacja: 60
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2082 dnia: 22 Lipiec 2019, 10:39:56 »
Trochę przerobiłem, dodałem schematy, wrzuciłem na wikię. Co myślicie teraz?

nadziak

Offline Melkior Tacticus

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 7321
  • Reputacja: -3620
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2083 dnia: 03 Sierpień 2019, 22:11:12 »
Pogadajmy o piractwie. Rozumiem zamysł antyfarmienia, ale zrobiliście z tego straszny grind. Wiecie, z założenia to załogę mają stanowić gracze więc ten sprzedany łup musze podzielić. Plus teoretycznie załoga npc te 25-75 grzywien. Sprzedawanie raz na miesiąc jednego łupu którego wartość dla graxza może wynieść 0.2 grzywny (lol) nie jest zła. Zły jest pomysł 1 statek na wyprawę, wyprawę na której można zginąć. Ryzyko większe niż zyski. Za duże. Dwa, GÓRA trzy statki. I możliwość losowania bez limitu. Bo nie rozumiem czemu nie można po prostu popłynąć dalej. Aż załoga(gracze) powiedzą dość. I czemu wymagacie by losowanie było na x stronie? To jest bez sensu. Hetman i tak czyta wyprawy, i tak musi je akceptować, no i jeśli wyprawa nie jest zamknięta to nic z nuej nie wolno dopisać. W obecnym systemie magazyn jest upierdliwą koniecznością, bo po wyprawie musze od razu napisać tam posta, edytować pierwszy post o zawartość. Iść do Meynarda i sprzedać. Potem znowu edytować magazyn o jego stan. Jakby po zdobyciu tego jednego nie można iść do gubernatora. No i te 5 stron wyprawy. Rozumiem zamysł, tylko widzicie. To zwykle walki napędzają posty. My nawet jednej strony nie zapisali a już wypływamy. Fakt. Ja to testuje, bo chce zobaczyć jak to wyjdzie. Wiem że w zasadzie tylko ja pewnie będe tego używać ale sam ze sobą na pewno nie. Mam teraz Szeklana.

Offline Marduk Draven

  • Kanclerz Koronny
  • ***
  • Wiadomości: 4926
  • Reputacja: 4731
  • Płeć: Mężczyzna
  • Memento mori.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2084 dnia: 03 Sierpień 2019, 22:13:01 »
"Wiecie, z założenia to załogę mają stanowić gracze więc ten sprzedany łup musze podzielić"
Masz na myśli Twoją armie botów multi? <lol>

Offline Melkior Tacticus

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 7321
  • Reputacja: -3620
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2085 dnia: 03 Sierpień 2019, 22:24:28 »
Nie. Bo nie będę pływał sam ze sobą. Sam masz dwa multi ;*

Offline Marduk Draven

  • Kanclerz Koronny
  • ***
  • Wiadomości: 4926
  • Reputacja: 4731
  • Płeć: Mężczyzna
  • Memento mori.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2086 dnia: 03 Sierpień 2019, 22:38:15 »
więcej, ale nie robie z nich botów :P

Offline Patty

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 7406
  • Reputacja: 7093
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wszechwiedzy nie mam, lecz wiem różne rzeczy
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2087 dnia: 03 Sierpień 2019, 22:39:59 »
Rozumiem zamysł antyfarmienia, ale zrobiliście z tego straszny grind.
Te wyprawy to jest w samym swoim zamyśle grind, opisujesz wypłynięcie gdzieś by jak najszybciej coś złapać, złupić i zawrócić żeby to opchnąć z zyskiem. To zawsze był grind.

Zły jest pomysł 1 statek na wyprawę, wyprawę na której można zginąć. Ryzyko większe niż zyski. Za duże. Dwa, GÓRA trzy statki. I możliwość losowania bez limitu. Bo nie rozumiem czemu nie można po prostu popłynąć dalej.
Losowanie w nieskończoność jest słabe z tego tylko powodu że gracz będzie losował do upadłego, aż wypadnie mu to co chce żeby wypadło. Nie o to w tym chodzi, to trochę jakby w kartach można było bezkarnie przeczekać kolejkę. Tutaj występuje to samo, to mają być grindowe wyprawy z czynnikiem ryzyka, jakie ryzyko będzie jak każdy gracz będzie przerzucał kości aż wypadnie mu jeden statek handlowy?

I czemu wymagacie by losowanie było na x stronie? To jest bez sensu. Hetman i tak czyta wyprawy, i tak musi je akceptować, no i jeśli wyprawa nie jest zamknięta to nic z nuej nie wolno dopisać.
No czytam, ale sam chciałeś żeby losowanie przesunąć na moment w którym statek jest na morzu. Ciężko to zapisać inaczej niż w konkretnych miarach bo ludzie zaczną kombinować i wypływać w dwa posty a potem wycofywać się z wypraw i tworzyć je od nowa szukając łatwiejszego łupu.

No i te 5 stron wyprawy. Rozumiem zamysł, tylko widzicie. To zwykle walki napędzają posty. My nawet jednej strony nie zapisali a już wypływamy.
To powstało właśnie po to by nie klepać jednostronicowych wypraw i łatwo się na tym wzbogadać. To też ma być chociaż trochę opisu. Piractwo jest klimatyczne, można tutaj tworzyć.

W obecnym systemie magazyn jest upierdliwą koniecznością, bo po wyprawie musze od razu napisać tam posta, edytować pierwszy post o zawartość. Iść do Meynarda i sprzedać. Potem znowu edytować magazyn o jego stan. Jakby po zdobyciu tego jednego nie można iść do gubernatora.
O ile fabularnie magazyn ma sens i to w pełni popieram to też Melkior ma tutaj sporo racji.

Offline Dragosani

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 13737
  • Reputacja: 11794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Chwalmy Tawernę!
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2088 dnia: 03 Sierpień 2019, 22:43:55 »
A jeżeli wypadnie wam coś większego, niż możecie ugryźć, to kto was zmusza do atakowania? Enderia może sama zaatakuje, ale jakiś odległy galeon?

Offline Melkior Tacticus

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 7321
  • Reputacja: -3620
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2089 dnia: 03 Sierpień 2019, 22:53:25 »
Cytuj
Losowanie w nieskończoność jest słabe z tego tylko powodu że gracz będzie losował do upadłego, aż wypadnie mu to co chce żeby wypadło. Nie o to w tym chodzi, to trochę jakby w kartach można było bezkarnie przeczekać kolejkę. Tutaj występuje to samo, to mają być grindowe wyprawy z czynnikiem ryzyka, jakie ryzyko będzie jak każdy gracz będzie przerzucał kości aż wypadnie mu jeden statek handlowy?

Akurat handlowy jest najgorszym na co możesz trafić, 80% zabiera Meynard. A gdy pisałem prowizje chciałem dać 90%. A Izba dała sporą szansę że wypadnie. Problem w tym że gdy masz handlowy i wypadnie ci bryg to musisz wracać do portu bo tak. No to nie wiem, trzy losowania, do trzech razy sztuka. No i chociaż dwa statki do złupienia. Wtedy magazyn ma sens.


Cytuj
No czytam, ale sam chciałeś żeby losowanie przesunąć na moment w którym statek jest na morzu. Ciężko to zapisać inaczej niż w konkretnych miarach bo ludzie zaczną kombinować i wypływać w dwa posty a potem wycofywać się z wypraw i tworzyć je od nowa szukając łatwiejszego łupu.

No nie raz jest tak że i przez pięć stron nie wypłyniesz. Można zapisać: Rozumiane jako przynajmniej 2 strona.

A jeżeli wypadnie wam coś większego, niż możecie ugryźć, to kto was zmusza do atakowania? Enderia może sama zaatakuje, ale jakiś odległy galeon?

Wtedy musze wrócić do portu, nie moge popłynąć dalej szukać. Troche słabo zmuszać do kończenia wyprawy bo wypadł galeon. Czy fregara, czy cokolwiek za silnego


Offline Dragosani

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 13737
  • Reputacja: 11794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Chwalmy Tawernę!
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2090 dnia: 03 Sierpień 2019, 22:56:13 »
Cytuj
Akurat handlowy jest najgorszym na co możesz trafić, 80% zabiera Meynard. A gdy pisałem prowizje chciałem dać 90%. A Izba dała sporą szansę że wypadnie. Problem w tym że gdy masz handlowy i wypadnie ci bryg to musisz wracać do portu bo tak. No to nie wiem, trzy losowania, do trzech razy sztuka. No i chociaż dwa statki do złupienia. Wtedy magazyn ma sens.

Mógłbym się zgodzić na wypróbowanie trzech losowań. Ale brak limitu na pewno nie przejdzie.

Cytuj
No nie raz jest tak że i przez pięć stron nie wypłyniesz. Można zapisać: Rozumiane jako przynajmniej 2 strona.

Też dobry pomysł. Ważne, aby trochę już wyprawy było zrobione i aby statek był na morzu.

Cytuj
Wtedy musze wrócić do portu, nie moge popłynąć dalej szukać. Troche słabo zmuszać do kończenia wyprawy bo wypadł galeon. Czy fregara, czy cokolwiek za silnego

Ryzyko zawodowe. Rybak nie zawsze coś złowi, pirat nie zawsze coś złupi :P

Offline Melkior Tacticus

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 7321
  • Reputacja: -3620
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2091 dnia: 03 Sierpień 2019, 23:08:46 »
Mógłbym się zgodzić na wypróbowanie trzech losowań. Ale brak limitu na pewno nie przejdzie.

Też dobry pomysł. Ważne, aby trochę już wyprawy było zrobione i aby statek był na morzu.

Ryzyko zawodowe. Rybak nie zawsze coś złowi, pirat nie zawsze coś złupi :P

Jasne że nie. Dlatego można dać te max 3 losowania i max 3 złupione statki. I/lub zwiększyć szanse na to że nic nie wypadnie. A, czemu nie ma szansy że to nas napadną piraci?

Offline Dragosani

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 13737
  • Reputacja: 11794
  • Płeć: Mężczyzna
  • Chwalmy Tawernę!
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2092 dnia: 03 Sierpień 2019, 23:13:07 »
:D
Właśnie napisałem w Izbie, żeby dodać taką szansę.

Offline Melkior Tacticus

  • Król
  • ***
  • Wiadomości: 7321
  • Reputacja: -3620
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2093 dnia: 03 Sierpień 2019, 23:15:14 »
Wy losowaniami sie zajmijcie. ;/ Mogą być dwa i dwa statki nawet

Forum Tawerny Gothic

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #2093 dnia: 03 Sierpień 2019, 23:15:14 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top
anything