Autor Wątek: Propozycje zmian  (Przeczytany 165081 razy)

Description:

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #400 dnia: 09 Luty 2012, 17:11:56 »
Właśnie mnie coś naszło. Podobno w Marant 3.1 mag będzie mógł zgłębić tylko jedną szkołę. Jeśli to prawda. Nie można by zrobić coś takiego. ÂŻe mógłby uczyć się kolejnej ALE dopiero wówczas, gdyby opanował dosłownie wszystkie zaklęcia z pozostałej?
Pierwsze słyszę.

Znowu mam dziwne uczucie, że zbyt szybko będzie można nauczyć się wszystkiego i nie będzie na co wydawać talentów. Marant to przecież nie jest Gothic. Nie ma z góry ustalonego zakończenia.
Nie będzie. Dla przykładu. Zaklęcie kuli ognia posiada 4 sloty ulepszenia.


I nie chodzi mi tu tylko o Gildię (bo do niej należę), czemu nie pozwolić organizacją na naukę możliwie wszystkich specjalizacji w walce? Czemu nie można by stworzyć więcej specjalistycznych atrybutów?
Dlatego, że organizacje rozróżniają graczy. Jeśli będziemy w stanie nauczyć się tego samego w każdej organizacji przynależność do nich straci sens. Wszyscy będziemy jednakowi. Stanie się po prostu nudno. Z tworzeniem większej liczby atrybutów nie ma problemu. Jeśli masz na to czas zapraszam do współpracy.

got2

  • Gość
Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #401 dnia: 09 Luty 2012, 17:32:33 »
Chciałbym dodać takiego stwora:

Stymfalos
 
O potworze:
Stymfalos to ptaki które są rzadko spotykane i mało kto wie jak atakują. ÂŻyją w szczególności przy terenach podmokłych.Przyzwyczajone na tereny mokre dość szybko poruszają się. Ptaki te osiągają 2 metry i czasami więcej. Silne ptaki słyszą praktycznie wszystko na swoich terenach więc atak z ukrycia odpada. Atakują zwykle po trzy osobniki wykorzystując swoje stalowe dzioby i wielki skrzydła. Każdy kto zauważy takiego ptaka wpada w panikę. Ich pióra są na tyle mocne że nieliczne kusze mogą je przebić.

Technika walki:
Stymfalos atakują szarża która rozprasza wrogów. Sam ich wygląd przeraża, w dodatku ptaki atakują swymi dziobami przedziurawiając każdy pancerz i wielkimi skrzydłami,w ostateczności atakują kończynami. Zawsze odchodzą z rozniesionymi skrzydłami.

Ataki:
Atak dziobem - atak ten przedziurawia każdą tarczę i pancerz. Rana jest tak ciężka że nie można walczyć czy chodzić.
Wielkie skrzydłaa - oberwanie od takiego skrzydła odrzuca na jakieś kilka metrów i ogłusza przeciwnika.

Wyostrzony słuch - ptaki słyszą wszystko na odległość nawet kilometra więc wejście na ich siedlisko kończy się śmiercią.

Kończyny - dzięki tym nogom prędko poruszają się na terenach bagiennych i podmokłych. W dodatku mogą atakować nimi.

Tratowanie - mogą w biegu zdeptać i mocno zranić człowieka, krasnoluda, elfa czy nawet dracona


 4 Atrybuty:
+ poprawiona czujność
+ poprawiona widoczność
+ metalowe skrzydła
+ siła
+ szybkość
+ lepsza wytrzymałość
+ odporność na strzały z łuku
+ odporność na zimno i wodę

Słabe punkty:
Hałas - istoty maja wyostrzony słuch, ale ich uszy nie wytrzymują hałasu i nie mogą walczyć.
Magia ognia - ogień przeraża te istoty, ale działa tylko na potężne zaklęcia.

Trofea:
x3 pióra Stymfalosa
2l krwi Stymfalosa

I co sądzicie ?

Forum Tawerny Gothic

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #401 dnia: 09 Luty 2012, 17:32:33 »

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #402 dnia: 09 Luty 2012, 17:33:18 »
Pierwsze słyszę.
Nie będzie. Dla przykładu. Zaklęcie kuli ognia posiada 4 sloty ulepszenia.

Miło to słyszeć ;)

Dlatego, że organizacje rozróżniają graczy. Jeśli będziemy w stanie nauczyć się tego samego w każdej organizacji przynależność do nich straci sens. Wszyscy będziemy jednakowi. Stanie się po prostu nudno. Z tworzeniem większej liczby atrybutów nie ma problemu. Jeśli masz na to czas zapraszam do współpracy.

Hmm... przeglądałem zasady.

Cytuj
Rodzaje broni

Broń drzewcowa (kij)
Broń sieczna (miecz, topór, włócznia, sztylet, szpon, wardyna)
Broń obuchowa (młot, kostur, buława)
Broń dystansowa (łuk, kusza, proca, różdżka, broń palna)

Czy nie można by było można rozdzielić tego na pojedyncze nauki?

Tzn:

Sado wykupił walkę bronią sieczną. Od teraz jego nauczyciel może szkolić w:

Walka mieczem (broń sieczna):
Lekcja I - uczysz się podstawowych technik walki mieczem. [50%] (nauka wymaga brązowy talent) Koszt: 50 - sztuk złota.
Lekcja II - uczysz się zaawansowanych technik walki mieczem. [75%] (nauka wymaga srebrny talent) Koszt: 300 - sztuk złota.
Lekcja III - opanowujesz mistrzostwo w posługiwaniu się mieczem. [100%] (nauka wymaga złoty talent) Koszt: 1500 - sztuk złota.

Walka toporem (broń sieczna):
Lekcja I - uczysz się podstawowych technik walki toporem. [50%] (nauka wymaga brązowy talent) Koszt: 50 - sztuk złota.
Lekcja II - uczysz się zaawansowanych technik walki toporem. [75%] (nauka wymaga srebrny talent) Koszt: 300 - sztuk złota.
Lekcja III - opanowujesz mistrzostwo w posługiwaniu się toporem. [100%] (nauka wymaga złoty talent) Koszt: 1500 - sztuk złota.

Walka włócznią (broń sieczna):
Lekcja I - uczysz się podstawowych technik walki włócznią. [50%] (nauka wymaga brązowy talent) Koszt: 50 - sztuk złota.
Lekcja II - uczysz się zaawansowanych technik walki włócznią. [75%] (nauka wymaga srebrny talent) Koszt: 300 - sztuk złota.
Lekcja III - opanowujesz mistrzostwo w posługiwaniu się włócznią. [100%] (nauka wymaga złoty talent) Koszt: 1500 - sztuk złota.

Walka sztyletem (broń sieczna):
Lekcja I - uczysz się podstawowych technik walki sztyletem. [50%] (nauka wymaga brązowy talent) Koszt: 50 - sztuk złota.
Lekcja II - uczysz się zaawansowanych technik walki sztyletem. [75%] (nauka wymaga srebrny talent) Koszt: 300 - sztuk złota.
Lekcja III - opanowujesz mistrzostwo w posługiwaniu się sztyletem. [100%] (nauka wymaga złoty talent) Koszt: 1500 - sztuk złota.

Walka szponem (broń sieczna):
Lekcja I - uczysz się podstawowych technik walki szponen. [50%] (nauka wymaga brązowy talent) Koszt: 50 - sztuk złota.
Lekcja II - uczysz się zaawansowanych technik walki szponen. [75%] (nauka wymaga srebrny talent) Koszt: 300 - sztuk złota.
Lekcja III - opanowujesz mistrzostwo w posługiwaniu się szponen. [100%] (nauka wymaga złoty talent) Koszt: 1500 - sztuk złota.

Walka wardyną (broń sieczna):
Lekcja I - uczysz się podstawowych technik walki wardyną. [50%] (nauka wymaga brązowy talent) Koszt: 50 - sztuk złota.
Lekcja II - uczysz się zaawansowanych technik walki wardyną. [75%] (nauka wymaga srebrny talent) Koszt: 300 - sztuk złota.
Lekcja III - opanowujesz mistrzostwo w posługiwaniu się wardyną. [100%] (nauka wymaga złoty talent) Koszt: 1500 - sztuk złota.

Czy nie lepiej tak wygląda? Czy nie można by tak porodzielać reszty? Aktualnie uczę się walki bronią sieczną. Sztyletem i włócznią. Dwie całkiem inne bronie, całkiem inna technika, a poznaje je od razu. Absurd. Tak samo w dystansowych. Kusza i proca.
Dzięki temu, gracz miałby większą swobodę. Nadal były by obsadzone pewne ramy nauczania. Ale gracz miałby się czego uczyć. Nie odechciewałoby mu się grać.

I niech mnie popr inni gracze w końcu!

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #403 dnia: 09 Luty 2012, 17:35:50 »
Chciałbym dodać takiego stwora:

Stymfalos
 
O potworze:
Stymfalos to ptaki które są rzadko spotykane i mało kto wie jak atakują. ÂŻyją w szczególności przy terenach podmokłych.Przyzwyczajone na tereny mokre dość szybko poruszają się. Ptaki te osiągają 2 metry i czasami więcej. Silne ptaki słyszą praktycznie wszystko na swoich terenach więc atak z ukrycia odpada. Atakują zwykle po trzy osobniki wykorzystując swoje stalowe dzioby i wielki skrzydła. Każdy kto zauważy takiego ptaka wpada w panikę. Ich pióra są na tyle mocne że nieliczne kusze mogą je przebić.

Technika walki:
Stymfalos atakują szarża która rozprasza wrogów. Sam ich wygląd przeraża, w dodatku ptaki atakują swymi dziobami przedziurawiając każdy pancerz i wielkimi skrzydłami,w ostateczności atakują kończynami. Zawsze odchodzą z rozniesionymi skrzydłami.
Ataki
Atak dziobem - atak ten przedziurawia każdą tarczę i pancerz. Rana jest tak ciężka że nie można walczyć czy chodzić.
Wielkie skrzydłaa - oberwanie od takiego skrzydła odrzuca na jakieś kilka metrów i ogłusza przeciwnika.

Wyostrzony słuch - ptaki słyszą wszystko na odległość nawet kilometra więc wejście na ich siedlisko kończy się śmiercią.

Kończyny - dzięki tym nogom prędko poruszają się na terenach bagiennych i podmokłych. W dodatku mogą atakować nimi.

Tratowanie - mogą w biegu zdeptać i mocno zranić człowieka, krasnoluda, elfa czy nawet dracona


 4 Atrybuty:
+ poprawiona czujność
+ poprawiona widoczność
+ metalowe skrzydła
+ siła
+ szybkość
+ lepsza wytrzymałość
+ odporność na strzały z łuku
+ odporność na zimno i wodę

Słabe punkty:
Hałas - istoty maja wyostrzony słuch, ale ich uszy nie wytrzymują hałasu i nie mogą walczyć.
Magia ognia - ogień przeraża te istoty, ale działa tylko na potężne zaklęcia.

Trofea:
x3 pióra Stymfalosa
2l krwi Stymfalosa

I co sądzicie ?

Bardzo ciekawy pomysł (oczywiście z poprawkami), ale czy nie można by zmniejszyć tego potwora do 1 metra? Przeglądając bestiariusz zauważyłem że prawie wszystkie zwierzęta to takie, które rozszarpały by nowicjusza nawet spojrzeniem, a na palcach jednej ręki można zauważyć te którą są w miarę słabe.

Offline Nessa

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 2744
  • Reputacja: 3261
  • Płeć: Kobieta
  • Nuda :(
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #404 dnia: 09 Luty 2012, 17:37:58 »
Cytuj
I niech mnie popr inni gracze w końcu!
Podobuje mi się rozgraniczenie na inne bronie. Wprowadziłoby to choć odrobinę realizmu. No i klimatu.

got2

  • Gość
Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #405 dnia: 09 Luty 2012, 17:38:09 »
Głownie chodziło mi oto że ten stwór jest dla zaawansowanych, ale mogą mieć półtora metra.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #406 dnia: 09 Luty 2012, 17:45:20 »
Wszystkie bestie są dla zaawansowanych. A dla Ciebie czy mnie, tylko tyle co palców u jednej ręki :(

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #407 dnia: 09 Luty 2012, 17:49:15 »
Popieram Edzia.

got2

  • Gość
Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #408 dnia: 09 Luty 2012, 17:49:16 »
Możemy też podzielić je na młode, dorosłe i stare. Powiedzmy tak:
Młody Stymfalos - 0,5 m. siła - 30 %
Dorosły Stymfalos: 1,5 m. siła - 80 %
Stary Stymfalos: 1,3 m.  siła - 50 % (różnie)

No i ?

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #409 dnia: 09 Luty 2012, 17:52:37 »
Chciałbym dodać takiego stwora:
[...]
I co sądzicie ?
Sporządziłeś statystyki na wzór tych z Marantu v2. Obecnie mamy inny układ statystyk oparty na umiejętnościach.


Czy nie lepiej tak wygląda? Czy nie można by tak porodzielać reszty? Aktualnie uczę się walki bronią sieczną. Sztyletem i włócznią. Dwie całkiem inne bronie, całkiem inna technika, a poznaje je od razu. Absurd. Tak samo w dystansowych. Kusza i proca.
Podałeś niefortunny przykład broni, która ma zostać przeniesiona. Walka mieczem i sztyletem wcale nie różni się tak od siebie. Obie zaliczamy do broni siecznej, obiema zadajemy niemal identyczne ataki. Rozdzielanie nauki walki zachodzi o absurd i wymyślanie dodatkowych ścieżek rozwoju na siłę. Dlatego w v3 zrezygnowaliśmy z takiego rozwoju i nie powrócimy do niego.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #410 dnia: 09 Luty 2012, 18:00:26 »
Podałem sztylet i włócznia. Nie miecz :(

Offline Koza123

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 1806
  • Reputacja: 1380
  • Płeć: Mężczyzna
  • Meeeedyk!
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #411 dnia: 09 Luty 2012, 18:09:30 »
Pomysł Elronda jest świetny. Popieram w 100 %.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #412 dnia: 09 Luty 2012, 18:11:10 »
Podałem sztylet i włócznia. Nie miecz :(
Podałeś niefortunny przykład broni, która ma zostać przeniesiona.


Nie powrócimy do błędnego rozwiązania, które porzuciliśmy podczas aktualizacji. Być może lepszym rozwiązaniem byłoby przebudowanie ataków. Znaleźć złoty środek balansu pomiędzy poetyckimi opisami graczy, a granicą własnych umiejętności. Może zamiast dokładnie sprecyzowanych ataków ograniczyć to do mocy i zasięgu ataków oraz uników. Zróbcie burze mózgów na patenty.

Offline Julian

  • Redakcja
  • ***
  • Wiadomości: 5679
  • Reputacja: 6657
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie tykaj stopy!
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #413 dnia: 09 Luty 2012, 18:13:02 »
Popieram Elronda.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #414 dnia: 09 Luty 2012, 18:23:02 »
Ale Iseq. Ja nie chcę byśmy wracali do starej listy ataków. Była idiotyczna! Chodzi mi o to żeby gracz mógł szkolić się w jeden wyjątkowej broni, a nie w ich grupie. Podałeś przykład miecza i sztyletu, że jest to podobne. To nie jest podobne. Wielkość zmusza do innej techniki.

W moim pomyśle gracz mógłby dalej używać poetyckich opisów walki opierając się tylko na swoim poziomie władania bronią. Tak jak teraz. Ale władając mistrzowsko kosturem, nie potrafiłby walczyć na równie mistrzowskim poziomie młotem. Czemu ucząc się jednego, uczymy się automatycznie drugiego widząc, że styl jest całkiem inny?

Nie rozdzielajmy się na dziwne ataki. Tylko na rodzaje broni. To tak, jakbyś nauczył się specjalizacji "noszenie pancerza" a później biegał sobie raz w skórzanym pancerzu, a raz płytowym pancerzu.

Offline Eric

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 6260
  • Reputacja: 7717
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pay respect, minor peasant!
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #415 dnia: 09 Luty 2012, 18:31:22 »
Nie chce mi się zbędnie pierdolić i wysuwać argumentów, których Edzio ma pewnie pod dostatkiem, ale warto wspomnieć, że jestem za takim podziałem. ;p

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #416 dnia: 09 Luty 2012, 18:32:10 »
Mi obecny system nauki bardzo odpowiada, nie wiem o co jest problem. Skoro uczę się podstaw walki bronią sieczną, to uczę się podstaw walki wszystkimi rodzajami broni. Jeśli uczę się jeździć samochodem w kategorii B, to w papiery nie wbijają mi, że mam prawo jeździć tylko Seatami, ale wszystkimi rodzajami pojazdów zakwalifikowanych jako samochody osobowe.

Offline Koza123

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 1806
  • Reputacja: 1380
  • Płeć: Mężczyzna
  • Meeeedyk!
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #417 dnia: 09 Luty 2012, 18:32:35 »
Na początku wydawało mi się to genialne, ale teraz zauważyłem jeden błąd. Po wprowadzeniu tego, zrobi się wielki burdel. Jak określić, kto się czego uczył? Będziemy sobie teraz wybierać, czy jak?

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #418 dnia: 09 Luty 2012, 18:32:55 »
Ale Iseq. Ja nie chcę byśmy wracali do starej listy ataków. Była idiotyczna! Chodzi mi o to żeby gracz mógł szkolić się w jeden wyjątkowej broni, a nie w ich grupie. Podałeś przykład miecza i sztyletu, że jest to podobne. To nie jest podobne. Wielkość zmusza do innej techniki.
Spójrz na taki. Przygotujesz poszczególne przykłady treningu dla tylu broni? Większość z nich i tak będzie się pokrywać. Zrezygnowaliśmy z tego rozwiązania bo jest sztucznym wypełniaczem rozgrywki. Zadawanie ciosów jest niemal identyczne. Różni się kilkoma drobnymi szczegółami, dla których chcesz tworzyć osobną specjalizację? Absurd! Pokaż mi szermierza, który po dostaniu w ręce sztyletu nie będzie potrafił wyprowadzić najprostszego ciosu.


W moim pomyśle gracz mógłby dalej używać poetyckich opisów walki opierając się tylko na swoim poziomie władania bronią. Tak jak teraz. Ale władając mistrzowsko kosturem, nie potrafiłby walczyć na równie mistrzowskim poziomie młotem. Czemu ucząc się jednego, uczymy się automatycznie drugiego widząc, że styl jest całkiem inny?
Obuch jest obuchem, charakterystyka walki pozostaje ta sama. Nie będziesz nim przecież zadawał cięć.


Nie rozdzielajmy się na dziwne ataki. Tylko na rodzaje broni. To tak, jakbyś nauczył się specjalizacji "noszenie pancerza" a później biegał sobie raz w skórzanym pancerzu, a raz płytowym pancerzu.
Podążając za Twoim przykładem mamy podział na sieczne i obuchowe.


Mi obecny system nauki bardzo odpowiada, nie wiem o co jest problem. Skoro uczę się podstaw walki bronią sieczną, to uczę się podstaw walki wszystkimi rodzajami broni. Jeśli uczę się jeździć samochodem w kategorii B, to w papiery nie wbijają mi, że mam prawo jeździć tylko Seatami, ale wszystkimi rodzajami pojazdów zakwalifikowanych jako samochody osobowe.
Dokładnie.

Offline Koza123

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 1806
  • Reputacja: 1380
  • Płeć: Mężczyzna
  • Meeeedyk!
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #419 dnia: 09 Luty 2012, 18:40:26 »
Chciałbym jeszcze dodać, że problemem byłoby teraz, co zrobić z graczami, którzy mają wyuczoną poprostu broń sieczną, a przy tym mają np. tak jak ja, miecz i sztylet...

Forum Tawerny Gothic

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #419 dnia: 09 Luty 2012, 18:40:26 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top
anything