Autor Wątek: Propozycje zmian  (Przeczytany 164971 razy)

Description:

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline Elrond Ñoldor

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 17213
  • Reputacja: 14987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #220 dnia: 11 Styczeń 2012, 16:23:42 »
Przychodzi młody projektant do kierownika Forda i mówi:
- Zróbcie samochód!
- Produkujemy samochody od ponad 100 lat.
- Ale zróbcie samochód to moja propozycja.
- No dobra, co proponujesz?
- Skrzydła! Będzie można latać na krótkich dystansach! Tylko trzeba się dobrze rozpędzić!

Ja to mniej więcej tak widzę.

got2

  • Gość
Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #221 dnia: 18 Styczeń 2012, 20:38:38 »
A może by zrobić armatę lub np. jesteśmy kupcem i mamy ochronę. Można by też zrobić cos takiego że pisze czy gracz ma szanse w walce z daną postacią lub potworem \.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #221 dnia: 18 Styczeń 2012, 20:38:38 »

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #222 dnia: 18 Styczeń 2012, 21:30:42 »
Armaty są. Ochronę możesz wynająć. Z postacią czy potworem teoretycznie każdy ma szanse. Nie trzeba zabijać mieczem, można ściągnąć w jakąś pułapkę :P

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #223 dnia: 18 Styczeń 2012, 21:46:53 »
Zależy od przeciwnika, są tacy, z którymi nie ma co się mierzyć na początku gry lub jeśli nie wiesz jak go zabić.

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #224 dnia: 18 Styczeń 2012, 21:55:23 »
Zależy od przeciwnika, są tacy, z którymi nie ma co się mierzyć na początku gry lub jeśli nie wiesz jak go zabić.

Tylko, że z tym zabijaniem to powinno być jasno określone w zasadach. Bo czytając je każdy może sobie wymyślić swój sposób mordu, a Ty przy rozdawaniu talentów napiszesz, że nie, bo jego trzeba zabić inaczej. Jak było np. w ostatnim zadaniu Bractwa gdzie anulowałeś im zabicie zombie.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #225 dnia: 18 Styczeń 2012, 22:10:17 »
W organizacjach szkoli się do walki. Jeśli szkolenie jest niewystarczające mówi się trudno i wraca do książki. Niektóre potwory są, że tak to ujmę "specjalnie" i tylko określone organizacje są wyspecjalizowane w zabijaniu ich. Jeśli autor wyprawy wstawia takie potwory powinien się z tym liczyć. Nie wysyła się przecież maga na misje myśliwego, ani wojownika na misję dla paladyna.

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #226 dnia: 18 Styczeń 2012, 22:12:51 »
No tak, ale co z graczami, którzy nie chcą dołączyć do organizacji, albo nie mogą bo nikt ich nie chce? Albo z takimi, którzy po prostu lubią sobie poczytać bzdety na wiki i chcieliby wiedzieć więcej?

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #227 dnia: 18 Styczeń 2012, 22:16:10 »
Ogólnie informacje staramy się uzupełniać. Sam dobrze wiesz, że nie jest nas dużo. Dużą część potworów można zabić w prosty sposób. Wszystko jest akurat na wiki. W przypadku bestii unikatowych lub np. nieumarłych są to odpowiednie techniki. Bez specjalnego treningu się nie obejdzie, a od tego są właśnie organizacje. Do wyszkolenia się w określonych umiejętnościach i walce z określonym typem przeciwników. Tak byśmy podczas zbiorowych wypraw mogli się uzupełniać. By nie było ekspertów od wszystkiego. Każdy z nas dobry jest w jednej z dziedzin, są myśliwi, magowie, paladyni etc.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #228 dnia: 18 Styczeń 2012, 22:25:33 »
O, to może dla jasności wprowadzić jakie potwory podchodzą pod rewir jakiej organizacji. Wiadomo, że gdybym spotkał szkieleta, albo zombie to bym to jakoś zabił. Tzn myślę, że taki gracz jak ja bym to zabił, ale wiadome jest, że nie w tak profesjonalny sposób jak by to zrobił Paladyn. Tak samo walka z kuroliszkiem dla zabójcy z ÂŁowców i dla wampira ze Zgromadzenia będzie się różnić, bo zabójca przyjął naukę walki po cichu z ludźmi i kradzieży, a wampir kształci się na myśliwego. Tak więc może pogrupujemy potwory względem organizacji i damy osobną grupę ogólną? Wilki, ścierwojady itp.

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #229 dnia: 18 Styczeń 2012, 22:25:51 »
To może dałoby się wprowadzić swoiste cechy, które by nabywał dany gracz po wstąpieniu do organizacji i przebyciu szkolenia?

- Pogromca nieumarłych
- ÂŁowca
- Mag
- etc.

I przy odpowiednich unikatach napisano by np. w opisie. "Może je zabić tylko Mag", "Tylko paladyn wie, jak ubić tą bestię."

No i jeszcze proponowałbym pomyślenie nad wprowadzeniem kilku bestii niższego poziomu, których brakuje. kretoszczur, ścierwojad, aligator, niedźwiedź oraz jakichś takich bardziej zwierząt rekreacyjnych, na które mogliby polować gracze np. dla zabawy urządzając specjalne wyprawy dla trofeów.
Mamy jelenia i wilka, może coś z rodzaju łosia, kozicy, antylopy? Nie musi to się nazywać tak zwyczajnie, ale fajnie by było móc nauczyć się podstaw łowiectwa i zrobić sobie prostą wyprawę integracyjną, której celem byłoby ustrzelenie łosia i zdobycia jego poroża. Bo przydałoby się te dostępne umiejętności wykorzystać.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #230 dnia: 18 Styczeń 2012, 22:43:51 »
Ale cechy-organizacjie? Czyli ktoś idzie do Gildii magów i dostaje Maga, czy cechy że osobne instytucje?

Co do pozostałego tekstu:
Cytuj
No i jeszcze proponowałbym pomyślenie nad wprowadzeniem kilku bestii niższego poziomu, których brakuje. kretoszczur, ścierwojad, aligator, niedźwiedź oraz jakichś takich bardziej zwierząt rekreacyjnych, na które mogliby polować gracze np. dla zabawy urządzając specjalne wyprawy dla trofeów.
Mamy jelenia i wilka, może coś z rodzaju łosia, kozicy, antylopy? Nie musi to się nazywać tak zwyczajnie, ale fajnie by było móc nauczyć się podstaw łowiectwa i zrobić sobie prostą wyprawę integracyjną, której celem byłoby ustrzelenie łosia i zdobycia jego poroża. Bo przydałoby się te dostępne umiejętności wykorzystać.
Jestem za!

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #231 dnia: 18 Styczeń 2012, 22:54:22 »
W bractwie jest umiejętność:

Ezoteryka - nauka o rzeczach złych i związanych ze złem.

Jest to swoisty poradnik dla łowcy nieumarłych, od którego zaczynać miało się szkolenie w aspekcie nauki dobijania tych, którzy już raz wstali z grobu.

Jeśli podobne umiejętności znalazłyby się w arsenale innych organizacji to mogłyby być to takie wstępy do poszczególnych szkoleń.

U wampirów - gracz dowiadywałby się o miejscach w które należy celować by efektownie zabijać zwierzynę
ÂŁowcy - pokazywaliby jak najłatwiej zabić człowieka wyjaśniając np.ułożenie czułych punktów
Magowie - nauczyliby się radzenia z magicznymi istotami atakujacymi iluzją czy czymś podobnym na zasadzie wykrycia ścieżki energetycznych i przewidzenia ruchu by tam zaatakować.

Te umiejętności dawałyby realną różnicę między organizacjami i ułatwiłyby podział potworów unikatowych jak to nazwał Is.

Offline Anette Du'Monteau

  • Zakon Keitai
  • ***
  • Wiadomości: 9809
  • Reputacja: 12877
  • Płeć: Mężczyzna
  • Ktoś i każdy, to moje imię.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #232 dnia: 18 Styczeń 2012, 22:59:31 »
ÂŁowcy - pokazywaliby jak najłatwiej zabić człowieka wyjaśniając np.ułożenie czułych punktów

U ÂŁowców powstaje coś podobnego w oparciu o sztuki walki. Jedna z nich wedle koncepcji mojej uczy czegoś takiego.

Offline Hagmar

  • Obywatel
  • ***
  • Wiadomości: 15659
  • Reputacja: 16508
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #233 dnia: 18 Styczeń 2012, 23:02:50 »
U ÂŁowców powstaje coś podobnego w oparciu o sztuki walki. Jedna z nich wedle koncepcji mojej uczy czegoś takiego.
No, tyle że nikt sie nie wypowiedział na ich temat jeszcze więc EKHM...

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #234 dnia: 18 Styczeń 2012, 23:24:04 »
To może dałoby się wprowadzić swoiste cechy, które by nabywał dany gracz po wstąpieniu do organizacji i przebyciu szkolenia?

- Pogromca nieumarłych
- ÂŁowca
- Mag
- etc.

I przy odpowiednich unikatach napisano by np. w opisie. "Może je zabić tylko Mag", "Tylko paladyn wie, jak ubić tą bestię."
Uważam to za złe rozwiązanie. Sprowadzenie szkolenia do formy wpisu w umiejętnościach ogłupia. Gracz nadal nie potrafi opisać ataku specjalnego dokładnie. Nauczony jak ma zabijać będzie po prostu wiedział. Nie ma co wprowadzać aż takich restrykcji żeby dzielić graczy, na tych co mogą kogoś zabić. Jedni po prostu będą w tym szkoleni i będą mogli bez problemu stosować wiedzę w opisach. Pozostali będą zmuszeni się domyślać lub atakować po swojemu. To przecież nie wykluczy możliwości pokonania przeciwnika. Po prostu zrobią to w bardziej niezdarny sposób.


No i jeszcze proponowałbym pomyślenie nad wprowadzeniem kilku bestii niższego poziomu, których brakuje. kretoszczur, ścierwojad, aligator, niedźwiedź oraz jakichś takich bardziej zwierząt rekreacyjnych, na które mogliby polować gracze np. dla zabawy urządzając specjalne wyprawy dla trofeów.
Mamy jelenia i wilka, może coś z rodzaju łosia, kozicy, antylopy? Nie musi to się nazywać tak zwyczajnie, ale fajnie by było móc nauczyć się podstaw łowiectwa i zrobić sobie prostą wyprawę integracyjną, której celem byłoby ustrzelenie łosia i zdobycia jego poroża. Bo przydałoby się te dostępne umiejętności wykorzystać.
Jeśli chcesz możesz nam pomóc i samemu zacząć wprowadzać do wiki nowe potwory.

Offline Anv

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 4006
  • Reputacja: 4143
  • Płeć: Mężczyzna
  • I am Iron man.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #235 dnia: 19 Styczeń 2012, 08:14:51 »
Uważam to za złe rozwiązanie. Sprowadzenie szkolenia do formy wpisu w umiejętnościach ogłupia. Gracz nadal nie potrafi opisać ataku specjalnego dokładnie. Nauczony jak ma zabijać będzie po prostu wiedział. Nie ma co wprowadzać aż takich restrykcji żeby dzielić graczy, na tych co mogą kogoś zabić. Jedni po prostu będą w tym szkoleni i będą mogli bez problemu stosować wiedzę w opisach. Pozostali będą zmuszeni się domyślać lub atakować po swojemu. To przecież nie wykluczy możliwości pokonania przeciwnika. Po prostu zrobią to w bardziej niezdarny sposób.

O i tu popieram Isa. Typowe szkenia to jest coś czego mi bardzo brakuje. Organizacje powinny w praktyce uczyć swoich ludzi jak zabijać dane stworzenia. Tak samo ze wszystkimi innymi umiejętnościami. Prosty przykład mieliśmy na ostatniej wyprawie gdzie trzeba było otworzyć zamek, za co zabraliśmy się wespół z Zeyfarem bo mieliśmy takiego skilla wyuczonego. I tu pojawia się ciekawarzecz, że niedość że obaj pisaliśmy o tym inaczej to gryby nie jakaś wiedza spoza marantu to byśmy nie wiedzieli jak to zrobić. Nawet głupiego machania mieczem można by się uczyć w praktyce. Tzn. wyszkolona osoba czy trener pokazuje jak trzymać miecz, jak wykonywać dany ruch itd.np. tak jak wyglądała nauka zaklęć w Pakcie (choć bardziej i tak chodzi mi o zwyczajne umiejętności nabywane.

Offline Gunses

  • Arystokrata
  • ***
  • Wiadomości: 15010
  • Reputacja: 14198
  • Płeć: Mężczyzna
  • jak z debilem.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #236 dnia: 19 Styczeń 2012, 10:45:08 »
Ale nie wykluczajmy obojga tych rzeczy. Czyli dana organizacja uczy swojego członka w odpowiednich umiejętnościach w praktyce. Na wyprawach czy na Arenie treningowej. Po osiągnięciu odpowiedniej ilości umiejętności dostał by jakiś tytuł, który byłby rozpoznawalny dla społeczeństwa.

O i tu popieram Isa. Typowe szkenia to jest coś czego mi bardzo brakuje. Organizacje powinny w praktyce uczyć swoich ludzi jak zabijać dane stworzenia. Tak samo ze wszystkimi innymi umiejętnościami. Prosty przykład mieliśmy na ostatniej wyprawie gdzie trzeba było otworzyć zamek, za co zabraliśmy się wespół z Zeyfarem bo mieliśmy takiego skilla wyuczonego. I tu pojawia się ciekawarzecz, że niedość że obaj pisaliśmy o tym inaczej to gryby nie jakaś wiedza spoza marantu to byśmy nie wiedzieli jak to zrobić. Nawet głupiego machania mieczem można by się uczyć w praktyce. Tzn. wyszkolona osoba czy trener pokazuje jak trzymać miecz, jak wykonywać dany ruch itd.np. tak jak wyglądała nauka zaklęć w Pakcie (choć bardziej i tak chodzi mi o zwyczajne umiejętności nabywane.
Ale to zależy od GMa i szefa organizacji. Kiedy ja byłem nim w Wampirach to każda nauka była utrwalana na Arenie treningowej. Nauczyciel opisywał jak używać umiejętności, gracz musiał to zademonstrować i dopiero dostawał akceptację.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #237 dnia: 19 Styczeń 2012, 12:02:11 »
Dokładnie, jeśli samo przekazywanie wiedzy zawodzi nie ma co się dziwić, że gracze popełniają błędy w wyprawach.

Offline Gordian Morii

  • Weteran
  • ****
  • Wiadomości: 10210
  • Reputacja: 10161
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nothing is true...
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #238 dnia: 19 Styczeń 2012, 12:55:14 »
W bractwie wprowadziłem Bibliotekę, gdzie pod przykrywką wiedzy dawnych mistrzów każdy z graczy mógł się dowiedzieć co dokładnie daje dana umiejętność. Nie wiem co się dzieje z tym teraz, ale póki ja tam byłem mieliśmy prawie wszystkie umiejętności gildiowe już opisane. To w moim mniemaniu niwelowało tą niewiedzę, bo każdy gracz miał wytłumaczone jak używać danej umiejetności.

Offline Isentor

  • Wielki Lord Elekt
  • ***
  • Wiadomości: 32202
  • Reputacja: 27957
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zbyt pokręcony, by żyć. l zbyt rzadki, by umrzeć.
    • Karta postaci

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #239 dnia: 19 Styczeń 2012, 13:05:39 »
Nadal istnieje i dla zainteresowanym jest źródłem wiedzy. Zmieniłbym tylko czcionkę na bardziej czytelną.

Forum Tawerny Gothic

Odp: Propozycje zmian
« Odpowiedź #239 dnia: 19 Styczeń 2012, 13:05:39 »

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
top
anything